Nusseman Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Dagboksforumet är omåttligt populärt och gigantiskt stort. Därför har vi bestämt att dela upp det för att göra det mer överskådligt. Första steg är att skapa ett arkiv där avslutade dagböcker hamnar men vi behöver öven göra en uppdelning av de aktiva dagböckerna. Kom med förslag på hur du vill att en sådan uppdelning ska se ut, så försöker vi diskutera oss fram till den bästa lösningen med hjälp av inläggen i denna tråd. Citera
Myssion Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Dela upp baserat på nivåer? Baserat på spel känns lodigt mtp att många spelar mer än ett spel. High-, mid-, low-, och microstakes. Citera
DaPine87 Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Först uppdelning efter spelsätt (MTT, SnG, NL CG...) sen low, mid och high som undergrupper till dem? Citera
ziddax Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Först uppdelning efter spelsätt (MTT, SnG, NL CG...) sen low, mid och high som undergrupper till dem? ...hur många dagböcker skulle du starta då egentligen? Dela upp dem på stakes, tycker jag låter rimligare. Väldigt få spelar uteslutande MTT eller CG Citera
DaPine87 Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Baserat på spel känns lodigt mtp att många spelar mer än ett spel. kan ju gö så att man tar det spelet som spelas mest.. För oftast är det väl att nån lirar NL CG och trycker in lite MTTs ibland, då får den ju ligga under NL CG.. Sen om folk lirar olika spel ungefär lika mkt så kan man väl ha ett "blandat" också. Citera
DaPine87 Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 ...hur många dagböcker skulle du starta då egentligen? Dela upp dem på stakes, tycker jag låter rimligare. Väldigt få spelar uteslutande MTT eller CG ja men säg nån lirar NL20 då samtidigt som 550$ sngs (extremt exempel ja), hur gör man då? EDIT: Sen kan vi klura till det ännu mer med att spelaren ovan lirar mestadels NL20. Då kan man ju inte lägga den i highstakes eftersom dem vill inte läsa massa NL20 HHs, men inte så kul att lägga den i micro heller eftersom han nån gång i veckan lirar 500$ sngs och då vill han inte ha feedback från microlimit tomtar.. Citera
wheelinho Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 ja men säg nån lirar NL20 då samtidigt som 550$ sngs (extremt exempel ja), hur gör man då? EDIT: Sen kan vi klura till det ännu mer med att spelaren ovan lirar mestadels NL20. Då kan man ju inte lägga den i highstakes eftersom dem vill inte läsa massa NL20 HHs, men inte så kul att lägga den i micro heller eftersom han nån gång i veckan lirar 500$ sngs och då vill han inte ha feedback från microlimit tomtar.. jadu, vilket dilemma stakes är nog de bästa Citera
Gäst Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Att dela upp baserat på vilken typ av spel (NLTH, SnG, PLO etc) känns utan tvekan som det bästa alternativet. Eftersom majoriteten av skribenterna spelar NLT CG så kan man ju skapa en underkategori för just den kategorin baserat på stakes. Det känns onödigt när det gäller exempelvis SnG-dagböcker dock... Citera
Waggho Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Att dela upp baserat på vilken typ av spel (NLTH, SnG, PLO etc) känns utan tvekan som det bästa alternativet. Eftersom majoriteten av skribenterna spelar NLT CG så kan man ju skapa en underkategori för just den kategorin baserat på stakes. Det känns onödigt när det gäller exempelvis SnG-dagböcker dock... Håller med. Man kan ju också alltid lägga till och ta bort kategorier efterhand om det plötsligt blir jättepopulärt att skriva dagbok om sitt omahaspel exempelvis. Citera
psatiw Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Att dela upp baserat på vilken typ av spel (NLTH, SnG, PLO etc) känns utan tvekan som det bästa alternativet. Eftersom majoriteten av skribenterna spelar NLT CG så kan man ju skapa en underkategori för just den kategorin baserat på stakes. Det känns onödigt när det gäller exempelvis SnG-dagböcker dock... Tycker jag också låter enklast/bäst utan att ha tänkt djupare på saken. Nusseman, vad finns för tekniska möjligheter då? Jag menar, som det känns nu, så kan jag knappt komma på alternativ till det ovan föreslagna? Som exempel, finns det ens tekniska möjligheter att ha uppdelat på uppdateringssfrekvens, antal läsare per sida, rakning eller liknande? (Jag föreslår nu inte nån av dessa, jag är bara nyfiken på alternativen som ens är möjliga). Citera
sorkenkk Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Att dela upp baserat på vilken typ av spel (NLTH, SnG, PLO etc) känns utan tvekan som det bästa alternativet. Eftersom majoriteten av skribenterna spelar NLT CG så kan man ju skapa en underkategori för just den kategorin baserat på stakes. Det känns onödigt när det gäller exempelvis SnG-dagböcker dock... QFT!!!!!!!!11111 Citera
Nusseman Postad 5 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2007 Tycker jag också låter enklast/bäst utan att ha tänkt djupare på saken. Nusseman, vad finns för tekniska möjligheter då? Jag menar, som det känns nu, så kan jag knappt komma på alternativ till det ovan föreslagna? Som exempel, finns det ens tekniska möjligheter att ha uppdelat på uppdateringssfrekvens, antal läsare per sida, rakning eller liknande? (Jag föreslår nu inte nån av dessa, jag är bara nyfiken på alternativen som ens är möjliga). Alla typer av tekniska frågor hänvisas till QoS. Citera
Skanke Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Räcker väl med att dela upp det så här: * Dapaines87´s dagböcker * Övriga Borde bli ungefär lika många i varje...... Citera
LongAgo Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Dela in i High/Mid/Low stakes. Under varje kategori har ni en arkiv map med äldre dagböcker. Dock så vore det roligt om man läser en highstakes db och enkelt kunna få tillgång till personens tidigare dagböcker, så man kan följa spelhistorien. Iallafall den uppdelning som känns mest logisk för tillfället. Citera
cAshville Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 alltså, hur funkar det om man skottar höga stakes lite då och då? Citera
LongAgo Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 alltså, hur funkar det om man skottar höga stakes lite då och då? man hamnar i kategorin "virr-stakes" ): Citera
sorkenkk Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 man hamnar i kategorin "virr-stakes"): Skulle ju kunna börja med att dela upp alla i "Har MM" och "Har inte MM" annars. Citera
9-LIVES Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Att dela upp baserat på vilken typ av spel (NLTH, SnG, PLO etc) känns utan tvekan som det bästa alternativet. Eftersom majoriteten av skribenterna spelar NLT CG så kan man ju skapa en underkategori för just den kategorin baserat på stakes. Det känns onödigt när det gäller exempelvis SnG-dagböcker dock... Det här är en mycket bra ide! Citera
jackbalsam Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 men orka ha undergrupper till undergrupper, bäst vore PLO NLT SnG NLT CG low stakes NLT CG medium NLT CG high plus andra spel jag glömt. Detta borde räcka eftersom 90 % av alla dagböcker är NLT CG. Ett alternativ är att göra en undergrupp för NLT CG 6manna 0.5-1 till 1-2 på Prima. Citera
heltok Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 jag tycker det är bra som det är nu. kör avslutade och levande dagböcker var för sig bara. Citera
morberg Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 jag tycker det är bra som det är nu. kör avslutade och levande dagböcker var för sig bara. Håller med. Förstår inte riktigt syftet med att göra någon annan uppdelning, det är ju inte så att man läser alla dagböcker ändå utan bara de man är intresserad av. Och då finns en finfin prenumerationsfunktion numera. V.g. uppdelning mellan spelformer/stakes ser jag inte att det skulle tillföra sådär himla mycket - bara fler kategorier att leta runt bland. Och vad händer när folk går upp/ner i nivå? Byter spelform? Citera
Ignatius Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Tycker att indelning efter stakes vore bra: high, medium och low (och eventuellt micro). Grupper för PLO, SnG och "övriga spel" vore väl också bra, men där kanske det räcker med en rekommendation att de som inte skriver mest om NLT CG anger speltyp i titeln. Man ska nog inte krångla till saker för mycket. Citera
joeki Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Räcker väl med att dela upp det så här: * Dapaines87´s dagböcker * Övriga Borde bli ungefär lika många i varje...... looooooooool Citera
DaPine87 Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 looooooooool men tilta mig inte När jag såg att du var den sista som hade skrivit i denna tråden så VISSTE jag att du hade kommenterat skankes inlägg TILT! Citera
enhetsmatris Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Om ni nu måste dela upp dagboksdelen (tycker att det är helt okej nu också) så skulle jag föreslå något i stil med följande: 2 NLT CG (highstakes/lowstakes, eventuellt fullring/shorthanded) 1 NLT SnG/MTT 1 FLT 1 övriga pokerformer (Omaha mfl.) 1 "special" (utmaningar, specialprojekt m.m., typ Shahin86s gamla utmaning) Detta är vad jag spontant tycker känns rimligt. Citera
Recommended Posts