Mogge13 Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Om ni nu måste dela upp dagboksdelen (tycker att det är helt okej nu också) så skulle jag föreslå något i stil med följande: 2 NLT CG (highstakes/lowstakes, eventuellt fullring/shorthanded) 1 NLT SnG/MTT 1 FLT 1 övriga pokerformer (Omaha mfl.) 1 "special" (utmaningar, specialprojekt m.m., typ Shahin86s gamla utmaning) Detta är vad jag spontant tycker känns rimligt. det tycker jag ser riktigt bra ut.. men tror det skulle dela upp i Holdem Omaha övriga och sen i Holdem dela upp i NL CG, FL CG och sngs om det går överhuvudtaget ? my 2 cents Citera
ShazPur Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 Ha en avdelning dit ni flyttar dagböcker som har fått mer en fyra eller fem stjärnor i betyg efter en viss tid. Och en arkivavdelning som föreslaget. Behåll resten i en stor gegga som nu. Tycker inte att man skall dela upp mellan olika spelformer eftersom det är roligast att läsa dagböcker med folk som spelar olika grejer, och sånt måste uppmuntras. Citera
psatiw Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 Och då finns en finfin prenumerationsfunktion numera. Please tell me? Citera
sorkenkk Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 Ha en avdelning dit ni flyttar dagböcker som har fått mer en fyra eller fem stjärnor i betyg efter en viss tid. Och en arkivavdelning som föreslaget. Behåll resten i en stor gegga som nu. Tycker inte att man skall dela upp mellan olika spelformer eftersom det är roligast att läsa dagböcker med folk som spelar olika grejer, och sånt måste uppmuntras. Fruktansvärt förslag. Bättre att gå efter typ snittläsare per inlägg? Svårt att be folk rösta upp ens dagbok. =) Citera
gdaily Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 Röstningen är inte bra... däremot kanske "populära" dagböcker, sådana som fått väldigt mycket visningar? Citera
Myssion Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 Röstningen är inte bra... däremot kanske "populära" dagböcker, sådana som fått väldigt mycket visningar? Eller genom någon form av nominering. Citera
heltok Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 är min dagbok näst populärast efter iremmats med 100sidvisningar/inlägg? Citera
morberg Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 Vilket problem är det ni försöker lösa? Vad är det som ska bli enklare för vem? Förklara användarscenariot som inte funkar idag så blir det mycket enklare att föreslå lösningar. Citera
morberg Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 Please tell me? Under Ämnesverkty finns en prenumerationsfunktion som du kan använda för att hålla koll på intressanta trådar. Trådar du själv postat i prenumerar du automatiskt på. Du kan sedan se dina prenumerationer under din kontrollpanel (och så visas de med en käck liten bock i t.ex. listan över inlägg sedan senaste besök). Citera
gdaily Postad 9 Januari , 2007 Rapport Postad 9 Januari , 2007 Vad sägs om att ha en mapp för "populra dagböcker" där de populära är de som haft mer än 100k visningar (Iremark är snart uppe i miljonen)...? Citera
morberg Postad 9 Januari , 2007 Rapport Postad 9 Januari , 2007 Vad sägs om att ha en mapp för "populra dagböcker" där de populära är de som haft mer än 100k visningar (Iremark är snart uppe i miljonen)...? Klistra Djens och Myssions dagböcker så var det klart. Men jag ser inte att det gör någonting lättare för någon. De populära dagböckerna är lätta att hitta då det ofta postas i dem och de bubblar upp till ytan hela tiden. De som folk inte skriver i sjunker automatiskt undan i glömska. Jag förstår faktiskt inte ens varför icke aktiva dagböcker ska hamna i en annan grupp. Det användarfall ni kan fundera lite på är hur man kan lyfta fram dagböcker med bra innehåll som inte är populära. Klistra dem istället för iremarks. Citera
william Postad 11 Januari , 2007 Rapport Postad 11 Januari , 2007 Ja klistra myssions, och ta bort iremmats klistring. Inget ont, men den har blivit rätt kass på sistonde. Citera
Albert Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 Ja klistra myssions, och ta bort iremmats klistring. Inget ont, men den har blivit rätt kass på sistonde. Håller med om det. Citera
Playboy Postad 5 Mars , 2007 Rapport Postad 5 Mars , 2007 Syftet är med katogoriseringen är väl ändå att det ska bli lättare att hitta de typer av dagböcker som just du är intresserad av. I och med att de populäraste dagböckerna ändå alltid ploppar upp till ytan då det ständigt postas i dem tycker jag det verkar överflödigt med en mapp för just dem. Det iallafall jag letar efter när jag söker intressanta dagböcker är just stakes och speltyp. Men jag tycker att det borde räcka med en katagorisering där man först delar upp i Cash Game eller Turneringar (som då även inkluderar SNG) och därefter vilken nivå man spelar på. Ifall man då spelar lite av varje får man helt enkelt placera dagboken på den plats man anser att man spelar mest. Citera
vetgirig Postad 5 Mars , 2007 Rapport Postad 5 Mars , 2007 Det behövs ingen sortering - jag brukar ändå bara surfa på "Nya inlägg" och alla som inte har nya inlägg läser jag aldrig. Citera
Recommended Posts