Gå till innehåll

Metaddicts pokerdagbok - Lås dagbok tack


Metaddict

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Menade bara att det är rätt skönt att ha ordentligt på fötterna om man ska smälla på ordentligt på turn. Floppbettet är ju inte direkt enormt, men på turn pottar du ju i praktiken eftersom han måste spela för hela sin stack där.

 

Typ 75% på flop och 85% på turn, så du har en viss poäng. En bluff på turn blir väldigt ofta lite mindre, antagligen runt 70%. Tror du hittat en liten liten läcka där, tack så mycket :)

 

Det finns väl två anledningar till att jag betar relativt stort, ffa att förstöra oddsen för eventuellt ess-högt färgdrag, samt visa honom att jag är commited. Det senare är vid närmare eftertanke kanske inte jättesmart, eftersom han gärna får tro att han kan bluffa bort mig. Nu är det iofs knappst speciellt sannolikt att han är tom och floatat ur position i vilket fall.

 

Möjligt att jag hade betat lite mindre på turn om det varit på NL100, vet inte om det var för att man spelade högre än man är van vid och bara ville ta ner potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt läge i FIs kläder, men om jag ser till mig själv så skjuter i alla fall jag väldigt sällan även turn med något som inte slår QQ i det läget.

 

Kul att det känns bra på NL200!

 

Det var lite så jag kände också nu i efterhand.

 

Tack, hoppas det fortsätter :) Hur går det för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/7: 430$/1100händer

2/7: 50$/1700händer

3/7: 310$/800händer

12/7: 110$/600händerNL200

13/7: 90$/2000händerNL200

 

Tot juli: 890$/6200 händer

 

Är så trött just nu så jag knappt vet vad jag heter. Lyckades plussa genom att spela mitt livs två största potter och vinna båda, annars blev jag bara utdragen av en massa särmongospel om och om igen. Värdet var så sjukt på borden att det knappt gick att lämna dock. Tråkigt (och skumt) att plussa och ändå vara sjukt missnöjd men det var inte mycket som gick min väg idag. Dessutom gjorde jag ett flertal tveksamma spel. Slänger nog in några händer imorgon men nu ska jag däcka i sängen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"En hand som efteråt diskuteras med beundran utspelar sig mellan Darrell Dicken och Kenny Tran. Dicken höjer före floppen till 17.000 och Tran synar från knappen. Floppen är hjA-kl4-sp3, och bägge spelarna checkar. Fjärde gatan är sp10. Dicken betar 25.000, Tran höjer till 96.000, och Dicken synar. Femte gatan är klJ.Dicken checkar, Tran betar ut 160.000 och Dicken lägger sig. Tran visar upp ru7-hj8: en iskall bluff. Dicken grinar surt. Vad han hade på handen får ingen veta. A-K?"

 

Mmmm, han viker AK där. Självklart. Inte svårt att lista ut vem som skrivit texten ovan :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var lite så jag kände också nu i efterhand.

 

Tack, hoppas det fortsätter :) Hur går det för dig?

 

Börjar vända så smått. Hittar mer och mer rätt i spelet men har haft lite oflyt/blivit lite passiv i de stora potterna. Många gånger jag inte kunnat/vågat värdebetta river när färger/stegar träffat. Mina vanligtvis överaggro motståndare har låtit bli att betta rivern när jag försökt gå för c/r och liknande. Men det går åt rätt håll och jag börjar ta tillbaka backet från början av månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För några månader sen hade jag otur i spel och otur i kärlek. Numera har jag (semi?-)tur i spel och fortfarande en kukig jävla motrigg i kärlek.

 

Ska jag vara nöjd eller ledsen?

 

Bakis, TRÖTT, irriterad, gnällig. Mao läge för att dra ut och glo på en dålig mastodont-actionrulle. Transformers kl 21. Tror den suger, men hoppas där är så mycket explosioner att den spränger bort vissa grejer ur skallen.

 

GG, hf, wp. KUK.

 

edit: RÖVKNULL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skämt åsido ;)

 

Accountant din fisk, ar du regular pa NL200 an? :lol:

 

Har 3600 händer och 5.2BB/100 på NL200, det gör mig väl inte riktigt till en regular kanske men jag är ju verkligen på god väg. Över 30 inköp för nivån och en bra början. Så de två viktigaste kriterierna när man går upp i nivå är ju uppfyllda :D

 

Men det gör väl mig till en vinnare i vår tävling?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/7: 430$/1100händer

2/7: 50$/1700händer

3/7: 310$/800händer

12/7: 110$/600händerNL200

13/7: 90$/2000händerNL200

16/7: 630$/800händer:shock: NL200

 

Tot juli: 1520$/7000 händer

 

Herrejösses min skapare. Eller nåt. Kan folk verkligen vara såhär dåliga på poker?? Finner knappt ord!!

 

Accountant666: Post SB $1.00

RodeoLord: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to RodeoLord Queen of Diamonds2 of Diamonds

Dealt to Accountant666 Queen of HeartsKing of Clubs

UncleDolf: Fold

Pus1: Fold

Hauen2: Fold

Accountant666: Raise $6.00

RodeoLord: Call $5.00

*** FLOP *** 9 of Clubs5 of Diamonds3 of Hearts

Accountant666: Bet $10.00

RodeoLord: Call $10.00

*** TURN *** 6 of Diamonds

Accountant666: Bet $26.00

RodeoLord: Call $26.00

*** RIVER *** 5 of Hearts

Accountant666: Check

RodeoLord: Check

*** SUMMARY ***

Total pot $83.00 Rake $3.00

Accountant666: wins $83.00

 

Fighterrr: Post SB $1.00

bigbadbezza: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to rEraseMePlz 4 of Hearts4 of Clubs

Dealt to Accountant666 King of SpadesKing of Diamonds

rEraseMePlz: Raise $8.00

DaveClarkson: Call $8.00

Accountant666: Raise $28.00

colinhh1: Fold

Fighterrr: Fold

bigbadbezza: Fold

rEraseMePlz: Call $20.00

DaveClarkson: Fold

*** FLOP *** 9 of Spades10 of Spades3 of Diamonds

rEraseMePlz: Check

Accountant666: Bet $49.00

rEraseMePlz: Call $49.00

*** TURN *** 6 of Hearts

rEraseMePlz: Check

Accountant666: Bet $120.00

rEraseMePlz: Allin $119.05

*** RIVER *** Jack of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $401.05 Rake $3.00

Accountant666: wins $401.05

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GAME #602203854: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-07-17 01:20:38

Table Sanniquellie

Seat 1: seveds ($186.00 in chips)

Seat 3: NIL8R ($260.70 in chips)

Seat 5: NICKurSTACK ($322.35 in chips) DEALER

Seat 6: Accountant666 ($178.05 in chips)

Seat 10: kalocar ($535.90 in chips)

Accountant666: Post SB $1.00

kalocar: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Accountant666 7 of Clubs8 of Hearts

seveds: Fold

NIL8R: Fold

NICKurSTACK: Fold

Accountant666: Raise $6.00

kalocar: Call $5.00

*** FLOP *** 3 of Spades9 of DiamondsAce of Spades

Accountant666: Bet $10.00

kalocar: Call $10.00

*** TURN *** 10 of Diamonds

 

Vad vill vi göra här? Väldigt fin turn ju :D Inga reads. Checkfold? Köttig checkraise? Bet?

----------

 

GAME #602225391: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-07-17 01:58:09

Table Sanniquellie

Seat 1: Hauen2 ($191.00 in chips)

Seat 3: NIL8R ($584.20 in chips) DEALER

Seat 5: NICKurSTACK ($312.35 in chips)

Seat 6: Accountant666 ($270.85 in chips)

Seat 8: darvids ($120.82 in chips)

Seat 10: kalocar ($270.69 in chips)

NICKurSTACK: Post SB $1.00

Accountant666: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to kalocar

Dealt to Accountant666 Ace of Hearts10 of Hearts

darvids: Fold

kalocar: Raise $12.00

Hauen2: Fold

NIL8R: Call $12.00

NICKurSTACK: Fold

Accountant666: Call $10.00

*** FLOP *** 5 of Hearts3 of Spades10 of Spades

Accountant666: Check

kalocar: Bet $14.00

NIL8R: Fold

Accountant666: Call $14.00

*** TURN *** 4 of Diamonds

Accountant666: Check

kalocar: Bet $28.00

Accountant666: Call $28.00

*** RIVER *** 8 of Clubs

Accountant666: Check

kalocar: Bet $34.00

Accountant666: Call $34.00

*** SUMMARY ***

Total pot $186.00 Rake $3.00

 

Samma fi som ovan, men nu har vi dock konstaterat att han spelar riktigt uselt :D Inne och rotar i alla potter, synar gärna och verkar ha som sin stora hobby i livet att kallsyna pre och floata flop med skräp.

Rätt standard-ish va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

78o beror ju lite på fi men det brukar vara svårt att folda ut ett A så min linje är nog oftast att checka och hoppas på han kör potkontroll och sen är det inte svårare än att dra ut på river. Lite vek linje kanske men dom foldar ju aldrig nåt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herrejösses min skapare. Eller nåt. Kan folk verkligen vara såhär dåliga på poker?? Finner knappt ord!!

 

Accountant666: Post SB $1.00

RodeoLord: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to RodeoLord Queen of Diamonds2 of Diamonds

Dealt to Accountant666 Queen of HeartsKing of Clubs

UncleDolf: Fold

Pus1: Fold

Hauen2: Fold

Accountant666: Raise $6.00

RodeoLord: Call $5.00

*** FLOP *** 9 of Clubs5 of Diamonds3 of Hearts

Accountant666: Bet $10.00

RodeoLord: Call $10.00

*** TURN *** 6 of Diamonds

Accountant666: Bet $26.00

RodeoLord: Call $26.00

*** RIVER *** 5 of Hearts

Accountant666: Check

RodeoLord: Check

*** SUMMARY ***

Total pot $83.00 Rake $3.00

Accountant666: wins $83.00

 

Fighterrr: Post SB $1.00

bigbadbezza: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to rEraseMePlz 4 of Hearts4 of Clubs

Dealt to Accountant666 King of SpadesKing of Diamonds

rEraseMePlz: Raise $8.00

DaveClarkson: Call $8.00

Accountant666: Raise $28.00

colinhh1: Fold

Fighterrr: Fold

bigbadbezza: Fold

rEraseMePlz: Call $20.00

DaveClarkson: Fold

*** FLOP *** 9 of Spades10 of Spades3 of Diamonds

rEraseMePlz: Check

Accountant666: Bet $49.00

rEraseMePlz: Call $49.00

*** TURN *** 6 of Hearts

rEraseMePlz: Check

Accountant666: Bet $120.00

rEraseMePlz: Allin $119.05

*** RIVER *** Jack of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $401.05 Rake $3.00

Accountant666: wins $401.05

 

Känns ändå rätt standard.

 

Hand 1:

 

Q2d i pos, finns värre lägen.

 

Flop 9 hög med färgdrag. Du betar, vad säger att du har träffat den floppen? Absolut ingenting. Syn för att se turn. På turn klonkar han färgdraget och då spelar handen av sig själv.

 

 

Hand 2:

 

Du slår upp högt pre och fi synar pga setchansen. Flop T93 får anses som en helt godkänd flop om man sitter med fyror. Du skjuter ett CB som kan betyda lite allt möjligt. Troligtvis har du inte en hand som KT/K9 - AT/A9. Hans fyror kan vara vid liv här.

Turn är ett avancerat metaspel där han visar att om du höjer honom pre så får du spela om stacken, no matter what.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

78o beror ju lite på fi men det brukar vara svårt att folda ut ett A så min linje är nog oftast att checka och hoppas på han kör potkontroll och sen är det inte svårare än att dra ut på river. Lite vek linje kanske men dom foldar ju aldrig nåt tycker jag.

 

Vill inte spela vidare för att folda ut ett ess, vill spela vidare få att folda ut allt annat :) Det är rätt svårt att träffa ett ess om han har Ax.

 

Valde iaf att beta runt 75% pott på turn med och han foldade blixt. Var säkerligen random float.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ändå rätt standard.

 

Hand 1:

 

Q2d i pos, finns värre lägen.

 

Flop 9 hög med färgdrag. Du betar, vad säger att du har träffat den floppen? Absolut ingenting. Syn för att se turn. På turn klonkar han färgdraget och då spelar handen av sig själv.

 

 

Hand 2:

 

Du slår upp högt pre och fi synar pga setchansen. Flop T93 får anses som en helt godkänd flop om man sitter med fyror. Du skjuter ett CB som kan betyda lite allt möjligt. Troligtvis har du inte en hand som KT/K9 - AT/A9. Hans fyror kan vara vid liv här.

Turn är ett avancerat metaspel där han visar att om du höjer honom pre så får du spela om stacken, no matter what.

 

Q2 är helt enkelt en alldeles för dålig hand. Floppen är ju dessutom 9-hög regnbåge! Syna för runner runner färg lär ha rätt så negativt EV...

Dessutom borde jag postat stackstorlek i den handen, för att ÄNNU mer understryka hur urusel han var. My bad! På river har han ungefär 30 dollar kvar!!

 

Hoppas helt enkelt jag blir levlad angående hand två :mrgreen:Turn är ett avancerat metaspel - Klockrent ;) Har note på snubben som kass och passiv ungefär. Hade han haft minsta lilla hum om metagame hade han insett att han är kass och passiv och att jag därför aldrig bluffar turn här :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bli 3bettade pre och sedan syna AI med 44 och ha 3 överkort och stor chans att andra spelaren har överpar för metagame? Rätt onödig spew.

 

Sen är Q2s en hand man aldrig ska spela, floppar alldeles för dåligt, spelar ingen roll om man har position eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Q2 är helt enkelt en alldeles för dålig hand. Floppen är ju dessutom 9-hög regnbåge! Syna för runner runner färg lär ha rätt så negativt EV...

Dessutom borde jag postat stackstorlek i den handen, för att ÄNNU mer understryka hur urusel han var. My bad! På river har han ungefär 30 dollar kvar!!

 

Hoppas helt enkelt jag blir levlad angående hand två :mrgreen:Turn är ett avancerat metaspel - Klockrent ;) Har note på snubben som kass och passiv ungefär. Hade han haft minsta lilla hum om metagame hade han insett att han är kass och passiv och att jag därför aldrig bluffar turn här :D

 

du blev nog levlad i båda.

 

 

 

och ja folk suger på poker. något helt otroligt också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste du outa fisken på iPoker? ;)

 

Det lär vara just såna saker som gör att den vackra och vänliga tjejen jag klonkade bortamatch med säger att jag verkar vara en så snäll och fin kille.*

 

Det funkar inte med hoesen, och det funkar inte med pokerspelarna.

 

What to do, what to do...kanske helt enkelt ska starta en ny trend då. Istället för att hålla sitt eget nick hemligt i sin dagbok så ersätter man fiskens namn med typ "fisken". Eller nåt 8-)

 

 

* följande pokersession plussade jag drygt 3 inköp på 800 händer vilket bara ÄNNU MER understryker min (min och min...) förra tes. Tur i spel, otur i kärlek. But I want it all, GODDAMNIT! :evil: *2

 

*2 vilket leder mig till följande delfråga, är mer tacksam för råd här än kring pokern tillochmed....Hur mycket ska man orka kämpa? Ska man försöka övervinna "fi's" motvilja att träffa någon ny efter ett nyligen avslutat långt förhållande, eller ska man helt enkelt ge upp och gömma sig framför/bakom?? datorskärmen istället. Det ska sägas att jag egentligen inte har en aning om det kan funka, det står dock jäkligt klart att hon uppfyller helt sjuuuukt (nästan overkligt) många av de kriterier jag just nu söker. Det stod klart oerhört fort faktiskt.

 

Må förresten inte dåligt om ni inte fattar ett ord av vad jag just skrivit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...