Gå till innehåll

Vad göra efter floppen?


jol74

Recommended Posts

Är klar för pengarna i en 10$ på ongame. Ville in i pengarna och känns som jag kan chansa lite nu om det behövs för att kunna komma riktigt långt. Min stack är strax över medel när följande hand inträffar.

 

Jag plockar upp 5s, 4s

 

Jag miniraisar innan flop först in från co. Fel eller inte? Plockar gärna upp blindsen. Liknande höjningar har fungerat för att stjäla vid bordet tidigare.

 

NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $10+$1 (Real Money)

10+1 NL Holdem Multi Table Tournament

 

Seat 1: wooly69 ($9,892 in chips)

Seat 2: AVSK ($29,018 in chips)

Seat 3: howii ($8,562 in chips)

Seat 4: larsarn ($4,261 in chips)

Seat 5: Yuri47 ($8,770 in chips)

Seat 6: Karolciu ($11,780 in chips)

Seat 8: arvick ($9,794 in chips)

Seat 9: Gameboyxx ($3,775 in chips)

Seat 10: Hero ($13,672 in chips)

ANTES/BLINDS

AVSK posts blind ($400), howii posts blind ($800).

 

PRE-FLOP

larsarn folds, Yuri47 folds, Karolciu folds, arvick folds, Gameboyxx folds, Hero bets $1,600, wooly69 calls $1,600, AVSK calls $1,200, howii folds.

 

FLOP [board cards 3H,4D,6C ]

 

AVSK checks...

 

Hur kan/bör man spela handen efter den här floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej men jag tycker du ska ta max en syn preflop. Du vill ha så många spelare som möjligt mot dig. Med bra träff så får du mycket deg in i mitten också. Men 2 spelare duger gott. :)

Men beta floppen! par + stegdrag. Finns mycket outs och du vill gärna bygga potten. Om nån av dom andra ställer in då får du ta en funderare på vad oddsen säger osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du leder ju med största säkerhet på floppen. Så beta du. Ngn KAN ju sitta med pocketpar, men då hade det säkert hörts preflop.

Att lämna gratiskort i detta läge är ingen bra ide. För vad att göra om den kommer ett halvhögt kort som ngn betar på. Då kan du ju plötsligt vara i situationen att behöva slänga dig, för att du då "endast" har ca40% att vinna potten på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du leder ju med största säkerhet på floppen. Så beta du. Ngn KAN ju sitta med pocketpar, men då hade det säkert hörts preflop.

Att lämna gratiskort i detta läge är ingen bra ide. För vad att göra om den kommer ett halvhögt kort som ngn betar på. Då kan du ju plötsligt vara i situationen att behöva slänga dig, för att du då "endast" har ca40% att vinna potten på rivern.

 

 

Beten behöver vara ganska stor för att slänga en hand som vinner 40% av gångerna va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betade halv pott, AVSK höjde och knappen lade sig. Jag har sett honom göra lite konstiga spel tidigare så jag bestämmer mig för att gå all-in och han blixtsynar med 9r6r (?!).

 

Den handen väntade jag mig inte när han synade. Ingen träff på turn eller river och jag är ute. Tycker mitt spel känns så där i efterhand men hur spelar han egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

höj mer pf eller lägg dig. Minraise får alldelles för sällan blindsen utan fight, eller som här kan du hamna i mitten i en stor pott med en kackig hand. Du spelar inte direkt den här 45s för dess värde eller hur? Utan för att ta blindsen. och om det inte går har du ju en hand som är lätt att slänga eller kan floppa riktigt bra och lurigt, så gillar det på så sätt. Men som sagt minraisa Inte! När blindsen blir så här höga brukar det funka rätt bra med

2.5xbb. Det ger lite mer press än minraise och är fortfarande relativt enkelt och lägga mot omslag.

 

Floppen då, ja vad fan du har träffat så bra du har kunnat nästan. Men den är bara stark i sina möjligheter mest, alltså du vill ju att folk ska lägga sig. Om jag visste att Fi bakom dig skulle betta om jag checkade skulle jag c/ställt såklart men nu bettar jag pot eller straxt under både för att visa att jag inte tänker lägga och ge mig odds att syna om jag blir höjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...