Gå till innehåll

Hur har ni börjat bygga era rullar?


VladDrac75

Recommended Posts

Jag tyckte du skrev så bra. Samtidigt är det ju en avvägningsfråga. Om du är för mycket spelberoende så är det du skrev inte så lustigt längre. Därav min enstavigt försiktiga fråga. Men visst, jag blev positivt sugen att läsa mer om dina äventyr. Och chansen finns ju att du har nytta av det också.

 

tack:D:h:

 

Jag drar igång en imorgon så ser vi hur det går ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
VAr med i frirulle som jag vann typ 10 dollar i, sedan började jag spela NL 50 SH i ca ett år...

 

ok. Så du hade då $10 i BR och började helt plötsligt att lira NL50 där rekommenderad BR är $1500. låter som du glömde något? :shock:

 

Själv satte jag in $20 på prima. tog ett tag innan jag började spela bra. har väl spelat i drygt ett halvår nu och rullen har svängt upp och ner fast mest upp. ligger nu på över $300. grindar NL10 fyra bord + lite SnG:s ibland. Nästa mål är $600 så jag kan börja lite lite NL20.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började på svenskaspel med sngs och billiga turneringar, satte in 250 kr som jag spelade upp till 5000 på ett par månader. Började sedan med cashgames på de lägsta nivåerna och gick snabbt upp till 2.5/5 kr där jag mest spelar nu. Har en rulle på 30,000 kr som ger 10-20 tusen i fickpengar varje månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

shastaborden på everest :)

Samma här :)!

 

För 1 år sedan började jag med att spela 10cents turneringarna på Everest under håltimmar och längre raster i skolan. Därefter har jag aldrig satt in 1 krona.

 

Spelade bara SNGs i början, gick sedan över till cashtable och fixed limit.. typ 0.02/0.04 där jobbade jag mig uppåt.. Tids nog blev det NL2 -> NL10 -> NL20 och för 1 månad sen hoppade jag över 1 nivå och gick direkt in på NL100...

 

Jag har läst 3 pokerböcker, sett ett par educational videos och varit allmänt disciplinerad. Därför har jag gått plus.

 

Nu ett år efter det har jag hunnit med att spela på ett antal siter med de pengarna som ursprungligen kommer ifrån Everest :heart:..

 

Spelar idag NL100 och har en rulle över $3100 och jag har tagit ut över 25 000kr.

 

Det enda jag saknar är turneringsklonken (spelar knappt några)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
VAr med i frirulle som jag vann typ 10 dollar i, sedan började jag spela NL 50 SH i ca ett år och tjänade ihop till min bil och har nu på ett år till gått upp till NL 1000. Tjänar stora pengar. Skall flytta till spanien nästa år och leva på räntorna under solan. Min BR är några miljoner kr, vill inte avslöja exakt. Kärringar finns det gott om då man har cash, if u know what i mean. Började asså med 0kr som jag nu har blivit miljonär på . ROI= ?.

 

 

Men lol vakna du sen med kudden i munnen helt kallsvettig? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok. Så du hade då $10 i BR och började helt plötsligt att lira NL50 där rekommenderad BR är $1500. låter som du glömde något? :shock:

 

Själv satte jag in $20 på prima. tog ett tag innan jag började spela bra. har väl spelat i drygt ett halvår nu och rullen har svängt upp och ner fast mest upp. ligger nu på över $300. grindar NL10 fyra bord + lite SnG:s ibland. Nästa mål är $600 så jag kan börja lite lite NL20.

 

Lycka till!

 

Fattar du inte skämt? tänkte väl de...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har satt in $120 för ett par månader sen på bodog, spelar NL microbord och har ökat min rulle till $370 idag (hade $430.. men har kommit in i en liten downperiod). Jag är en nybörjare som håller på o lära mej spelet och har som mål att försöka spela in min rulle....även om det tar en förbannat lång tid på dessa microbord :). Har varit uppe o sniffat på lite högre bord men tycker att förlusterna känns för mkt innan man börjar vinna så då backar jag ner igen.

 

Jag kanske har för stor rulle (kan man ha det !! :D ) för de låga bord jag spelar...men jag gillar inte att torska...vare sej det är 5 dollar eller 500 dollar.

 

Det får ta tid för mej....gör inget, jag har tålamodet. Perfekt att under tiden gång lära sej hur folk funkar, läsa böcker mm mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har satt in $120 för ett par månader sen på bodog, spelar NL microbord och har ökat min rulle till $370 idag (hade $430.. men har kommit in i en liten downperiod). Jag är en nybörjare som håller på o lära mej spelet och har som mål att försöka spela in min rulle....även om det tar en förbannat lång tid på dessa microbord :). Har varit uppe o sniffat på lite högre bord men tycker att förlusterna känns för mkt innan man börjar vinna så då backar jag ner igen.

 

Jag kanske har för stor rulle (kan man ha det !! :D ) för de låga bord jag spelar...men jag gillar inte att torska...vare sej det är 5 dollar eller 500 dollar.

 

Det får ta tid för mej....gör inget, jag har tålamodet. Perfekt att under tiden gång lära sej hur folk funkar, läsa böcker mm mm.

 

Du har en bra inställning, den lönar sig:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...