Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Full Tilt Poker Game $6 + $0.50 Sit & Go (Turbo) Table 1 - 500/1000 - No Limit Hold'em

Seat 2: Cyntax (9,400)

Seat 5: ajumpyone (1,170)

Seat 8: Diabloen (2,930)

Cyntax posts the small blind of 500

ajumpyone posts the big blind of 1,000

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Cyntax :5d::2c:

Diabloen folds

Cyntax ???

Syn = all-in. Vill jag verkligen dubbla upp han här?

Postad

Du e redan inne med 500 i potten, vilket gör att jag synar.

edit: pushar såklart, händer faktiskt att fi foldar här. Spelar själv $11+1 turbo på FT och klart det inte händer ofta, men nån gång då och då :)

Postad

:5d::2c: vinner 31,3% mot en random hand.

Från MSN:

Skanke säger: marginelt alltså, men du måste ju ha klonkat till dig stacken så varför inte forsätta :D

Cyntax säger: jag klonkar fan aldrig! jag vann den ärligt :lol:

Postad
Du måste pusha här...
Så gjorde jag också...

Cyntax raises to 2,000

ajumpyone calls 170, and is all in

Cyntax shows :5d::2c:

ajumpyone shows :2h::3s:

Uncalled bet of 830 returned to Cyntax

*** RIVER *** :9h::Ts::7s::Ad::5s:

Cyntax shows a pair of Fives

ajumpyone shows Ace Ten high

Cyntax wins the pot (2,340) with a pair of Fives

ajumpyone stands up

Postad

Det är en löjligt enkelt push här.

Foldar du här har han 1700, pushar du o han vinner så har han 2300. Ingen direkt skillnad, med andra ord så dubblar du inte upp han utan han får bara 1/3 mer chips. Framförallt med tanke på att du kan slå ut han.

En tumregel, har du 2/1 i odds så vill du oftast syna all-ins. Får du 3/1 som här är det alltid syn.

Postad

Samma här!

Intressant tråd dock. Säg att FI har ytterliggare 1000 i stacken, ska Cyntax pusha då med? Han täcker FI men vinner bara lite mer än 30% av gångerna. Tycker det är lite svårt det här med push eller ej i SB när alla foldat. Känns lite väl risky att bara gå efter vad en beräkning baserat på ICM säger. Vad tycker ni andra?

EDIT: Hoppsan, ser nu att spelet är ITM och inte på bubblan. Då är det push oavsett om FI har 1000 till eller inte tycker jag. Glöm det jag skrev om ICM...

Postad
Samma här!

Intressant tråd dock. Säg att FI har ytterliggare 1000 i stacken, ska Cyntax pusha då med? Han täcker FI men vinner bara lite mer än 30% av gångerna. Tycker det är lite svårt det här med push eller ej i SB när alla foldat. Känns lite väl risky att bara gå efter vad en beräkning baserat på ICM säger. Vad tycker ni andra?

EDIT: Hoppsan, ser nu att spelet är ITM och inte på bubblan. Då är det push oavsett om FI har 1000 till eller inte tycker jag. Glöm det jag skrev om ICM...

Har han 1000 till så är det mer tveksamt tycker jag med tanke på att det är ITM för då foldar han inte här iaf 9/10. Man måste lägga in 1600 till i en pott som kommer landa på 4200. Det är 2,5/1 i odds ca. Visst, vi har väl oddsen då han iaf borde ha 2 överkort mot vår imponerande 5-high men jag väljer nog o folda här.

Hade det vart på bubblan så hade en push kunnat tänkas då Fi kan folda o vi får lite implicita odds o leka med.