Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Innan jag gör någon analys av de tre händerna vill jag bara nämna att jag påpekar hur jag skulle ha spelat på Everest, vet inte hur motståndet är på Best. Vill också påpeka att analyserna är gjorda under förutsättningen att ingen read på fi finns tillgänglig.

Hand 1

Många på NL200 brukar kunna limpa med låga pockets i tidig poss, risken att fi sitter med 66 är möjlig. Utesluter dock 99/QQ då de flesta har standard att raisa med dessa. Floppen är otroligt dragig och det är många kort vi inte vill se på turn, alla h och 8 eller K känns giftiga. Tror du raisen på floppen betyder set? Lägg i så fall redan på floppen. Själv tycker jag att sannolikheten för två hjärter eller TJ är större och mot dessa har du ca 70/30.

Kontentan är alltså att jag ställer redan på floppen med topptvå pga rädslan för alla jobbiga kort som kan falla på turn.

I detta fall synade du fi's raise på floppen och turn visar 8. Du checkar och han ställer. Ställer han med TJ? Har han 66? På turn tycker jag att vi får ett svårt beslut. Skulle nog själv föredra en mycket stark fold på turn, andra kanske föredrar en tveksam syn.

Hand 2

Vet inte om det är standard med raise på 7,5bb först in på Best? Det är det iaf inte på Everest. Reraise pre är iaf ingen tvekan om. Floppen visar, enligt mig, något vi inte ville se. Den ger oss ett ganska knivigt beslut. Var det AA han donkhöjde pre? KK? QQ? AK? Skräp?

Med tanke på att han synade din kraftiga reraise pre tycker jag det verkar troligast med AA, KK, AK eller QQ. På floppen tycker jag en bet på $45-$55 verkar lagom. Får du en all in mot dig skulle jag lägga. Synar fi din bet på floppen och turn ej är d eller A ställer jag.

Hand 3

Rasien pre är bra. På floppen tycker jag att du är lite vek, en bet på ca $40 tror jag är lagom. Nu fick du två syn på en flopp som visserligen har stegdrag men saknar färgdrag. Sitter båda med AJ? En med AJ och en med QT? Nja, här brukar jag nog bara rycka på axlarna och lugna ner mig och tänka att någon av dem med stor sannolikhet har mig slagen. Känns som att turn blankar men väljer nog check för att kunna lägga utan att ha investerat mer än ca $45 i potten. Blir det roundcheck och river verkar blank är nog en bet på ca $50 lagom för att försöka få syn av AJ, KJ eller något liknande. Får du all in emot dig då är nog en fold bästa alternativ, om inte all in kommer från den shortstackade. Blir det inte roundcheck på turn viker jag nog mot ett bet större än $30 då jag har svårt att se två händer vi slår. Som spelat viker jag trots att halva stacken är inne, du har visat styrka hela vägen men ändå väljer ena fi att ställa efter din bet på turn samt får syn av den andra shortstackade fi.

Ge gärna synpunkter på "mitt" spel urmyrakeback :).

/Kaffedopp

• Svars 147
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Började dagen rätt hyfsat, drog in en 730 dollar första 30 händerna på best, var lycklig oms fan, och tog ett break efter 10 min redan :D Sen vände det, riktigt hårt också. Rasade ner till 1,1k back fick bl.a. AA utdraget av QQ i 900potten. :/

Mindre kul, över till everest. Här gick det däremot inte att förlora! :D Tog igen förlusten och hade helt pltsligt 800 i vinst! Skönt! Men det var inte över än ;) Käkade middag, och fortsatte sedan på everest. Riggen var med mig, drog hem 1150 potten med 55 mot AK på AA5 brädan :)

Dagen slutade: +$3011!!! REKORD, nästan dubbelt det jag hade förrut!

Helt sick, aldrig varit med om något liknande! Så skönt!

BR: 18,2k exl bonus (1k)

Postad
Började dagen rätt hyfsat, drog in en 730 dollar första 30 händerna på best, var lycklig oms fan, och tog ett break efter 10 min redan :D Sen vände det, riktigt hårt också. Rasade ner till 1,1k back fick bl.a. AA utdraget av QQ i 900potten. :/

Mindre kul, över till everest. Här gick det däremot inte att förlora! :D Tog igen förlusten och hade helt pltsligt 800 i vinst! Skönt! Men det var inte över än ;) Käkade middag, och fortsatte sedan på everest. Riggen var med mig, drog hem 1150 potten med 55 mot AK på AA5 brädan :)

Dagen slutade: +$3011!!! REKORD, nästan dubbelt det jag hade förrut!

Helt sick, aldrig varit med om något liknande! Så skönt!

BR: 18,2k exl bonus (1k)

Grattis fan! Sick! :D

Hur många fler rr-quads donkade du in då? ;-) Btw, jag ska powerpokra tillbaka mina pengar mot dig HU ngn dag. Din fiskrigg och tid som vinnare är snart över :twisted:

Postad

Taskig spel nu, lite dåligt flyt med CG.et. Aja, man kan inte va kung hela tiden. Klonkade hyfsat i sunday million idag, plats 398 gav mig 697 dollar - 215 i inköp. BR: 17,2k

Nu till den spännande delen, vad fan gör jag här? Fi är väl en av de mest aktiva på bordet, har dragit hyfsat med marker senaste händerna och ser ut att ha ett hyfsat flow. Känns fel att bara chekfolda en utg raise preflop.

POKERSTARS GAME #8972277493: TOURNAMENT #44757891, $200+$15 HOLD'EM NO LIMIT - LEVEL XV (2400/4800) - 2007/03/18 - 20:37:17 (ET)

Table '44757891 396' 9-max Seat #9 is the button

Seat 1: rap343 (110654 in chips)

Seat 3: MCY001 (129053 in chips)

Seat 4: urmyrakeback (80764 in chips)

Seat 5: badminton101 (164612 in chips)

Seat 6: KOHLNESS (141182 in chips)

Seat 7: /-/4rris (23072 in chips)

Seat 8: The Brezze (32340 in chips)

Seat 9: CacknBoolz (39184 in chips)

rap343: posts the ante 240

MCY001: posts the ante 240

urmyrakeback: posts the ante 240

badminton101: posts the ante 240

KOHLNESS: posts the ante 240

/-/4rris: posts the ante 240

The Brezze: posts the ante 240

CacknBoolz: posts the ante 240

rap343: posts small blind 2400

MCY001: posts big blind 4800

*** HOLE CARDS ***

Dealt to urmyrakeback Queen of DiamondsQueen of Clubs

urmyrakeback: raises 9200 to 14000

MasterMupp is connected

badminton101: calls 14000

KOHLNESS: folds

/-/4rris: folds

The Brezze: folds

CacknBoolz: folds

rap343: folds

MCY001: folds

*** FLOP *** Ace of ClubsAce of Spades5 of Diamonds

urmyrakeback: bets 20000

badminton101: raises 130372 to 150372 and is all-in

Postad

Dagboken har dött lite har jag märkt, kanske mitt eget fel då jag aldrig postar något. Just nu är jag dock riktigt trött på bestpoker, min badstreak på denna sida går inte att förklara i ord. Inledde dagens session med att dra supernötpipan mot firren #1. Han har givitvis set och får in degen med 4 strege på brädan som givetvis parar sig på river. Back 1 inköp första 10 händerna. 5 händer senare är jag översettad, ett inköp till. Börjar alltså grinden med härliga 2 inköp ner, sedan nu ligger på 3½ ner försat 15 min.

Riktigt trött på dethär nu, rullen krossas. Gått ner på nl200 för att försöka vända skiten :/

Svar Ja, poker suger ibland.

Postad
Dagboken har dött lite har jag märkt, kanske mitt eget fel då jag aldrig postar något. Just nu är jag dock riktigt trött på bestpoker, min badstreak på denna sida går inte att förklara i ord. Inledde dagens session med att dra supernötpipan mot firren #1. Han har givitvis set och får in degen med 4 strege på brädan som givetvis parar sig på river. Back 1 inköp första 10 händerna. 5 händer senare är jag översettad, ett inköp till. Börjar alltså grinden med härliga 2 inköp ner, sedan nu ligger på 3½ ner försat 15 min.

Riktigt trött på dethär nu, rullen krossas. Gått ner på nl200 för att försöka vända skiten :/

Svar Ja, poker suger ibland.

Poker suger. Men suger du?

Visa vem som bestämmer nu! Du kan ta dig ur det här ffs. Tänk på alla miljoner som bara ligger och väntar ute på alla borden 8-)

Postad

+579 dollares idag, skönt att hitta ett plus när trenden är den motsatta. Har fegat ner mig och börjat lira nl200, fast jag har 40 inköp i rullen på nl400.

Hur som helst så har uppladdningen inför EPC börjat, ger mig av med Luap och två andra tomtar 5:30 på fredag morgon, det härliga är att vi bilar fårn stockholm dit, och jag är den enda med körkort. :evil: Ska se om jag kan förhandla mig till en frukost eller något ;-)

Här kommer för övrigt en av de roliga händerna som utspelar sig på bestpoker, känns osm att spelet är standard hos FI? Iaf om man lirar på Best. Det jobbiga är ju att 95% av alla dessa ggr så torskar jag :/

Texas Hold'em $2-$4 NL (real money), hand #82,994,477

Table Gold Coast, 20 Mar 2007 10:22 PM ET

Seat 4: uvdw77 ($314.80 in chips)

Seat 5: GIFMEPOT [ KD,KS ] ($195.20 in chips)

Seat 7: luckytoto81 ($368.10 in chips)

Seat 8: -balobas- ($174.80 in chips)

ANTES/BLINDS

luckytoto81 posts blind ($1), -balobas- posts blind ($2).

PRE-FLOP

uvdw77 bets $5, GIFMEPOT bets $17, luckytoto81 calls $16, -balobas- folds, uvdw77 calls $12.

FLOP [board cards 10h,Qh,Ad ]

luckytoto81 checks, uvdw77 checks, GIFMEPOT checks.

TURN [board cards 10H,QH,AD,JC ]

luckytoto81 bets $8, uvdw77 calls $8, GIFMEPOT bets $45, luckytoto81 bets $74, uvdw77 folds, GIFMEPOT bets $133.20 and is all-in, luckytoto81 calls $96.20.

RIVER [board cards 10H,QH,AD,JC,10S ]

SHOWDOWN

GIFMEPOT shows [ KD,KS ]

luckytoto81 shows [ AH,AS ]

luckytoto81 wins $415.40.

SUMMARY

Dealer: GIFMEPOT

Pot: $417.40, (including rake: $2)

uvdw77 loses $25

GIFMEPOT loses $195.20

luckytoto81 bets $195.20, collects $415.40, net $220.20

-balobas- loses $2

Aja, nu ska det sovas, tänkte försöka lira några händer imorgon också, försöker plocka platinum VIP på best vilket är rett segt när man grindar nl200, vilket kanske får mig att börja köra nl400, vilket jag har rulle för. Får se hur det blir.

Postad
Har fegat ner mig och börjat lira nl200, fast jag har 40 inköp i rullen på nl400.

äsch, tycker inte man kan kalla det för fega ner sig, smart beslut när det går segt och man troligtvis lirar lite sämre att gå ner en nivå.. :)

Postad
äsch, tycker inte man kan kalla det för fega ner sig, smart beslut när det går segt och man troligtvis lirar lite sämre att gå ner en nivå.. :)

Han är inte smart! Han fegar!

FEEEEGIS!!

:twisted:

Postad

Hehe aa an väl komma med en liten update :)

Var som sagt nere till EPC, tog ut $1k från rullen till denna resa. Trots att tävlingen blev raidad så plussade jag 3k på cashgame tillslut.

Pokern dippade där efter ett tag när jag börjat på bestpoker, dippade 3k från min peak, vilket sög, mycket pga klientet bytet, då spelet på best skiljde sig rejält. Haft riktigt många beats på nl400 på best, så jag gick ner och grindade nl200, vilket gick lite kasst i början det med men nu har jag vänt trenden, är lite upp på spelet på best vilket är skönt, tror jag var över 4k back där ett tag. Har 550 dollar i bonus på everest att cleara, vilket jag nu kommer lägga all energi på.

Har även tagit ut $3k till från rullen för köp av dator: http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10158

Hoppas på att hitta megaplusset på everest nu iaf hur som helst, rullen ligger på dryga 15,7k dollar, vilket inte är helt fel efter cashout på 4k dollar.

Kommer nog främst ligga och nöta nl200 på everest, men grinda en del nl400 också, dock är borden på nl400 rätt torra på everest, så jag sparar nog nl400 grindet till bestpoker.

Tills jag kliver upp på nl400 helt så ska jag ha minst $20k i rullen, vilket jag hoppas plocka inom de närmsta 2-3 veckorna.

Wish me luck, ska se till att posta många händer och lite analyser på mitt spel.

/A

Postad

Vad fasen gör jag här på turn? Instinkten säger mig 3/4 pot.

EverestPoker Game #1346934272: Table Bamako-13 - $2.00/$4.00 - No Limit Hold'em - 20:35:26 - 2007/04/03

Seat 1: urmyrakeback ($386.00)

Seat 2: no-solution ($911.80)

Seat 3: HeatBlood ($569.80)

Seat 4: immortal8 ($360.40)

Seat 5: Flokajore ($609.20)

Seat 6: Krisch ($1,063.30)

Flokajore posts the small blind of $2.00

Krisch posts the big blind of $4.00

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to urmyrakebackJack of Diamonds Queen of Diamonds

urmyrakeback calls $4.00

no-solution calls $4.00

HeatBlood folds

immortal8 folds

Flokajore raises to $16.00

Krisch folds

urmyrakeback calls $12.00

no-solution folds

*** FLOP *** Queen of Spades10 of Spades9 of Clubs

Flokajore checks

urmyrakeback bets $32.00

Flokajore calls $32.00

*** TURN *** Queen of Spades10 of Spades9 of ClubsKing of Clubs

Flokajore checks

Postad

Följde instinken kan jag säga hur som helst, blev miniraisad och pushade, han visar såklart AJ :/ Aja, poker suger ibland :)

Liret går helt okej, har plussat helt ok senaste sessionen, men lirar mycket på nl200 just nu så swingsen håll ju nere vilket är rätt skönt ibland. Har även hunnit cleara bonusen på everest nu :)

Rulle: 17k

Postad

Hehe jo jag är rätt tajt :D Har 21/13 /1,71 i stats på everest, finns ju ännu tajtare människor där :)

Skönt att du vände, själv hade jag en rätt sjuk rush nu på kvällen, drog en 1,1k på en timme :)

Riktigt nice att ha hittat tillbaka på everest igen, bestpoker var inget för mig känner jag.

BR: 18,1k

Händer kommer imorgon :)

Postad
Hehe jo jag är rätt tajt :D Har 21/13 /1,71 i stats på everest, finns ju ännu tajtare människor där :)

Skönt att du vände, själv hade jag en rätt sjuk rush nu på kvällen, drog en 1,1k på en timme :)

Riktigt nice att ha hittat tillbaka på everest igen, bestpoker var inget för mig känner jag.

BR: 18,1k

Händer kommer imorgon :)

Ok, har typ 300 händer på dig med 15/8/1.7 i stats eller nåt tror jag. Men så tight var du visste inte =)

Skönt med finplusset. En annan väntar fortfarande på att det ska lossna på NL200, 10k händer breakeven nu på den nivån...

Postad

Jo jag hade det också segt på everest förta 5k händerna tror jag. Men nu har det släppt, ligger nånstans runt 10 PTBB/100 på nl200, så inte helt fel. Timlön på 127 dollar på everest totalt, har aldrig plussat så bra på någon annan sida :)

Postad
Jo jag hade det också segt på everest förta 5k händerna tror jag. Men nu har det släppt, ligger nånstans runt 10 PTBB/100 på nl200, så inte helt fel. Timlön på 127 dollar på everest totalt, har aldrig plussat så bra på någon annan sida :)

Okej nice :D

Jo jag har gått riktigt bra på Everest förrut. Ligger nog runt 10ptbb/100 på både NL50 och NL100 där. Skotten på NL400-NL1000 har gått bra med ;). Men på NL200 verkar det inte vilja släppa...

Körde NL100 en dag den här veckan för jag var lite less på NL200, då plussade jag 15 inköp... Smart att man gjorde av med all tur där =(