Gå till innehåll

Metaddicts pokerdagbok - Lås dagbok tack


Metaddict

Recommended Posts

Lutar åt spelpaus idag. Ska nog dra igång några av Stox filmer dock.

Blev alldeles för sent igår, dessutom vaknade jag för tidigt. Att man är uppe sent som pokerspelare är ju en sak men att lägga sig fem och sånt är helt enkelt alldeles för saftigt för min del. Speciellt nu när jag ska börja hårdträna på gymet igen.

 

Ska beställa The Poker Mindset genom Full Tilt nu, man ska tydligen göra det själv istället för att mejla. Hoppas där finns en del matnyttigt, har lite semiproblem faktiskt: Trots att jag plussat skitbra i juni och inte haft en enda backdag kunde jag inte lägga av igår när jag låg back. Trots att jag var helt slut i skallen och nästan såg dubbelt på slutet. Går bara inte att slita sig innan man tagit tillbaka allt. Känns verkligen inte alls hälsosamt.

Någon annan med samma problem (känns rätt sannolikt)? Och isåfall, något bra förslag?

 

För övrigt köpte jag ny (begagnad) cykel idag. 1200 spänn för en DBS i nyskick, känns som ett riktigt bra pris. Väldigt skön är den iaf. Hatat min gamla cykel sen jag köpte den, årtusendets felköp! Såhär ser den nya (begagnade) ut: http://www.magnamotor.se/shop/item_show.php?code_no=H7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

1/6: 200$/1100 händer

2/6: 400$/2200 händer

4/6: 200$/1000 händer

5/6: 90$/1000 händer

6/6: +-0/ 600 händer

7/6: 100$/1500händer

8/6: 80$/1900händer

9/6: 170$/1600händer

11/6: 230$/1200händer

12/6: 270$/1100händer

13/6: 60$/2500händer

14/6: 50$/ 600händer

 

Tot juni: 1850$/16300 händer

 

Kunde inte hålla mig och spelade litegrann ändå. Men eftersom hela jag känner mig vektajt idag så blev det vektajt spel rakt över.

 

Jag hatar att läsa dagböcker av folk som plussar och ändå gnäller...Men helt ärligt, jag kunde lätt varit tio inköp upp de senaste två dagarna med lite flyt. Så jag tror stenhårt på det här, faktiskt.

Idag blev jag treoutad på river, i en inte jättestor pott dock (fi höjde inte ens river när han sätter tvåpar på river med högsta och tredjeparet! :))

Jag förlorade med KK mot fisk som kallsynade med 64o preflop, gick all in mot mitt pottbet på enfärgad flop och drog runner runner stege...Och så fick jag set utdraget av sopfisk (nedan). Så återigen, att ändå sluta på plus idag med känns faktiskt inte illa :D Även om det bara varit småsummor sista två dagarna.

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Accountant666 8 of Spades8 of Hearts

Dealt to MrTelensky Queen of Clubs5 of Clubs

dog2464: Fold

Accountant666: Raise $4.00

nomanisanisland: Fold

MrTelensky: Call $3.50

AfricStyle: Fold

*** FLOP *** 9 of Clubs8 of Clubs5 of Diamonds

MrTelensky: Check

Accountant666: Bet $7.00

MrTelensky: Raise $14.00

Accountant666: Raise $41.00

MrTelensky: Call $34.00

*** TURN *** Jack of Diamonds

MrTelensky: Check

Accountant666: Bet $40.70

MrTelensky: Call $40.70

*** RIVER *** 10 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $183.40 Rake $3.00

MrTelensky: wins $183.40

 

Q5 i SB...bra spelat. SYNA med ditt drag mot stor höjning, ur pos. Bra spelat. Plocka upp några fler outs och syna igen. Klonka river. Poker är lätt.

------------------------

 

För att illustrera ungefär hur jag spelade idag :D

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Accountant666 King of ClubsKing of Spades

Dealt to Nazaldromuz 8 of Clubs8 of Diamonds

IPUSHUFOLD: Fold

Accountant666: Raise $4.00

fishooo: Fold

Nazaldromuz: Call $3.00

*** FLOP *** 5 of Spades9 of Spades3 of Hearts

Nazaldromuz: Check

Accountant666: Bet $7.00

Nazaldromuz: Raise $14.00

Accountant666: Call $7.00

*** TURN *** Queen of Spades

Nazaldromuz: Check

Accountant666: Check

*** RIVER *** 6 of Diamonds

Nazaldromuz: Bet $18.00

Accountant666: Call $18.00

*** SUMMARY ***

Total pot $70.50 Rake $2.00

Accountant666: wins $70.50

-----------------------------------

 

Fast dagens roligaste hand var lätt denna...:mrgreen:

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Accountant666 3 of SpadesQueen of Diamonds

Dealt to nomanisanisland Ace of DiamondsAce of Hearts

nomanisanisland: Call $1.00

MrTelensky: Fold

AfricStyle: Fold

dog2464: Fold

schmtz: Fold

Accountant666: Check

*** FLOP *** 5 of Diamonds9 of SpadesQueen of Clubs

Accountant666: Bet $1.00

nomanisanisland: Call $1.00

*** TURN *** 8 of Clubs

Accountant666: Bet $1.00

nomanisanisland: Call $1.00

*** RIVER *** 7 of Diamonds

Accountant666: Bet $1.00

nomanisanisland: Raise $2.00

Accountant666: Call $1.00

*** SUMMARY ***

Total pot $10.00 Rake $0.50

nomanisanisland: wins $10.00

 

Lönt att jag spelar när jag inte ens orkar bruka allvar förresten.

 

 

Sen var det någon som undrade angående raken i PT gentemot CarlosPoker; På NL100 betalar jag enligt PT ca 80$ i rake per tusen händer. Samma siffra hos Carlos verkar ligga på lite drygt 100$ per tusen händer.

Bara en snabb uträkning dock, och siffrorna skiljer sig säkert mellan folk, men ungefär så ser det ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen var det någon som undrade angående raken i PT gentemot CarlosPoker; På NL100 betalar jag enligt PT ca 80$ i rake per tusen händer. Samma siffra hos Carlos verkar ligga på lite drygt 100$ per tusen händer.

Bara en snabb uträkning dock, och siffrorna skiljer sig säkert mellan folk, men ungefär så ser det ut.

 

Känns ändå som AA killen fick ut max av handen. ;-)

 

Va smidigt det är när man ska gå in och kolla upp hur det var med raken och PT, hade för mig du skrivit något om det tidigare, så finns det summerat och klart. Perfekt! Jag har samma "problem" med PO, men så länge det är åt de hållet tänker man ju inte klaga. :) Blev en konstigt mening, men missförstå mig rätt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ändå som AA killen fick ut max av handen. ;-)

 

Va smidigt det är när man ska gå in och kolla upp hur det var med raken och PT, hade för mig du skrivit något om det tidigare, så finns det summerat och klart. Perfekt! Jag har samma "problem" med PO, men så länge det är åt de hållet tänker man ju inte klaga. :) Blev en konstigt mening, men missförstå mig rätt. :)

 

Haha jepp, höjer han till 3 på river blixtfoldar jag eftersom han minbetat hela vägen flera gånger tidigare (!!!!). Nu fick jag så fina odds att jag var tvungen...synd man aldrig ska kunna klonka de stora potterna ;)

 

Jodå jag fattar hur du menar. Blir väldigt lätträknat dessutom, ta bort en nolla från antalet händer klarar nog de flesta ;)

Hur det ser ut på andra nivåer har jag dock ingen aning om.

-------------------

 

 

För övrigt kollade jag ungefärliga stats för igår kväll. Min vpip var inte ens över 15 :D Lol typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens låt: Dissection - Maha Kali

 

Lite otippad låt på en för övrigt förvånansvärt bra skiva. Catchy refräng och väldigt välskriven låt.

Skulle aldrig köpa en skiva med Dissection med tanke på att snubben som "är" bandet relativt nyligen kom ut ur fängelse efter sin sittning för mord. Känns lite sådär. Men att ladda ner bör därför vara ok ;)

 

Lagt upp en riktigt grym spellista nu till nattens grind. Alster av Old Man's Child, Anata, Behemoth, Psycroptic och Marduk. Inget för den mörkrädde kanske...brutalhårda snubbar :D

 

Funderar på att köra NL200 till en början nu faktiskt och känna på lite. Kommer nog hoppa av rätt fort om det går dåligt dock. Får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/6: 200$/1100 händer

2/6: 400$/2200 händer

4/6: 200$/1000 händer

5/6: 90$/1000 händer

6/6: +-0/ 600 händer

7/6: 100$/1500händer

8/6: 80$/1900händer

9/6: 170$/1600händer

11/6: 230$/1200händer

12/6: 270$/1100händer

13/6: 60$/2500händer

14/6: 50$/ 600händer

15/6: 560$/1100händer (NL200)

 

Tot juni: 2410$/17400 händer

 

 

Såja, då har man provat på NL200 också. Visste inte alls vad jag skulle förvänta mig. Klart det inte blir världsklass på spelet bara för man kliver upp en nivå, men jag blev väldigt förvånad över hur passivt spel det var. Framförallt preflop. Även folk som såg ut som regulars med fulla stackar limpade först in på CO hur ofta som helst. De flesta verkade rätt veka med, synade de i blindsen mot steal så var det oftast checkfold flop som gällde.

 

Skönt att plussa direkt på NL200 iaf! Det var de stora händerna allt kom ifrån. AA höll upp mot AKs all in pre t.ex.

På utdragningsfronten var det nog jämnt för en gångs skull ;) Drog ut en shortstack med ca 35BB med AQ mot AK men förlorade lite mer mot två andra shortstackar med två floppade nötstegar. Tvåpar respektive färgdrag hade fiskarna.

Ville mest känna på nivån bara, förutom eventuella fredag- och lördagkvällar kommer jag fortsätta bygga på NL100 ett litet tag till.

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Accountant666 10 of Spades7 of Hearts

Dealt to pappadjango 5 of Hearts5 of Clubs

onlinepokerdunc: Fold

pappadjango: Call $2.00

ashark: Fold

Ihave2aces: Call $1.00

Accountant666: Check

*** FLOP *** 4 of Hearts6 of Diamonds3 of Hearts

Ihave2aces: Check

Accountant666: Bet $5.00

pappadjango: Call $5.00

Ihave2aces: Fold

*** TURN *** 5 of Diamonds

Accountant666: Bet $15.00

pappadjango: Call $15.00

*** RIVER *** 8 of Diamonds

Accountant666: Bet $30.00

pappadjango: Call $30.00

*** SUMMARY ***

Total pot $103.00 Rake $3.00

Accountant666: wins $103.00

 

Wp sir...

-------------------------------

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to CountVonCount 9 of Spades9 of Diamonds

Dealt to Accountant666 Queen of SpadesJack of Spades

CountVonCount: Raise $8.00

Turntable: Fold

Accountant666: Call $8.00

dernulf: Fold

saucepif: Fold

*** FLOP *** 5 of Diamonds2 of Diamonds2 of Spades

CountVonCount: Bet $16.00

Accountant666: Call $16.00

*** TURN *** Queen of Diamonds

CountVonCount: Check

Accountant666: Check

*** RIVER *** 7 of Clubs

CountVonCount: Check

Accountant666: Bet $34.00

CountVonCount: Call $34.00

*** SUMMARY ***

Total pot $116.00 Rake $3.00

Accountant666: wins $116.00

 

Här blev jag kallad "RETARD"...:mrgreen: Kändes som fi satt och nötgrindade så jag flotade för att ta potten på turn när han checkar. Råkade trilla in i ett par dock :D Har han KK eller AA ska han checkraisa all in och är det missad AK eller nåt så foldar han, knappst någon mening att beta turn.

----------------------------------

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to krokig

Dealt to Accountant666 Ace of SpadesAce of Clubs

Tkinsella: Fold

krokig: Call $2.00

TheoAndThea: Fold

Accountant666: Raise $10.00

Gohansan: Fold

pappadjango: Fold

krokig: Call $8.00

*** FLOP *** Jack of DiamondsQueen of Hearts4 of Spades

krokig: Check

Accountant666: Bet $15.00

krokig: Raise $30.00

Accountant666: Call $15.00

*** TURN *** 2 of Diamonds

krokig: Bet $45.00

Accountant666: Call $45.00

*** RIVER *** 7 of Spades

krokig: Check

Accountant666: Check

*** SUMMARY ***

Total pot $170.00 Rake $3.00

 

Hamnar i massa skumma lägen med AA hela tiden :) Fi hade spelat en hand mot mig riktigt riktigt passivt så jag var lite rädd för QJ. Det är allt, alltså inte jättereads. Ok spelat då??

------------------------------

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Accountant666 King of ClubsKing of Spades

Dealt to TheoAndThea

krokig: Call $2.00

TheoAndThea: Raise $10.00

Accountant666: Call $10.00

Gohansan: Fold

pappadjango: Fold

Tkinsella: Call $8.00

krokig: Call $8.00

*** FLOP *** 6 of SpadesJack of Hearts9 of Hearts

Tkinsella: Check

krokig: Check

TheoAndThea: Check

Accountant666: Bet $30.00

Tkinsella: Fold

krokig: Fold

TheoAndThea: Raise $90.00

Accountant666: Raise $279.60

TheoAndThea: Allin $127.25

*** TURN *** Ace of Hearts

*** RIVER *** 7 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $564.85 Rake $3.00

 

Det hör INTE till vanligheterna att jag spelar KK såhär kan jag säga. Fi verkade lite vek och hade foldat varje gång jag trebetade honom. Därför valde jag att prova denna linje för att förhoppningsvis vinna en stor pott mot honom, eller eventuellt låta någon annan hitta en squeeze (yeah, right).

Hans flopspel är jätteskumt, jag låg runt 21/17 denna session och borde inte uppfattas som bluffig, så att gå för checkraise här med bara mig bakom kändes märkligt. Anyway, bluffar utesluter jag. Set kände jag bara att han inte hade, varför vet jag inte. Jag satte fi på någon av följande händer; AA, QQ, Ax hjärter, med x som absolut lägst en tia, men mest fick jag en stark känsla av AJ. Hade jag haft koll på pokerstove hade jag slängt in dem händerna nu, men det har jag inte ;) Turn kändes inte speciellt rolig, minst sagt (hatar att inte korten vänds upp vid all in på iPoker förresten!!).

------------------

 

Tur man plussar med alla jävla utgifter just nu. Cykel och dator nyligen köpta. Nytt CD-ställ (rätt stort, i bok) ska köpas. Tre flak öl beställdes av morsan som var förbi Bordershop. Nytt tält ska köpas, plus att det brukar gå en del pengar på Roskilde-festivalen som börjar närma sig.

Dessutom är min bil paj, troligen ena bromsen som låst sig, den har stått på parkeringen rätt många månader nu. Måste hela bromsen bytas ut är det gränsfall om det är värt pengarna, eftersom där är diverse mindre skavanker samt en del rost kring skärmarna. Det är en Toyota Celica från 89 ifall någon undrade :)

 

Och det är ändå inget mot pengarna som kommer gå åt om Thailandsresan till höst blir av :D Lutar starkt åt det hållet just nu kan jag säga. Väldigt starkt :) Lockande som fasen helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KK handen är lite skum, men jag hade nog 3bettat pre där iaf, han raisar en UTG limpare och på NL200 antar jag han inte gör det utan en bra hand. But who knows. Sen att han c/r flop med bara dig bakom är ännu mer konstigt. Set borde inte vara allt för troligt om han inte är en random fisk som ska slowspela sönder sig. Kan mycket väl vara nån semibluff med AQ, AK eller färgdrag, eller får för sig att göra nån bluff med 0 outs. Jag hade dock också stackat av där med KK, du visar ju ingen styrka pre heller.

 

Sen hatar jag också att ipoker inte visar korten när man är AI innan river, man blir bara nervös å tror man blivit utdragen hela tiden. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KK handen är lite skum, men jag hade nog 3bettat pre där iaf, han raisar en UTG limpare och på NL200 antar jag han inte gör det utan en bra hand. But who knows. Sen att han c/r flop med bara dig bakom är ännu mer konstigt. Set borde inte vara allt för troligt om han inte är en random fisk som ska slowspela sönder sig. Kan mycket väl vara nån semibluff med AQ, AK eller färgdrag, eller får för sig att göra nån bluff med 0 outs. Jag hade dock också stackat av där med KK, du visar ju ingen styrka pre heller.

 

Sen hatar jag också att ipoker inte visar korten när man är AI innan river, man blir bara nervös å tror man blivit utdragen hela tiden. :-D

 

Oj, missade faktiskt limparen. Då gillar jag inte alls mitt spel, för stor sannolikhet att han synar och vi blir minst tre till flop.

Som sagt, det är extremt ovanligt jag gör såhär, men anledning förklarade jag i mitt inlägg. Kändes som han vek mot alla omslag och det kände jag inte för. Var sugen på en stor pott. Just i denna hand hade ju alla pengar åkt in hur jag än gjort.

Att jag säger att det troligtvis inte var bluff är för att jag finner det rätt osannnolikt att fi skulle göra en sådan stor bluff här.

 

Enligt benknackan hade jag ca 53% mot rangen jag satte fi på. Dessutom sade min känsla att det lutade åt AJ, så jag gjorde definitivt rätt som degade. Dock hade han inte alls AJ :D

 

 

Hehe, jag brukar sitta och svära och förbanna min otur varje gång något jobbigt turnkort kommer i en all in-pott. På så vis blir man alltid lika glatt förvånad när man vinner :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, jag brukar sitta och svära och förbanna min otur varje gång något jobbigt turnkort kommer i en all in-pott. På så vis blir man alltid lika glatt förvånad när man vinner :D

 

Haha, W O R D igen!

 

Du skulle höra lite av livecoachingen med Nebbis:

 

- "Fan, där kom den där jävla rutern, nu gör vi såhär..."

 

- "Helvete, ett A på turn!"

 

LOL :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, missade faktiskt limparen. Då gillar jag inte alls mitt spel, för stor sannolikhet att han synar och vi blir minst tre till flop.

Som sagt, det är extremt ovanligt jag gör såhär, men anledning förklarade jag i mitt inlägg. Kändes som han vek mot alla omslag och det kände jag inte för. Var sugen på en stor pott. Just i denna hand hade ju alla pengar åkt in hur jag än gjort.

Att jag säger att det troligtvis inte var bluff är för att jag finner det rätt osannnolikt att fi skulle göra en sådan stor bluff här.

 

Enligt benknackan hade jag ca 53% mot rangen jag satte fi på. Dessutom sade min känsla att det lutade åt AJ, så jag gjorde definitivt rätt som degade. Dock hade han inte alls AJ :D

 

 

Hehe, jag brukar sitta och svära och förbanna min otur varje gång något jobbigt turnkort kommer i en all in-pott. På så vis blir man alltid lika glatt förvånad när man vinner :D

Vad hade fi då? :P
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand i rangen som inte vann trots turn kortet ;)

 

Running good ffs! :lol:

 

Handen var exakt ett sådant exempel som jag nyss nämnde. Fi BLIXTsynar, turn kommer med ett ess, jag svär över att ska åka på sånt skit när jag spelar NL200 för första gången. River blankar, men potten åker faktiskt på fel håll. Till mig då alltså...hehehe ;) Fi hade QQ, kan ju inte önska mycket mer, det absolut bästa han kunde ha för min del.

Så pengarna hade ju som sagt sannolikt in hur vi än spelade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Running good ffs! :lol:

 

Handen var exakt ett sådant exempel som jag nyss nämnde. Fi BLIXTsynar, turn kommer med ett ess, jag svär över att ska åka på sånt skit när jag spelar NL200 för första gången. River blankar, men potten åker faktiskt på fel håll. Till mig då alltså...hehehe ;) Fi hade QQ, kan ju inte önska mycket mer, det absolut bästa han kunde ha för min del.

Så pengarna hade ju som sagt sannolikt in hur vi än spelade.

Tänkte FI kunde ha QQ där, men hans c/r på floppen är ändå mysko. Han kanske ville hålla potten liten med sen ändrar sig å raisar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte FI kunde ha QQ där, men hans c/r på floppen är ändå mysko. Han kanske ville hålla potten liten med sen ändrar sig å raisar.

 

Hans spel är ju fullständigt horribelt. Halva leken är farlig för honom om jag väljer att ge hela fältet gratiskort (vilket jag gör med i princip allt utom just det han ligger efter mot...). Dessutom är han totalt commited när han spelar sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text results appended to pokerstove.txt

 

27,720 games 0.094 secs 294,893 games/sec

 

Board: Jh 9h 6s

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 61.852% 60.15% 01.70% 16673 472.50 { KcKs }

Hand 1: 38.148% 36.44% 01.70% 10102 472.50 { QQ+, AhKh, AhQh, AJs, AhTh, AJo }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text results appended to pokerstove.txt

 

27,720 games 0.094 secs 294,893 games/sec

 

Board: Jh 9h 6s

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 61.852% 60.15% 01.70% 16673 472.50 { KcKs }

Hand 1: 38.148% 36.44% 01.70% 10102 472.50 { QQ+, AhKh, AhQh, AJs, AhTh, AJo }

 

Tackar, ingen aning vad benknackan gjorde annorlunda dock :D

-------------------------------------------

 

Blir till att lira lite NL100 nu. Känner mig inte jättepigg och har lite ont i halsen så det blir nog inget längre...förutsatt att jag inte backar då :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, ingen aning vad benknackan gjorde annorlunda dock :D

-------------------------------------------

 

Blir till att lira lite NL100 nu. Känner mig inte jättepigg och har lite ont i halsen så det blir nog inget längre...förutsatt att jag inte backar då :rolleyes:

 

Heh, jag vet :P Jag missade att ta med KK resp massa AJ lol. Som det var nu tog jag bara med AhJx lol ... meh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/6: 200$/1100 händer

2/6: 400$/2200 händer

4/6: 200$/1000 händer

5/6: 90$/1000 händer

6/6: +-0/ 600 händer

7/6: 100$/1500händer

8/6: 80$/1900händer

9/6: 170$/1600händer

11/6: 230$/1200händer

12/6: 270$/1100händer

13/6: 60$/2500händer

14/6: 50$/ 600händer

15/6: 560$/1100händer (NL200)

16/6: 220$/1200händer

 

Tot juni: 2630$/18600 händer

 

Var lite kallt och jag låg lite småback, hinner precis tänka att den oundvikliga backdagen kanske var kommen när jag får KK och smått bisarra synar på turn och river. Vad kan man säga mer än att man medklonk just nu. Spelade knappast optimalt idag.

 

QK mot AQ på Q-hög flop mot en aggro snubbe och jag var säker på att jag ledde. Men jag hade fel och blev räddad av en kung på river. Plussade alltså drygt tvåhundra igen, och då hade jag ändå hur många träffar som helst där jag inte fick betalt :D Bl.a. floppad stege i limp-pott och floppat fyrtal i höjd pott mot tre andra. Noll action. Vet inte hur många trips jag hittade efter steal. A7o och flop 77Q känns liksom standard just nu :)

Stackade dock av med AK och TP mot JJ som floppade set i trebetad pott. Men där turnade jag nötfärgsdrag och hålstegdrag så att dega in där är ju megastandard när fi bara synar flop.

 

Tycker jag hittat en rätt bra känsla för NL nu, men för att ta nästa steg måste jag möta bättre spelare. Utvecklas knappast av att sitta och möta vektighta nötgrinders och fiskar. Tyvärr har jag aldrig spelat högre än såhär och är rätt känslig över att förlora stora summor pengar, mao variansen. Men nu har jag ju för tusan helt plötsligt 50 inköp för NL100 vilket faktiskt känns lite smått i överkant. Får väl smyga in lite fler 200-bord i fortsättningen helt enkelt.

---------------------------

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Monquay 7 of Clubs7 of Spades

Dealt to Accountant666 King of SpadesKing of Diamonds

Accountant666: Raise $4.00

dbann: Fold

yourdailyspank: Fold

jamesdublin: Call $4.00

Monquay: Call $3.50

vollcontact: Fold

*** FLOP *** 10 of Clubs6 of Clubs6 of Hearts

Monquay: Bet $8.00

Accountant666: Call $8.00

jamesdublin: Call $8.00

*** TURN *** 6 of Diamonds

Monquay: Check

Accountant666: Bet $25.00

jamesdublin: Fold

Monquay: Call $25.00

*** RIVER *** 8 of Diamonds

Monquay: Check

Accountant666: Bet $44.00

Monquay: Call $44.00

*** SUMMARY ***

Total pot $172.00 Rake $3.00

Accountant666: wins $172.00

 

Öhm, tack?

------------------------------------

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Accountant666 Ace of ClubsQueen of Hearts

Dealt to Monquay 5 of Clubs5 of Hearts

jamesdublin: Call $1.00

Monquay: Call $1.00

Accountant666: Raise $6.50

dbann: Fold

jamesdublin: Fold

Monquay: Call $6.00

*** FLOP *** Queen of SpadesQueen of Clubs4 of Spades

Accountant666: Bet $10.00

Monquay: Call $10.00

*** TURN *** 2 of Diamonds

Accountant666: Bet $25.00

Monquay: Call $25.00

*** RIVER *** 7 of Clubs

Accountant666: Bet $57.00

Monquay: Call $57.00

*** SUMMARY ***

Total pot $198.00 Rake $2.00

Accountant666: wins $198.00

 

Öhm....tack igen? :mrgreen::lol::-D

------------------------------------------

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to keramikera 9 of Clubs8 of Clubs

Dealt to Accountant666 10 of Clubs7 of Clubs

Accountant666: Raise $4.00

martyb12: Call $3.50

keramikera: Call $3.00

*** FLOP *** 9 of Spades8 of Spades5 of Clubs

martyb12: Check

keramikera: Check

Accountant666: Check

*** TURN *** Queen of Clubs

martyb12: Check

keramikera: Bet $12.00

Accountant666: Call $12.00

martyb12: Fold

*** RIVER *** 3 of Clubs

keramikera: Check

Accountant666: Bet $27.00

keramikera: Call $27.00

*** SUMMARY ***

Total pot $88.00 Rake $2.00

Accountant666: wins $88.00

 

Alltså, fattar ni vad det är för regulars man möter...fi drar in runner runner-färgen och checksynar!! WTF :D Visserligen hade han ju rätt just i denna handen men ändå, det där är ju bara sjukt.

Förresten betar jag flop där normal, med marty var en passiv synare och keramikera kallsynar inte speciellt mycket utan kommer nog rätt ofta antingen folda eller ha en fin hand som det inte går att få väck honom från. Gillar bet/3betshove starkt här annars mot lite mer aggro motståndare.

--------------------------------------------------

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Accountant666 Queen of ClubsKing of Diamonds

Dealt to chubby2k

parkins0n: Fold

tjuvpokes2: Fold

chubby2k: Raise $4.00

lieropem: Fold

Accountant666: Raise $12.00

chubby2k: Call $9.00

*** FLOP *** Jack of Hearts6 of HeartsQueen of Diamonds

Accountant666: Bet $18.00

chubby2k: Call $18.00

*** TURN *** 10 of Diamonds

Accountant666: Check

chubby2k: Allin $63.25

Accountant666: Call $63.25

*** RIVER *** 4 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $186.00 Rake $3.00

 

En av sakerna jag gillar med Stoxtraders filmer är att han i princip alltid har en plan för resten av handen. Det kan man inte säga om mig här :)

På turn fryser jag till totalt och börjar steka. Kan inte bestämma mig om jag orkar gå bust med handen eller ej och blir tvungen att checka utan att ha en aning :D När jag checkar går fi all in blixtsnabbt och helt plötsligt blir jag toksäker på att jag leder. Hade notes på fi som lite småskum typ. Fast grejen är att även om han betar mer normalt och jag tror att jag är slagen måste jag ju ändå nästan syna med TP och öppet stegdrag. Därför vet jag inte om inte mitt spel är lite småkallt ändå?? Flame me!

---------------------------------

 

Något kvälls-mellanmål och någon slags serie i sängen blir det nog nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/6: 200$/1100 händer

2/6: 400$/2200 händer

4/6: 200$/1000 händer

5/6: 90$/1000 händer

6/6: +-0/ 600 händer

7/6: 100$/1500händer

8/6: 80$/1900händer

9/6: 170$/1600händer

11/6: 230$/1200händer

12/6: 270$/1100händer

13/6: 60$/2500händer

14/6: 50$/ 600händer

15/6: 560$/1100händer (NL200)

15/6: 220$/1200händer

 

Tot juni: 2630$/18600 händer

 

Var lite kallt och jag låg lite småback, hinner precis tänka att den oundvikliga backdagen kanske var kommen när jag får KK och smått bisarra synar på turn och river. Vad kan man säga mer än att man medklonk just nu. Spelade knappast optimalt idag.

 

QK mot AQ på Q-hög flop mot en aggro snubbe och jag var säker på att jag ledde. Men jag hade fel och blev räddad av en kung på river. Plussade alltså drygt tvåhundra igen, och då hade jag ändå hur många träffar som helst där jag inte fick betalt :D Bl.a. floppad stege i limp-pott och floppat fyrtal i höjd pott mot tre andra. Noll action. Vet inte hur många trips jag hittade efter steal. A7o och flop 77Q känns liksom standard just nu :)

Stackade dock av med AK och TP mot JJ som floppade set i trebetad pott. Men där turnade jag nötfärgsdrag och hålstegdrag så att dega in där är ju megastandard när fi bara synar flop.

 

Tycker jag hittat en rätt bra känsla för NL nu, men för att ta nästa steg måste jag möta bättre spelare. Utvecklas knappast av att sitta och möta vektighta nötgrinders och fiskar. Tyvärr har jag aldrig spelat högre än såhär och är rätt känslig över att förlora stora summor pengar, mao variansen. Men nu har jag ju för tusan helt plötsligt 50 inköp för NL100 vilket faktiskt känns lite smått i överkant. Får väl smyga in lite fler 200-bord i fortsättningen helt enkelt.

---------------------------

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Monquay 7 of Clubs7 of Spades

Dealt to Accountant666 King of SpadesKing of Diamonds

Accountant666: Raise $4.00

dbann: Fold

yourdailyspank: Fold

jamesdublin: Call $4.00

Monquay: Call $3.50

vollcontact: Fold

*** FLOP *** 10 of Clubs6 of Clubs6 of Hearts

Monquay: Bet $8.00

Accountant666: Call $8.00

jamesdublin: Call $8.00

*** TURN *** 6 of Diamonds

Monquay: Check

Accountant666: Bet $25.00

jamesdublin: Fold

Monquay: Call $25.00

*** RIVER *** 8 of Diamonds

Monquay: Check

Accountant666: Bet $44.00

Monquay: Call $44.00

*** SUMMARY ***

Total pot $172.00 Rake $3.00

Accountant666: wins $172.00

 

Öhm, tack?

------------------------------------

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Accountant666 Ace of ClubsQueen of Hearts

Dealt to Monquay 5 of Clubs5 of Hearts

jamesdublin: Call $1.00

Monquay: Call $1.00

Accountant666: Raise $6.50

dbann: Fold

jamesdublin: Fold

Monquay: Call $6.00

*** FLOP *** Queen of SpadesQueen of Clubs4 of Spades

Accountant666: Bet $10.00

Monquay: Call $10.00

*** TURN *** 2 of Diamonds

Accountant666: Bet $25.00

Monquay: Call $25.00

*** RIVER *** 7 of Clubs

Accountant666: Bet $57.00

Monquay: Call $57.00

*** SUMMARY ***

Total pot $198.00 Rake $2.00

Accountant666: wins $198.00

 

Öhm....tack igen? :mrgreen::lol::-D

------------------------------------------

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to keramikera 9 of Clubs8 of Clubs

Dealt to Accountant666 10 of Clubs7 of Clubs

Accountant666: Raise $4.00

martyb12: Call $3.50

keramikera: Call $3.00

*** FLOP *** 9 of Spades8 of Spades5 of Clubs

martyb12: Check

keramikera: Check

Accountant666: Check

*** TURN *** Queen of Clubs

martyb12: Check

keramikera: Bet $12.00

Accountant666: Call $12.00

martyb12: Fold

*** RIVER *** 3 of Clubs

keramikera: Check

Accountant666: Bet $27.00

keramikera: Call $27.00

*** SUMMARY ***

Total pot $88.00 Rake $2.00

Accountant666: wins $88.00

 

Alltså, fattar ni vad det är för regulars man möter...fi drar in runner runner-färgen och checksynar!! WTF :D Visserligen hade han ju rätt just i denna handen men ändå, det där är ju bara sjukt.

Förresten betar jag flop där normal, med marty var en passiv synare och keramikera kallsynar inte speciellt mycket utan kommer nog rätt ofta antingen folda eller ha en fin hand som det inte går att få väck honom från. Gillar bet/3betshove starkt här annars mot lite mer aggro motståndare.

--------------------------------------------------

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Accountant666 Queen of ClubsKing of Diamonds

Dealt to chubby2k

parkins0n: Fold

tjuvpokes2: Fold

chubby2k: Raise $4.00

lieropem: Fold

Accountant666: Raise $12.00

chubby2k: Call $9.00

*** FLOP *** Jack of Hearts6 of HeartsQueen of Diamonds

Accountant666: Bet $18.00

chubby2k: Call $18.00

*** TURN *** 10 of Diamonds

Accountant666: Check

chubby2k: Allin $63.25

Accountant666: Call $63.25

*** RIVER *** 4 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $186.00 Rake $3.00

 

En av sakerna jag gillar med Stoxtraders filmer är att han i princip alltid har en plan för resten av handen. Det kan man inte säga om mig här :)

På turn fryser jag till totalt och börjar steka. Kan inte bestämma mig om jag orkar gå bust med handen eller ej och blir tvungen att checka utan att ha en aning :D När jag checkar går fi all in blixtsnabbt och helt plötsligt blir jag toksäker på att jag leder. Hade notes på fi som lite småskum typ. Fast grejen är att även om han betar mer normalt och jag tror att jag är slagen måste jag ju ändå nästan syna med TP och öppet stegdrag. Därför vet jag inte om inte mitt spel är lite småkallt ändå?? Flame me!

---------------------------------

 

Något kvälls-mellanmål och någon slags serie i sängen blir det nog nu.

Fin månad du har haft!! Jag har själv börjat rätt segt på ipoker med ett par riktigt sköna suck outs eller coolers. Men nu har jag tagit tillbaka allt iaf!

 

Hur många händer brukar du spela per session? Jag brukar nästan bara orka lira 500-700 händer per session på ca 6 bord. Det är väl lite över 1h spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin månad du har haft!! Jag har själv börjat rätt segt på ipoker med ett par riktigt sköna suck outs eller coolers. Men nu har jag tagit tillbaka allt iaf!

 

Hur många händer brukar du spela per session? Jag brukar nästan bara orka lira 500-700 händer per session på ca 6 bord. Det är väl lite över 1h spel.

 

Kan ju lugnt säga att jag inte klagar ;) Började också segt på iPoker, flyttade dit mitt i en absurd downswing.

Låter fint, du lirar samma nivå va? Vad nickar du? Har vi mötts? :D Och isåfall, har jag förolämpat dig i chatten...? :mrgreen:

 

Det är rätt lätt att svara på, de dagar jag spelat runt 2000 händer kan det vara uppdelat på två sessioner, annars är det alltid en som gäller. Kör också sex bord. Sätter skärmen på 1600x900 och kör miniview så blir det rätt behagligt. 1200 och det blir svårare att se korten. Anyway, orkar heller inte spela mycket mer än så oftast så mitt nästa mål är att försöka få till två koncentrerade sessioner istället. Och då helst istället ta lite fler dagar helt ledigt från poker så det inte blir för monotont.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju lugnt säga att jag inte klagar ;) Började också segt på iPoker, flyttade dit mitt i en absurd downswing.

Låter fint, du lirar samma nivå va? Vad nickar du? Har vi mötts? :D Och isåfall, har jag förolämpat dig i chatten...? :mrgreen:

 

Det är rätt lätt att svara på, de dagar jag spelat runt 2000 händer kan det vara uppdelat på två sessioner, annars är det alltid en som gäller. Kör också sex bord. Sätter skärmen på 1600x900 och kör miniview så blir det rätt behagligt. 1200 och det blir svårare att se korten. Anyway, orkar heller inte spela mycket mer än så oftast så mitt nästa mål är att försöka få till två koncentrerade sessioner istället. Och då helst istället ta lite fler dagar helt ledigt från poker så det inte blir för monotont.

Hehe, vet inte om jag orkar avslöja mitt nick 8-), men jag har bara lirat mot dig 1 gång vad jag kan minnas och inte direkt spelat nån pott mot varann.

 

Sen att dela upp och spela flera sessioner är mkt bra, men ibland kan det vara svårt att komma igång med en till session pga att det gått så bra på den förra å pallar inte backa :P. Tycker dock det är bättre att ta 30m-1h rast och sedan komma tillbaka för en till session än att lira en lång och spela mer okoncentrerat, omotiverad etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/6: 200$/1100 händer

2/6: 400$/2200 händer

4/6: 200$/1000 händer

5/6: 90$/1000 händer

6/6: +-0/ 600 händer

7/6: 100$/1500händer

8/6: 80$/1900händer

9/6: 170$/1600händer

11/6: 230$/1200händer

12/6: 270$/1100händer

13/6: 60$/2500händer

14/6: 50$/ 600händer

15/6: 560$/1100händer (NL200)

15/6: 220$/1200händer

 

Tot juni: 2630$/18600 händer

 

Var lite kallt och jag låg lite småback, hinner precis tänka att den oundvikliga backdagen kanske var kommen när jag får KK och smått bisarra synar på turn och river. Vad kan man säga mer än att man medklonk just nu. Spelade knappast optimalt idag.

 

QK mot AQ på Q-hög flop mot en aggro snubbe och jag var säker på att jag ledde. Men jag hade fel och blev räddad av en kung på river. Plussade alltså drygt tvåhundra igen, och då hade jag ändå hur många träffar som helst där jag inte fick betalt :D Bl.a. floppad stege i limp-pott och floppat fyrtal i höjd pott mot tre andra. Noll action. Vet inte hur många trips jag hittade efter steal. A7o och flop 77Q känns liksom standard just nu :)

Stackade dock av med AK och TP mot JJ som floppade set i trebetad pott. Men där turnade jag nötfärgsdrag och hålstegdrag så att dega in där är ju megastandard när fi bara synar flop.

 

Tycker jag hittat en rätt bra känsla för NL nu, men för att ta nästa steg måste jag möta bättre spelare. Utvecklas knappast av att sitta och möta vektighta nötgrinders och fiskar. Tyvärr har jag aldrig spelat högre än såhär och är rätt känslig över att förlora stora summor pengar, mao variansen. Men nu har jag ju för tusan helt plötsligt 50 inköp för NL100 vilket faktiskt känns lite smått i överkant. Får väl smyga in lite fler 200-bord i fortsättningen helt enkelt.

---------------------------

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Monquay 7 of Clubs7 of Spades

Dealt to Accountant666 King of SpadesKing of Diamonds

Accountant666: Raise $4.00

dbann: Fold

yourdailyspank: Fold

jamesdublin: Call $4.00

Monquay: Call $3.50

vollcontact: Fold

*** FLOP *** 10 of Clubs6 of Clubs6 of Hearts

Monquay: Bet $8.00

Accountant666: Call $8.00

jamesdublin: Call $8.00

*** TURN *** 6 of Diamonds

Monquay: Check

Accountant666: Bet $25.00

jamesdublin: Fold

Monquay: Call $25.00

*** RIVER *** 8 of Diamonds

Monquay: Check

Accountant666: Bet $44.00

Monquay: Call $44.00

*** SUMMARY ***

Total pot $172.00 Rake $3.00

Accountant666: wins $172.00

 

Öhm, tack?

------------------------------------

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Accountant666 Ace of ClubsQueen of Hearts

Dealt to Monquay 5 of Clubs5 of Hearts

jamesdublin: Call $1.00

Monquay: Call $1.00

Accountant666: Raise $6.50

dbann: Fold

jamesdublin: Fold

Monquay: Call $6.00

*** FLOP *** Queen of SpadesQueen of Clubs4 of Spades

Accountant666: Bet $10.00

Monquay: Call $10.00

*** TURN *** 2 of Diamonds

Accountant666: Bet $25.00

Monquay: Call $25.00

*** RIVER *** 7 of Clubs

Accountant666: Bet $57.00

Monquay: Call $57.00

*** SUMMARY ***

Total pot $198.00 Rake $2.00

Accountant666: wins $198.00

 

Öhm....tack igen? :mrgreen::lol::-D

------------------------------------------

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to keramikera 9 of Clubs8 of Clubs

Dealt to Accountant666 10 of Clubs7 of Clubs

Accountant666: Raise $4.00

martyb12: Call $3.50

keramikera: Call $3.00

*** FLOP *** 9 of Spades8 of Spades5 of Clubs

martyb12: Check

keramikera: Check

Accountant666: Check

*** TURN *** Queen of Clubs

martyb12: Check

keramikera: Bet $12.00

Accountant666: Call $12.00

martyb12: Fold

*** RIVER *** 3 of Clubs

keramikera: Check

Accountant666: Bet $27.00

keramikera: Call $27.00

*** SUMMARY ***

Total pot $88.00 Rake $2.00

Accountant666: wins $88.00

 

Alltså, fattar ni vad det är för regulars man möter...fi drar in runner runner-färgen och checksynar!! WTF :D Visserligen hade han ju rätt just i denna handen men ändå, det där är ju bara sjukt.

Förresten betar jag flop där normal, med marty var en passiv synare och keramikera kallsynar inte speciellt mycket utan kommer nog rätt ofta antingen folda eller ha en fin hand som det inte går att få väck honom från. Gillar bet/3betshove starkt här annars mot lite mer aggro motståndare.

--------------------------------------------------

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Accountant666 Queen of ClubsKing of Diamonds

Dealt to chubby2k

parkins0n: Fold

tjuvpokes2: Fold

chubby2k: Raise $4.00

lieropem: Fold

Accountant666: Raise $12.00

chubby2k: Call $9.00

*** FLOP *** Jack of Hearts6 of HeartsQueen of Diamonds

Accountant666: Bet $18.00

chubby2k: Call $18.00

*** TURN *** 10 of Diamonds

Accountant666: Check

chubby2k: Allin $63.25

Accountant666: Call $63.25

*** RIVER *** 4 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $186.00 Rake $3.00

 

En av sakerna jag gillar med Stoxtraders filmer är att han i princip alltid har en plan för resten av handen. Det kan man inte säga om mig här :)

På turn fryser jag till totalt och börjar steka. Kan inte bestämma mig om jag orkar gå bust med handen eller ej och blir tvungen att checka utan att ha en aning :D När jag checkar går fi all in blixtsnabbt och helt plötsligt blir jag toksäker på att jag leder. Hade notes på fi som lite småskum typ. Fast grejen är att även om han betar mer normalt och jag tror att jag är slagen måste jag ju ändå nästan syna med TP och öppet stegdrag. Därför vet jag inte om inte mitt spel är lite småkallt ändå?? Flame me!

---------------------------------

 

Något kvälls-mellanmål och någon slags serie i sängen blir det nog nu.

 

 

 

lite lol att han checkar flopen med top2 också, är ju inte så att du kommer c-betta med AdKh där precis.

hade ju varit skillnad om floppen bettats men ändå att han inte betfoldar river iaf, snacka om att missa värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite lol att han checkar flopen med top2 också, är ju inte så att du kommer c-betta med AdKh där precis.

hade ju varit skillnad om floppen bettats men ändå att han inte betfoldar river iaf, snacka om att missa värde.

 

Det är väl det klassiska antar jag, hade tagit några potter preflop mot honom och någon på flop HU efter trebet, så han tror väl att man är lagtard som kommer donka bort sig varenda hand :)

 

Orkar man verkligen betfolda river i hans läge när man hittar runner runnerfärgen där?

 

----

 

För övrigt känner jag mig krasslig och tar "ledigt" idag. Ska snart sova.

 

Stort grattis till Real Madrid! Väldigt imponerande att lyckas krångla sig till ligaguld utan spela 100-procentigt de två sista matcherna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...