Gå till innehåll

Hur bonushora på bästa sätt?


King_ingo

Recommended Posts

Jag har hållit på att kämpa ett tag nu med en lite för liten bankrulle.

Detta medför att jag inte tar mig någon vart. Jag står och stampar på samma ställe. Jag förlora femtio $ och vinner femtioen. Och jag börjar bli ganska less på poker. Jag vågar inte trycka med KK för att förlora ett inköp är näst intill en katastrof.

Det är inte roligt när man känner att man inte kan plussa för man inte har några pengar att investera.

 

Men nu ska jag börja bonushora hade jag tänkt mig. Detta är en helt ny sak för mig och jag vet faktiskt inte hur jag ska göra.

Jag har koll på hur jag ska gå till väga rent tekniskt. Men spelmässigt skulle jag vilja ha några råd.

 

Min tanke var att spela så många bord som jag kan och bara spela bra händer. Typ AQo och uppåt. Är detta en bra strategi eller ska jag lösa upp lite mer.?

Man måste väl vara inblandad i en pott för att få en raked hand?

Jag spelar i stort sett bara TH.(fast sökö är en stor favorit) Och jag känner mig bekvämast med fixed.

Vilka limitar måste jag spela för att jag skall få mina rakeade händer? 1/2? 0.5/1?

 

Min tanke var att jag skulle plita ihop en liten novell om mitt bonushorande. Så att andra i min situation kan få en liten fingervisning. :D

 

(RP - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte vågar trycka in hela stacken med KK så bör du nog inte lira poker förräns du har mer pengar att riskera.

Annars så är det bar att följa den vanliga bankrulle-limit rekommendationen om 150bb för för FL.

Gällande sajter så bör du skaffa dig ett neteller konto och sen börja på crypto-sajterna då de inte kräver stora insättningar.

Frågor om aktuella bonusar får du ta i bonustråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.

Ursäkta för mina flumiga frågor.

Jag hade tänkt börja på crypto. Neteller konto är fixat för länge sedan.

 

Om du inte vågar trycka in hela stacken med KK så bör du nog inte lira poker förräns du har mer pengar att riskera.

 

Det är det jag hade tänkt styra upp i och med bonushorandet.

 

Ändra inte ditt spel för att lösa en bonus!!!

 

Finns det någon relevans bakom det här påståendet eller flumar du också? :D

Varför jag inte vill spela marginella händer är för att jag hade tänkt nalla på mitt vanliga liv för att få pengar att hora för. Jag hade tänkt skita i något jeanspar och nått krogbesök. Och därför så ser jag hellre att jag går lite minus men plus allt som allt. I stället för att dubbla mina pengar med risken för att gå gul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl nämna att jag horar altid med 3-4 bord samtidigt. Men skulle jag spela för att sno alla pengar från mina motståndare så skulle jag inte spela mer än 2 bord åt gången. Jag klarar inte att spela mitt A-game(om jag nu har något att tala om) på fler än 2 bord. Men att hora så går det bra med fler för jag vill bara få bonusen lite snabbt(ibland är det ju en väldans tidspress på bonusarna eftersom jag brukar vara ute i sista minuten)

 

En annan tanke är ju att när du ska köra på crypto och vill köra 4 bord att du kan sätta in 160(40x4) för att köra 4 fixed bord samtidigt. Att köra NL så är maxbuyin 100 per bord. (ja ja. Maxbuyin på FL är kanske inte lika viktigt)

 

Lycka till med bonushorandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon relevans bakom det här påståendet eller flumar du också? :D

 

Visst flummar jag ibland men dock inte i det här fallet.

 

Vad jag menar är att du som vanligt ska spela ditt bästa spel oavsett om en bonus är inblandad eller inte. Vare sig du spelar lösare eller tightare för att cleara en bonus fort, maximerar du inte den potentiella vinsten. Om inte...

 

...Om det visar sig att du gör större profit genom att ändra spelstil tyder det åt att du spelar fel i vanliga fall. Då ska du anamma den nya tightare/lösare spelstilen även när du inte har någon bonus som lurar i bakhuvudet. Eller...

 

...Om det är så att du absolut inte vill riskera att gula kan du självfallet spela säkrare till en viss grad(om risken förekommer). Men detta har med bankroll-management att göra och inte med bonushorandet i sig.

 

lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Bonussnacket i bonustråden, tack! - QoS *

 

Men frågorna hänger ju ihop!!! :D

 

Om jag låter bli att nämna sajter, så kanske det här kan få stå kvar:

 

Om du väljer att spela tajt (för att minimera din varians), så bör du spela på sajter som räknar rake:ade händer på ett bra sätt för dig, dvs inte kräver att du stoppar in pengar i potten. Det finns många sajter som räknar så, men vilka det är får du fråga om i bonustråden.

 

Om du spelar på sajter som kräver att du stoppar in pengar i potten för att given ska räknas, så kommer den supertajta strategin däremot innebära att det tar en evighet att clear:a en bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sigges, du är ingen riktig bonushora, det hör jag. ;)

 

Ibland när jag har en bonus att clear:a så får jag maximal timpenning genom att spela fyra-fem bord samtidigt. Jag kan inte spela mitt vanliga lösa spel då, jag hinner helt enkelt inte med. Jag ger upp lite EV, men får igen det genom bonusen.

 

Och skulle jag gå ner till säg två bord samtidigt, så räcker inte min pokertid till för att clear:a alla bonusar som sajterna sprider över oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

King,

Jag tycker din strategi, AQ och uppåt, verkar vettig som startpunkt sas.

Om bordet är lösare, så kan du ju släppa på kraven. Jag brukar försöka att enbart vara med på typ 89s om ca 6 stycken redan har joinat potten. En sådan regel gör ju att man till viss mån anpassar sitt spel automatiskt till ett lösare bord. Sedan tycker jag personligen att bord med mycket preflop-spel kan vara halvjobbiga eftersom det kan krävas lite tålamod för att plussa. Om man då har en begränsat BR så varför inte sätta sig vid ett passivare bord? (PO eller PT är bra).

 

Måste ta lite bonussnack iaf

Ett tips; Kolla i bonustråden

 

* bort med mer bonussnack :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som trodde att jag hade lärt mig att skriva poster här på forumet.

Men icke! Jag har mycke kvar att lära. Tack vare QoS kan jag bara få halva svar. :D

 

Sigges:

Jag förstår vad du menar. Och om jag hade en nog stor BR för at spela "som vanligt"(vad nu de är)så tycker jag att ditt förslag är utmärkt men jag vill inte gula bort stålarna.

 

Knapp_O:

Jag tror att jag ska hålla mig till dina råd. Sen är det självklart att man ska spela marginella händer om man får bra odds på dom.

 

Tack för alla svar! Jag kommer nog försöka att få den andra halvan av posten besvarad i bonustråden. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...