Gå till innehåll

Resedagboken för Team Gnuf


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ok. Jag antar att ni hade lagt er om ni var fi i handen och hade miniraisat från knappen?

 

även om ni hade haft 30 000 i stack på 150/300 blinds?

 

allvarligt minucci, en blind man hade sett hur kallt det är att hitta syn med j9s mot omslag där. speciellt mot ramzi som sagt har rangen 99+ och Aqs+ där. när det endast kommer finnas ett potsized bet kvar till floppen. en grej att inte låta sig bli omslagen till höger å vänster men när det är av en tajt shortstack, kom igen vakna upp lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onödigt att ens svara på inlägg som är helt värdelösa grabbar. Slutar bara med att vi diskuterar nåt helt i onödan. No offence, men det här är ingen pokerskola.

 

Kom precis hem från arlanda, är sjuk, har ont i halsen, ont i huvet och håller på att få magsår. Lite grinig....:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

allvarligt minucci, en blind man hade sett hur kallt det är att hitta syn med j9s mot omslag där. speciellt mot ramzi som sagt har rangen 99+ och Aqs+ där. när det endast kommer finnas ett potsized bet kvar till floppen. en grej att inte låta sig bli omslagen till höger å vänster men när det är av en tajt shortstack, kom igen vakna upp lite.

 

Det var menat som en fråga. Om det verkligen var ett så dåligt spel, uppenbarligen så tycker alla det så då vet jag hur det ligger till.

 

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej RamZ

 

Läste att du skrev om magsår. Har själv spelat online poker unfgefär lika länge som du, tror jag ivarjefall. Och även jag har fått en besvär med mage, spännings huvudvärk etc under de senaste åren. Är ganska övertygad på att detta beror på konstant online grindande framför datorn i kombinantion med kaffe drickande och andra ovanor. Framförallt tror jag dock att det beror på stressmomentet i spelets natur. Man är ju inte lugn som en filbunke när degen åker in i en stor pott.

 

Att man har åkt på sån skit trots att man tränar och har hyffsad fys, vittnar om de fysiska problemen nätpoker som yrke bidrar till. Har faktisk lagt ner pokerspelandet och börjat jobba istället pga detta, fast känner jag mig själv rätt så är det väl bara en tidsfråga inna jag sitter vid datorn igen.

 

Hursomhelst, vore det intressant att höra om det oss fler av oss spelare som drabbats av åkommor, och ev hur ni kurerar er.

 

P.S Hoppas du kryar på dig. Sen finns det även ngn tablett med namn i stil med Omaprhzol som hjälper mot mag ´besvär. D.s.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick några tabletter på apoteket i prag som jag tog plus att jag tog det allmänt lugnt i några dagar sen så va magen ok. Just nu så har jag bara sprängande huvudvärk och halsbränna :)

 

Samma sak hände mig för ca 2 år sen och båda gångerna så var det precis efter att jag flygit flera gånger på samma vecka samt stressat mkt osv. Alkohol har nog en hel del med saken att göra också...

 

Man får helt enkelt se till att hålla sig till någon typ av nivå, man måste inte leka rockstjärna varje dag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett julrim i all välmening till pojkarna:

 

 

Tre hinkar och en Thörnrosa

 

EPT-motståndet de kraftigt skulle mosa

 

Team Gnuf skulle läsas med skräck

 

Men rädslan blev man snabbt väck

 

För oturen har blivit gnuffarnas fall

 

Sällan har en vinter varit så kall

 

Men friskt humör tappra män

 

Kämpar ni hårt kan ni nog casha i en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett julrim i all välmening till pojkarna:

 

 

Tre hinkar och en Thörnrosa

 

EPT-motståndet de kraftigt skulle mosa

 

Team Gnuf skulle läsas med skräck

 

Men rädslan blev man snabbt väck

 

För oturen har blivit gnuffarnas fall

 

Sällan har en vinter varit så kall

 

Men friskt humör tappra män

 

Kämpar ni hårt kan ni nog casha i en

 

loooool

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turneringar är bara sjuka, jag har typ bara spelat gnufturrarna live i år, kanske 5 turrar till utöver dom. I princip alla turrar har varit minst 300 pers med. Flera 500+. Det som har varit gnufgrejen ltiegrann har varit att oavsett vart i turren man är så första gången man är allin så torskar man.

 

Vet ju hur det är när det går bra, då tänker man inte så mkt och så plötsligt är man långt framme. Allt känns så lätt. Har haft bra lägen för itm och ligga bra till inne i pengarna med. I Australien åkte jag 20 från pengarna elelr nått fast då hade jag inte så bra stack när jag stoppa men hade haft ok om jag vunnit qq vs kq, var 100 priser tror jag 750 starters.

 

Ept polen hade jag bäst läge i låg bra till efter dag 1, spelade väldigt bra låg bra till innan pengarna med slog typ ut massa norrmän. Sen gick jag från typ top 5 stack till shorttsack efter en 50 50 och en 3 outare. Sen körde jag på med 88 istället för att pulla till pengarna och åkte ut på semibubblan.

 

Barcelona åkte jag oxå 20 från pengarna och i dublin likaså, där fick rivern säga sitt annars hade jag haft en helt ok stack i det läget.

 

I alla dom turrarna, vinner jag instoppet och har en rush i det läget så kommer jag ligga mkt bra till för att gå riktigt riktigt långt. Men det har inte riktigt velat sig men det är turneringar. Det är många som tror dom blivit proffs för att dom vunnit en turnering, och det ska man väl tacka för. Enda speldagen jag haft kortrush var första dagen i dublin på alla dessa turrar.

 

Min tid kommer, jag kommer oxå ha min turneringsrush igen ;)Är synd att vi inte lyckades bättre detta år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag startar min egen dagbok här på forumet nu när vårt år med Gnuf är över. Det har varit ett jäkligt roligt år med Gnuf och vi har haft det sjukt roligt tillsammans. Även fast vårt kontrakt med Gnuf är slut så är jag övertygad om att vi kommer fortsätta ha ett starkt förhållande, inte minst för att vi känner Daniel väldigt väl som gjort ett mkt bra jobb hela året och är en stor tillgång för Gnuf men också för att vi gillar alla som vi haft att göra med inom företaget. Det känns som ett väldigt lyckat år även om resultaten uteblivit för oss och jag hoppas att det fortsätter att gå bra för Gnuf.

 

Pusss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...