Gå till innehåll

Fattig Klyka blev invald i Svepofs styrelse


Klyka

Kommer Klyka att fixa projektet?  

83 medlemmar har röstat

  1. 1. Kommer Klyka att fixa projektet?

    • Ja
      33
    • Nej
      28
    • Orka
      22


Recommended Posts

Omstart för dagboken. Den förra blev lite spretig, då jag inte hade nån röd tråd. Denna dagbok kommer att hålla strikt på den röda tråden, så kanske jag använder den förra till allt "spret".

 

Bakgrund

 

Jag har länge varit en fattig student, och jag har länge pendlat på låga nivåer från $22-SnG och nedåt. På senare tid har jag saknat både mål, mening, inspiration och framgång. Rullen har sakta dalat och jag har inte haft pengar att re-loada med. Därför har jag blivit en hopplös låglimitfisk. När jag börjar detta projekt är jag helgul, så när som 5.83 Euro (Edit: Och 22 kr på SS)... :roll:

 

Jag har tröttnat på att sitta och spela på lägsta lägsta nivå. Jag är trött på att vara för fattig för att levla och spela mot ett inspirerande motstånd. Jag är trött på att inte ha något mål och någon mening. Faktum är att jag hellre helgular än håller på och tjafsar med denna meningslösa nalle-puh-poker.

 

Därför satsar jag nu allt på ett kort.

 

Medel

 

Sng. Kort och gott. Jag kan komma att slänga in en och annan MTT också, för att det är kul. Cash game är helt förbjudet. Turbo-SnG är likaså förbjudet. Antar att jag kommer få tillräckligt med varians ändå...

 

Mål

 

Att bli stabil på 22-Euros SnG. Projektet syftar till att bygga en rulle om 30*22=660 Euro. Tungt mål med 5.83 Euro som startpunkt... Whish me luck! :mrgreen:

 

Bankrollkrav

 

Mkt låga bankrollkrav. Som sagt, hellre gula än hålla på och låglimitslaska. Ok, så här kommer det att funka:

 

Bankrollkravet är 6 inköp. För 2-bordsturnering gäller 9 inköp. För enbords 1.1:a gäller förståss bara att jag inte är gul...

 

Alltså, i tabellformat:

 

Nivå	BR 1-bords	BR 2-bords
1.1	N/A		9,9
3,25	19,5		29,25
5,5	33		49,5
11	66		99
22	132		198

 

För MTT gäller 50*inköpet. Är det rebuy räknar jag med att kostnaden blir tredubbel mot inköpet (inköp + rebuy + addon), men att variansen blir mindre. Därför dubbelt BR-krav för rebuy-turneringar. Wild west-turneringar är kul, men där dubblar jag bankrollkravet ännu en gång. Se nedan:

 

Nivå	Freezeout	Rebuy	Wild West
0.25	12.5		25	50
0.5	25		50	100
1	50		100	200
1.5	75		150	300
2	100		200	400
3	150		300	600
4	200		400	N/A
5	250		500	N/A
7	350		N/A	N/A
10	500		N/A	N/A

 

Gulningsrisk

 

Mkt hög, främst i början. Då jag kommer att kliva ned i nivå mkt snabbt om jag förlorar så kommer fallet att dämpas när jag väl kommit upp några nivåer. Men det kommer att bli stora svängningar, och jag kan inte känna mig säker innan allt är rott i land.

 

Några avslutande ord

 

Det kommer bli ett väldigt hoppande mellan nivåer. Jag kommer aldrig hinna bli stabil på någon nivå, då både vinster och förluster påverkar väldigt mkt vilken nivå jag får spela på.

 

Jag tror att detta kan vara vad jag behöver för att återfå lite spelglädje och diciplin. Det är svårt att respektera sin bankroll när den nästan inte finns. Med mkt hård diciplin men samtidigt liberala bankrollkrav kan jag följa reglerna men ändå få action. Med ett mål att sikta på så blir det förhoppningsvis roligt igen.

 

Wish me luck! :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 131
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hoppas att det går bra.

Jag har själv hållit rätt hårt på mina BR-krav och har pga lite spel inte stigit i nivå på länge nu. Grindar $10+1 på de flesta siter där jag har konto, kör lite MTT (hoppas på en klonk) och lirar MTT live ibland. Egentligen har jag väl rulle för $22+2 men eftersom jag spelar så lite så kör jag på lägre nivå.

 

Jag har haft svårt att anpassa spelet till NLCG men har grindat ihop lite bonus på FL ett par gånger. Egentligen skulle jag väl för min egen skull starta en dagbok som sporrar mig att nå några löst uppsatta mål för 2007.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen vidare bra början... Har spelat 6 st 1.1-euros. Placeringar:

 

3:a - 2 st

5:e - 2 st

8:e - 1 st

10:e -1 st

 

Bankroll in: 5.83

Resultat: -2.6

Bankroll ut: 3.23

 

Känns ju fånigt att redovisa denna minibankroll :lol: men nu är ju förutsättningarna som de är! Kan tilläggas att jag har några VIP-poäng som räcker till en SnG, så jag har råd med 4 st innan jag är helgul.

 

Om jag gular så är det ju inte värre än att jag har råd att reloada ca 10 euro o starta om projektet. Men vore roligare o slippa. :D

 

Känns ju jävligt att det inte ska gå bättre, folk spelar ju som as. Känner mig iofs inte i form själv, men de andra är ju jubelidioter allihopa. I den ena SnG:n kom jag 3:a utan att spela en enda hand, innan jag redan var ITM. Redan på nivå 2 hade 7 spelare slaskat bort sig!

 

Ett par fiskiga funderingar:

 

1.

Blinds 25/50, 8 spelare kvar, 450 i stacken. Sitter i UTG med :Ah::Ad:. Finns det nån anledning att inte pusha här. Känns så trist o pusha AA och få rundfold. Kan en standardraise vara på sin plats här, eller är det bara dumt? Jag tänker att jag har inget emot att få syn o pusha oavsett flop..

 

2.

:Ah::Ks: i SB, blinds 25/50, 700 kvar i stacken, 6 spelare kvar.

1 limpare, jag raise till 200, BB o limparen synar. Pot 600, flop :7d::8h::Yc:

Jag pushar med 500.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par fiskiga funderingar:

 

1.

Blinds 25/50, 8 spelare kvar, 450 i stacken. Sitter i UTG med :Ah::Ad:. Finns det nån anledning att inte pusha här. Känns så trist o pusha AA och få rundfold. Kan en standardraise vara på sin plats här, eller är det bara dumt? Jag tänker att jag har inget emot att få syn o pusha oavsett flop..

 

2.

:Ah::Ks: i SB, blinds 25/50, 700 kvar i stacken, 6 spelare kvar.

1 limpare, jag raise till 200, BB o limparen synar. Pot 600, flop :7d::8h::Yc:

Jag pushar med 500.

 

1. Det kan funka med raise till 150-200 och sen all-in på flopp. Detta går nog dock bara hem på denna nivå mot riktiga fiskar. I mina spel hade jag alltid tryckt all-in och hoppats på att få syn och få visa upp en vinnande hand. Det ger dessutom respekt vid nästa push och någon kanske släpper en hand de borde ha synat med.

 

2. Position, reads, image och stackar? Troligtvis hade jag spelat som dig men beroende på din image, reads och stackar så hade nog push pre-flop varit ett alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ettan har jag väl tänkt ungefär som er. På tvåan hade jag svårare att se pushen, samtidigt som den linje jag valde känns rätt tråkig också. Vilka omständigheter skulle tala för push i er mening? I den aktuella turneringen var vi ju bara på nivå 2, och det fanns inte så mkt reads att gå på. Över lag dock ett ganska löspassivt bord där jag hade limpat ett par SC och mellan-PP men släppt på floppen.

 

Ligger på lillplus nu efter att ha spelat en till där jag vann.. :lol: Känns lite nervöst, vill upp o levla nu så jag tål ett litet bad streak..

 

Edit: Vågar inte multitabla just yet.. Variansen, ni vet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tvåan hade jag svårare att se pushen, samtidigt som den linje jag valde känns rätt tråkig också. Vilka omständigheter skulle tala för push i er mening? I den aktuella turneringen var vi ju bara på nivå 2, och det fanns inte så mkt reads att gå på. Över lag dock ett ganska löspassivt bord där jag hade limpat ett par SC och mellan-PP men släppt på floppen.

 

Mot lösa och passiva motståndare vill du ju inte ge dem anledning att syna ner dig om inte du har bäst kort. Pre sitter du troligtivs med bästa korten men utan träff så har du en med dig till river om du inte pushar på flop.

 

Vad jag hade övervägt pre är att ta hem potten direkt eller få syn svagare händer genom push. På den här nivån så kan du ju faktiskt få en syn på push av t.ex. A10 eller KQ (varför älskar så många KQ?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Eftersom du ännu spelar på så låg nivå så finns det nog rätt mycket fiskar vid bordet. Därför skulle jag nog raisat upp till 150.

 

2. Hade nog pushat direkt pre. Främst för att inte låta fi träffa billigt.

 

Om du inte visste så kan jag också passa på att berätta att actionen på B2Bs 22or i stort sett är obefintlig. T.ex. nu är ingen igång. Kan alltså bli rätt svårt att hitta bord när du väl är uppe där.

 

Aja, hoppas det går bra och lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Darvartargan: Tackar. Jag ska kör min första levling nästa gång jag spelar. Alternativt köra 2-bords på samma låga nivå. Kanske snarare borde göra det, då jag inte gillar variansen nu när jag har så liten rulle.

 

Bluwajt: Har inte tänkt på hur mkt action det är, men det har du nog rätt i. Tycker tom att det kan vara rätt dåligt på lägre nivåerna på vissa tider. Är det action upp till 11 euros då?

 

Kfluffie: Kul att du e på! Ang. stejk så uppskattas erbjudandet :lol: men det vore väl ändå att fuska!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gl Klyka. Sympatiserar alltid med folk som gulat eftersom att jag gjort det nästan lika många gånger som antalet dollar jag har. Ett sorgligt faktum oavsett hur man vill tolka det... ;)

 

Hur länge har du lirat poker förresten?

Lite tips mot gulning: casha ut, spela färre bord, splela mer sällan, sov bättre... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gl Klyka.

Tackar! :heart:

Hur länge har du lirat poker förresten?

Tror jag ger olika svar på den frågan varje gång, men har för mig att det är nånting i stil med 2-3 år.

Lite tips mot gulning: casha ut, spela färre bord, splela mer sällan, sov bättre... 

Nja, med gulning så avser jag egentligen mest bara att pokerkontot är tomt.. mina ständiga uttag från rullen (exempelvis på grund av att min nudel-rulle börjat tryta) är en av anledningarna till att rullen aldrig lyckas växa. Så casha ut är inte en lösning för mig. Men övriga tips ska jag försöka ta fasta på.

 

Kfluffie: Du inser väl att det skulle innebära att du äger mellan 2/3 - 3/4 av min rulle? :D

 

Ska köra en eller ett par eller ett antal kvälls-sng's nu. Börjar med en 2-bords tror jag.

 

EDIT: Såg att jag råkat använda code-taggar ist för quote-taggar. Så det kan bli..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluwajt: Har inte tänkt på hur mkt action det är, men det har du nog rätt i. Tycker tom att det kan vara rätt dåligt på lägre nivåerna på vissa tider. Är det action upp till 11 euros då?

 

Lämnade b2b för ca 2 veckor sen, nästan enbart på grund av den dåliga actionen. Det var 11or jag spelade och vad jag kommer ihåg så får du kl 18-23 upp ett bord var sjätte minut typ. Men då får du vara snabb och gå in och regga direkt när en ny SnG kommit upp. Övrig tid kanske det är en var tionde till tjugonde minut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gärna flytta från B2B till nåt bättre. Sjukt störigt med så dålig traffik, dessutom rätt tråkig klient. Förresten har jag inte lyckats komma på hur jag hämtar HH:s, kan bara importera från mitt eget närminne.. :( Fö, finns det nån bra handkonverterare för B2B, så jag kan få lite snygga HH:s i dagboken?

 

Nån som vet hur man gör Euro-tecknet på en laptop?

 

Kvällsgrinden går bra och dåligt på en gång. Det var ingen traffik på 2-bordsturrarna, så det fick bli en 3.25:a ist. Den gick ok men min turnade stege rivrades av ett felaktigen slöspelat tvåpar som blev kåk, så det vart ner till 1.1:orna igen. Väl där gjorde jag ett par konstiga spel:

 

Sista handen i senaste: Är ITM, blinds 75/150. Stackarna 4000 (jag), 400 och 5600. Jag minns inte exakt vad jag hade men jag träffade tvåparet på en parad flopp, lillstacken är all in sen före floppen och storstacken bettar ut. Tidigare har han spelat rätt passivt, men ibland bettat svag på floppen. Dessa gånger har han dock kunnat vika efter att blivit höjd på floppen. Jag minraisar, han synar. Turn blankar o han bettar ut igen, vilket får mig att känna att jag är slagen. Här kortsluter dock mina tankar - jag synar i förhoppningen om att mitt tvåpar ska stå eller att jag i vart fall ska åka samtidigt som lillen och därmed knipa andraplatsen. [say what?!] Samma visa på river, jag hamnar all in och naturligtvis åker jag ut men lillen håller sig kvar med rivrad stege. Storstacken visar upp AA för bättre tvåpar och jag är trea och fisk.

 

Ok, en annan konstigt spelad hand. Får :Qd::Jc: i BB. Fyra spelare limpar och jag checkar. Floppen :9h::Td::Qs: och jag tänker mig en ch/r. UTG pushar direkt 4 ggr pot-storleken o alla foldar fram till mig. Jag tänker nöjt att min ch/r har funkat och trycker syn. [say what?!] EDIT: Jag täckte honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

€€€€€€€ klipp och klistra

 

Första handen hade jag nog vikt på turn precis som du tänkt egentligen.

 

CR jobbar jag inte med på tomtenivåer (där jag själv är) förutom ibland när floppen kommer parad. Oavsett om jag har triss eller inte. Har man bra hand så brukar man få betalt med bet direkt ändå.

 

Vilken nivå var andra handen på? Tidig så hade jag vek-vikt men sen är det väl bara att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CR jobbar jag inte med på tomtenivåer (där jag själv är) förutom ibland när floppen kommer parad. Oavsett om jag har triss eller inte. Har man bra hand så brukar man få betalt med bet direkt ändå.

 

Vilken nivå var andra handen på? Tidig så hade jag vek-vikt men sen är det väl bara att syna.

 

€€€ Tackar! :)

 

Håller egentligen med dig ang ch/r, framför allt i ohöjda potter utan reads. Dumt nog gör jag så ibland i multiwaypotter, för oftast autobettar knappen. Men man blir förvånad hur ofta det rundcheckas så jag borde sluta med det.

 

Andra handen utspelade sig rätt tidigt. Har ju inte så många detaljer kring händerna, men kan inte minnas några omständigheter som gjorde synen bra...

 

Så, sen senaste bankrolluppdateringen har det ändå gått hyffsat. Placeringar:

 

1:a - 3 st

3:e - 1 st

5:e - 1 st (detta var tyvärr på 3.25:an)

 

Bankroll in: 3.23

Resultat: +9.35

Bankroll ut: 12.58

 

Också kör vi den första sammanställningen:

 

1-bords SnG
	1.1	3.25	Totalt
*****************************************
1:a		3		3
2:a
3:e		3		3
4:e
5:e		2	1	3
6:e
7:e
8:e		1		1
9:e
10:e		1		1
*****************************************
Totalt antal	10	1	11
ITM (Antal / %)	6 (60%)	0 (0%)	6 (54.5%)
Investment	11	3.25	14.25
Return		21	0	21
Resultat		+10	-3.25	+6.75
ROI		90.9%	-100%	47.4%

 

Bra resultat den första dagen. Imorgon får jag levla (igen). Snart kanske jag vågar multitabla också. Men bara två bord isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...