Gå till innehåll

JJ på knappen nära ITM


Recommended Posts

Ca 320pers tunering på partypoker 55$ Buyin. 40personer får betalt.

Det är 47 spelare kvar jag sitter Dealer och får JJ. Alla lägger sig förutom position 5 som ställer in. Blindsen är 800-1600, Jag har 20000marker som är lite över snittstack och han täcker mig. Gjorde jag rätt som synade här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ca 320pers tunering på party poker 55$ Buyin. 40personer får betalt.

Det är 47 spelare kvar jag sitter Dealer och får JJ. Alla lägger sig förutom position 5 som ställer in. Blindsen är 800-1600, Jag har 20000marker som är lite över snittstack och han täcker mig. Gjorde jag rätt som synade här?

 

Dyu får gärna skriva hur mycket han har i stacken (skillnad om han har 200000 eller om han har 22000) och hur han brukar spela men rent spotant:

 

har du som mål att vinna hela turneringen så var det rätt tycker jag. Vill du först komma ITM och sen satsa på FT och sen satsa på att vinna så kan du folda där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dyu får gärna skriva hur mycket han har i stacken (skillnad om han har 200000 eller om han har 22000) och hur han brukar spela men rent spotant:

 

har du som mål att vinna hela turneringen så var det rätt tycker jag. Vill du först komma ITM och sen satsa på FT och sen satsa på att vinna så kan du folda där.

 

 

Han hade 22000, alltså 2000 mer än mig. Ingen direkt read på någon. rätt nytt bord och med de blindsen är de ju mest all in spel hela tiden och försöka sno blinds. det jag trodde han gjorde i det läget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hoppas du på att han ska hålla? Känns som du är 50/50 här i bästa fall, kanske kanske att han har TT med, men inte så troligt.

 

Tror helt klart en del medelhöga/medellåga PP ingår i Fi's HD.

 

Jag synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Ca 320pers tunering på partypoker 55$ Buyin. 40personer får betalt.

Det är 47 spelare kvar jag sitter Dealer och får JJ. Alla lägger sig förutom position 5 som ställer in. Blindsen är 800-1600, Jag har 20000marker som är lite över snittstack och han täcker mig. Gjorde jag rätt som synade här?

 

Vad jag förstår i senare tillägg så va det ett relativt nytt bord och du hade inte sett honom spela speciellt mycket. Men med tanke på blindsens storlek + anten plus att han precis som du börjar bli shortstackad (22000 om jag läste rätt) så får man nog utöver premiumhänderna lägga till pocket ner till 77 eller till och med 55 (sett vid otaliga turneringar) på listan över hans händer och då finns det fler händer du slår utan att förbättra dig än vad det finns händer som vinner över dig utan att förbättras och skulle du va uppe mot AA, KK eller QQ så har du ändå vissa chanser till vinst eller delad pott så om inte blixtsyn så tycker jag att det lutar åt en syn om du inte har mer info om spelaren sedan tidigare(notes) som motsäger en syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...