Gå till innehåll

Frågor kring nya Party Points Store (start 16 jan)


PartyPoker

Recommended Posts

Ja, nu har vi lyft på ridån för den omgjorda shopen och rent konkret kan man säga att man kan köpa cash för poängen.

 

1 Party Point är värd 1 cent

 

Efter ett genomfört köp sätts pengarna direkt in på ditt spelkonto och eftersom allt fungerar så är det bara att gå in och testa själv

 

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag spelar nl200 får jag 8poäng per 20rake:ade händer(om jag spelar exakt 20händer på bordet). det rejkas ca 60% av alla händer, dvs på 100 spelade händer rejkas 60 och jag får 24poäng som är värda $0.24. jag betalar ca 11cent/hand i rake vilket medför $11/100händer i rake. alltså ca 2.2% ges tillbaka.

 

generöst =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag spelar nl200 får jag 8poäng per 20rake:ade händer(om jag spelar exakt 20händer på bordet). det rejkas ca 60% av alla händer, dvs på 100 spelade händer rejkas 60 och jag får 24poäng som är värda $0.24. jag betalar ca 11cent/hand i rake vilket medför $11/100händer i rake. alltså ca 2.2% ges tillbaka.

 

generöst =)

 

Och om man är silveranvändare så får man ca 12poäng per 20rake:ade och är man guldanvändare får man 16? Eller är det jag som är ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten fråga. Var naturligtvis tvungen att teste direkt, och använda därför 10000 av mina poäng till att köpa 100 dollar. Har nu gått 30 min sen köpet och inga pengar finns på kontot. Jag uppfattade det som att det skulle fungera på sekunden. Har något gått fel? Har samma användarnamn som här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag testade det själv så köpte jag "lösa" cent och då kom de in direkt.

Kom du så långt att du såg en bekräftelsesida med ett ärendenummer?

Logga in på ditt konto igen och kolla om poängen står kvar. Om de gör det så gör om processen igen.

 

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan,

 

Poängen var dragna, men jag upptäckte nu att det hade kommit en giftcertificate med kod på mailen. Tydligen går man sen in på My account och löser in certificatet där. Så långt fungerade det och det stod att mitt konto krediterats 100 dollar. Det var för 10 min sedan och fortfarande finns inte pengarna där. Har provat loggat ur och loggat in också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, verkar mycket märkligt.

Jag kan inte se något från där jag sitter som kan vara behjälpligt för dig.

 

Kan du skicka ett mail till accountinfo@partypoker.com och förklara problemet för dem? De ska kunna se direkt in i store-verktyget, något som jag inte kan.

 

Ledsen att mitt svar inte är bättre än så.

 

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

o fyfan vad jävla usel rakeback, vinter promon som går nu får man iaf 4.5 cent för varje poäng och det tycker jag är halv bra, 1 cent för varje poäng är otroligt snålt

Poängen får du ju utöver andra bonusar (t.ex. vinterpromon som du nämner).

 

Jag tänker inte gnälla på att det var ett snålt initiativ - jag spelar bara någon annanstans där jag får bättre villkor. Det är det som är tjusningen med en marknadsekonomi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del är det alldeles utmärkt att man kan lösa in pointsen till pengar. Har spelat ganska mycket på Party bakåt i tiden, och ofta haft olika bonusvarianter i botten. Cashade ut nästan allt för ett par månader sedan och har bara spelat sporadiskt sedan dess. Dom där pointsen man fått har jag aldrig lyckats förstå vad jag skulle göra med.. meningslösa halvfreerolls eller trista prylar i shopen gick bort så dom blev samlade på hög. Med den nya varianten fick jag helt plötsligt nya friska pengar på kontot och återvänder (åtminstone tillfälligt) delvis till Party. Gissar att jag är ett typexempel på vad dom ville uppnå med detta, och jag går glad och nöjd "i fällan".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med MBengtsson helt och hållet. Passar även mig perfekt så jag gnäller absolut inte över initiativet, tvärtom.

 

Däremot är jag riktigt trött på att det inte kan fungera från början och dessutom att jag fortfarande inte fått svar på mail skickat för 7 timmar sedan. Så svårt kan det inte vara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltok

 

håller med dig fullständigt, att få 1cent per poäng är ju pinsamt dåligt.

 

Jag mailade min host direkt och sa vad jag tyckte om saken. Spelar du tex 0.5/1$ 6st bord samtidigt runt 2-3h om dagen i princip varenda dag som guldmedlem tar det iaf 1,5månad att få ihop runt 20-25K poäng. Att få 200dollar för det är nog det sämsta party någonsin hittat på.

I winter promotion får man som sagt iaf 3cent som sämst, när jag hörde om att det snart skulle gå att sälja sina poäng trodde jag iaf att 3cent var det minsta man skulle få.

Nu framstår ju deras förra shop som hur bra som helst!(Och det var den verkligen INTE)

 

 

oj nu vart det mycket gnäll men jag anser iaf att det är befogat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...