Durin Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Min första HH för analys. Fi är lite lös, men annars inget speciellt. Bordet är vekt, lite lösare än normalt för ultimatebet, vilket betyder tight på alla andra microlimtställen jag spelat på. Hand #37040647-67927 at Amherst (No Limit Hold'em) Started at 04/Jan/07 15:23:24 xtenofheartsx is at seat 0 with $9.91. Thediabloman is at seat 1 with $10.77. xjmonster is at seat 2 with $7.79. LWMZDQ is at seat 3 with $10.36. FI is at seat 4 with $11.88. HERO is at seat 5 with $11.58. xxjoe is at seat 6 with $4.70 (sitting out). QUASARub is at seat 7 with $10.16. emf85 is at seat 8 with $6.57. thedangerman is at seat 9 with $4.80 (sitting out). The button is at seat 4. HERO posts the small blind of $.05. QUASARub posts the big blind of $.10. xtenofheartsx: -- -- Thediabloman: -- -- xjmonster: -- -- LWMZDQ: -- -- FI: -- -- HERO: 8c Qd QUASARub: -- -- emf85: -- -- Pre-flop: emf85 folds. xtenofheartsx calls. Thediabloman folds. xjmonster folds. LWMZDQ folds. FI calls HERO calls. QUASARub checks. Bordet är allmänt vekt, så jag synar från SB. Flop (board: Qh 5c 5d): HERO bets $.40. QUASARub folds. xtenofheartsx Folds. FI calls. Träffar damen, och betar ut. Fel att göra detta mot 3 FI? Check/syn bättre? Turn (board: Qh 5c 5d 8s): HERO bets $.70. FI calls. Träffar 8:an också, så nu är det bara en 5:a som spöar mig. River (board: Qh 5c 5d 8s 2c): HERO checks FI bets $3. HERO? Här kan han väl knappast ha annat än en 5:a, enkel fold? Citera
bandini Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 visserligen luktar det en femma eftersom det inte finns några drag. Men fi kan ha en hel del annat som AQ, KQ, QJ, QTs, 99, osv. Händer som du slår. Beten på flop är helt okej. Bätte än att checka och gissa när du synar. När du checkar på river betar han nog ofta även med tex AQ, så din plan borde i det här fallet varit att checka för att låta fi beta och blixtsyna. Ett annat alternativ är att fortsätta beta halv till 2/3 pott eftersom tvåan knappast kan ha hjälpt honom slå dig. Hade han gått all in eller så hade du fått ta en funderare. Även slowade AA, KK slår dig, men du måste syna. Särskilt om han är lite lös. Citera
Durin Postad 4 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2007 Okej, tack för svaren. Jag synade, så då spelade jag i alla fall hyfsat rätt. Men ni tycker alltså även att fortsätta beta på river är ett alternativ? Jag kanske är för passiv generellt på turn och river i så fall. Citera
bandini Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 det beror på motståndet. Är det en som synar för ofta, beta. Är det någon som gillar checkraisa osv. Vad hade fi? Citera
Durin Postad 5 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2007 Varför check på river? Jag trodde (felaktigt kanske) att han aldrig skulle syna med en naken Q, därför check. Vad hade fi? Fi satt med 6s5s. Citera
Recommended Posts