Gå till innehåll

NL 1000 - bluffläge?


Recommended Posts

Villain är ganska lös preflop men tight postflop. Är det värt att försöka ta hem potten på turn? Om han synar eventuellt bet från mig och sedan checkar till mig på river, bör jag gå all in då?

Jag har hittils under sessionen inte blivit avslöjad med ngn stor bluff och vi har ingen direkt history.

 

Prima Poker skin

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $5/$10

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $1071.50

UTG+1: $3480.91

CO: $2138.50

Button: $1276.50

SB: $997.00

Hero: $990.00

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with T:club: 7:diamond:

4 folds, SB raises to $30, Hero raises to $100, SB calls.

 

Flop: K:diamond: Q:heart: 3:diamond: ($210, 2 players)

SB checks, Hero checks.

 

Turn: Q:club: ($210, 2 players)

SB bets $135, Hero ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur mycket du mixar upp det med starka händer, men rent instinktivt känns det som att du VILL visa mycket styrka när du checkar en farlig flopp och raisar turn starkt. Visst, det är väl ett effektivt sätt att reppa AQ, men om fi är en tänkande spelare - skulle han tro att du spelar AQ såhär? Vilka sämre händer kan du få syn av med AQ här?

Jag tycker att det känns roligare att syna turn och representera AA/AK/AQ och beta blank river då fi troligen har en ganska svag hand, alternativt drag. Detta förutsatt att motståndaren i fråga är en spelare som kan lägga hyfsade händer och inte går i fällan varje gång man bara checkar eller synar turn för att beta river. Man riskerar så mycket mindre med denna linje och för mig känns det starkare.

 

Btw, skriv gärna vem spelaren är eller pma.

 

Vad tycker folk annars? Är det fult att skriva någons nick i en hh? Hämmar det diskussionen? Gynnar det diskussionen? Själv tycker jag att det är en fördel just när det är många som spelar på en sida och som har erfarenheter av olika spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen mer som vill kommentera, tyder detta på att de flesta skulle foldat? Säg att jag raisar till 400, borde jag inte då få honom att släppa många händer i hans range?

Någon mer än okok som gillar syn för att sedan eventuellt ta hem potten på river?

Bör nog även tillägga att jag nästan aldrig 3bettar med skräp preflop, så han måste sätta mig på en stark hand här om jag visar styrka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen gillar jag nog inte din check på flop? Finns det någon speciell anledning? Om du träffat Q på flop så hade du väl antagligen betat den, vilket även fi antagligen tror. Slår du om här så hade iaf jag synat med kx qx mot dig. Fast sen är jag ju inte vidare bra heller :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan se ett spel där vi antingen slår upp på turn, eller ett spel där vi synar turn och slår upp på river om han checkar, men gillar inte linjen att slå upp på turn och ställa river om vi får syn och han sen checkar river. Jag tycker nog ändå folda känns naturligast. Vi har bara stoppat in 10BB, orkar vi verkligen ge oss in och kämpa så jävligt för det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du höjer med en skithand och missar floppen totalt. Är det inte dags då att ta ner potten på floppen mot en lös spelare preflop men tight postflop? Om du brukar checka träffar och halvträffar på floppen i liknande lägen så funkar checken och då skulle jag hellre slå om på turn än att syna och sedan ge upp på rivern. Det gör att fi får ett svårt läge då han måste räkna med att få stoppa in mer på rivern. Tror du att han kan reraisa dig tom på turn så är syn ett bättre alternativ men jag tror att fi kommer syna ner ditt riverbet med ganska många händer då denna linje känns dragaktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...