Gå till innehåll

Sommarjobba med Poker


Hypage

Recommended Posts

Kenan du snackar om o klicka gräs o sånt shit. Det är ju fan sånna så kallade plusjobb right? Lämna de platserna åt handikappade ist det är sånna de är till för imo.

 

Att ta ett vanligt sommarkneg har aldrig lockat mig. Jag har aldrig velat vara en del i systemet, jag vill snarare kunna "beat the system". Att sitta på Ica 7-17 är _INTE_ att "beat the system"!

 

Att kunna leva på sitt pokerspelande eller driva eget företag rankas högt för mig.

 

 

Till trådskaparen:

Om du tror att du är tillräckligt smart och har alla andra egenskaper som krävs föra tt lyckas med pokern så gör ett försök. Ta det lugnt i sommar och dra ut och fiska som någon sa. Tror du har större nytta av en bred utbildning senare än "meriter" från Ica. Btw så är bilkörkort som regel bättre merit än småjobb i bagaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 124
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lugn nu, vi pratar fortfarande om en kille som är 17år. På dig låter det som om han inte jobbar nu i sommar så kan han glömma att få ngt jobb i sitt resterande liv!

 

Det säga att 10% av alla pokerspelare går pluss, så om 1000 ungdomar bestämmer sig att spela poker istället för att jobba, va tror du händer med de 900 som inte lyckas?

 

Tja, i värsta fall ligger de back ett par tusingar innan gymnasiet börjar, medan 100 stycken är lyckliga under höstterminen och bjuder på helrör och får en massa brudar!

 

Nämn ett exempel där 2 killar söker samma jobb, har samma utbildning, men den ena har massa meriter och har jobbat varje sommar medans den andra säger till arbetsgivaren att han är ljivnjutare och han gillar att "softa".

 

Individ 1(Keenan83): Har klippt gräs i 4 somrar på raken.

Individ 2(espinola): Har varit ute och rest i sydeuropa med sina kompisar och besökt varenda stad och softat runt och känt lite på olika kulturer, känt på utelivet och dragit på sig ett par könssjukdomar, men va fan gör det. Man lever ju bara en gång!

 

Dessa två individers dröm är att få bli reseledare!

 

Tjänst: Apollo söker en ny reseledare. Område Sydeuropa. Att ha känna till områden är en fördel.

 

De kanske finns, men inte många!

 

För att annars blir du tvungen att lämna ett papper med din pappas namn som ditt enda merit!

 

 

 

Ja såvida grabben bestämmer sig för att hoppa av skolan och satsa på pokern heltid, 5 år framåt. Att blanka en sommar under högstadiet, seriöst!

 

Återigen grabben: pukker, babes, och EtOh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kenan du snackar om o klicka gräs o sånt shit. Det är ju fan sånna så kallade plusjobb right? Lämna de platserna åt handikappade ist det är sånna de är till för imo.

 

 

Tror inte det heter så, detta var för 5 år sen. Det var massa jobb inom komunen som de erbjöd till alla gymnasielever, det fanns inga handikappade som jobbade med oss.

 

Förresten, varför är sånna jobb för handikappade? Jag brukar se vaktmästaren klippa gräset, är han handikappad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, i värsta fall ligger de back ett par tusingar innan gymnasiet börjar, medan 100 stycken är lyckliga under höstterminen och bjuder på helrör och får en massa brudar!

 

Nej.

 

I bästa fall slutar det så, i värsta fall så lånar de massa pengar eller gör mycket dummare grejer!

 

Tänk själv, du har som mål att plussa tillräckligt för att slösa massa på brudar o helrör (som ni säger). Du stoppar in lite av dina pengar och drömmer bort dig. Helt plötsligt loosar du ett inköp med AA mor r-r färg. Aja bara o reloada. Några händer därefter loosar du KK mor r-r stege. Du han inget erfarenhet, va tror du nästa steg blir?

 

Ok, du kanske har diciplin till att stänga av datorn, ringa dina polare o säga att du inte mår bra och pallar inte gå ut på krogen och väljer att titta på tv istället, men tror du alla har det?

 

 

Trådskaparen ligger 10K kr pluss under 3 år!

 

Bara att han sätter upp sånna här mål:

 

Detta betyder att jag behöver dra in 200kr/dag = 30$/dag.

 

Visar hur mycket erfarenhet han har.

 

Individ 1(Keenan83): Har klippt gräs i 4 somrar på raken.

Individ 2(espinola): Har varit ute och rest i sydeuropa med sina kompisar och besökt varenda stad och softat runt och känt lite på olika kulturer, känt på utelivet och dragit på sig ett par könssjukdomar, men va fan gör det. Man lever ju bara en gång!

 

Dessa två individers dröm är att få bli reseledare!

 

Tjänst: Apollo söker en ny reseledare. Område Sydeuropa. Att ha känna till områden är en fördel.

 

De kanske finns, men inte många!

 

Men lol. Vart i trådet säger OP att han ska åka jorden runt o grinda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Keenan, keenan:

 

Nämn ett exempel där 2 killar söker samma jobb, har samma utbildning, men den ena har massa meriter och har jobbat varje sommar medans den andra säger till arbetsgivaren att han är ljivnjutare och han gillar att "softa".

 

Individ 1(Keenan83): Har klippt gräs i 4 somrar på raken.

Individ 2(espinola): Har varit ute och rest i sydeuropa med sina kompisar och besökt varenda stad och softat runt och känt lite på olika kulturer, känt på utelivet och dragit på sig ett par könssjukdomar, men va fan gör det. Man lever ju bara en gång!

 

Dessa två individers dröm är att få bli reseledare!

 

Tjänst: Apollo söker en ny reseledare. Område Sydeuropa. Att ha känna till områden är en fördel.

 

De kanske finns, men inte många!

 

Hur ska du ha det?! Ett exempel eller inte.

 

Ja i värsta fall blir han spelberoende. Men ska han aldrig äta chocklad, dricka kaffe, prova en cigg när polarna frågar, dricka etOh, surfaporr, spela tv-spel...Men du han kan ju bli beroende. Fy fy fy!

 

:-P

 

Peace love

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, varför är sånna jobb för handikappade? Jag brukar se vaktmästaren klippa gräset, är han handikappad?

 

Jag har sett grannen klippa gräset. Är hon handikappad? Hon heter Åsa, menar du att Åsa är ett handikappat namn?

 

Jag menar Kenan vad är det för frågor du ställer mig? Jag har ju aldrig sett din vaktmästare och utan relevant info kan jag ju inte svara. Eller så drog du slutsatsen att man inte kan vara vaktmästare som handikappad (diskriminerande).

 

Länka bild och gärna videosnutt så ska jag försöka ge dig ett svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Keenan, keenan:

 

 

 

 

 

Hur ska du ha det?! Ett exempel eller inte.

 

Ja i värsta fall blir han spelberoende. Men ska han aldrig äta chocklad, dricka kaffe, prova en cigg när polarna frågar, dricka etOh, surfaporr, spela tv-spel...Men du han kan ju bli beroende. Fy fy fy!

 

:-P

 

Peace love

 

 

hahaha hade du verkligen inget bättre att komma med? Men jag tror att du vet att jag menade ett exempel som har något med det vi diskuterar att göra, men men...

 

Allså ärligt, inget illa, men du är inte smart allså. Jag har aldrig sagt att han inte ska prova poker, men grabben är 17 år och har sett poker på tv, har har inget efterenhet och nu vill han prova att leva på det.

 

Choklad och alla dina dumma exempel är ju lagliga, nätpoker är inte det (om man är under 18). Tycker du han ska hålla sig borta från heroin också eller borde han testa det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett grannen klippa gräset. Är hon handikappad? Hon heter Åsa, menar du att Åsa är ett handikappat namn?

 

Jag menar Kenan vad är det för frågor du ställer mig? Jag har ju aldrig sett din vaktmästare och utan relevant info kan jag ju inte svara. Eller så drog du slutsatsen att man inte kan vara vaktmästare som handikappad (diskriminerande).

 

Länka bild och gärna videosnutt så ska jag försöka ge dig ett svar.

 

Enligt dig

 

Kenan du snackar om o klicka gräs o sånt shit. Det är ju fan sånna så kallade plusjobb right? Lämna de platserna åt handikappade ist det är sånna de är till för imo.

 

 

så är Åsa handikappad ju!

 

Ang att man inte kan vara handikappat och vaktmästare, så berör de på vilken sorts handikapp det handlar om så klart, men nej, alla som är handikappade kan inte jobba som vaktmästare.

 

Blev det för mycket för dig nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar inte att förolämna de som klipper gräs eller så, menar att har man hjärna att göra något större så ska man ge platsen åt någon som kanske bara har möjlighet att klippa just gräs.

 

Det var ju exakt det jag menade!

 

Har man hjärna och har plussat 10K kr på 3 år, då ska man inte tro att man helt plötsligt kan leva en hel sommar på det.

 

Vill man testa så fine, men när man får bra tips och råd, då ska man ta åt sig de, inte vara uppkäftig tillbaka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Keenan83:

Nä faktiskt

 

jag är inte så smart, men vad har det med saken att göra om pojken ska få spela poker eller inte?

 

Vi kommer ingen vart här och för att vi inte ska gå mer off topic och börja mäta snoppar så pm:a, om det är något som är oklart, så fortsätter vi diskussionen där.

 

Puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Keenan83:

Nä faktiskt

 

jag är inte så smart, men vad har det med saken att göra om pojken ska få spela poker eller inte?

 

Vi kommer ingen vart här och för att vi inte ska gå mer off topic och börja mäta snoppar så pm:a, om det är något som är oklart, så fortsätter vi diskussionen där.

 

Puss

 

Jag diskuterar inte för att vi ska mäta snoppar utan grabben frågar om tips och råd, och det är exakt det jag ger han. Jag ger honom tips med hjälp av mina erfarenheter och du med hjälp av dina.

 

Men sant att vi inte kommer komma långt med diskutionen.

 

Puss på dig me =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla sätt som man kan få en sommar utan jobb, med massa sol etc är bra.

Men tänk om alla dina vänner jobbar etc o så? inte riktigt så kul då längre..

 

Fan va alla snackar om sommarjobb... är väl knappt någon som gör det längre? Jag har aldrig gjort och mina polare har aldrig gjort. (bortsett från en som jobbade lite förra sommaren)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugn nu, vi pratar fortfarande om en kille som är 17år. På dig låter det som om han inte jobbar nu i sommar så kan han glömma att få ngt jobb i sitt resterande liv!

 

 

 

Tja, i värsta fall ligger de back ett par tusingar innan gymnasiet börjar, medan 100 stycken är lyckliga under höstterminen och bjuder på helrör och får en massa brudar!

 

 

 

Individ 1(Keenan83): Har klippt gräs i 4 somrar på raken.

Individ 2(espinola): Har varit ute och rest i sydeuropa med sina kompisar och besökt varenda stad och softat runt och känt lite på olika kulturer, känt på utelivet och dragit på sig ett par könssjukdomar, men va fan gör det. Man lever ju bara en gång!

 

Dessa två individers dröm är att få bli reseledare!

 

Tjänst: Apollo söker en ny reseledare. Område Sydeuropa. Att ha känna till områden är en fördel.

 

De kanske finns, men inte många!

 

 

 

 

 

Ja såvida grabben bestämmer sig för att hoppa av skolan och satsa på pokern heltid, 5 år framåt. Att blanka en sommar under högstadiet, seriöst!

 

Återigen grabben: pukker, babes, och EtOh

 

Du e väl för rolig..

 

Som att ngn skulle svara med att säga att en kille har rest världen runt, supit skallen av sej, levt livet och dragit på sig könssjukdomar mm, en annan har klippt gräs och jobbat under sommrarna, deras stora drömm är att bli präst.

Funkar ju inte att skriva så..

 

Men tillbaka till frågan.. Nej, tycker absolut inte han ska försöka leva på poker en hel sommar, inge som säger att du kommer tjäna ngt alls, utan du kan förlora hela rullen rätt snabbt. Försök hitta ett jobb du tror du kan trivas med.. Gör du inte de så se de som en säker inkomst källa. Jag jobbade 4somrar irad som maskinoperatör på OLW, sjukt sjukt tråkigt. Men ser rätt bra ut i mitt CV och fick truckkort och liknande på köpet..

 

Om du har pengar, så behöver du ju varken jobba lr spela poker. Spela då och då när vädret inte e speciellt bra. Se de inte som ngt måste att spela 3timmar/dag. Se de som en vanlig hobby.. Ngt du gör när du inte har ngt annat för dej! Hoppas spelandet går bra för dej..

 

Men hoppas du och många andra i tråden kan lära sej att föra en vanlig diskussion här! De e de PF e till för.. Få och ge feedback som man tar lärdom av!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekomenderar inte många att satsa på poker...Anledningen till att jag rekomenderade denna tråds skappare är för att jag tyckar denna 17-åring är smart. Han skriver moget, svarar moget på påhoppen. Därför tror jag han skulle klara sig på pokern.

För att lära sig poker så måste man spela poker, och då är det väl bra att satsa en sommar på det när man inte är allt för beroende av att hyran skall betalas och maten skall inhandlas. Och som arbetsgivare skulle jag bli imponerad om en 17-åring kan livnära sig på poker. Jag skulle tänka, här har vi en vinnare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger att du har spelat poker i 3 år så du borde veta hur påfrestande poker är.

 

Problemet med poker är att man mår sämre när man förlorar än man mår bra när man vinner, och att det är ganska mycket tur i poker.

 

Ett tips är att inte tänka på pengarna, med det menar jag inte att du ska slaska bort dina pengar utan att du ska spela så bra du kan men inte tänka så mycket på om du är plus för dagen eller minus, tänk inte heller på hur mycket du hade som mest på kontot då du kommer ha ganska rejäla svängningar. Spela heller inte då du är trött / arg / hungrig / ledsen.

 

ganska självklara tips men dom är dom viktigaste tipsen.

 

Eftersom du spelar så lågt måste du spela flera bord och då behöver du en riktig mus för att hinna med.

 

Lycka till, men du kommer med 90% sannolikhet att inte tjäna mer än någon som har ett vanligt sommarjobb. om du ens tjänar något alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för ovanlig utbildning du tillgodogör dig just nu som inte tillåter ett vanligt extraknäck?

 

Läkarutbildning. 8-17 obligatoriskt, ibland även helgpass, och därefter självstudier seminarier etc. Inte mycket tid kvar att jobba då... En och annan timme på kvällen kanske. Helgerna pluggar jag också en del. Visst skulle man kunna jobba en och annan timme, men det känns ju inte så motiverat med en timmes resväg fram och tillbaka för att jobba två timmar. Att bara sätta sig vid datorn och lira poker är därmed perfekt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läkarutbildning. 8-17 obligatoriskt, ibland även helgpass, och därefter självstudier seminarier etc. Inte mycket tid kvar att jobba då... En och annan timme på kvällen kanske. Helgerna pluggar jag också en del. Visst skulle man kunna jobba en och annan timme, men det känns ju inte så motiverat med en timmes resväg fram och tillbaka för att jobba två timmar. Att bara sätta sig vid datorn och lira poker är därmed perfekt...

 

Ja, du väljer ju naturligtvis vad du själv vill göra med din fritid men att inte kunna ha ett extrajobb som läkarstudent är ett ganska så jobbigt påstående som inte stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du väljer ju naturligtvis vad du själv vill göra med din fritid men att inte kunna ha ett extrajobb som läkarstudent är ett ganska så jobbigt påstående som inte stämmer.

 

Utveckla gärna... När skall man jobba? Dagtid är omöjligt. Kvällstid och helger "måste" man plugga. Nu siktar jag i och för sig högt. Nöjer man sig med att bli allmänläkare på vårdcentral resten av livet kan man ju ta det lite lugnare... Det finns inte många extraknäck där man kan ringa samma dag och fråga om man kan jobba mellan åtta och tio samma kväll de enstaka gånger man faktiskt kan. På sjukhus lägger de oftast schemat 3-6 månader i förväg, svårt att planera då.

 

Att det står "underläkare" i CV:t gör det knappast lättare att få många jobb utan krav på yrkesutbildning heller, tro mig.

 

(Skulle verkligen vara intressant att höra dina kommentarer då jag är engagerad i studiemedelsfrågor via vårt studentförbund. Just nu har vi en dispyt med CSN där vi håller på att reda ut hur mycket extra en läkarstudent "kan" jobba i fall studiestödet inte räcker utbildningen ut. Vi skulle helst av allt vilja få möjligheten att ta extra studiemedel, i praktiken tvingas vissa ta studieuppehåll alternativt banklån med konsekvensen att man kommer ut senare i arbetslivet vilket inte gagnar samhället och bara är kontraproduktivt.)

 

Som sagt, kommentarer uppskattas !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du frågar så ska jag svara.

 

Jag har inte själv studerat på läkarlinjen och kan därför inte uttala mig om hur mycket fritid utbildningen tar i anspråk, men jag kan tänka mig att det är en hel del som du säger.

Dock har jag bott i Lund i snart 27 år (minus nåt år hit och dit) och varit engagerad i nationslivet under några av dessa år. Under denna tid har jag träffat flertalet läkarstudenter, dels på nationerna och dels på kåren. På de arbetsplatser jag har jobbat extra har det så gott som alltid funnits läkarstudenter och jag vet ju ingenting om deras studieresultat men jag fick intrycket att de flesta tog sina studier på allvar.

Just nu har jag tre närmre bekantskaper som studerar till läkare (varav en i Köpenhamn, kanske annan situation där) och samtliga jobbar extra. Ingen av dem jobbar så vitt jag vet på vardagskvällar men väl på helger.

 

För övrigt är jag ganska säker på att hur stor del av ens fritid utbildningen kräver (vilken utbildning det än är) är väldigt individuellt. Vissa måste plugga mer, andra mindre. Vissa hinner alltså jobba, andra inte.

Det jag vände mig mot från början var att det var stört omöjligt att ha ett extrajobb som (läkar-)student, vilket alltså inte stämmer. För vissa kan det vara en sanning och det kan vara så enkelt som att man inte hittar något jobb, men grundinställningen sticker i ögonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...