Gå till innehåll

Add-on i satelliter


Aeis

Recommended Posts

Hur ska man tänka om man behöver göra en add-on i en satellit?

Känns inte som att det är lika nödvändigt som i en vanligt turnering då det är samma pris till alla (man behöver inte komma 1:a). Tänker jag rätt/fel?

 

Ska man göra en add-on även i en satellit om man hade gjort det i en vanlig turnering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man tänka om man behöver göra en add-on i en satellit?

 

 

Om man behöver göra en add-on så gör man den självklart!!!

 

 

Brukar vanligtvis göra alla add-ons jag får i en satellit för det är så gott som aldrig som jag har en så stor stack att jag är säker på att jag kommer komma ITM utan en addon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar en 10$ rebuy till en 100$ turnering nu. Paus nu och är chipleader med 8k marker (avararage är 4k). 30 kvar och minst 8 kommer få pris.

 

Värt?

 

Det är bara och räkna ut vad average stack kommer vara ITM och om du inte har mycket mer än det så är det lönsamt och göra en add-on.

 

4*30 / 8 == 15K marker.

 

Dvs du behöver dubbla upp dina marker för att nå ITM.

 

Självklart så behöver du en addon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant och självklar formel där (när man tänker efter).

Ska lägga den på minnet.

 

Själv varierar jag om jag ska göra add-on eller inte.

Ligger jag uppe i toppen, så brukar det lösa sig och då gör jag inte en add-on. Ligger jag däremot en bit ner så gör jag insta add-on. Spelar sen otroligt tight ända fram till finalbordet (säg att det är 3-4st platser som går vidare). Där är det ju sedan frågan om all-in eller fold. Bara att låta fisken slå ut varandra.

 

Idag var dom helt tokiga på $8 RB Sat på Paradise (till EPT Dortmund).

Med 5st och 3st garanterade, så började storstackarna slåss och jag satt lugnt och väntade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant och självklar formel där (när man tänker efter).

Jag ser inte varför den är självklar?

 

Som jag ser det så ska du göra en addon om det ökar ditt värde i turneringen med mer än vad addonen kostar. Bästa sättet att utvärdera det om det är inte för få men inte för många spelare kvar är att tänka i ICM-banor. Jag är inte alls säker på att en liten ökning av en redan stor stack kommer att öka ens värde så pass mkt att det överskrider kostnaden för addonen, även om man har mindre än vad genomsnittet kommer att vara vid ICM.

 

Varför denna tankemodell?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...