Gå till innehåll

Kausti - Dags att spela som en fisk och krossa micronivåer igen


kausti

Hur intressant är denna dagbok?  

256 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur intressant är denna dagbok?

    • Den är helt klart världens bästa dagbok
      24
    • Den är väl hyfsat intressant
      51
    • Har inget bättre för mig, så den får duga som tidsfördriv
      74
    • Inte helt totalkass, men bra nära
      33
    • Den är nog den sämsta dagboken jag nånsin läst
      74


Recommended Posts

Mycket händer där. Reagerade på hand 3. Varför slår du inte om med AKs på BB när två pers redan är med i potten? Inte så roligt att ta en flopp med två pers med den handen. En raise där och sen en till bet på floppen så är det ju mycket möjligt att du tar hem potten.

 

Håller med och du kan betta hårdare båda gatorna tycker jag.

 

För övrigt kom igen grabben NL50 ftw ;) och ge dig ut och testa ngt annat än B2B tycker jag också :P (då har du helt plötsligt 30 % större rulle också hehe)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mycket händer där. Reagerade på hand 3. Varför slår du inte om med AKs på BB när två pers redan är med i potten? Inte så roligt att ta en flopp med två pers med den handen. En raise där och sen en till bet på floppen så är det ju mycket möjligt att du tar hem potten.

 

Grejjen är den att jag losat rätt mycket när jag lirat AKs/AKoff på BB/SB. Folk har en tendens att syna ner med vilken skit som helst oavsett hur mkt man höjer till.

Men ska försöka bättre mig ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med och du kan betta hårdare båda gatorna tycker jag.

 

För övrigt kom igen grabben NL50 ftw ;) och ge dig ut och testa ngt annat än B2B tycker jag också :P (då har du helt plötsligt 30 % större rulle också hehe)

 

Har du nåt schysst RB-avtal man kan leta upp? Eller nå fina bonusar? :shock:

 

Då är jag lätt på ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt besviken. Spelat ganska mkt idag, och tappade säkert 2-3 inköp i mitten av kvällssessionen. Sprang in i AA med min KK två gånger på 3 minuter. Sjukt tråkigt. Slutar iaf dagen lite plus...

 

Börjat lira 8 bord nu för att kunna spela tillräckligt många vip-poäng för att slippa avdrag på Rben...

 

 

-----------------------------------------------------

 

Rulle just nu:

Potraiser: 1205 euro (
+25 euro
)

 

Pågående:

Bonus: 200 euro (970 vip-poäng kvar)

 

 

-----------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat lite idag bara. Startade ganska bra, och var väl plus ett inköp, innan jag sjönk till minus 2,5 inköp. Tog en paus, och gick och åt + kollade melodifestivalen. Efter det så kämpade jag igen nästan allt. Avslutade med att vinna en sitngo, trots att jag bara hade 135 marker kvar ett tag (BB var då på 50). Kausti aka sitngoproffs? :mrgreen:

 

 

-----------------------------------------------------

 

Rulle just nu:

Potraiser: 1201 euro (
-4 euro
)

 

Pågående:

Bonus: 200 euro (900 vip-poäng kvar)

 

 

-----------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte mig och lirade en timme nu på senkvällen/natten. Skulle jag inte gjort. Massa fulla idioter som sitter å lirar. Äckligt med utdragningar. Sen hade jag några onödiga "WSOP-syner" jag absolut skulle göra (då jag trodde Fi var tom, och jag hade ett kasst par typ). Sålart hade Fi träffat sitt hålstegdrag/monsterdrag på rivern båda gångerna. Illa.

 

Men var ganska kul å lira iaf. Spelade man riktig ABC-poker så synade dom ner med allt typ. Raise till 4xBB med AQs. Flopp AAK. Bet flop, turn å river. Fi slänger river. Sådär höll det på. Slutar väl ca. 2,5 inköp back.

 

Sjukaste handen var iaf när jag ställde med 44 på floppen 4xx, Fi synar, visar AA i ohöjda multipotten. Såklart e turn ett A. *suck* Men fick iaf in pengarna som favorit. Det som räknas trots allt.

 

-----------------------------------------------------

 

Rulle just nu:

Potraiser: 1153 euro (
-48 euro
)

 

Pågående:

Bonus: 200 euro (800 vip-poäng kvar)

 

 

-----------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade dagboken precis. Spelar på samma nivå som dig på b2b. Nickar buggic (ja det var jag att som tömde dig på 2 olika bord inom fem minuters intervall) . Denna dagbok skall blir intressant att följa. Tycker du också att det är jävligt trögt att samla in vip på denna nivå? På BW stod att att men ungefär skulle drar in ung 13 vip per timme per bord, men kommer aldrig upp i det . Lycka till med spelet iallafall :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade dagboken precis. Spelar på samma nivå som dig på b2b. Nickar buggic (ja det var jag att som tömde dig på 2 olika bord inom fem minuters intervall) .

 

Ditt svin :mrgreen:

Mysko fråga förresten: Har du datumet på dom händerna? När det skedde? Kollade min pokeroffice statistik, men det fanns inte med. Har säkert glömt importera händer från den dagen. Om du har info om när det skedde, meddela vilket datum det var :)

 

Tycker du också att det är jävligt trögt att samla in vip på denna nivå? På BW stod att att men ungefär skulle drar in ung 13 vip per timme per bord, men kommer aldrig upp i det . Lycka till med spelet iallafall :-D

 

Speciellt trögt vet jag inte. Inte tänkt på det när jag lirat på nån annan sajt, så för mig är det väl vilket som. Men 13 vip/timme, njaaaa?

Jag har spelat nästan exakt 50 000 händer, och på det har jag dragit in nästan exakt 5000 vip. Det ger ju ungefär en vip/10 händer. Så tveksamt om det ger 13 vip/timme och bord. Men det är bara mina siffror 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt bra kvällslir. Hann spela ca. 30-45 min, och plussade 2,5 inköp på det. Fick tillbaka allt som jag sumpade inatt. Gött mos :mrgreen:

 

-----------------------------------------------------

 

Rulle just nu:

Potraiser: 1205 euro (
+53 euro
)

 

Pågående:

Bonus: 200 euro (650 vip-poäng kvar)

 

 

-----------------------------------------------------

 

Hand 1 - QTs ftw!

 

Kan inte riktigt komma med en anledning till att syna med QT preflop UTG :oops:

Men riverspelet av Fi e ju rätt roligt :lol:

 

Game # 523462611 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Vindeln"

Game ended 2007-02-25 22:04:09 GMT+01:00

 

Players:

mabzor (EUR 19,40 in seat 1)

rugrats05 (EUR 28,63 in seat 2)

GeorgeIV (EUR 10,22 in seat 3)

mudria (EUR 14,94 in seat 4)

Norapojken (EUR 20,33 in seat 5)

kaustii (EUR 25,95 in seat 6)

 

Dealer: GeorgeIV

Small Blind: mudria (0,10)

Big Blind: Norapojken (0,20)

 

kaustii was dealt: :Tc: - :Qc:

 

kaustii Call (0,20)

mabzor Call (0,20)

rugrats05 Call (0,20)

GeorgeIV Fold

mudria Call (0,10)

Norapojken Check

 

Flop :7h: - :Jc: - :9c:

 

mudria Check

Norapojken Check

kaustii Bet (0,85)

mabzor Call (0,85)

rugrats05 Fold

mudria Call (0,85)

Norapojken Fold

 

Turn :7h: - :Jc: - :9c: - :Kc:

 

mudria Check

kaustii Check

mabzor Check

 

River :7h: - :Jc: - :9c: - :Kc: - :8d:

 

mudria Check

kaustii Bet (5,25)

mabzor All-In (18,35)

mudria Fold

kaustii Call (13,10)

 

mabzor shows: :Jd: - :Th: (a straight, jack high)

kaustii shows: :Tc: - :Qc: (a straight flush, king high)

 

kaustii wins: EUR 38,25 (with a straight flush, king high)

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Potraiser e riggat. Bara å inse. Palla TILT! :evil:

 

-----------------------------------------------------

 

Rulle just nu:

Potraiser: 1156 euro (
-80 euro
)

 

Pågående:

Bonus: 200 euro (300 vip-poäng kvar)

 

 

-----------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiillllt!

 

Fattar inte hur man kan bli så tiltad av EN hand. Plockar upp AQ på knappen. Raise till 5 x BB. 2 Synare. Flopp Q85 eller nåt. All in. Han visar KQ. RIvern e ju en fittig jävla pisskung! :evil:

 

Men plussade iaf tillräckligt idag. Sjukt mkt skit ändå. Hata å bli utdragen 23000 ggr på en session! :shock:

 

-----------------------------------------------------

 

Rulle just nu:

Potraiser: 1388 euro (
+83 euro
)

 

Pågående:

Bonus: 200 euro (100 vip-poäng kvar)

 

 

-----------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahahahaahahahahahahahahhahahahahahahahahahaahahahhaah....ha!

 

Poker är rätt underbart ibland... Klagade på tilten i förra inlägget. La iaf ner pokern efter den där handen som ja skrev om i förra inlägget. Roade mig lite med att surfa runt lite på internet å ha mig. Va inne på Potraisers hemsida å kollade hur många vip-poäng som saknades för att få ut 200-euros-bonusen. Hade 1750 vip-poäng avklarade sen deposit. "Aha" tänkte jag, jag spelar väl av dom sista 50 då (men egentligen var det 100 vip kvar). Iaf så satte jag mig vid 8 bord.

 

Och sen var det som om Gud äntligen fattat hur han ska göra. Jag träffade ALLT. Allt. Inte 9/10 floppar, utan 11/10 typ. Helt sjukt. Aldrig varit med om nåt liknande. Och utdragningarna lyste med sin frånvaro. Plussade nästan 5 inköp på 45 minuter :shock: Helt sjukt. Bara å tacka å ta emot :mrgreen:

 

 

 

-----------------------------------------------------

 

Rulle just nu:

Potraiser: 1482 euro (
+94 euro
)

 

Pågående:

Bonus: 200 euro (50 vip-poäng kvar)

 

 

-----------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite mer lir nu. Spelade av dom sista 50 vip-poängen. Så nu ska ja reloada igen imorrn. Får väl pengarna under natten hoppas jag. Han plussa typ 1 inköp under tiden jag spelade av VIP-pointsen. Gött mos. Sjukt va enkelt poker är ibland (peppar peppar!).

 

Å så kom bonusen in på kontot å. Gött!

 

-----------------------------------------------------

 

Rulle just nu:

Potraiser: 1707 euro (
+225 euro
)

 

Pågående:

Bonus: 200 euro (1850 vip-poäng kvar)

 

-----------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: Galet

 

Sitter å lirar en 1-euros turre på Potraiser. Jag slänger min 89 off, och en kille ställer. En till ställer, och likaså en tredje. När dom visar korten blir man lagomt paff.

 

Fi1: KK

Fi2: KK

Fi3: AA

 

Gissa vem som vann? :roll:

 

Sjukaste jag sett vid ett pokerbord....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...