Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

$11+1 turbo SnG. Är lite osäker på denna. Tankar?

(Första gången jag använder handkonverteraren så kan ev. ha blivit något fel.)

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t50/t100

7 players

Converter

Stack sizes:

UTG: t4670

UTG+1: t1035

MP1: t1635

CO: t1425

HERO: t1200

SB: t2405

BB: t1130

Pre-flop: (7 players) HERO is Button with 9:spade: 9:diamond:

UTG folds, UTG+1 raises all-in t1035, 2 folds, HERO ???

Postad

Ni verkar rätt eniga här. Valde dock faktiskt att pusha handen, men när man tänker så här här i efterhand inser jag att man nästan alltid har en flip som bäst här, så kommer bli lägg i framtiden.

Hur gick handen då? Jo, blindsen folda och fi visa upp QJo. 99 stog/drog ut, hur man nu vill se det :) Anyway, tack för tipsen!

EDIT: Hur gör man hjärtan, fet text och sånt?

= länk

text[/b*] = fet

text[/u*] = undersktruken

:heart*:

:diamond*:

:spade*:

:club*:

Det är dom ja använder/kan. Skulle vilja veta hur man ändrar storlek på text, men kommer inte ihåg det. Ta bort * från alla så ska det nog gå bra :)

Konverteraren var för övrigt grym, kommer absolut använda den i framtiden, även om ja e lite osäker på hur alla inställningar i settings-rutan ska va inställda.

Postad
Dega in allt på utg+1 med dom blindsen kan ju vara tecken på svaghet och att han inte vill ha syn, men då måste du ha den readen.. annars fooooold!

UTG+1 har ju ~10BB, push är ju standard om han ska spela.

Postad
Jo, men har han en riktigt bra hand som han vill ha ut värde för kanske han inte pushar i den pos? allt beror på vad man har för reads på killen, vilka stats han har..

Blir ju ganska exploaterbart om man standardhöjer nötterna men pushar allt annat spelbart. Nu vet jag iofs att randomfisken gör så men det suger rent generellt. Särskilt om man pushat händer innan och/eller spelar med andra regulars. Sjukt dåligt ur metaperspektiv att inte pusha nötterna är det oxå.

Postad

Jo oftast är det kasst. Men det är ju hur fisken gör som är intressant, inte vad som är rätt göra själv. Därför får man gå på readen här är min egna åsikt. Men det är väl samma sak som sagts tidigare :)

Men skulle gissa att man foldar här mot 3/4 av spelarna på denna nivån..