peekka Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 Tjenare.. Satt och spelade lite sngs idag på stars och fick följande hand, har inte spelat sbg´s på ett tag så en aning ringrostig .. Iaf tredje handen i en $20 9-manna sng(ej turbo). vad skulle ni föreslå här? Seat 1: Ably Played (1500 in chips) Seat 2: SURFSEEKER (1590 in chips) Seat 3: hyacinthgirl (1470 in chips) Seat 4: Tastefully (1470 in chips) Seat 5: Kasps (1480 in chips) Seat 6: kennypop (1500 in chips) Seat 7: ecu3270 (1500 in chips) Seat 8: N.OLD BOYS (1380 in chips) Seat 9: XXXXX (1610 in chips) Kasps: posts small blind 10 kennypop: posts big blind 20 *** HOLE CARDS *** Dealt to XXXXX [7h 7s] ecu3270: folds N.OLD BOYS: folds XXXXX: calls 20 Ably Played: folds SURFSEEKER: calls 20 hyacinthgirl: folds Tastefully: raises 80 to 100 Kasps: folds kennypop: folds XXXXX: calls 80 SURFSEEKER: calls 80 *** FLOP *** [5s 3d 4d] XXXXX: checks SURFSEEKER: bets 160 Tastefully: folds XXXXX: folds SURFSEEKER collected 330 from pot SURFSEEKER: doesn't show hand Känns lite onödigt att gambla här med 77 precis i början. Eller vad säger ni? Citera
Kobold Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 Höj till 55 eller lägg dig. Kallsyna is not the shit! Citera
MannenMedH Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 fold pre, och heter du XXXXX eller k******? Citera
eurythmech Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 tror jag orkar pusha här såvida jag inte har koll på att fi är tight och/eller kompetent, faktiskt. Citera
peekka Postad 6 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2007 fold pre, och heter du XXXXX eller k******? haha,.,. missade visst att stryka över ett par namn.. shit happens.. Citera
peekka Postad 6 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2007 tror jag orkar pusha här såvida jag inte har koll på att fi är tight och/eller kompetent, faktiskt. mm.. låter intressant.. har lite svårt för att att jag ligger före där.. och read har jag inte eftrsom det var typ tredje handen. Men visst jag har ju iaf några outs.. eller om jag har tur får jag honom att lägga bästa handen om han har överpar.. Citera
Kornone Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 Jag brukar inte openlimpa låga och mellanpar just för det är så nån raisar efter och man får odds för syn. i SNG är det så viktigt att behålla markerna till bubblan. Visst det är bra att vinna marker och kanske dubbla innnan men det måste vara billigt! och vad sätter vi honom på då? han limpade och synade raise, alltså har han ofta lågt eller mellanpar eller nån SC. Bettar halvpott på flopp, kan ha mycket men jag tror på drag eller nått svagt par som han försöker köpa potten med. jag hade nog ställt. Svårt läge, tror både fold och AI är bra här. Citera
Hjort Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 haha,.,. missade visst att stryka över ett par namn.. shit happens.. Klistra in texten i notepad och klicka ctrl+h så ersätter du alla förekomster av ett ord i ett svep. Citera
gizzze Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 I det här läget så är det push eller fold som gäller.. jag skulle dock gissa på att han bara sitter på någon form av drag och att du leder med 77. Jag skulle nog försöka plocka hem potten direkt. Citera
MacDaddy Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 För o syan så mkt preflop ska du ha 2st i potten redan. Citera
sulla Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 Kasta, jätteenkelt, leder du finns det mängder av jobbiga kort som kan dyka upp och du lär ha svårt att få ytterligare betalt av din hand om han inte träffat. Men sitter han på hand ligger du rejält efter och kan lita på 6 kort i leken. Tycker det finns väldigt liten mening att gambla med så vek hand i början. Limpsynen e ok och kallsynen är väl sådär men nu är dt kast. Citera
Max Cady Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 Gör inte som jag dvs ställ (), folda blixtsnabbt! Spar dina chips istället. EDIT: Hoppsan, nu pratade jag om en re-raise preflop. Jag måste börja läsa inläggen innan jag svarar! . Som floppen är nu hade jag tokställt! Citera
bossbaver Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 tror jag orkar pusha här såvida jag inte har koll på att fi är tight och/eller kompetent, faktiskt. agree, all in fan! Citera
Gäst Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 Oftast ställer jag nog här. Inte för att jag vet om det är bäst men jag orkar vanligtvis inte släppa. Citera
Recommended Posts