Gå till innehåll

Kausti - Dags att spela som en fisk och krossa micronivåer igen


kausti

Hur intressant är denna dagbok?  

256 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur intressant är denna dagbok?

    • Den är helt klart världens bästa dagbok
      24
    • Den är väl hyfsat intressant
      51
    • Har inget bättre för mig, så den får duga som tidsfördriv
      74
    • Inte helt totalkass, men bra nära
      33
    • Den är nog den sämsta dagboken jag nånsin läst
      74


Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lirat rätt mkt nu. Provade lite NL50. Sprang in i väggen med KQ mot 88 på brädan 8KKx. Annars funkade det rätt fint. Rätt kortdöd dock. Kanske inte iofs, känns nog bara så för att man är van vid 6-8 bord NL20. Händer lite mer då :-D

 

GameTime+ verkar vara en fin uppfinning å. Ska bara lära mig använda alla stats... :roll:

 

Tagit ut 113 euro också. Har ju inget å leva på annars typ. Bränner pengar så det skriker om det. McDonalds, pizza å godis. Heeeeela tiden. Illa illa...

 

Satte som mål att plussa 300 euro denna månad

Kanske låter lite, men spelet haltar, å tjejen bor ju här hela månaden. Så antalet speltimmar kommer (nog) sjunka.

 

 

-----------------------------------------------------

 

Månadens Resultat:

Startade med: 2159 euro

Resultat hittills:
+211 euro

Spelade timmar: 7.2

Tjänat per timme:
29.3 euro

 

Uttaget denna månad:

-113 euro

 

Rulle just nu:

Potraiser: 956 euro (
+216 euro
)

Redbet: 173 euro

Neteller: 1128 euro

Summa: 2257 euro (
+216 euro
)

 

Pågående bonus:

Potraiser: 200 euro (1800 vip-poäng kvar)

 

Annat:

iPod 2gb: 124 euro i rake kvar

iPod 80gb:
15297 vip-poäng kvar

-----------------------------------------------------

 

Edit: Spelade klart 200-eurosbonusen idag också. Så jag har inte plussat detta på NL50! Bara så du vet Benknackan :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pisspoker!

 

Inte plussat nåt på spelet nu på 9 timmars speltid. ÄCKEL!

 

-----------------------------------------------------

 

Månadens Resultat:

Startade med: 2159 euro

Resultat hittills:
+156 euro

Spelade timmar: 9

Tjänat per timme:
17.3 euro

 

Uttaget denna månad:

-113 euro

 

Rulle just nu:

Potraiser: 956 euro

Redbet: 118 euro (
-55 euro
)

Neteller: 1128 euro

Summa: 2202 euro (
-55 euro
)

 

Pågående bonus:

Potraiser: 200 euro (1800 vip-poäng kvar)

 

Annat:

iPod 2gb: 124 euro i rake kvar

iPod 80gb:
15297 vip-poäng kvar

-----------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MEN HATA PISSJÄVLA SKITPOKERN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

DET ÄR DÅ FAN ATT MAN SKA VARA SÅ JÄVLA DÅLIG PÅ SKITEN.

 

På spelet dom senaste 3 månaderna är jag MINUS 120 euro. MINUS! VARFÖR I HELVETE SKA JAG SITTA HÄR Å NÖTA HELA JÄVLA TIDEN ISF!?

 

De råd jag fick ang spelet när jag postade i texasforumet var:

 

*Spela aggressivare

*Höj med fler händer preflop

*Våga höja postflop

 

MEN HUR!?!?!?! Låt säga att jag raisar med 76s på knappen. 1 Fi synar. Floppen kommer Jxx. Han check, jag bettar ca. 70% pott. Han synar. Vad gör man nudå? Ger upp handen? Fortsätter raisa? Dom släpper ju ALDRIG händerna när jag är tom. Det känns så, men det är väl inte så. A2 synar ner hela vägen till rivern, och där har jag redan gett upp handen.

 

*Sluta spela så många bord

 

Det orkar jag bara inte. Palla å sitta å göra ingenting i 50 minuter/timme.

 

Jag kan inte spela poker, thats it!

 

Vad göra nudå? Jag kan fortsätta grinda 6 bord NL20 å losa, eller vad ska man göra?

"Ta en paus" säger alla. Det är ju fan ingen idé. Jag har nu spelat 108 TUSEN händer, och backat 120 euro sammanlagt på dom. Ta en paus, för att sen komma tillbaka till losandet? Låter ju great!

 

Det sjuka är att jag intalat mig i snart 3 år att jag KAN spela poker. Jag är plus säkert 1500€ tack vare bonusar och rakeback. Utan att kunna spela poker. Det är rätt sjukt faktiskt... 193 timmars spelande, utan att ens plussa 1 BB på spelet...

 

Kul när man sätter in 250 euro för att spela ihop en ipod värd 120 euro. Har losat alla dom pengarna nu, och har 1/3 kvar att spela av för att få iPoden. Grejt!

 

Men vafan ska jag göra? Vad gör jag för fel!? Det är ju omöjligt å spela mer aggressivt mot ett gäng idioter som synar ner med bottenparet. När ger man upp en hand? Det känns som att när jag sitter på AA å höjer turn, får jag en syn då har Fi mig slagen. Sitter jag på 76s å höjer turn så är jag också slagen. Typ alla händer jag vinner tar jag hem på floppen.

 

Jag är sämst på poker, och jag vet det. Men palla å förändra hela sitt spel. Det är som att gå från att åka formel 1 till att åka rullstol typ... Då är det ju bättre att ge upp....

 

Vet inte alls om det jag skrivit alls hänger ihop, men jag är bara så trött på allt just nu...

 

-----------------------------------------------------

 

Månadens Resultat:

Startade med: 2159 euro

Resultat hittills:
+49 euro

Spelade timmar: 11

Tjänat per timme:
4.5 euro

 

Uttaget denna månad:

-113 euro

 

Rulle just nu:

Potraiser: 956 euro

Redbet: 761 euro (
-107 euro
)

Neteller: 378 euro

Summa: 2095 euro (
-107 euro
)

 

Pågående bonus:

Potraiser: 200 euro (1800 vip-poäng kvar)

 

Annat:

iPod 2gb: 99 euro i rake kvar

iPod 80gb:
15297 vip-poäng kvar

-----------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig enormt i det du skriver. Har själv haft en break even period på två månader på NL20-25 vilket är så sjukt frusterande. På sätt och vis så tycker man att man är en rätt bra spelare men resultaten uteblir.

 

Själv har jag haft ett uppehåll på en vecka nu vilket inte är mycket till paus men jag hoppas att det ska hjälpa en del. Jag tror faktiskt att du underskattar värdet i en paus. Senast jag hade en riktigt jobbig downswing var förra året vid den här tiden. Hur jag än gjorde så gick allt åt helvete. Till slut gav jag upp och tänkte att jag aldrig skulle spela igen. Det dröjde ungefär två månader innan jag satte mig vid ett pokerbord igen när jag upptäckte att det fanns några bortglömda dollar. Jag började spela ett bord NL10 utan några som helst förhoppningar. Tyckte bara att det var ett bra tidsfördriv att ha ett bord uppe när man pluggade eller gjorde nåt annat. Rullen växte dock rätt stadigt trots att jag bara spelade ett bord. Efter ett tag så blev det två bord, sedan tre och till slut fyra och samtidigt gick jag upp till NL25 där allting fortsatte att gå bra. Plussade stadigt i ungefär ett halvår innan jag återigen kom in i en downswing som jag ännu inte tagit mig ur men förhoppningsvis kan jag snart göra det tack vare erfarenheten från den förra.

 

Jag tror att det är många fler faktorer än vad man tror som avgör om man vinner eller inte. Hur man mår och vilken inställning man har till pokern är i mitt fall extremt viktigt. Bara en sån sak som att helt släppa alla förväntningar och förhoppningar om att vinna och istället bara spela som ett tidsfördriv och hitta tillbaka till glädjen med pokern hjälpte mig något enormt vilket jag aldrig hade kunnat tro när svackan var som djupast. Nu är det ju inte säkert att samma recept funkar på dig men jag tror det är viktigt att våga förändra saker om man ska hitta tillbaka till spelet. Med en lite bättre inställning till förändringar så tror jag mycket väl att du kan börja vinna. Kan du inte hitta motivation till det så är det nog ett break som är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit man ... Ingen rolig läsning att du tappat motivationen.

Du tror inte på att höja pulsen lite skulle göra ditt spel vassare?

Dvs gå upp en nivå? Där du slår rejken på ett helt annat sätt.

 

Jobba in motivationen!!

Motståndet e fan inte hetare en nivå upp tro mig.

Våga tro på ditt spel o grinda vidare....För disciplinen verkar du ju ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit man ... Ingen rolig läsning att du tappat motivationen.

Du tror inte på att höja pulsen lite skulle göra ditt spel vassare?

Dvs gå upp en nivå? Där du slår rejken på ett helt annat sätt.

 

Jobba in motivationen!!

Motståndet e fan inte hetare en nivå upp tro mig.

Våga tro på ditt spel o grinda vidare....För disciplinen verkar du ju ha.

 

Fiiiine då, vet inte om jag skrivit detta fullt ut men du vet på ett ungefär hur jag börja. Du vet att jag tragla mig till ngra 100 $ i början och sen fixa rulle för typ 1k € då första downswingen kom och jag tog ut allt utom 100 $ som jag sen körde bonusar upp till typ 1k $ ... för att sedan rulla fram och tebax. Och vid 1.4k $ kanske gå upp på NL50 flertalet ggr fram och tebax innan jag en dag bestämde mig för nu jävlar ska jag slå dem på denna nivå och det lossna typ.

 

Jag vet att du kan spela i alla fall live visar du det tycker jag :P Du var bättre än mig ganska länge borde väl vara så att jag har edge på dig nu i alla fall haha. Men vem vet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan mannen, surt att det står still :( Obviously så e det ju nåt i spelstilen som inte stämmer, eftersom du har ett så pass stort sample (för det är det väl? Inte så hemma på CG). Du säger att du inte pallar lägga om spelstilen, men du kanske bör finputsa?

 

Tips:

Paus först.

Läs nån pokerbok (kanske redan gjort?)

Filma ditt spel å få hjälp med analys här på pf

Byt spel ett tag, kanske testa lite omaha på skoj, nån SNG?

 

Aja, kanske meningslösa tips, men kom igen nu ffs!!!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Filma ditt spel å få hjälp med analys här på pf

Byt spel ett tag, kanske testa lite omaha på skoj, nån SNG?

 

Aja, kanske meningslösa tips, men kom igen nu ffs!!!

 

/SK

 

Måste göra detta först. Jag vill ha på papper vilka fel jag gör när jag spelar. Första sessionen jag spelat är nu inspelad. Måste dock ladda upp den nånstans. Men vart?

 

Sitngo å omaha blir det kanske sen. Omaha e fan rätt kul :-D Även om jag är kass 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Filma ditt spel å få hjälp med analys här på pf

Byt spel ett tag, kanske testa lite omaha på skoj, nån SNG?

 

Aja, kanske meningslösa tips, men kom igen nu ffs!!!

 

/SK

 

Måste göra detta först. Jag vill ha på papper vilka fel jag gör när jag spelar. Första sessionen jag spelat är nu inspelad. Måste dock ladda upp den nånstans. Men vart?

 

Sitngo å omaha blir det kanske sen. Omaha e fan rätt kul :-D Även om jag är kass 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filmat från session 1 idag <- Ladda hem filmen

Se till att kommentera spelet så jag får lära mig nåt!

 

Spelat ca. 2,5 timmar nu. Plussat lite mer än 2 inköp. Egentligen mer då siffrorna inte riktigt stämde innan denna session.

 

Spelade som sagt in min första pokerfilm sessionen innan. Lade märke till ett par saker jag försöker förbättra. Lätt å plussa när man får AA/KK/QQ var tredje hand typ... :mrgreen:

 

-----------------------------------------------------

 

Månadens Resultat:

Startade med: 2159 euro

Resultat hittills:
+93 euro

Spelade timmar: 13.8

Tjänat per timme:
6.7 euro

 

Uttaget denna månad:

-113 euro

 

Rulle just nu:

Potraiser: 956 euro

Redbet: 805 euro (
+44 euro
)

Neteller: 378 euro

Summa: 2139 euro (
+44 euro
)

 

Pågående bonus:

Potraiser: 200 euro (1800 vip-poäng kvar)

 

Annat:

iPod 2gb: 68 euro i rake kvar

iPod 80gb:
15297 vip-poäng kvar

-----------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filmat från session 1 idag <- Ladda hem filmen

Se till att kommentera spelet så jag får lära mig nåt!

 

Spelat ca. 2,5 timmar nu. Plussat lite mer än 2 inköp. Egentligen mer då siffrorna inte riktigt stämde innan denna session.

 

Spelade som sagt in min första pokerfilm sessionen innan. Lade märke till ett par saker jag försöker förbättra. Lätt å plussa när man får AA/KK/QQ var tredje hand typ... :mrgreen:

 

-----------------------------------------------------

 

Månadens Resultat:

Startade med: 2159 euro

Resultat hittills:
+93 euro

Spelade timmar: 13.8

Tjänat per timme:
6.7 euro

 

Uttaget denna månad:

-113 euro

 

Rulle just nu:

Potraiser: 956 euro

Redbet: 805 euro (
+44 euro
)

Neteller: 378 euro

Summa: 2139 euro (
+44 euro
)

 

Pågående bonus:

Potraiser: 200 euro (1800 vip-poäng kvar)

 

Annat:

iPod 2gb: 68 euro i rake kvar

iPod 80gb:
15297 vip-poäng kvar

-----------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snåla jävlar. Kommentera filmen då!!!! ;-)

 

Filmen!

Jag tycker fortfarande att du spelar för tight. Du måste inte ha 88+, AJ+ för att raisa. Du foldar t ex A2s i cutoff, perfekt hand att stjäla/valueraisa med. Du foldar KQ och QJ flera gånger också från olika positioner... börja raisa gosse! Sen om du inte har fått några händer på ett tag (vilket ger dig en tight image) är det helt ok att raisa med typ 67-JT osv bara för att få igång lite spel.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ljud, inge kul att se en film där du inte pratar när du lirar.. :(

 

Ska försöka få med det på nästa film. Måste dock leta upp en mikrofon nånstans... :)

 

Jag tycker fortfarande att du spelar för tight. Du måste inte ha 88+, AJ+ för att raisa. Du foldar t ex A2s i cutoff, perfekt hand att stjäla/valueraisa med. Du foldar KQ och QJ flera gånger också från olika positioner... börja raisa gosse! Sen om du inte har fått några händer på ett tag (vilket ger dig en tight image) är det helt ok att raisa med typ 67-JT osv bara för att få igång lite spel.

 

Försöker tänka på det. Har dock haft lite problem med min aggressivitet, och försöker som sagt att förbättra den delen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar en bra stund idag. Gått hyfsat bra. Spelat ca. 700 händer blandat över 2/3/4 bord. Försökt öka min aggressivitet så gott jag kunnat. Har märkt nu när jag tänker tillbaks att jag gärna synade en miniraise med händer liknande 85off . Något jag nästan aldrig fick betalt för. Lagt ner det där i stort sett helt nu.

 

Det roliga är att min Pre Flop AF för dagen ligger på 1.29, mot tidigare 0.29. Ska försöka bibehålla detta nu. Sen försöka öka det något.

Får sjukt mycket mer action med händer som QQ/KK/AA nu när jag raisar å grejjar mer.

 

Sen får tiden utvisa om jag blivit en bättre spelare eller om det bara är variansen som är å hälsar på...

 

-----------------------------------------------------

 

Månadens Resultat:

Startade med: 2159 euro

Resultat hittills:
+146 euro

Spelade timmar: 16

Tjänat per timme:
9.1 euro

 

Uttaget denna månad:

-113 euro

 

Rulle just nu:

Potraiser: 956 euro

Redbet: 858 euro (
+53 euro
)

Neteller: 378 euro

Summa: 2192 euro (
+53 euro
)

 

Pågående bonus:

Potraiser: 200 euro (1800 vip-poäng kvar)

 

Annat:

iPod 2gb: 52 euro i rake kvar

iPod 80gb:
15297 vip-poäng kvar

-----------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det roliga är att min Pre Flop AF för dagen ligger på 1.29, mot tidigare 0.29. Ska försöka bibehålla detta nu. Sen försöka öka det något.

 

 

Klart det blir såååååå mycket bättre, 0.29 är så löjligt lågt och illa så att du betalar av för mycket samtidigt som du tar för lite betalt ... 1.29 är okej ;) men gärna en bit över 2 vill man nog ligga i alla fall. Ligger mellan 3 och 4 jag :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...