stalmannen Postad 11 Januari , 2007 Rapport Postad 11 Januari , 2007 Jag har 100Mbit fiber i uttaget, men sedan jag fixade trådlöst kommer jag bara upp i hastigheter på 1-2 Mbit från att bruka ligga på ca 15-25 Mbit. Vad kan jag göra för att det skall gå snabbare? Har blivit lite segt då jag spelar poker, autofoldar lite för ofta.... Citera
kauppinen Postad 31 Januari , 2007 Rapport Postad 31 Januari , 2007 Lite info om din hårdvara skulle underlätta. Router, kort etc Citera
naske Postad 31 Januari , 2007 Rapport Postad 31 Januari , 2007 verkar som inte ditt trådlösa pallar den hastighet du vill ha. Du får väl köpa nytt som klarar av de hastigheter du vill ha. Citera
Broccoli Postad 31 Januari , 2007 Rapport Postad 31 Januari , 2007 Dina grannar snyltar på din bandbredd? Citera
stalmannen Postad 3 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2007 verkar som inte ditt trådlösa pallar den hastighet du vill ha. Du får väl köpa nytt som klarar av de hastigheter du vill ha. den pallar nog. Citera
theForce Postad 3 Februari , 2007 Rapport Postad 3 Februari , 2007 Trådlöst blir ofta segt om du tex laddar ner saker samtidigt som du gör annat då det bara kan sända åt ett håll i taget och nerladdningen låter inte det andra få den plats som det behöver. Att det däremot går långsamt beror antagligen på dålig signalstyrka, felinställningar eller att router och nätverkskort inte lirar riktigt ihop så de använder en gammal standard. Citera
greywolf Postad 3 Februari , 2007 Rapport Postad 3 Februari , 2007 http://www.youtube.com/watch?v=KblAG0Zc0gc testat och det blir en viss skillnad8-) Citera
kfluffie Postad 3 Februari , 2007 Rapport Postad 3 Februari , 2007 Trådlöst blir ofta segt om du tex laddar ner saker samtidigt som du gör annat då det bara kan sända åt ett håll i taget och nerladdningen låter inte det andra få den plats som det behöver. Inte nödvändigtvis när det gäller Fiber. ADSL t.ex. kör halv-duplex och därför påverkar Uppladdningen av Nedladdningen väldigt mycket och Vice Versa, medan Fiber kör Full Duplex och Halv-Duplex lite blandat beroende på operatörens tycke. Mvh, KF! Citera
Recommended Posts