Gå till innehåll

NL500£ 87s träffar fint.


Recommended Posts

Men jag vettefan hur jag ska spela den sen. Jag vill gärna ha lite olika sorters feedback. FI är ganska passiv. Inte speciellt vek, har tidigare synat ner min AA med KJ på K-flopp. Trots att jag visat ordentlig styrka. Just denna situation är jag ganska ovan med. Vad göra hur? Vi kan med största sanolikhet sätta honom på AA/KK. Kanske förstås AK/QQ.

Om jag postar fel på nåt sätt, rätta mej. Första gången jag postar här på typ två år.

 

 

Table "Dunham" Seat 2 is the button.

Seat 1: Daniello (£439.25 in chips)

Seat 2: pimpout (£1171.25 in chips)

pimpout: posts small blind £2

Daniello: posts big blind £5

----- HOLE CARDS -----

dealt to pimpout [7c 8c]

pimpout: raises to £17

Daniello: raises to £45

pimpout: calls £28

----- FLOP ----- [Jh 9c 4c]

Daniello: bets £55

pimpout: calls £55

----- TURN ----- [Jh 9c 4c][7d]

Daniello: bets £130

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med all in, slå om på flop ca 200. Fi kan mycket väl ha AK-AQ här som han kastar annars har du 12 outs för att köpa ut. Skulle tro att det är Ev+ här att semi-bluffa, iofs sätter du honom på AA el. KK är det förstås inte det utan bättre att syna och hoppas på träff.

---

Synar du på turn är fi mer el. mindre commitad och du har plockat upp ett par extra outs som gör att du har implicita för att syna om vi förutsätter att han ställer in på nästa kort även om färg/stege/8/7 kommer, du viker självklart om inget av dessa kommer. 16 outs med 46 osedda kort vilket ger ~34,8% vinstchans med pottodds på 130/530 ~24,5%, 330 i potten plus ytterligare 200 han har kvar dvs. 530.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte. Sällan jag är vek. Men i stunden tänkte jag ett tag. Ville inte slå om på turn, och när han lägger sitt turnbet har han bara 200 kvar. Fast jag ångrar folden.

 

men alltså du har ju pottodds att syna mot ett överpar, du behöver inte få betalt det räcker du drar ut...

 

det är ju bara helt inkorrekt att folda mot AA-KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ju bara helt inkorrekt att folda mot AA-KK.

Även om pimpout skriver att fi antagligen har överpar så vet jag att det är väldigt svårt att sätta nån på en specifik handrange under heads up spel. Tråkigt att dra ut om fi ändå slår en...Dock säger jag inte att han ska folda men jag tror inte att han förlorar så sjukt mycket på att folda som det låter på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...