Gå till innehåll

NLT100 - Överrepresenterad AQ träffar A


Recommended Posts

Först o främst. Heter det överrepresenterad? :) Jeffmet3 sitter på 31/22/unknown ... shawnjam på 48/3.5/1. Jag borde ses som TAG, möjligtvis lite åt LAG då jag fått rätt bra kort på just detta bordet.

 

Full Tilt Poker Game #1584068872: Table Maroney (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Holdem - 11:49:36 ET - 2007/01/12

Seat 1: Jeffmet3 ($108.10)

Seat 2: shawnjam ($95.85)

Seat 3: SmallLizard ($124.65)

Seat 4: nineball8 ($43.50)

Seat 5: ruby12 ($143.85)

Seat 6: Adi Shamir ($103.60)

SmallLizard posts the small blind of $0.50

nineball8 posts the big blind of $1

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SmallLizard [Qs As]

ruby12 folds

Adi Shamir folds

Jeffmet3 raises to $3.50

shawnjam calls $3.50

SmallLizard raises to $14

nineball8 folds

Jeffmet3 folds

shawnjam calls $10.50

 

Tankar: Tror Jeffmet3 raisar med så gott vad som helst i bra position då han e först in, shawnjam tror jag synar Jeff's raise med de flesta händer han tycker verkar kul.

 

*** FLOP *** [9c Ac 7h]

SmallLizard bets $20

shawnjam raises to $40

 

Tankar: Jag gillar floppen. Han borde sätta mig på AA/KK/QQ innan floppen. AA sätter han mig bevisligen inte på efter floppen. Vad just fi tänker vet jag inte, men tror att många raisar mig här med vilket ess som helst och även när dom i princip är helt tomma för att testa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tankar: Jag gillar floppen. Han borde sätta mig på AA/KK/QQ innan floppen. AA sätter han mig bevisligen inte på efter floppen. Vad just fi tänker vet jag inte, men tror att många raisar mig här med vilket ess som helst och även när dom i princip är helt tomma för att testa mig.

 

Jag gillar inte när man får sånt mothugg. Såna miniraisar tycker jag ofta är stål. Rimliga händer du slår AJ,AT? men slår dom verkligen om så på dom händerna? Tror man ligger efter väldigt ofta där.

 

Vad ska man göra om man vill spela den då? Push, enklaste alt. så han får bestämma ?

 

Fold är nog inte helt fel heller.

Hur gick det ? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att ställa in, han kan mycket väl sitta på ett svagare ess och vill testa dig ifall du har QQ eller KK.

 

Visserligen så kan en miniraise lukta stål ibland men i det här fallet så är ju en miniraise ganska stor. Höjer han mer så blir han ju i stort sett comitted och det kanske är det han vill undvika genom att bara miniraisa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att ställa in, han kan mycket väl sitta på ett svagare ess och vill testa dig ifall du har QQ eller KK.

 

Varför skulle han vilja testa oss?

 

Han får syn av bättre händer och alla sämre händer foldar, verkar ju inte så smart.

 

Jag skulle nog checkat floppen för att få värde av sämre händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...