Gå till innehåll

BillyCo lirar NL200 på Crypto!


BillyCo

Recommended Posts

Hej på er!

 

Har lurat omkring här på forumet ett par år, men inte varit speciellt aktiv. Har mest följt ett par dagböcker, mestadels Punk_rock kids och Heltoks. Nu känner jag dock att jag vill starta en egen för att få input av er och försöka utveckla mitt eget spel.

 

Pokerbakgrund:

 

Började spela för skojs skull hösten 2004 då jag pluggade på ekonomprogrammet här i Växjö. Det blev oftast så att jag satt in några hundra SEK på Expekt och spelade bort dom på några dagar. Jag tyckte spelet var så kul så jag började ströläsa ett par pokerböcker under våren och satte in 100$ på Pacific och började lira NL25. Lyckades under den sommaren spela in ca 700$, vilket var riktigt häftigt för min del på den tiden.

 

Jag satte hösten 2005 in 300$ av dom på Everest Poker och fortsatte spela NL25. Snart lyckades jag dock ta steget upp till NL50, NL100, NL200 och på våren 2006 tog jag steget upp till NL400. På tok för tidigt visade de sig. Jag var helt enkelt inte duktig nog för den nivån och jag backade 2.5$K på en vecka. Inte speciellt farligt på NL400, men jag var inte alls van vid att förlora så mycket på så kort tid och jag tappade självförtroende och min vinnande spelstil.

 

Övergav Everest för Pacific i början på sommaren 2006 och började med NL200 igen. Här fortsatte jag spela dåligt, men lyckades ändå försörja mig helt på pokern under hela sommaren. I augusti gjorde jag dock ett stort misstag. Jag tog ut 70% av min bankrulle för att köpa en bil. Efter det hade jag bara 3$K kvar och jag valde dumt nog att fortsätta med NL200. Givetvis räckte inte rullen till och i september var jag nere på en all time low och hade bara 100$ kvar av rullen.

 

Började då om på NL10 med min massiva rulle och harvade mig sakta men säkert uppåt igen. I oktober/november började jag på NL100 med 1500$ i rulle. Ganska precis samtidigt som jag började spela på NL100 lyckades jag komma tvåa i Everest 25$K(?) jubileums-freeroll (1500 startande) och vann 2500$. Vips var jag tillbaka på NL200 igen!

 

I mitten av december blev jag riktigt jävla trött på att jag aldrig fick några bonusar från Everest och flyttade över mina pengar till UK Betting som är en del av Crypto. Fann lagom mycket fisk och helt ok rakeback så jag trivs bra där än så länge.

 

Övrigt/framtiden:

 

Heter Martin, är 24 år och bor på Campus i Växjö. Har planerat att fortsätta försörja mig på poker fram tills i höst då jag vill börja plugga någon ekonomfördjupning.

 

Köpte Poker Office för drygt en vecka sedan och jag är inte jättehaj på hur allt fungerar än. Har spelat drygt 6000 händer sen dess och har 9.32 BB/100 hands. Vad "bör" man ligga på där? Siffrorna säger mig inte så mycket. Väldigt få händer också iofs.

 

Jag siktar på att vinna 1-2$K varje vecka, alltså cirka 6$K i månaden. Därför har jag som mål att vinna 30$K innan juni i år. Ett annat mål är att etablera mig som NL400-spelare innan sommaren.

 

Främsta anledningen till att jag startar upp den här dagboken är för att få input från andra vinnande spelare. Ofta när jag läser inlägg här känns det som att jag inte alls tänker på samma sätt som de flesta andra här. Ärligt talat känns det inte som jag tänker särskilt mycket alls när jag spelare :) Går mycket på känsla antar jag, och det går väl bra för det mesta.

 

 

Oj då, det här blev ju lite längre än vad jag hade planerat :) Kommer iaf försöka posta någon eller ett par HH per dag. Kommer till en början också skriva dags-, vecko- och månadsresultat. Börjar med den här månaden.

 

Förra veckans resultat: +2100$

Dagsresultat: Återkommer :)

 

Happy grinding!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL

 

TY

 

Har lite planer på att göra det här lite till en träningsdagbok också. Har blivit lite småfet på senare år och skulle må bra av att komma i form till sommaren.

Lika bra att slå på stort... OM jag INTE simmar minst 3 ggr i veckan och styrketränar minst två ggr i veckan skänker jag veckans eventuella vinst till välgörenhet! Om jag backar kommer jag däremot inte börja stjäla från mer behövande.

 

Start i morgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkig dag idag. Hände helt enkelt inte så mycket vid borden. Fick ganska dåliga kort och träffade inte många floppar eller drag. Inga direkt intressanta händer heller.

 

Dagsresultat: -50

Veckoresultat: -50

 

Imorgon ska jag styrketräna, simma och spela minst 1000 händer. Och hitta ett riktigt plus :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev knappt nåt spelande igår då mitt internet dog efter 45 min vid borden. Lika bra det kanske då jag redan backat nästan 600$. Lyckades inte ta mig både till styrketräningen och simhallen, men det blev iaf det förstnämnda :) Får rycka upp mig och göra båda delarna imorgon istället!

 

Idag har jag spelat cirka 1500 händer vilket är ganska mycket för att vara mig. Låg 800$ plus tills jag åkte på ett par jobbiga rivers. Slutade till slut på 250$ plus. Provade på att bara spela vid £-borden idag. Har upptäckt att det är lite fler short stacks där och det är just såna jag letar efter när jag ska slå mig ner vid ett bord. Flopprocent och pottstorlek kommer alltid i andra hand.

 

Veckoresultat: -400$

 

Har ett par inte HHs, men dum som jag är vet jag inte hur jag ska posta dom här. Om jag klickar på HHs i Poker Office kommer det upp en ruta med all info, fast det går inte att kopiera den texten :( Nån som har svaret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här bjuder jag på en av gårdagens sämst spelade händer där jag så klart vet att jag är slagen men synar för att "han kan ju ha A10 eller färgdraget". Yeah right. Ingen read på motståndaren.

 

Game #4133688894: Hold'em NL (£0.50/£1) - 2007/01/11 - 16:04:01 (UK)

Table "Cliantha" Seat 2 is the button.

Seat 1: Gerkin158 (£35.15 in chips)

Seat 2: Gareth_t (£98.25 in chips)

Seat 3: BillyCo (£226.21 in chips)

Seat 4: loibedo (£100.50 in chips)

Seat 5: Matiltas (£100.50 in chips)

Seat 6: Soulman69 (£95 in chips)

BillyCo: posts small blind £0.50

loibedo: posts big blind £1

Gerkin158: posts big blind £1

----- HOLE CARDS -----

dealt to BillyCo [As Js]

Matiltas: folds

Soulman69: folds

Gerkin158: raises to £2.15

Gareth_t: folds

BillyCo: calls £1.65

loibedo: calls £1.15

----- FLOP ----- [Tc Jc Ad]

BillyCo: bets £5

loibedo: calls £5

Gerkin158: calls £5

----- TURN ----- [Tc Jc Ad][4d]

BillyCo: bets £15

loibedo: raises to £93.35 and is all-in

Gerkin158: folds

BillyCo: calls £78.35

----- RIVER ----- [Tc Jc Ad 4d][9s]

----- SHOW DOWN -----

loibedo: shows [Kh Qh] (A Straight, Ace high)

BillyCo: shows [As Js] (Two Pairs, Aces and Jacks, Ten high)

loibedo collected £205.15 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot £208.15 Main pot £205.15 Rake £3

Board [Tc Jc Ad 4d 9s]

 

Här kommer en hand som jag spelade lite annorlunda mot vad jag brukar. Floppar nästintill nötterna och bettar på floppen. Gjorde det då det är väldigt troligt att han träffade floppen på nåt sätt. Nu gick det ju bra, men vilken linje brukar ni normalt ta här? Hade han betalat mer på rivern? Ingen read (som jag sällan har :)

 

Game #3045982473: Hold'em NL (£0.50/£1) - 2007/01/10 - 14:59:24 (UK)

Table "Tacoma" Seat 3 is the button.

Seat 1: Thrice778 (£139 in chips)

Seat 2: loibedo (£100.50 in chips)

Seat 3: Alex15 (£28.25 in chips)

Seat 4: Eddie39 (£100 in chips)

Seat 5: BillyCo (£99 in chips)

Seat 6: Prokiler (£113 in chips)

Eddie39: posts small blind £0.50

BillyCo: posts big blind £1

----- HOLE CARDS -----

dealt to BillyCo [As Ks]

Prokiler: folds

Thrice778: calls £1

loibedo: folds

Alex15: folds

Eddie39: calls £0.50

BillyCo: raises to £5

Thrice778: folds

Eddie39: calls £4

----- FLOP ----- [8s 5s 7s]

Eddie39: checks

BillyCo: bets £6

Eddie39: calls £6

----- TURN ----- [8s 5s 7s][Tc]

Eddie39: checks

BillyCo: checks

----- RIVER ----- [8s 5s 7s Tc][Qc]

Eddie39: bets £20

BillyCo: raises to £55

Eddie39: calls £35

----- SHOW DOWN -----

BillyCo: shows [As Ks] (A Flush, Ace high)

Eddie39: mucks hand [9s Ts]

BillyCo collected £130 from Main pot

 

Min flickvän har varit bortrest några dagar vilket ofta innebär att jag är uppe sent om nätterna och spelar poker. Inget undantag den här gången :) Det har medfört att jag har haft en riktigt skev dygnsrytm vilket jag hatar. Var därför vaken 30h igår (torsdag) för att försöka vända på dygnet. Det var riktigt jävla jobbigt, men jag lyckades iaf hålla mig vaken till kl 18. Problemet blev bara att jag vaknade helt nyvaken kl 2 i natt :) Så jag har passat på att spela nån timme nu i morse och snart ska jag till gymmet och simhallen. Har varit riktigt lat med träningen den här veckan men nu jävlar!

 

Igår (torsdag) plussade jag 650 vilket jag är nöjd med och i morse blev det 200$.

 

Veckoresultat: 450$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det klar check på rivern? Synar ni ett kraftigt bett om han inte hade checkat rivern? Spelar jag bra i övrigt?

 

Game #4145399934: Hold'em NL (£0.50/£1) - 2007/01/12 - 17:07:10 (UK)

Table "Rococo" Seat 3 is the button.

Seat 1: Foxford1 (£26.45 in chips)

Seat 2: Blu_Blood (£201.25 in chips)

Seat 3: Ste060656 (£104.75 in chips)

Seat 4: sakalas1 (£78 in chips)

Seat 5: BillyCo (£98 in chips)

Seat 6: Linda2 (£100 in chips)

sakalas1: posts small blind £0.50

BillyCo: posts big blind £1

----- HOLE CARDS -----

dealt to BillyCo [6s 7c]

Linda2: folds

Foxford1: folds

Blu_Blood: folds

Ste060656: calls £1

sakalas1: folds

BillyCo: checks

----- FLOP ----- [4d 5s Tc]

BillyCo: bets £2

Ste060656: calls £2

----- TURN ----- [4d 5s Tc][3d]

BillyCo: bets £4

Ste060656: raises to £10

BillyCo: raises to £27

sakalas1 sits out

Ste060656: calls £17

----- RIVER ----- [4d 5s Tc 3d][4h]

BillyCo: checks

Ste060656: checks

----- SHOW DOWN -----

BillyCo: shows [6s 7c] (A Straight, Seven high)

Ste060656: mucks hand [Kc 5h]

BillyCo collected £57.50 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot £60.50 Main pot £57.50 Rake £3

 

 

Dagens flopp och dagens "vad fan tänker han med?" i en och samma hand.

 

Game #4144908614: Hold'em NL (£0.50/£1) - 2007/01/12 - 16:26:58 (UK)

Table "Redhotdisplay" Seat 4 is the button.

Seat 1: finchy56 (£97.80 in chips)

Seat 2: Wkdlick (£39 in chips)

Seat 3: BillyCo (£100.25 in chips)

Seat 4: Svenne001 (£29.75 in chips)

Seat 5: Staani001 (£78.76 in chips)

Seat 6: optimism3 (£230.75 in chips)

Staani001: posts small blind £0.50

optimism3: posts big blind £1

----- HOLE CARDS -----

dealt to BillyCo [8d Td]

finchy56: raises to £2

Wkdlick: folds

BillyCo: calls £2

Svenne001: raises to £7

Staani001: folds

optimism3: folds

finchy56: calls £5

BillyCo: calls £5

----- FLOP ----- [9h Qd Jd]

finchy56: bets £5

BillyCo: raises to £15

Svenne001: folds

finchy56: calls £10

----- TURN ----- [9h Qd Jd][5d]

finchy56: bets £75.80 and is all-in

BillyCo: calls £75.80

----- RIVER ----- [9h Qd Jd 5d][Ts]

----- SHOW DOWN -----

finchy56: shows [5s 9s] (Two Pairs, Nines and Fives, Queen high)

BillyCo: shows [8d Td] (A Flush, Queen high)

BillyCo collected £201.10 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot £204.10 Main pot £201.10 Rake £3

Board [9h Qd Jd 5d Ts]

 

Blev ett par timmars till spel idag där jag i princip gick +-0. Blir nog inget mer spel då jag som sagt gick upp kl 2 inatt och redan är riktigt trött. Gymmandet och simningen gjorde mig inte direkt piggare heller :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

67o handen: Svårt läge, du spelade handen bra. Jag tycker att du kan beta ut 1/3 till halvpott mot passiva spelare, Ste060656 är ju en showdowntomte enligt mina stats. Raisar han då så kan du ju lugnt lägga. På så sätt får du betalt av mellanparen, tvåparen och framförallt lägre stegar. Chansen för att han bluffar färgdraget har ju minskat ganska mycket eftersom du reraisade honom på turn, du har ju visat honom att du inte komma lägga dig. Med den handen han hade hade du nog ändå inte fått ut mer hursomhelst. På det hela är det nog marginellt EV+.

 

T8A handen: Inte så mycket att säga, jag skulle nog lägga preflop iofs.

 

Jag har mött dig lite, jag har cirka tusen händer på dig, spelar också på NL£100. Jag ska kolla lite hur du är att spela mot, än så länge har vi inte spelat nån showdown tror jag. Mitt nick är lok123.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...