Gå till innehåll

NLT - AA mot eventuell JJJ på floppen

Recommended Posts

Postad

Game # 39682590 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Linkoping"

Game ended 2005-02-14 13:52:05 UTC

Players:

Chappie (EUR 52,50 in seat 1)

DjZico (EUR 10,50 in seat 2)

PxTse (EUR 18,25 in seat 3)

kristian1 (EUR 24,00 in seat 4)

JohnnyChan (EUR 63,75 in seat 5)

caspis (EUR 5,75 in seat 6)

Dufke (EUR 19,00 in seat 7)

Dealer: PxTse

Small Blind: kristian1 (0,25)

Big Blind: JohnnyChan (0,50)

PxTse was dealt: Ah - As

Ganska sen position och så får jag den här handen. Självklart blev jag glad och självsäker men jag vill inte höja alltför mycket eftersom jag ville få folk med mig i potten. Det var dock svårt att veta med hur mycket eftersom spelandet hade varit så upp och ned vid bordet.

caspis Fold

Dufke Fold

Chappie Call (0,50)

DjZico Fold

PxTse Raise (1,25)

kristian1 Fold

JohnnyChan Fold

Chappie Call (0,75)

Flop 3c - Jd - Js

För mig var detta en mardrömsflop eftersom Chappie mycket väl kunde sitta på den tredje knekten. Bäst att inte satsa alltför mycket.

Chappie Check

PxTse Bet (1,25)

Chappie Call (1,25)

Självklart så synade han!

Turn 3c - Jd - Js - 2d

Ofarligt kort. Men jag var fortfarande rädd för knekten.

Chappie Check

PxTse Bet (2,00)

Chappie Raise (8,00)

PxTse Call (6,00)

Syn och höjning...nu får det bära eller brista jag har ju en liten chans att få det tredje esset.

River 3c - Jd - Js - 2d - 4d

Jaha så var det slut på det roliga...hoppas han inte satsar alltför mycket för jag vill se hans knekt och inte sitta ovetande resten av spelet.

Chappie Bet (9,00)

PxTse All-In (7,75)

Chappie Payback (1,25)

Bara att ta nya tag någon annan dag...

Chappie shows: 7h - Kd (a pair of jacks)

PxTse shows: Ah - As (two pairs, aces and jacks)

men så var det inte! Jag blev helt stum när han visade upp sina, i det här fallet, skitkort. Sedan gick jag från bordet då jag totalt sett gjort en vinst på 15€ från det att jag satte mig ned (tänker försöka bygga upp en fin liten bankrulle nämligen).

PxTse wins: EUR 35,75 (with two pairs, aces and jacks)

Rake: EUR 1,50

Så här i efterhand så spelade han riktigt dåligt då han inte ens semibluffade, eller har jag fel? Hade han höjt mig redan på min pre-flop höjning så hade jag nog lagt mig, men när den kom efter Turn så var jag tvungen att se vad han hade. Hur skulle ni ha gjort i mitt läge? Var jag tomtig som spelade vidare trots trolig JJJ!?

* RP - QoS *

Postad

Han försökte ju faktiskt bluffa ut dej och det höll ju på att funka ;) mer kan ja ju inte säga förutom att de va vågat av honom hade ni haft mer pengar hade du kanske lagt dej? :) ja vet inte tyckte det var coolt av honom :D

Postad

Höj mer preflop. Typ 2-2.5 euro. Beta pott på flop. Försök få in degen ASAP, med bara 18 i stacken finns det IMHO ingen anledning att folda AA på någon flop.. skulle väl vara om fyra pers gick all-in före dig på en 9TJ-bräda i samma färg.

Postad

Om du inte varit så väldigt skraj för knekten så hade du bettat lite hårdare på den floppen och åtminstone fått lite information. Som du bettade nu så känns det som att du missat och du ger han en chans att köpa in ett billigt kort. Visst är en semibluff bättre än en bluff, men om bluffen går hem så är den ju bra och det var ju inte alls långt borta. Hade du suttit på AK, AQ eller liknande hade du troligen foldat. Det var ju nära även här.

Postad
Var jag tomtig som spelade vidare trots trolig JJJ!?

Om du är övertygad om att han har en knekt så är det jättetomtigt att sitta och hoppas på ett ess till. Däremot tror jag att du är alldeles för skraj för vad motståndaren kan ha. Tänk på att kort som skrämmer dig också skrämmer din motståndare (om han inte har träffat förstås).

Postad

Nu när jag har läst era svar så var det nog jag som spelade lite darrigt ja. Jag tror att jag är alldeles för "paranoid" för mitt eget bästa ibland och dessutom alldeles för rädd om pengarna. Därför spelar jag bättre i turneringar där det ju "bara är marker". Man måste våga för att vinna! ;)

Postad
Jag tror att jag är alldeles för "paranoid" för mitt eget bästa ibland och dessutom alldeles för rädd om pengarna

Om du är rädd om pengarna skulle jag rekommendera att du byter sajt till t.ex. Pokerstars, där de har jättelåga (typ 0.05-0.10) NL-bord, eller spelar Fixed Limit.

Man spelar inte bra om man spelar med Scared Money.

Postad

Jag tog väl i lite när jag sa att jag var ALLDELES för rädd om pengarna. Så 0,25/0,50 alternativt 0,50/1 passar mig utmärkt men jag spelar nästan bara med bra kort då också och bluffar inte så mycket. Som jag skrev tidigare så skulle jag ju försöka bygga upp en schysst BR och hittills har jag ökat från 20€ till 80€ på två dagar. Jag har märkt att det är lättare att chansa lite när man spelar med vinstpengar! 8-)

Postad

Tycker det var fel spelat. Men som sagt du bedömde väl spelaren bra, genom att iakta hans spelande. Dock finns det ju kåk drag med 2 stycken JJ. Han kunde ju suttit med par innan floppen ock prickat in kåk medans du bara har 2 par.

Har råkat ut för liknande situationer, då man försöker betta ut, men dem höjer rejält även om dem inte har nått och vet man då att dem bluffar -ofta tycker jag man skall gå med, det går ju alltid att vinna tillbaks allt, när det inte handlar om större summor. Men som sagt, det är ju lite gambling i sättet du spelade. Ibland lönar det sig att trycka in all in på dessa tomtar dem kan syna dig, istället för att bara höja lite.