Gå till innehåll

ebisumaru - Från Highstakes till Lowstakes!

ebisumaru

Recommended Posts

• Svars 377
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tja,

Kul att spelet rullar på för dig! Ser dig rätt ofta på ipoker, håller mig till NL400 mestadels men blivit lite NL1000 och NL600 stundtals.

Tänkte höra lite hur du ser lite på det här med din utbildning, säg att pokern fortfaadne är mkt bra för dig den dan du tar examen. Kommer du börja jobba då eller fortsätta med pokern heltid?

Anledningen till att jag undrar är för att jag själv tog min examen för 2 år sen, fick jobb men slutade jobba och pga/tack vare pokern... jobbar på resebyrå halvtid men inget jätte plus i CV som man bör vara rätt så rakt spår uppåt om du hajar vad jag menar? Hunnit fundera något på detta? Bara kul med åsikt från en pokerspelare som också kör på akademisk utb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja,

Kul att spelet rullar på för dig! Ser dig rätt ofta på ipoker, håller mig till NL400 mestadels men blivit lite NL1000 och NL600 stundtals.

Tänkte höra lite hur du ser lite på det här med din utbildning, säg att pokern fortfaadne är mkt bra för dig den dan du tar examen. Kommer du börja jobba då eller fortsätta med pokern heltid?

Anledningen till att jag undrar är för att jag själv tog min examen för 2 år sen, fick jobb men slutade jobba och pga/tack vare pokern... jobbar på resebyrå halvtid men inget jätte plus i CV som man bör vara rätt så rakt spår uppåt om du hajar vad jag menar? Hunnit fundera något på detta? Bara kul med åsikt från en pokerspelare som också kör på akademisk utb.

Jag har inte tänkt så mycket på det faktiskt. Det är ju minst 4,5 år tills jag blir klar och det är långt ifrån säkert att det fortfarande finns bra spel då. Så om jag hittar ett vettigt jobb nån gång är det ganska troligt att jag tar det även om det innebär ett visst/stort inkomstbortfall. Sen har jag även lite lösa planer på att göra en lång jordenrunt-pokerresa liknande den som Johan Storåkers (?) gjorde. Om det blir av vet jag inte om jag ska ta studieuppehåll eller vänta tills jag har pluggat klart. Jag måste vänta tills jag blivit 21 i alla fall:roll: .

Länk till kommentar

Var och jobbade i fredags på Göteborgs, kom hem vid halv sju. Sen frukost klockan 2 iväg på småjurslekarna vid 3, hemma vid tretiden i natt så jag är ganska trött och ganska bakis nu. Såg i alla fall att jag inte börjar förrän 12 imorgon så jag ska passa på att backa lite $ på turrar idag. Satellittips någon?

Här kommer i alla fall ett par kluriga händer:

Fi är inte bra nånstans. Inte spelat många händer med honom men han verkar synvillig. Bör jag leda turn eller kanske cr hans fjuttbet? Tankar om riverspelet. Det ligger 200 i potten. Tanken är att hämta värde från sämre färger och att blixtfolda för omslag. Hur spelar ni turn och river mot en bra spelare?

Seat 1: jeanmichel56 ($613.83 in chips)

Seat 3: ebisumaru1 ($509.00 in chips)

Seat 5: pklpkl ($93.00 in chips)

Seat 6: dackjaniels2001 ($719.46 in chips)

Seat 8: Famo ($651.90 in chips)

Seat 10: sicknaanimo ($498.40 in chips) DEALER

jeanmichel56: Post SB $3.00

ebisumaru1: Post BB $6.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ebisumaru1 [:Kc::Kd:]

pklpkl: Fold

dackjaniels2001: Fold

Famo: Call $6.00

sicknaanimo: Fold

jeanmichel56: Fold

ebisumaru1: Raise $21.00

Famo: Call $21.00

*** FLOP *** [:5c::3c::7s:]

ebisumaru1: Bet $40.00

Famo: Call $40.00

*** TURN *** [:6c:]

ebisumaru1: Check

Famo: Bet $30.00

ebisumaru1: Call $30.00

*** RIVER *** [:Qc:]

ebisumaru1: Bet $75.00

Ibland är det dåligt med spel så jag försöker få igång lite fler bord vilket gör att jag måste spela HU vilket jag inte anser vara en av mina styrkor. Är den här handen standard eller blä? Vet inte så mycket om fi men han är i alla fall ok.

Seat 5: Vabbafcanton ($1,000.00 in chips) DEALER

Seat 6: ebisumaru1 ($999.00 in chips)

Vabbafcanton: Post SB $5.00

ebisumaru1: Post BB $10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ebisumaru1 [:Kd::Ks:]

Vabbafcanton: Raise $30.00

ebisumaru1: Call $25.00

*** FLOP *** [:2h::9c::2c:]

Vabbafcanton: Bet $50.00

ebisumaru1: Raise $160.00

Vabbafcanton: Raise $440.00

ebisumaru1: Raise $804.00

Vabbafcanton: Call $474.00

*** TURN *** [:5c:]

*** RIVER *** [:5s:]

Det finns vissa som tycker om att syna mer än jag gör! En rolig hand:

Seat 1: NhWpFu ($1,102.00 in chips) DEALER

Seat 3: Josh131 ($926.00 in chips)

Seat 6: ebisumaru1 ($1,922.00 in chips)

Seat 8: 2eazy ($1,904.00 in chips)

Seat 10: VILLAGEPOKER ($342.00 in chips)

Josh131: Post SB $5.00

ebisumaru1: Post BB $10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to VILLAGEPOKER [D10 CA]

Dealt to ebisumaru1 [DK CK]

2eazy: Fold

VILLAGEPOKER: Raise $40.00

NhWpFu: Fold

Josh131: Fold

ebisumaru1: Call $30.00

*** FLOP *** [D4 C6 CQ]

VILLAGEPOKER: Bet $50.00

ebisumaru1: Raise $1,882.00

VILLAGEPOKER: Allin $252.00

*** TURN *** [C9]

*** RIVER *** [s8]

*** SUMMARY ***

Total pot $2,267.00 Rake $2.00

ebisumaru1: wins $2,267.00

Alltså är det här inget bra bluffläge? Borde jag ge upp på river när han bara har halvpott kvar?

Seat 1: FIRRE ($985.00 in chips) DEALER

Seat 3: Vodacall ($307.00 in chips)

Seat 5: YoUcAnNoTkNoW ($1,744.25 in chips)

Seat 6: neil23 ($575.75 in chips)

Seat 8: 2eazy ($933.00 in chips)

Seat 10: ebisumaru1 ($786.00 in chips)

Vodacall: Post SB $5.00

YoUcAnNoTkNoW: Post BB $10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to neil23 [:8c::8s:]

Dealt to ebisumaru1 [:Tc::Qh:]

neil23: Call $10.00

ebisumaru1: Raise $45.00

FIRRE: Fold

Vodacall: Fold

YoUcAnNoTkNoW: Fold

neil23: Call $35.00

*** FLOP *** [:2h::3h::6s:]

neil23: Check

ebisumaru1: Bet $70.00

neil23: Call $70.00

*** TURN *** [:5c:]

ebisumaru1: Bet $170.00

neil23: Call $170.00

*** RIVER *** [:9c:]

ebisumaru1: Bet $501.00

neil23: Allin $290.75

*** SUMMARY ***

Total pot $1,373.75 Rake $3.00

neil23: wins $1,163.50

ebisumaru1: wins $210.25

Den här handen är så konstig så jag vet inte vad jag ska göra. Känns som att jag klantar mig på turn. Bör jag göra en större raise eller bara syna eller är det ok? Vad gör mot hans minireraise?

Seat 1: Wal78rus ($1,293.00 in chips)

Seat 3: mazzo69 ($588.60 in chips)

Seat 5: Ironroyal ($1,183.00 in chips)

Seat 6: Titanic11 ($990.00 in chips)

Seat 8: 2eazy ($2,607.91 in chips)

Seat 10: ebisumaru1 ($817.75 in chips) DEALER

Wal78rus: Post SB $5.00

mazzo69: Post BB $10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ebisumaru1 [:Kc::Jc:]

Ironroyal: Fold

Titanic11: Call $10.00

Wal78rus: Fold

mazzo69: Fold

Titanic11: Call $35.00

*** FLOP *** [:Jd::Ts::Kd:] pott 105

Titanic11: Bet $40.00

ebisumaru1: Raise $125.00

Titanic11: Call $85.00

*** TURN *** [:Tc:] Pott 355

Titanic11: Bet $40.00

ebisumaru1: Raise $200.00

Titanic11: Raise $321.00

Länk till kommentar

Allt ser bra ut. I sista handen så hade jag slagit om mkt mer på floppen. 160 minst. Turn ser bra ut och du blir tvungen att vika när han miniraisar dig. Gör han ett spel här med flushdrag/stegdrag så är det bara att gratulera honom. Lutar åt JT.

"Småjurslekarna" - nån juridikgrej antar jag? Hur var draget på kajjan i fredags?

Länk till kommentar

Allt ser bra ut. I sista handen så hade jag slagit om mkt mer på floppen. 160 minst. Turn ser bra ut och du blir tvungen att vika när han miniraisar dig. Gör han ett spel här med flushdrag/stegdrag så är det bara att gratulera honom. Lutar åt JT.

"Småjurslekarna" - nån juridikgrej antar jag? Hur var draget på kajjan i fredags?

När jag kollar på handen såhär i efterhand håller jag med om att jag borde raisat mer på flop. Jag foldade mot hans miniraise på turn, JT, QT kändes troligt.

Småjurlekarna går ut på att man klär ut sig till nåt från lagboken och leker en massa skumma lekar. Det var rätt bra drag på kajjan, lyckligtvis inte för många så jag klarade mig ok i baren:-) . Kan tänka mig att det blir rätt stressigt när det kommer mer folk.

Länk till kommentar

Spelade en massa turneringar och ett par bord cashgame igår. Gick bättre än väntat faktiskt! Kom 62 i Stars Warmup och 4 på Paradise. Hade löjligt bra flyt och vann 63s mot 77 och A8 ett par platser innan pengarna och JJ mot KK på finalbordet. Det är alltså nu bevisat att turneringar är bara tur:lol: .

Länk till kommentar

Om jag fattat rätt spelar du på Ipoker - vad använder du för handkonverterare?

EDIT: Jag kanske kom på svaret själv.. PT?

Ja, jag använder PT. Enda problemet är att man måste ändra kortsymbolerna själv. Om någon har hittat en bra konverterare som funkar till Ipoker får ni gärna höra av er.

Länk till kommentar

satt o railade did pa 5/10 haromdan...o de var en spelare som hojde till 40 dollar pre utg..sa synar en annan i mittpos.....

du slar da om till 150 eller nat.....far syn av bada spelarna......checkas till rivern och du visar upp Q 10 off...forstar inte riktigt de spelet?....

kan du forklara hur du tankte.......

mvh en hangiven railbird

Länk till kommentar

satt o railade did pa 5/10 haromdan...o de var en spelare som hojde till 40 dollar pre utg..sa synar en annan i mittpos.....

du slar da om till 150 eller nat.....far syn av bada spelarna......checkas till rivern och du visar upp Q 10 off...forstar inte riktigt de spelet?....

mvh en hangiven railbird

Är det du som är KrossadChoklad? Han blev inte så glad i alla fall. Det enda jag borde gjort annorlunda är kanske att höja ett par tior till pre.

Seat 1: levitzah123 ($846.00 in chips)

Seat 3: KrossadChoklad ($905.00 in chips)

Seat 5: alexn1984 ($487.00 in chips)

Seat 6: meafterme ($625.69 in chips)

Seat 8: ebisumaru1 ($1,012.00 in chips) DEALER

Seat 10: para ($758.00 in chips)

para: Post SB $5.00

levitzah123: Post BB $10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to KrossadChoklad [:Jc::Jd:]

Dealt to alexn1984 [:9d::9c:]

Dealt to ebisumaru1 [:Ts::Qd:]

KrossadChoklad: Raise $40.00

alexn1984: Call $40.00

meafterme: Fold

ebisumaru1: Raise $150.00

para: Fold

levitzah123: Fold

KrossadChoklad: Call $110.00

alexn1984: Call $110.00

*** FLOP *** [:7h::As::Qs:]

KrossadChoklad: Check

alexn1984: Check

*** TURN *** [:6s:]

*** RIVER *** [:Kh:]

*** SUMMARY ***

Total pot $462.00 Rake $3.00

ebisumaru1: wins $462.00

Länk till kommentar

mvh en hangiven railbird

Är väl onödigt att bluffa med en hand som mycket väl kan vara bäst????

Länk till kommentar

Spelade en ganska seg session igår. Började att backa runt 3K snabbt men lyckades hämta tillbaka allt utom 2-300. Nöjd med mitt spel dock fast jag fick en massa kritik, menmen. En hand jag mot en spelare som jag faktiskt anser vara ganska bra. Jag tycker den var jättestandard, förstår inte var jag kan spela annorlunda. Trebettar den pre ibland, men just denna spelaren 4betar mig väldigt light och jag är inte säker på att jag vill syna en all in så jag väljer att ta en flop istället:

Seat 1: NhWpFu ($2,587.00 in chips)

Seat 3: ebisumaru1 ($925.00 in chips) DEALER

Seat 5: mywysd ($975.00 in chips)

Seat 6: bigphilglesga ($1,212.83 in chips)

Seat 8: YoUcAnNoTkNoW ($995.00 in chips)

Seat 10: xxBeNicexx ($2,394.00 in chips)

mywysd: Post SB $5.00

bigphilglesga: Post BB $10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ebisumaru1 [:Td::Tc:]

Dealt to xxBeNicexx [:Ac::Qs:]

xxBeNicexx: Raise $35.00

ebisumaru1: Call $35.00

mywysd: Fold

bigphilglesga: Fold

*** FLOP *** [:Qd::3d::Jd:]

xxBeNicexx: Check

*** TURN *** [:7s:]

xxBeNicexx: Bet $60.00

ebisumaru1: Call $60.00

*** RIVER *** [:4d:]

xxBeNicexx: Check

*** SUMMARY ***

Total pot $202.00 Rake $3.00

ebisumaru1: wins $202.00

Efter han gnölat färdigt påtalade jag för honom att hans spel i denna hand kanske inte var så lysande. mywysd är en bra (tror jag), ganska lurig spelare. Tror inte han synar med sämre än TT/JJ AK här. Finns det någon som kan förklara i xxBeNicexx spel så skulle jag vara tacksam. Han sa bara "ebisumaru such a light reraiser" angående handen, vilket inte alls är det väsentliga:

Seat 1: NhWpFu ($2,587.00 in chips)

Seat 3: ebisumaru1 ($787.00 in chips)

Seat 5: mywysd ($1,870.25 in chips) DEALER

Seat 6: bigphilglesga ($1,128.83 in chips)

Seat 8: YoUcAnNoTkNoW ($970.00 in chips)

Seat 10: xxBeNicexx ($1,151.00 in chips)

bigphilglesga: Post SB $5.00

YoUcAnNoTkNoW: Post BB $10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to xxBeNicexx [:Qs::Ah:]

Dealt to mywysd [:Kd::Kh:]

Dealt to ebisumaru1 [:Jd::Jc:]

xxBeNicexx: Raise $35.00

ebisumaru1: Raise $110.00

mywysd: Call $110.00

bigphilglesga: Fold

xxBeNicexx: Raise $1,116.00

ebisumaru1: Fold

mywysd: Call $1,041.00

*** FLOP *** [:9c::Ac::5c:]

*** TURN *** [:8h:]

*** RIVER *** [:Td:]

*** SUMMARY ***

Total pot $2,424.00 Rake $3.00

xxBeNicexx: wins $2,424.00

Länk till kommentar

Hej igen dagbok,

Spelet har gått segt på sistone, plussat lite här, backat lite där. Har varit jäkla förkyld och seg också. Spelade ganska kass nu och backade lite grann. Kom i allafall tvåa i en horse-turnering. Det kändes som om spelarna var ganska värdelösa.

En konstig hand. Tänkte direkt efter riverbeten att den var för tunn, vad ska han syna med liksom? Men sen stekte han en stund och då är det liksom, fin marginell värdebet, bra där! Sen synar han och fgwrgergaryeye5tr

Seat 1: JAGAEGERFETT ($2,874.00 in chips)

Seat 3: jfns ($637.00 in chips)

Seat 5: ebisumaru1 ($1,380.50 in chips) DEALER

Seat 6: Martim ($367.00 in chips)

Seat 10: NhWpFu ($965.00 in chips)

Martim: Post SB $5.00

NhWpFu: Post BB $10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ebisumaru1 [CK DK]

Dealt to jfns [D10 S10]

JAGAEGERFETT: Fold

jfns: Call $10.00

Martim: Fold

jfns: Call $35.00

*** FLOP *** [s7 C10 C2]

jfns: Check

ebisumaru1: Bet $70.00

jfns: Call $70.00

*** TURN *** [s8]

ebisumaru1: Bet $175.00

jfns: Call $175.00

*** RIVER *** [HQ]

ebisumaru1: Bet $1,090.50

jfns: Allin $347.00

*** SUMMARY ***

Total pot $2,080.50 Rake $-48.00

jfns: wins $1,287.00

ebisumaru1: wins $793.50

Länk till kommentar

QT-squeezen: Skön image-höjande hand :D

TT-handen, går det inte hitta ett värdebett på river? Han borde väl betta ess och kung höga färger på rivern där? Hur tror du han skulle spela floppen med en hand med A/K :d: i? Tror du han CB:ar dem tycker jag du kan klämma ut lite värde på river så vida du inte behöver vara speciellt rädd för ett bluffomslag som du inte kan syna.

Länk till kommentar

QT-squeezen: Skön image-höjande hand :D

TT-handen, går det inte hitta ett värdebett på river? Han borde väl betta ess och kung höga färger på rivern där? Hur tror du han skulle spela floppen med en hand med A/K :d: i? Tror du han CB:ar dem tycker jag du kan klämma ut lite värde på river så vida du inte behöver vara speciellt rädd för ett bluffomslag som du inte kan syna.

Kanske jag borde kunnat värdebeta där ja. I så fall hur mycket? Men vad ska han syna med?

Länk till kommentar

nej jag är inte krossadchoklad.......tänker mera hur du tänker preflop?

1. Jag tar potten ofta pre

2. Jag kan ta den ofta på floppen

3. Om jag bara reraisar ess och kungar är det svårt att få action

Hoppas det var till hjälp.

I övrigt har jag inte hunnit spela så mycket. Det har gått ganska bra dock så jag är nöjd. Backade 1500 igår så jag kanske kan få pluggat lite idag. Känns som det är svårt att få något gjort när det går bra då man gärna vill spela så mycket som möjligt.

Länk till kommentar

Godkväll kära dagbok,

Spelet idag gick helt ok och jag plussade tillbaka det jag backade igår. Inte direkt några intressanta händer. Än viktigare var att jag fick pluggat en hel del!

Har en fråga som jag hoppas kunna få hjälp med. Har laddat ner GT+ då PokerAce HUD inte funkar på ipoker. Finns det något sätt att flytta statsen så att de inte hamnar ovanpå spelarnamnen och stackarna?

En annan grej som jag funderat länge på är 4-betsstorlekar, speciellt ur position. Exempel: NL600 med 600 i effektiva stackar. Säg att jag har AK UTG+1 och raisar 18. Knappen, en bra TAG som kan slå om ganska många händer spelar 60. Här har jag mer och mer börjat 4-beta då det är så trist att spela reraisade potter OOP. Frågan är nu, hur mycket bör jag 4-beta? Som jag ser det finns det tre alternativ:

1. All in: Jag tycker detta är trevligt eftersom jag slipper ta fler beslut och slipper sitta och fundera vad jag ska göra på en T62 flop.

2. Raisa 200: Tanken är då att blunda och pusha floppen. Det jag inte tycker om här är att han kan spela närmast perfekt med QQ/JJ och syna på låga floppar och kasta när A/K kommer.

3. Raisa runt 150: Jag tycker bättre om denna än raise till 200 då det känns som jag har lite fler valmöjligheter postflop. Jag kan CBa typ halvpott ibland, checka träffar ibland och checkfolda ibland.

Saken är den att jag nog föredrar att pusha men det blir ett så stort bet. Man kan då argumentera att om jag raisar mer preflop, 21 eller 24 kanske, så kommer jag att få en större reraise och det blir mer naturligt att dega. Problemet är att jag tycker om att raisa 3x BB för att få spela fler potter i position mot blindsen. Det har även fördelen att det bli billigare för mig att vika vid omslag eller att jag har större implied kvar om jag väljer att syna. Tips någon?

Länk till kommentar

Jag tycker att Taylor Cabys highstakesfilmer är bäst, och generellt sett bättre kvalisort ju färre bord som spelas/visas. (SnG-materialet är faktiskt riktigt dåligt överlag, bortsett från ActionJeffs filmer (hans MTT-rullar är bra också).)

Är också rättså intessant att de filmer där GP, MW och Guaucho2121 sitter vid samma bord och spelar in på varsitt håll (kika under cash, 17 nov 06).

Länk till kommentar