Gå till innehåll

Sönderkonsumerad rulle ger två veckors blåställspoker - Mauau & PLO8


Mauau

Recommended Posts

Tidsperiod: 13 - 28 januari.

Volymmål: 22 500 händer.

Nivå: PLO8/50.

Bordsratio: 6 - 8, fulla bord.

Förhoppning: 10 PTBB/100 ($2250)

Uppdateringsintervall: 1 500 händer.

Sinnesstämning: Pubertal och halvsur (mycket könsord och FYA).

Bad beat-händer: Nej.

Felspelade händer: Absolut.

 

Heja mig, det här kommer att bli skittråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 1 av 15

 

Jag kör en uppdatering varje dag istället, förutom på fredag då jag ska vara ledig, så det blir 15 dagar sammanlagt.

 

Dagens resultat: $74.46 (Rake betald $133.90)

 

Om jag ska fortsätta i den här stilen kommer det att bli mer än 22 500 händer för att nå $2250. Jag är hyfsat nöjd med spelet men jag gjorde två större misstag som kostade mig en del.

 

Den första handen var riktigt idiotisk och det är en så given fold att den är pinsam att visa:

 

Full Tilt Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $0.25/$0.50

9 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $42.15

UTG+1: $47.75

MP1: $46.50

MP2: $38.30

Mauau: $48.75

CO: $15

Button: $55.55

SB: $32.60

BB: $20.30

 

Pre-flop: (9 players) Mauau is MP3 with :2c::Ah::2s::6h:

UTG calls, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 calls, Mauau calls, CO folds, Button calls, SB calls, BB checks.

 

Flop: :3h::2d::4c: ($4, 8 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, UTG+1 checks, MP1 bets $2, MP2 raises to $10, Mauau calls, 5 folds, MP1 raises all-in $44, MP2 calls all-in $27.8, Mauau raises all-in $48.25 Här stoppar jag in med ett fint EV på 0.258, MP1 calls all-in $2.

Uncalled bets: $2.25 returned to Mauau.

 

Turn: :Tc: ($127.85, -1 player + 4 all-in - Main pot: $117.4, Sidepot 1: $16.4)

 

 

River: :7s: ($127.85, -1 player + 4 all-in - Main pot: $117.4, Sidepot 1: $16.4)

 

 

Results:

Final pot: $127.85

 

MP1 showed :Jc::8h::As::5s:

MP2 showed :Kd::8s::6s::5c:

 

 

Den här handen vann jag men jag spelade idiotiskt passivt och det kostade mig några $. Bomba hela vägen eller checkhöja fjärde och sen potta femte är klart bättre alternativ:

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $0.25/$0.50

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $41.85

UTG+1: $85.30

CO: $33.70

Button: $28.30

SB: $23.60

Mauau: $58.65

 

Pre-flop: (6 players) Mauau is BB with :Ah::6h::7c::9s:

UTG calls, UTG+1 calls, CO folds, Button calls, SB folds, Mauau checks.

 

Flop: :8h::4d::5s: ($2.25, 4 players)

Mauau checks, UTG bets $1, 2 folds, Mauau calls.

 

Turn: :Tc: ($4.25, 2 players)

Mauau checks, UTG bets $1, Mauau calls.

 

River: :Ad: ($6.25, 2 players)

Mauau bets $5.95, UTG calls.

 

Results:

Final pot: $18.15

 

UTG mucks :5c::2s::9h::As:

 

 

Soundtrack till dagens misär (i spelordning):

 

Be Your Own Pet - Be Your Own Pet

Coco Rosie - La Maison De Mon Rêve

Coco Rosie - Noah's Ark

Doktor Kosmos - Ett enkelt svar

Be Your Own Pet - Fire Department

Placebo - Meds

 

Flame away!

 

 

Jag höll nästan på att glömma:

 

FYA = Fixed Your Ass?

 

Nej, även om man kan tänka sig att jag har en störning i den anala fasen så är proktologi inget specialintresse, varken praktiskt eller teoretiskt. Däremot är dödslängtan det så FYA betyder i det här fallet Fuck You All.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående hand 2 tycker jag väl inte det är någon självklar bombning, eftersom du är 47-53 mot 2A|3A|32.

 

Snarare mjölkbet eftersom du mot exempelvis två lågar är 42-29-29. Vilket ju är lite bättre värde.

 

På turn är ju situationen lite annorlunda eftersom du bara har en motståndare. Den enda handen du egentligen har bra värdebetspotential mot är ju 67**, då har du 7-3. Bättre lågar och annat är det ju normalt 48-52 eller tvärtom. Och så några skräckhänder när du är styckad då.

 

Enda orsaken att potta här är ju om man tror att killen är en idiot eller om man kan få loss den låga handen. Mtp på att det är $50 så känns ju alternativ 1 troligare.

 

Däremot så blir det ju helt annan grej på femte när A:et trillar in, men då skulle jag snarare beta lågt för att få idiotsyn av bustade lågar som önskesynar tvåpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 2 av 15

 

Dagens resultat: $236.95 ($311.41), rake betald $89.94 ($223.84)

 

Bättre fart idag och är i fas med förhoppningen. Fler större potter och lite mindre gnidande.

 

 

Här "värdebetar" jag rakt in i coolern som en mästare och synar...som en ännu större mästare:

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $0.25/$0.50

9 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $48.50

Mauau: $86.85

MP1: $19.45

MP2: $33.40

MP3: $47.75

CO: $73.20

Button: $61.15

SB: $48.35

BB: $91.05

 

Pre-flop: (9 players) Mauau is UTG+1 with :3s::Ac::6h::7c:

UTG folds, Mauau calls, 2 folds, MP3 calls, CO folds, Button calls, SB calls, BB checks.

 

Flop: :8s::2c::7d: ($2.5, 5 players)

SB checks, BB checks, Mauau bets $2.4, MP3 raises to $4.8, 3 folds, Mauau calls.

 

Turn: :Jh: ($12.1, 2 players)

Mauau checks, MP3 bets $3.5, Mauau calls.

 

River: :As: ($19.1, 2 players)

Mauau bets $18.2, MP3 raises all-in $38.95, Mauau calls.

 

Results:

Final pot: $97

 

MP3 showed :3c::8h::Ah::4h:

 

 

Dagens mest irriterande hand. BBs stats är 48/24/1.1:

 

Party Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $0.25/$0.50

4 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $69.18

Button: $81.38

Mauau: $124.02

BB: $104.51

 

Pre-flop: (4 players) Mauau is SB with :5h::Ac::6d::2c:

2 folds, Mauau calls, BB raises to $1.5, Mauau calls.

 

Flop: :Ah::6c::9c: ($3, 2 players)

Mauau checks, BB bets $2.85, Mauau raises to $11.4, BB calls.

 

Turn: :9s: ($25.8, 2 players)

Mauau checks, BB bets $24.55, Mauau calls.

 

River: :Ks: ($74.9, 2 players)

Mauau checks, BB raises all-in $67.06, Mauau folds.

Uncalled bets: $67.06 returned to BB.

 

Results:

Final pot: $74.9

 

 

Dagens mest tillfredställande hand:

 

Full Tilt Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $0.25/$0.50

7 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $46.60

UTG+1: $18.05

MP1: $9.50

CO: $25.40

Button: $9.65

Mauau: $76

BB: $67.20

 

Pre-flop: (7 players) Mauau is SB with :7d::Ah::3s::Qd:

UTG calls, 4 folds, Mauau calls, BB checks.

 

Flop: :7s::Qc::5s: ($0.25, 7 players)

Mauau checks, BB checks, UTG bets $1.25, Mauau raises to $5.25, BB folds, UTG calls.

 

Turn: :2c: ($0.25, 3 players)

Mauau checks, UTG bets $8, Mauau raises to $36, UTG raises all-in $40.85, Mauau calls.

 

River: :4c: ($10.75, 2 players)

 

Results:

Final pot: $92.45

 

UTG showed :2d::Qh::Ac::5h:

 

 

Soundtrack till dagens mässa:

 

Klaxons - Xan Valleys

Ladytron - Witching Hour

X - Under the Big Black Sun

Antony and the Johnsons - I am a Bird Now

 

 

Jag spelade rätt kasst under eftermiddagen. Kan ha berott på att S var på någon sorts nostalgitripp till 2001. Bröt-rock'n'roll med Bob Log III, the Make-Up och Ten Benson, utan melodier och atonal sång. Jag kan ha sett Zlatan (katten) hålla för öronen men det är nog bara önsketänkande från min sida.

 

Hon tyckte dock att det inte var mer än rätt. "Jag har fått min beskärda del av Misfits under tonåren, måste du hålla på och lyssna på dom nu också?" frågar hon när jag spelar Ghouls Night Out eller Where Eagles Dare eller Halloween. Hon brukar "sjunga" med för att pika. Framförallt på Halloween. "Uuuuuuhhhhhoooooohhhhhhhååååååhhhhhuuuuuuhhh" grymtas det från hennes håll.

 

Apropå att sjunga med hade hon en skön felhörning av Håkan Hellströms version av Trubbel - "(...)du skall aldrig ge mig pikar om ciklider!". Annorlunda diss liksom. (Det skall vara "sekiner".)

 

 

Till sist; jag funderar på att skänka 10% av min vinst till Venezuelansk tv för inköp av ett kamerastativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får komplettera lite med vad jag vet eftersom Mauau vägrar uppdatera:

 

Brag: Han hittade rushen på prima med 10 överblivna dollar som han fick upp till 700. Han plussade 1k på två dagar (prima+party tror jag) utan att direkt skotta och jag tror han kan klara det monetära målet. PLO8-borden är dock så fåtaliga att det är svårt att hitta bra spel dagtid, så han skjuter in lite PLO också.

 

Beat: Igår fick jag dock ett semibeat på MSN i en PLO-hand där en semibluff mot en tomte (alltid en dålig idé, men vad gör man utan reads) gick hemskt fel i en stor pott.

 

Variance: Mauau spelade rätt i den potten.

 

BB/100: Det ser bra ut. Mauau är en multitablare av rang, så den sjunker lite pga detta, men jag gissar på minst 10. Har bara sett PT-screenshots från rushen på Prima dock (PTBB/100 på ~20).

 

Musik: Inte en chans att det är något jag hört i alla fall. Han är inte direkt en Absolute music-kille.

 

Händer spelade: Coinflip om han når målet. Han spelar minst 1k händer per dag i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag med, men vad gör man inte för att vara tydlig.

 

Annars är det alltid någon som missförstår, något man blev varse i min gamla dagbok. Skriver man "bb/100" med korrekt värde så är det alltid någon som tror man menar "PTBB/100" och vice versa. Så jag tar den tydliga vägen och skriver "PTBB/100".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då blir jag tvungen att skriva något nu då. Det kom lite emellan. För att ta något random ur högen: vi ska ha barn om två veckor och vi var TVUGNA att köra lite profylax när jag skulle uppdatera dagboken. Typ.

 

Anywho, Othello har rätt, jag skjuter lite PLO istället för PLO8 och syftet med dagboken försvann. Jag kan uppenbarligen aldrig följa mina egna regler oavsett hur enkla de är. Nåja, snart är fotbollsallsvenskan här och då ska jag ha en Asian Handicap-dagbok som jag säkert kommer kunna hålla i tre veckor.

 

Jag hatar, hatar, hatar "PTbb". Kasst designad programvara ger upphov till ett redundant uttryck som är 100% längre än den korrekta termen.

 

Det är som språkbruk: även om man förstår innebörden av en mening, vilket är det viktigaste, är det ofta svårt att se bortom den fula/inkonsekventa/ologiska konstruktionen för att den blir så irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...