Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ikväll kör bandit 106.3 en liveinspelning med Chris Cornell, så jag sitter och surfar runt och letar efter nåt program att "spela in" det på hårdisken... hittar inget vettigt, kanske nån här har nåt tips?

Postad

Jag brukar använda ett program som heter WM Recorder, dock minns jag inte var jag fått det ifrån. Men man kan alltid googla.

Funkar mycket bra i kvalitet, men det är lite svåranvänt. Det finns även en tidsinställare så den kan spela in automatiskt, vilket är ett stort plus.

Postad
Poker off topic? Hur funkar det rent juridiskt att spela in från radio? Något jag legat sömnlös och funderat på :)

Jag är inte helt haj på det heller, men såhär tror jag det ligger till:

Man får spela in radio och television för vanligt bruk. Man betalar en skatt på allt inspelningsmaterial typ. kasetter, cd-skivor etc. som går till musikförlag som kompensation. Kasettskatt tror jag det kallas. För ett eller två år sedan införde man även denna skatt på hårddiskar, dvd-skivor, flashminnen och mp3-spelare med flashminne eller hårddisk.

• 7 months later...