eurythmech Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 TV4 har presenterat Anders S Nilsson, känd från Parlamentet, som ny programledare inför den femte säsongen av pokermiljonen. Dessutom verkar Glimne vara utbytt mot en ej ännu namngiven expert. Läs mer på http://www.aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,967976,00.html Oh btw, Peter Swartling uppskattar sin vinstchans till 30% nästa år, så antagligen kommer Pokermiljonen säsong 5 spelas HU. Citera
m1978 Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 TV4 har presenterat Anders S Nilsson, känd från Parlamentet, som ny programledare inför den femte säsongen av pokermiljonen.Dessutom verkar Glimne vara utbytt mot en ej ännu namngiven expert. Läs mer på http://www.aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,967976,00.html Oh btw, Peter Swartling uppskattar sin vinstchans till 30% nästa år, så antagligen kommer Pokermiljonen säsong 5 spelas HU. Skönt ut me Glimne. Swartling har inte ens 30% vinstchans i HU =) Är det Unibet som brukar ha kvalen till pokermiljonen? Citera
dddanne Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Någon som har hört nå rykten om vem "Klöver Kung" är? Citera
m1978 Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Någon som har hört nå rykten om vem "Klöver Kung" är? Ingen aning vem det kan vara.. jag skulle gärna se Ken Leenard i pokermiljonen oxå.. aldrig gillat honom men som kommentator på femman är han fan klockren.. Citera
Macroman Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Oh btw, Peter Swartling uppskattar sin vinstchans till 30% nästa år, så antagligen kommer Pokermiljonen säsong 5 spelas HU. Ja, samt att han får dubbelt så mkt chips som random motståndare. Citera
eurythmech Postad 4 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2007 Bah! Här klämmer man in en vits, så får man kritik för att den inte var nog tilltagen Citera
m1978 Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Här är vi kräsna haha.. Du som är Anfieldroad? Citera
eurythmech Postad 4 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2007 Här är vi kräsna haha.. Du som är Anfieldroad? jao, nog OT nu Citera
m1978 Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 såg på sng klonken igår att du var från nacka.. me 2 Citera
Bluwajt Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Någon som har hört nå rykten om vem "Klöver Kung" är? Mitt tips är Ola Citera
hose Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Lite komiskt att de väljer Anders S Nilsson, som av många ansågs vara den sämste kändis som deltagit i programmet, till programledare. Men han kanske har andra kvalitéer än sina pokerkunskaper. Citera
m1978 Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Lite komiskt att de väljer Anders S Nilsson, som av många ansågs vara den sämste kändis som deltagit i programmet, till programledare. Men han kanske har andra kvalitéer än sina pokerkunskaper. Förhoppningsvis har han andra kvaliteer =) men sämst måste nog ändå varit hoa hoa som synade hela vägen me 8 högt i tron att han hade stege Citera
Gummo Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Lite komiskt att de väljer Anders S Nilsson, som av många ansågs vara den sämste kändis som deltagit i programmet, till programledare. Men han kanske har andra kvalitéer än sina pokerkunskaper. Jo, eftersom Pokermiljonen, vilket många vägrar att fatta, inte är ett pokerprogram utan ett försök till familjeunderhållning anser de med rätta att pokerkunskaperna inte är viktiga. De som har krav på hög standard gällande pokern kommer aldrig att titta på Pokermiljonen, de väljer något annat. Det som är tragiskt är att man som pokerspelare suktar efter bra poker på tv och då lätt "luras" när de väljer ett namn som får tankarna att vandra åt det härliga pokerhållet. Citera
hose Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Jo, eftersom Pokermiljonen, vilket många vägrar att fatta, inte är ett pokerprogram utan ett försök till familjeunderhållning anser de med rätta att pokerkunskaperna inte är viktiga. De som har krav på hög standard gällande pokern kommer aldrig att titta på Pokermiljonen, de väljer något annat. Det som är tragiskt är att man som pokerspelare suktar efter bra poker på tv och då lätt "luras" när de väljer ett namn som får tankarna att vandra åt det härliga pokerhållet. Jo, jag förstår hur de tänker. Jag hade inte heller reagerat om de valt vem som helst förutom just han som många tycker utmärkte sig som extra dålig, och som t o m nyligen utsetts till årets sämsta pokerspelare på 24hpokernews.com t ex. Även om det i första hand är ett underhållningsprogram så är det ju till att börja med bra för experten att ha ett bollplank när han säger något och inte någon som är helt nollställd. Man kan sedan angående underhållningsvärdet också t ex jämföra med Dave Foley i Celebrity Poker Showdown, som borde vara ett motsvarande program med liknande programledar- och expertroller. Han har i alla fall lite koll på spelet, vilket krävs för att kunna göra sig lustig över vad som utspelar sig. Jag kollar faktiskt hellre på det programmet, trots bristen på professionella pokerspelare, och det säger mycket om Pokermiljonen. Citera
Wicker Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Bara denna mening från Expressen gör mig riktigt orolig. "I stället för att bara visa spelarna vid bordet ska "Pokermiljonen" bli mer likt koncept som "Let's Dance", där deltagarnas kunskapsutveckling följs." Nu verkar allt som liknade poker överhuvudtaget vara bortblåst. Citera
Hjort Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Oh btw, Peter Swartling uppskattar sin vinstchans till 30% nästa år, så antagligen kommer Pokermiljonen säsong 5 spelas HU.Heh, vore rätt skoj att se Swartling backa upp de där orden på exempelvis Betfair. Over/under på hur lång tid det skulle ta för honom att fylla $10k på 2.5:1 till hans fördel? Citera
flup Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 – Jag bedömer mina chanser att vinna turneringen till minst 30 procent och då tjänar jag betydligt mer på att spela än jobbet som programledare, säger Peter Swartling till tv4.se. Swartling säger att han tackade nej till att fortsätta som programledare - av ekonomiska skäl. Nu vill han vinna miljonen i stället. - Jag är bättre än alla kändisdeltagarna, och de flesta av kvalspelarna. Förmodligen har jag en chans på 10 att vinna och det är djäkligt bra odds, säger Swartling till Expressen.se. Citera
Mr Zero Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 – Jag bedömer mina chanser att vinna turneringen till minst 30 procent säger Swartling till tv4.se. Förmodligen har jag en chans på 10 att vinna och det är djäkligt bra odds, säger Swartling till Expressen.se Hmm... Citera
Hjort Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Hmm... Äh, man behöver inte kunna se skillnad 10% och 30% för att kunna spela poker. Tror inte direkt att han är allvarlig utan vill säga att han har goda chanser och de där siffrorna känndes bra. Någon som har koll på hur upplägget kommer se ut i år? Citera
Recommended Posts