Gå till innehåll

Värdering av kåk


slanen

Recommended Posts

Min kompis och jag har skilda åsikter angående värdering av två olika kåkar. Jag hävdar att den som har de högsta trissen, ex KKKQQ vinner. Min polare däremot, hävdar bestämt att man ser till de sammanlagt tre högsta korten, ex AAQQQ.

 

Vem av oss har rätt?

 

För mig ser det ut som ni hävdar exakt samma sak, du hävdar att att den som har högsta trissen vinner medans din polare hävdar att man ser till de sammanlagt tre högsta korten, precis samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AAQQQ

 

Trissen = QQQ

Högsta tre korten = AAQ

 

Så att alla förstår! :)

 

aha, var det såpass invecklat...haha, hans polare kan ju inte vara speciellt haj på poker. :lol:

 

Som nämnts tidigare så är det högsta trissen som gäller, har båda spelare samma triss avgör paret.

 

alltså, Queens full of aces är slagen av Kings full of queens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej när vi ändå håller på:

 

Spelade med en kille i somras som påstod att han var jävligt bra på poker, sen kom handen när ena personen hade AK, andra hade AQ, bordet blir A555x.

Båda hamnar all in och han hävdade att AK skulle ha potten för han hade högre kicker på kåken.

Jag började asgarva o trodde att han skojjade men han menade på fullaste allvar att han hade rätt. Så till slut när vi hade argumenterat om det ett tag och ingen gav sig så fick han ringa till någon "grym" pokerspelande kompis.

 

 

Äh, inget direkt värde i dett inlägg, blev bara tvungen att berätta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...