Gå till innehåll

Ta synen med AK?


cG_

Recommended Posts

ta synen med AK?

 

sitter med 13k blindsen 150/300 i en MTT ca 150 deltagare kvar. 30 första får pris men bara top 6 som är intressant.

 

utg ställer för 3k, jag sitter med AK utg +1 finns en del stora stackar runt om på bordet med jag är störst.

 

rätt bra struktur i turneringen så inget jättebehov att chansa.

 

syna, höja eller lägga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du gör en raise med 4k, alltså till 7k har du ju ändå endast 6k kvar. Då det redan ligger 10k i potten då med UTGs all-in och din raise finns det ju ändå inget lägg om ngn höjer dig för dina resterande 6k eftersom det då kommer ligga 23k i potten. Så det är då lika bra att slänga in hela sin egna stack i första läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är defenitivt för en raise..ca 4000...kan väl oxå egentligen kallas för en informationsbet om övriga deltagare.. Ensam om det här resonemanget..?

 

tror faktiskt att det är bättre att ställa in då, för jag måste hur som helst ta synen om någon annan skulle ställa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är defenitivt för en raise..ca 4000...kan väl oxå egentligen kallas för en informationsbet om övriga deltagare.. Ensam om det här resonemanget..?

 

nix. är oxå lite inne på den linjen... men så är jag inte MTT-expert heller iofs..

 

isolera mot mr shortie är iofs aldrig fel (om det nu går), men dumt och riskera hela stacken?

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror faktiskt att det är bättre att ställa in då, för jag måste hur som helst ta synen om någon annan skulle ställa.

 

hmm jo troligen ganska tomtigt, men om shortie går all in, Hero resjar och en tredje re-rejsar en går all in... kan man ana fet-monster då? elelr räknar man med typ -QQ ? och lugnt synar med ett 50/50 läge? (om vi nu gör en rejs alltså)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm jo troligen ganska tomtigt, men om shortie går all in, Hero resjar och en tredje re-rejsar en går all in... kan man ana fet-monster då? elelr räknar man med typ -QQ ? och lugnt synar med ett 50/50 läge? (om vi nu gör en rejs alltså)

 

tror inte man får någon annan effekt om man synar än raisar lite bara här, Ställer man all in så pressar man ju ännu mer på övriga vid bordet. Har någon QQ JJ lr bättre kommer dom förmodligen ändå att ställa in. Det är ju trots allt en online turny men inte allt för hög buyin. Men genom att ställa slipper man ta beslutet utan lägger det på sina motståndare. Sen som sagt så hade jag mest marker vid bordet, närmaste kanske hade 10k och höjer vi till 7 och någon ställer in för 10 så är det omöjligt att lägga med dom potoddsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...