Gå till innehåll

Hur har ni börjat bygga era rullar?


VladDrac75

Recommended Posts

Hej. Undrar lite om hur ni har börjat när ni byggt er rulle. Har ni alla börjat på micronivå och spelat er uppåt? eller har ni satt in mer pengar och börjat på en högre nivå. I så fall hur mycket har ni satt in på respektive nivå. Och ni som har börjat lågt hur lång tid har det tagit för er att nå dit ni är nu?

 

Jag känner själv att jag har svårt att spela på låga nivåer under 0,50-1 $har svårt att motivera mig att sitta länge och vänta på bra kort och spela tight när man vinner så lite i varje pott. Jag vet att jag borde spela lägre för att inte riskera min rulle, spelar nu mest på 1-2 $ och ibland 2-4 $ NL. Det går bra för det mesta, men när bad beatsen och downperioderna kommer så är det ofta på gränsen att jag gular.

 

Vore intressant att höra om hur ni startat, och hur lång tid det har tagit att nå till er nuvarande nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VAr med i frirulle som jag vann typ 10 dollar i, sedan började jag spela NL 50 SH i ca ett år och tjänade ihop till min bil och har nu på ett år till gått upp till NL 1000. Tjänar stora pengar. Skall flytta till spanien nästa år och leva på räntorna under solan. Min BR är några miljoner kr, vill inte avslöja exakt. Kärringar finns det gott om då man har cash, if u know what i mean. Började asså med 0kr som jag nu har blivit miljonär på . ROI= ?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu inatt vann jag en stor turnering och tjänade en mille igen. Sen spelade jag CG en timme och 75-dubblade min stack på NL sjuhundrasjumiljoner, helt otroligt alltså. Nu är jag rikast i sverige tror jag. Imorgon kommer jag att vinna mycket mer tror jag, sedan om en vecka kommer jag att äga hela världen och alla kommer att vara mina biatches...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började spela för drygt 3 år sedan. Satte in 500kr som jag bustade. Sen satte jag in $100 på Party och började spela fixed limit 0.5/1 har jag för mig. Ett tag senare började jag gå över till NL50 och nu är jag uppe i NL1000.

Eftersom jag bara var runt 18-19 år när jag började och fattig som jag var så var varje hundralapp kul att vinna. Därför kändes det inte som slöseri med tid att grinda på låga nivåer. Dessutom tyckte jag och tycker fortfarande att det är jättekul.

Jag spelade aldrig för att jag tänkte mig att jag skulle träna upp mig så jag kan bli proffs. Visst hoppades man på det, men om man tänker för mycket på det kan det nog vara svårt att lyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kandidat till veckans dummaste fråga???

 

Om du inte har märkt så finns det otaliga trådar som handlar om samma sak!!

 

Nej, det har jag inte märkt. Om det nu är så kan du ju skriva ett inlägg och upplysa trådskaparen om detta eller helt enkelt vara tyst och kolla någon tråd du tycker är intressant.

 

Jag började med att sätta in 100kr på expekt för nåt år sen ett flertal gånger, 5-6 gånger, innan jag lyckades vinna lite pengar för att börja bygga br med. Spelade 0.5-0,10 cash game.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det har jag inte märkt. Om det nu är så kan du ju skriva ett inlägg och upplysa trådskaparen om detta eller helt enkelt vara tyst och kolla någon tråd du tycker är intressant.

 

Jag började med att sätta in 100kr på expekt för nåt år sen ett flertal gånger, 5-6 gånger, innan jag lyckades vinna lite pengar för att börja bygga br med. Spelade 0.5-0,10 cash game.

 

Tyst? Hur skall du märka om jag är tyst? Vet du ens var jag bor? Har du avlyssnat mig? Jag får väl vara ironisk bäst jag vill antar jag? Jag får väl skriva sarkastiskt om jag vill? Dessa trådar poppar upp titt som tätt, känns enligt mig onödigt att återstarta en tråd om igen o igen o igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började spela för drygt 3 år sedan. Satte in 500kr som jag bustade. Sen satte jag in $100 på Party och började spela fixed limit 0.5/1 har jag för mig. Ett tag senare började jag gå över till NL50 och nu är jag uppe i NL1000.

Eftersom jag bara var runt 18-19 år när jag började och fattig som jag var så var varje hundralapp kul att vinna. Därför kändes det inte som slöseri med tid att grinda på låga nivåer. Dessutom tyckte jag och tycker fortfarande att det är jättekul.

Jag spelade aldrig för att jag tänkte mig att jag skulle träna upp mig så jag kan bli proffs. Visst hoppades man på det, men om man tänker för mycket på det kan det nog vara svårt att lyckas.

 

Jag började också på låga nivåer så som du, men gick upp för fort, gulade flera gånger, hade sedan svårt att börja om lågt igen. Jag tror att du har helt rätt i att inte tänka för mycket på pengarna. Det är nog det som är mitt största problem. Har nog spelat för mycket på sistone och glömt bort att det ska vara roligt att spela poker också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satte in 500kr på everestpoker och spelade 0.25/.5 Limit och följde slaviskt starthandskrav som jag hittat på nätet. Byggde upp rullen till 1000$ och började bonushora på 2/4, 3/6 limit. Efter mkt spel på många olika sidor landade jag till slut på Hollywood poker där allt gick åt helvete. Lyckades spela ihop 5000$ och gick sedan in o tomtade bort väldigt mkt på 20/40. Tog ut 30 000kr och åkte till Kina och spelade sedan bort hela rullen.

 

Efter ha läst väldigt mkt poker (böcker, tidningar, internet) över jullovet har jag nu kommit tillbaka och spelar 5/10 på svenskaspel :)

 

Innan jag började spela hade jag aldrig hörttalas om moneymanagement. Det ända jag läst var att Phil Ivey gick upp i nivå så fort han kunnde för att kunna vinna mer och bli en bättre pokerspelare... Den metoden har jag nu testat och gör aldrig om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vann $25 på en freeroll. Gulade.

 

Satte in 300 euro på en site och började spela för bonusar. Grindade FL. Min rulle ökade sakta sakta sakta. Höll mig till money managementreglerna för att inte kunna gula. Spelade lite SnG och turneringar; vann mer på dem än på att spela för bonusar.

 

Insåg att jag tjänade mest på att spela turneringar/SnG så numera är det i praktiken allt jag gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satte in 500kr på everestpoker och spelade 0.25/.5 Limit och följde slaviskt starthandskrav som jag hittat på nätet. Byggde upp rullen till 1000$ och började bonushora på 2/4, 3/6 limit. Efter mkt spel på många olika sidor landade jag till slut på Hollywood poker där allt gick åt helvete. Lyckades spela ihop 5000$ och gick sedan in o tomtade bort väldigt mkt på 20/40. Tog ut 30 000kr och åkte till Kina och spelade sedan bort hela rullen.

 

Efter ha läst väldigt mkt poker (böcker, tidningar, internet) över jullovet har jag nu kommit tillbaka och spelar 5/10 på svenskaspel :)

 

Innan jag började spela hade jag aldrig hörttalas om moneymanagement. Det ända jag läst var att Phil Ivey gick upp i nivå så fort han kunnde för att kunna vinna mer och bli en bättre pokerspelare... Den metoden har jag nu testat och gör aldrig om det.

 

Dagbok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har ni börjat bygga era rullar?

 

genom blod svett och tårar, var väl back ett par tusen $ innan jag tog mig i kragen och började spela seriöst

 

började i slutet av sommaren 2004, var sjukt lätt och vinna, räckte att man följde starthänder,pot-odds och flitigt användande av PT o GT så vann man på de flest 5-10fl full ring bord..

 

runt 04-07 på party var det inte ovanligt med 2-4st megafiskar per bord (40-60% VP+)

 

började med NL nån gång på våren 2005, började på de lägsta och jobbade mig uppåt, blev under hösten fast på NL200, sommaren 2006 blev jag coachad av nebb och började vinna på NL400/NL£200

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började spela real money efter att jag vunnit $5 i en frirulle på parbet i november 2005. Spelade en del PL4 å PL10 och fick upp den till $50, efter det började jag med SnGs vilket visade sig vara "mitt" spel. Ska dock tillägga att jag under nästan hela våren och sommaren i fjol endast spelade CG av någon anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satte in 500kr på everestpoker och spelade 0.25/.5 Limit och följde slaviskt starthandskrav som jag hittat på nätet. Byggde upp rullen till 1000$ och började bonushora på 2/4, 3/6 limit. Efter mkt spel på många olika sidor landade jag till slut på Hollywood poker där allt gick åt helvete. Lyckades spela ihop 5000$ och gick sedan in o tomtade bort väldigt mkt på 20/40. Tog ut 30 000kr och åkte till Kina och spelade sedan bort hela rullen.

 

Efter ha läst väldigt mkt poker (böcker, tidningar, internet) över jullovet har jag nu kommit tillbaka och spelar 5/10 på svenskaspel :)

 

Innan jag började spela hade jag aldrig hörttalas om moneymanagement. Det ända jag läst var att Phil Ivey gick upp i nivå så fort han kunnde för att kunna vinna mer och bli en bättre pokerspelare... Den metoden har jag nu testat och gör aldrig om det.

 

Känns som om din historia påminner om min väldigt mycket. Ska försöka skärpa mig och spela på en nivå jag har råd med. Har precis tagit ut en stor del av rullen och ska "börja om" med att spela sng ett tag. Kolla min pokerdagbok om ni vill veta hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen är det otroligt att ALLA man hör om börjar med att vinna en frirulle och bygger på det. Och alla vinner pengar. Det är väl bara killen som tog livet av sig som förlorar pengar på poker, så nu är boomen slut.

 

Jag är väl den tredje som har loosat på poker.

 

Men åter till att bygga rulle. Jag tror att det enda vettiga sättet att bygga på är att sätta av en slant som man använder som ingångsrulle. INTE skotta. (Det är där jag loosar mina pengar...). Och spela på en bekväm nivå. Man måste inte, enligt mig börja på lägsta nivån. Spelar man om "för små pengar" som inte alls betyder något blir spelet dåligt. Är man en vinnande spelare ska man spela på nivå enligt bankrullekraven. Märker man att man förlorar över tiden, gå ner i nivå även om du har rulle för den högre nivån (ingen mening att loosa bara för att man har råd att göra det tills man tvingas ner i nivå på grund av att bankrullen börjar bli liten!!!!)

 

Det var mina tankar om det hela. Lycka till med bygget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen är det otroligt att ALLA man hör om börjar med att vinna en frirulle och bygger på det. Och alla vinner pengar. Det är väl bara killen som tog livet av sig som förlorar pengar på poker, så nu är boomen slut.

 

Jag är väl den tredje som har loosat på poker.

 

Men åter till att bygga rulle. Jag tror att det enda vettiga sättet att bygga på är att sätta av en slant som man använder som ingångsrulle. INTE skotta. (Det är där jag loosar mina pengar...). Och spela på en bekväm nivå. Man måste inte, enligt mig börja på lägsta nivån. Spelar man om "för små pengar" som inte alls betyder något blir spelet dåligt. Är man en vinnande spelare ska man spela på nivå enligt bankrullekraven. Märker man att man förlorar över tiden, gå ner i nivå även om du har rulle för den högre nivån (ingen mening att loosa bara för att man har råd att göra det tills man tvingas ner i nivå på grund av att bankrullen börjar bli liten!!!!)

 

Det var mina tankar om det hela. Lycka till med bygget!

 

Det är väl inte så konstigt. Den här tråden riktar sig till vinnande spelare. Förlorande spelare bygger inte rulle, de förlorar den.

 

Och alla spelare har inte vunnit en freeroll som de börjar bygga rulle av. Läs tråden igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag har/hade en? borde ha en? eller vill ha en?

 

1.nej

2. vill någon läsa?

3. om det är blommer på och ett sött litet lås.

 

Jag tyckte du skrev så bra. Samtidigt är det ju en avvägningsfråga. Om du är för mycket spelberoende så är det du skrev inte så lustigt längre. Därav min enstavigt försiktiga fråga. Men visst, jag blev positivt sugen att läsa mer om dina äventyr. Och chansen finns ju att du har nytta av det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...