Gå till innehåll

NLT - Vilken linje väljer ni från turn?


Dave^

Recommended Posts

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Hero ($82.50)

UTG ($59)

MP ($103.60)

CO ($104.50)

Button ($174.60)

SB ($116.15)

 

Preflop: Hero is BB with Qdiamond.gif, Adiamond.gif.

2 folds, CO raises to $4, 2 folds, Hero calls $3.

 

Flop: ($8.50) Qclub.gif, Aclub.gif, 4heart.gif(2 players)

Hero bets $7, CO calls $7.

 

Turn: ($22.50) Jclub.gif(2 players)

Hero bets $16, CO calls $16.

 

River: ($54.50) 8heart.gif(2 players)

Hero bets $55.5 (All-In), CO calls $55.50.

 

Final Pot: $165.50

 

Som ni ser valde jag att skjuta både på turn och på rivern. Denna linje fungerar bra mot Ax och kanske även PP som Fi vägrar släppa. Däremot fungerar det ju sämre mot draghänder som satte draget på turn. Hmm... är lite osäker på hur man spelar här bäst egentligen, har visserligen vissa ideer (;)), men tänkte låte er presentera era först för att inte vinkla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle spelat handen på samma sätt fram till och med turn. Det finns ganska många händer du slår som han kan syna ett turnbet med.

 

Men på river tycker jag att du är ute och cyklar. Vilka händer som du slår skulle han syna stället med? Utan read är det svårt men jag skulle nog hellre köra på en av följande linjer:

 

1. Checka över den. Det är svårt att veta hur man ska göra här om han betar eftersom du inte har en sus om hur han spelar. Utan read skulle jag nog vika om han betar stort men i regel syna ett mindre bet (med mindre bet menar jag runt 50% av pott)

 

2. Beta ut runt 20 dollar och vik för omslag. Fördelen med denna linje är att du ibland får betalt av händer du slår (skulle väl vara AK eller AJ eller annat tvåpar typ). En annan fördel är att du kan vara säkrare på att ett omslag inte är en bluff. Han har ju ingen read på dig heller och får ju vara bra kall om han skickar in som bluff när du bara har 30 kvar att syna.

 

Vilken av linjerna som är bäst varierar väl. Men i detta läge utan read skulle jag köra på linje två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På river tycker jag det är helt rätt att betta. Set, otroliga stegar brukar aktiveras på turnen. Typhanden är ju Ax hos fi och oftast måste man betta här för att få betalt av den. Han har ofta suttit och oroat sig över att vara slagen av ett bättre A sedan sitter han och tänker och synar till slut på rivern.

gg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker vi måste betta river, om vi checkar kom motspelaren ofta spela perfekt mot oss och checka ner händer vi slår och betta de vi ligger efter mot.

 

Om han ställer tvingar vi honom att spela perfekt mot oss. Han lägger i stort sätt 100% av alla händer vi slår och synar i stort sätt 100% när han slår oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle spelat handen på samma sätt fram till och med turn. Det finns ganska många händer du slår som han kan syna ett turnbet med.

 

Men på river tycker jag att du är ute och cyklar. Vilka händer som du slår skulle han syna stället med? Utan read är det svårt men jag skulle nog hellre köra på en av följande linjer:

 

1. Checka över den. Det är svårt att veta hur man ska göra här om han betar eftersom du inte har en sus om hur han spelar. Utan read skulle jag nog vika om han betar stort men i regel syna ett mindre bet (med mindre bet menar jag runt 50% av pott)

 

2. Beta ut runt 20 dollar och vik för omslag. Fördelen med denna linje är att du ibland får betalt av händer du slår (skulle väl vara AK eller AJ eller annat tvåpar typ). En annan fördel är att du kan vara säkrare på att ett omslag inte är en bluff. Han har ju ingen read på dig heller och får ju vara bra kall om han skickar in som bluff när du bara har 30 kvar att syna.

 

Vilken av linjerna som är bäst varierar väl. Men i detta läge utan read skulle jag köra på linje två.

 

No offence, men dina linjer suger. Wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men på river tycker jag att du är ute och cyklar. Vilka händer som du slår skulle han syna stället med?

Jättemånga. Du skulle bli förvånad över hur ofta han dyker upp med Ax eller sämre tvåpar här.

1. Checka över den. Det är svårt att veta hur man ska göra här om han betar eftersom du inte har en sus om hur han spelar. Utan read skulle jag nog vika om han betar stort men i regel syna ett mindre bet (med mindre bet menar jag runt 50% av pott)

Att checkfolda här mot en okänd på nl100 här är jättedåligt. Verkligen. Inte nog med att han många gånger kommer kommer värdebeta sämre händer, det är ju även sjukaste inviten till en bluff. För att inte tala om att vi ger gratiskort när han har någon äcklig skräphand med ett klöver, en K eller T, eller vilket par som helst. Dessutom tappar vi värde från en massa skit han skulle synat med.

2. Beta ut runt 20 dollar och vik för omslag. Fördelen med denna linje är att du ibland får betalt av händer du slår (skulle väl vara AK eller AJ eller annat tvåpar typ). En annan fördel är att du kan vara säkrare på att ett omslag inte är en bluff. Han har ju ingen read på dig heller och får ju vara bra kall om han skickar in som bluff när du bara har 30 kvar att syna.

Att b/f river är ingenting annat än en katastrof. Måste jag verkligen förklara varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledtråd: Vi har topptvå och ska efter din föreslagna riverbet betala 35 för att vinna en pott på cirkus 130.

Så du tror att fi höjer här med något vi slår upp mot 1:3 av gångerna? Nej du, din betsynlinje suger hårdare än betfold. Vi betalar av fullt till färgerna och vinner lillbeten mot händerna vi slår.

 

Jag hade betat lite större på turn för att ha ett riverbet på mindre än pott kvar om inte fjärde klövret kommer och pushat. Är alltid noga med att planera mina betstorlekar redan från floppen efter effektiva stackar så att det blir lättpushat på river om det vill sig. Hade vi haft 20-30 till i stacken hade jag däremot betfoldat 30 eller något sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du tror att fi höjer här med något vi slår upp mot 1:3 av gångerna? Nej du, din betsynlinje suger hårdare än betfold. Vi betalar av fullt till färgerna och vinner lillbeten mot händerna vi slår.

 

Tja, nu har ju jag inte föreslagit en betsyn-linje utan föredrar spelet att openpusha. Med det sagt tycker jag fortfarande att det suger mer att beta 20 in i en 55 pott, givet stackarna, med intentionen att folda mot en push än att betsyna. Jag har sett folk dyka upp med för sjuka händer här på denna nivå för att orka lägga med de oddsen.

Hade vi haft 20-30 till i stacken hade jag däremot betfoldat 30 eller något sådant.

Japp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som det är lite delade meningar på att betta rivern... som spelat känns det emellrtid som att bett är bra, detta då det finns så många syn glada speleveinklar på denna nivå.

 

Men frågan är om man ska betta på turn egentligen. Känns som att check/syn är bättre och utvärdera rivern. Checkar Fi bakom bettar man blanka rivers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...