Gå till innehåll

Gekko - En resa genom 2007!

Gekko

Recommended Posts

Precis hemkommen från Åre, grymt sliten just nu... De va några väldigt offensiva dagar och nätter! Festade stenhårt i tre dagar och hann även med lite åkning, så jag är hel nöjd.

Kulminationen kom dock på tisdagen, alla som var på "dippan" den kvällen vet nog vad jag pratar om. De va säkert ett 20-tal brudar som stod och hoppade runt och på vårt bord, spriten flödade och tempot va i 180. Att ett par av grabbarna fick tillfälle att testa hur läskpistolerna funkade att spruta ner alla som stod och hoppade på eller runt bardisken va en annan jävligt kul grej. Att de sen gick runt ett hundratal shots, 20l skumpa och 5 rör bidrog ju också till att hålla stämningen på topp... Som sagt vi hade ett sjukt offensivt crew uppe i Åre!

Får återkomma mer imorgon, är heltslut just nu... De kostar på att ligga på topp, hela jag skulle behöva en helrenovering just nu!

Låter underbart ju.

Men bara 3 dagar? Weak ;)

Vi är några tappra här i thailand nu som har snittat på ungefär varannan dag i 4 månader nu, inte fan är man frisk iaf! Börjar snart tappa både tänder och hår misstänker jag, håret har redan börjat, och tandköttet mår inte bra :-( Jag var iaf å köpte lite vitaminpiller för nån vecka sen, det kanske hjälper lite :P Åtminstonde så blir februari superseriös, supa max 8 ggr på hela månaden! :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 151
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Yeah right cash. Jag åkte hem till sverige och det var till och med svårt att hålla sig borta från spriten här med. Fick lov att dricka en del varje dag ett tag för att slippa ångesten, hur blir det då inte i thailand? Det kommer inte gå. Kommer nog fortsätta med eran "supa-20-dagar-i-månaden" snitt.

Länk till kommentar

Yeah right cash. Jag åkte hem till sverige och det var till och med svårt att hålla sig borta från spriten här med. Fick lov att dricka en del varje dag ett tag för att slippa ångesten, hur blir det då inte i thailand? Det kommer inte gå. Kommer nog fortsätta med eran "supa-20-dagar-i-månaden" snitt.

Haha, men nu ska jag ju bo med två seriösa snubbar, Heltok och Kollikock :-D

Verkar även som jag slipper Jimbo i bangkok iaf i en vecka, enda problemet kommer bli frestelsen i sig, och även till viss del Paul, som verkar köra rätt hårt oxå :lol:

Men nu slutar vi flooda Gekkos dagbok med bajs!

Länk till kommentar

Låter underbart ju.

Men bara 3 dagar? Weak ;)

Vi är några tappra här i thailand nu som har snittat på ungefär varannan dag i 4 månader nu, inte fan är man frisk iaf! Börjar snart tappa både tänder och hår misstänker jag, håret har redan börjat, och tandköttet mår inte bra :-( Jag var iaf å köpte lite vitaminpiller för nån vecka sen, det kanske hjälper lite :P Åtminstonde så blir februari superseriös, supa max 8 ggr på hela månaden! :-P

Levertransplantation inbokad än...?

Kan vara viss kötid har jag hört...

Länk till kommentar

Jag som trodde "Tur_I_Spel + Tur_I_Kärlek = 0" gällde...

Tar tillbaka mitt tidigare påstående, då Frugan också är lyckligt gift (obv) men har toktur i spel. Hon krossar mig i allt, inklusive poker, med sina "äsch, jag checkar för att det är så kul"-resonemang.

Dock: För en så rationell människa som dig Hjort borde väl "Tur" inte vara något att beakta överhuvudtaget? Borde det inte bli "Skicklighet_I_Spel + Skicklighet_I_Kärlek = 0"?

Länk till kommentar

Tar tillbaka mitt tidigare påstående, då Frugan också är lyckligt gift (obv) men har toktur i spel. Hon krossar mig i allt, inklusive poker, med sina "äsch, jag checkar för att det är så kul"-resonemang.

Dock: För en så rationell människa som dig Hjort borde väl "Tur" inte vara något att beakta överhuvudtaget? Borde det inte bli "Skicklighet_I_Spel + Skicklighet_I_Kärlek = 0"?

I might go out on a limb here, men borde det inte isf vara "Varians_I_Spel + Varians_I_Kärlek = 0" ?

Länk till kommentar

Skulle tippa att det beror på att hon tappat två av sina boytoys.

Jag är rätt säker på att du inte vill implicera att din fru suger (metaforiskt) i sängen.

Och jag har inte direkt något emot konceptet "tur" så länge det är välformulerat.

Angående "varians"/"skicklighet" så skulle jag kunna tänka mig Resultat_I_Spel + Resultat_I_Kärlek = 0.

Länk till kommentar

Har inte spelat något sen jag kom hem från Åre, har legat däckad i sängen nästan hela tiden. Blev nått så jävulskt sjuk i lördags, de va som att få hela prima och B2B riggen översig samtidigt... Ja ni fattar, helt fördjävligt mao.

Satte mig dock idag och körde en 4h sittning nu på eftermiddagen, även den hyffsat riggad, backade väl 2-3k så de va inte så farligt men de hade varit skönt att börja plussa lite. Tycker man blir väldigt passiv när de har gått segt ett tag, måste hitta tillbaks.

Tror dock inte att de hände något speciellt, ska kolla igenom HH's sen för att se om jag hittar något intressant att ta upp.

Länk till kommentar

Hittade en lite konstig hand nyss. Den va inte riktigt std från min sida på flera sätt. Bla så lyckades jag MR PF för att jag letade efter min dosa och höll därför på att missa handen, tilt! Sen va jag inte riktigt säker på river pushen heller, fi är dock jävligt nyfiken av sig och jag trodde att han skulle ha väldigt svårt att släppa ett lägre överpar på rivern iom att färgen inte nådde dit, ja like it or hate it!

Fi spelar runt 32/10 och är verkligen inte duktig. Har som sagt generellt sett svårt att släppa händer.

Texas Hold'em NL $5/$10 2007-01-31 13:19:42

Table Avellino

Seat 2: Hero ($2,534.50 in chips) DEALER

Seat 6: ternoplayer ($1,543.25 in chips)

Seat 7: YoUcAnNoTkNoW ($1,083.00 in chips)

Seat 9: levitzah123 ($1,438.00 in chips)

ternoplayer: Post SB $5.00

YoUcAnNoTkNoW: Post BB $10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [CA DA]

levitzah123: Raise $35.00

Hero: Raise $60.00

ternoplayer: Call $55.00

YoUcAnNoTkNoW: Fold

levitzah123: Call $25.00

*** FLOP *** [s7 H5 S4]

ternoplayer: Check

levitzah123: Check

Hero: Bet $165.00

ternoplayer: Raise $330.00

levitzah123: Fold

Hero: Call $165.00

*** TURN *** [D3]

ternoplayer: Check

Hero: Check

*** RIVER *** [D8]

ternoplayer: Bet $10.00

Hero: Allin $2,144.50

ternoplayer: Allin $1,143.25

Länk till kommentar

Spelade en kort sittning nu på kvällen. Internet strulade lite (lånar grannens har inte orkat skaffa något eget till nya lägenheten ännu) och sen dog actionen ut på den sidan jag spelade på. Lyckades dock hämta något lr några k från förmiddagens session så dagen är nog typ +-0 max 1k back.

Länk till kommentar

Gekko, jag gillar din spellogik och skulle gärna vilja följa dina inlägg på 2+2, så om du inte har nåt emot det så skulle jag gärna vilja ha din nick där.

Tänk igen.

(Dessutom är jag relativt säker på att G inte skriver alls på p2p, även om han såklart kan svara själv när han väl kommer online)

Länk till kommentar

Gillar inte handen alls :-(

Har fi gjort så förr (betat ut 10$ i en stor pot på senare gata)?

Kan ju betyda olika saker allt från tom till stål och är oftast readberoende.

Tycker riverpushen är ok mot denna typ av spelare men inte på den här brädan, känns lite onödigt att göra poten så stor men en enparshand även om fi är en donkey med calling station tendenser, ser inte riktigt vad du ska slå. Sen får jag personligen kalla kårar när en hyffsat passiv spelare visar aggression på en sådan bräda. Är väl isf bara ett lägre överpar han betalar av med som du skrev men det är kallt spelat.

Länk till kommentar