nysta Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Tjenare! Jag spelar FL 1/2. Mest på partynätverket. Tänkte höra om jag är lite för lös med mina starthänder. Har börjat spela mer och mer suited connectors och suited A. Har märkt att jag ganska ofta när jag sitter på borden att jag först brukar gå minus rätt mycket när jag spelar dessa kort.. sen träffar jag typ AK och sånna kort och vinner tillbaka så jag är +/-0. Ska man strunta helt i att spela sånna kort.. kanske bara nått enstaka läge ibland ur sen postion. Eller tycker ni jag ska fortsätta att spela dessa kort? Jag spelar aldrig Ax sämre än AJ även ur sen postion och foldar tex KJ ur tidig och ibland även mellan, Är jag för tajt på den delen kanske? Några tips? För som det är nu spelar jag efter min starthandlista som inkluderar suited connectors och suidet A ur dom flesta postioner men märker som sagt att jag hamnar ganska stort på minus och när jag väl träffar så kommer jag tillbaka +/-0.. och går sakta sakta + bara.. Tänkte om det var bättre att strunta att spela dom händerna och satsa hårt på dom bra istället. MVH Daniel Citera
Papa Kubo Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Hur lösa är borden? Om fem-sex spelare limpar in på varje hand och det förekommer väldigt få höjningar pre-flop är ju händer som Axs och 98 rätt givna att spela, även från tidig position. Citera
jackbalsam Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Dom händerna är bra i potter med många spelare så bara du spelar dom för den egenskapen så ska det nog gå bra. Dvs A 4 kan du spela på en flopp K 6 2 men folda på en flop A K 9 Samma sak med 76s t ex. Spela dom bara om du httar nåt drag eller tvåpar. Släpp dom om du träffar andra paret osv. Citera
Hjort Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Du är alldeles för tight om du inte spelar A3s först in på knappen. För allmän starthandsdiskussion se: http://www.posev.com/poker/holdem/strategy/preflop-abdul.html Citera
Recommended Posts