elvis77 Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Rätt blev rätt för att han inte vek ner sig...så här skulle det ha sköts från början men det kan även vara så att Martin själv inte blev informerad tidigare av Claus som uppenbarligen har vissa problem med kundvård, när Martin fick veta hur det låg till löste han det direkt på ett proffsigt sätt. Vet vi att det är så det har gått till ?? Vad är det som säger att Martin inte har varit med sedan dag 1 i denna soppa, och sedan för att rädda sitt eget skinn var den som slog Biffberra en signal. Citera
matte med slice Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 WOW! Att man skulle få bevittna ett offentligt självmord trodde jag knappast när den här historien startade. Återstår att se hur illa MP kommer att skadas av Claus. //Matte Citera
Advocaat Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 GAHHH, tur dom inte hade sitt kontor här. Är det bara jag som tycks ha fått för mej att Martinspoker har kontor i Kista science tower? Citera
Sansrom Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 De verkar ha bra koll på PR. http://www.martinspoker.com går nu till något fint galleri igen. Citera
dannyman Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Dannyman: En liten undran.. syftar du på mig? Du kan inte tänka dig att det kan finnas människor som har minsta avvikande åsikt från drevet utan att vara avlönade? Du har ju redan en egen "hata 24h-tråd" på annat ställe och med din egen logik är det lika mycket du som är infiltratören i denna tråd.. För övrigt är det absolut mest negativa inlägget mot Biffberra i hela tråden skrivet av en annan känd 24h-hatare, så där faller ju iofs logiken. Nu skall vi kanske inte älta detta i evighet, men jag har faktiskt väldigt svårt att förstå att man inte kan få ha en avvikande åsikt i ett forum utan att bli påhoppad. Trodde ett forum var till för diskussionen mellan folk med olika åsikter och inte ett enkelriktad klagomur. men ok.. lite färgad som micro-aktieägare i 24h är man såklart. Det erkänner jag gärna, men jag hade faktiskt tyckt likadant oavsett. Du var faktiskt en av dem jag syftade på . Jag menar inget illa men det låter på inläggen som personliga intressen involveras. Vad det gäller att jag är 24.h hatare ( http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=17852) så kan jag bara säga följande. Hata är ett starkt ord, jag är bara förbannad för att jag anser att 24hpoker är oseriösa. Jag har sett att martinspoker och 24hpoker har samma struktur på sin hemsida, samma avgifter och dylikt. När jag sedan läser några trådar här så förefaller det mig att det har ett ganska ingående sammarbete. Svar på din fråga så är jag en amatörspelare som är förbannad, när jag sedan läser att andra också är förbannade så känner jag för att också dela med mig. Sen kan jag inte låta bli att undra vad du menar när du skriver att är micro-aktieägare. Innebär det att du vill att aktien skall stiga till den kurs den hade för ett år sedan?? Citera
Nusseman Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 http://www.martinspoker.com går nu till något fint galleri igen. Nope. martinspoker.com gör det, inte http://www.martinspoker.com Citera
Sansrom Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Nope. martinspoker.com gör det, inte http://www.martinspoker.com Så är det NU, ja. Inte för ett par minuter sedan, då gick även www. dit. Snabba ryck! För övrigt rätt snyggt jobbat att martinspoker.com pekar fel. EDIT: Nyheten om Biffberra verkar borttagen. Äntligen ett bra beslut av MP! EDIT2: Nej, det var den inte, bara från framsidan... Citera
MBengtsson Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Du var faktiskt en av dem jag syftade på . Jag menar inget illa men det låter på inläggen som personliga intressen involveras. Vad det gäller att jag är 24.h hatare ( http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=17852) så kan jag bara säga följande. Hata är ett starkt ord, jag är bara förbannad för att jag anser att 24hpoker är oseriösa. Jag har sett att martinspoker och 24hpoker har samma struktur på sin hemsida, samma avgifter och dylikt. När jag sedan läser några trådar här så förefaller det mig att det har ett ganska ingående sammarbete. Svar på din fråga så är jag en amatörspelare som är förbannad, när jag sedan läser att andra också är förbannade så känner jag för att också dela med mig. Sen kan jag inte låta bli att undra vad du menar när du skriver att är micro-aktieägare. Innebär det att du vill att aktien skall stiga till den kurs den hade för ett år sedan?? hmm.. ah.. vi släpper denna deldiskussion efter mitt inlägg, tycker jag. Möjligt att jag färgas lite av mitt aktieinnehav och känner mig så himla träffad och därför reagerar lite för starkt när någon påpekar det.. hehe.. vet faktiskt inte, men tror i alla fall själv att jag verkligen tycker att MP och B2B haft rätt i sak hela tiden, men moraliskt fel. Juridiskt och moraliskt är två stora skillnader här, menar jag, men oavsett vilket så har MP agerat korkat. Vad man tycker varierar ju lite med dagsform också.. ang. aktieinnhav är det inte så himla stort (några tiotusen k) och nyinvesterade pengar vilket alltså innebär att jag är en av få(?) som faktiskt ligger plus i aktien. När det gäller denna tråd har jag aldrig sett den som en koppling till aktiekursen och skulle heller aldrig vara så naiv att jag tror man kan påverka en aktiekurs i ett forum. Jag skriver här för jag tycker det är kul/intressant att diskutera och utbyta kunskap och åsikter. Trevligt ställe och stridsyxan är alltid nedgrävd för min del. Citera
Cyntax Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 EDIT: Nyheten om Biffberra verkar borttagen. Äntligen ett bra beslut av MP! Nej den finns kvar.För övrigt håller jag med om kritiken mot uttalandet: “I am very disappointed in the way the Swedish poker forums have handled this matter. They allow anything to be written on their sites, and does very little moderating, unlike the way other professional run forums throughout the poker world does. It doesn’t help that the forums are run by people that have interest in competing sites, which they are clearly not able to put aside when it comes to their own forums.” Klart bland det värsta jag läst någonsin. Då måste jag ge en *tummen upp* till moderatorerna på pokerforum som valde att låta yttrandefrieheten tala. Så nu vet ni det, pokerforum.nu är inte professionellt. Men hur f*n kan MartinsPoker tillåta pokerforum.nu som affiliates/samarbetspartners om pokerforum.nu inte är proffessionella? En icke professionell samarbetspartner som tillåter "skit och smutskastning" mot samarbetspartnern skulle inget annat företag acceptera. Vem vågar bryta samarbetet mellan pokerforum.nu och Martinspoker.com först? MartinsPoker behöver pokerforum.nu - pokerforum.nu behöver inte MartinsPoker (eller 24h/b2b ens) Visa lite stake nu! Jag kommer i veckan att meddela samtliga (U2poker.com, RedBet, i4poker.com, 24hpoker, MartinsPoker och HeyPoker) att mina konton kan raderas. Konsumentmakt och valfriehet rules! /Cyntax Citera
Matteprof Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Hmmmm, ja jag gillar inte heller uttalandet men har förståelse för hur MP reagerar. Jag hade föredragit att Claus valt att svälja stoltheten och ge en mer positiv bild utåt. Helt enkelt avslutat med att Martin fick reda på situationen och tyckte det var självklart att han ska ha sin resa. Då hade iaf jag nöjt mig med det och gett Martin väldigt mycket cred. Det sista i meddelandet med den bittra "förklaringen" lägger lite sordi på det slutliga beslutet vilket jag tycker är synd. Det ändrar dock inte min uppfattning, jag tycker att Martinspoker är en av de mest seriösa i B2B nätverket trots denna soppa. Pokerforum är ett forum för yttrandefrihet under ansvar och så vill majoriteten av våra medlemmar ha det. Vi har klara regler och vad jag vet så bröts inga av de reglerna i denna tråd och har de brutits så rensade vi moderatorer i trådarna. Jag undrar vad Claus refererar till när han säger att forumet drivs av konkurrerande sajter. Jag tycker inte vi har premierat någon speciell sajt här. De som kanske verkat vara premierade så som Heypoker var då de var turneringspartner var helt enkelt för att de gjorde roliga saker för medlemmarna. 1. Pokerforum har ingen egen pokersajt som konkurrerar med Martinspoker. Det fanns en tid när jag låg på QoS med idéer om att utnyttja den kundbas Pokerforum.nu byggt upp för att skapa en pokersajt som promotas på Pokerforum.nu. En idé som skulle ge Pokerforum.nu en enorm marknadsföringskanal i en högexponerad tillväxtmarknad. En idé som garanterat gjort de drivande parterna i en sådan idé fina pengar. En sådan idé hade bakom kulisserna tagit den deal som gett mest pengar, inte den deal som gör "roliga saker" för medlemmarna. Den idén avfärdade dock QoS med motiveringen att Pokerforum vill vara ett oberoende forum för ALLA pokerspelare och för ALLA pokersajter. Skicka alltså inte mig en kram eller tack på något sätt, skicka QoS det... dessutom vill han gärna ha en kram 2. Jag är moderator och har varit relativt aktiv i tråden. Redan tidigt så skrev jag dels vilken information jag sett utåt men också att jag tyckte man skulle ge Martinspoker tid att reda ut detta helt innan man springer till någon press. Den tid jag tyckte man skulle ge MP har ju f.ö inte ens gått nu när allt redan är löst... Bara för att medlemmarna då säger vad de tycker så kan inte Pokerforum.nu cencurera bort de inläggen för att medlemmarna tycker olika än vad vissa av oss moderatorer gör, där inte ens vi är eniga (har samma uppfattning) i frågan. Oavsett vad som nu hänt tycker jag ändå som jag sa att Martinspoker är en bra sajt i B2B nätverket och att de faktiskt är bättre än hur de handlat i den här soppan... Citera
Matteprof Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Om man sedan tittar på pokerforumens kraft så är det ett intressant fenomén vi sett. Hur man egentligen hoppas att liknande ärenden ska skötas är ju att ett pokerförbund ska ställa upp för att hjälpa en spelare i den situationen, men nu visar vi att vi tillsammans på Pokerforum.nu kan stå upp och ställa krav för att hjälpa en för oss helt okänd spelare och nå annars helt ouppnåeliga resultat. Det är stort. Att det sedan kom under hot om bojkott (något som jag personligen inte stödjer utan anser vara för drastiskt) må vara en faktor som uppkommer genom yttrandefrihet och ocensurerande moderering... Tittar man dessutom på andra ämnen som skapat en spelarstorm så ser man att vi inte cencurerat de heller, exempelvis: * När Rahmn fick sitt konto hackat på Party, så skrevs det på samma sätt. * När Everest stängde av ett 50-tal fuskkonton så blev det några oskyldiga konton avstängda. Då blev det samma "häxjakt". Finns fler exempel.... Ingen av dessa sajter har valt att anklaga olika svenska pokerforum för "vicious attacks". Tvärt om, de har insett värdet att ha en ständig kontakt via forumet via sajtrepresentanterna! De har förstått var deras kunder hänger och var de bildar sig sin uppfattning. Citera
baller Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Claus Nielsen - “I am very disappointed in the way the Swedish poker forums have handled this matter. They allow anything to be written on their sites, and does very little moderating, unlike the way other professional run forums throughout the poker world does. kan pf.nu vara ett av världens mest modererade pokerforum (av större storlek)... sorry.. men din kommentar är tomte... Citera
MBengtsson Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 öh.. en sak som jag av någon anledning inte tänkt på tidigare.. och troligen ingen annan heller verkar det som. Försöker inte på något sätt försvara Nielsens text här men undrar: Det är inte så att Biffberra gått ut på ett antal andra forum och beklagat sig och det är dessa forum Nielsen beskriver i sitt brev? I så fall kan man ju tycka han borde undvikit att skicka brevet till pokerforum.nu, men min fråga är alltså: Finns där fler svenska pokerforum och hur har i så fall snacket gått i "systertrådarna" där? Citera
TotalFarsa Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Du har alltså missat wsop och prosharks? Det var inte illa Trådarna har väl haft ungefär samma ton som här på pf. /TF Citera
Hjort Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 kan pf.nu vara ett av världens mest modererade pokerforum (av större storlek)... sorry.. men din kommentar är tomte... Saken är väl att Claus är lite av en kärring som inte kan hantera PR eller öppen diskussion. Blir lätt att man känner sig lite ledsen då. Vore jag aktieägare skulle jag fråga mig vad sjutton den killen gör för sorts jobb som VD. Vet inte riktigt vilken sorts moderering han hoppats på egentligen. Skulle vi tagit bort inläggen som var kritiska eller? Får försöka bättra oss till nästa gång... Citera
Momus Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Saken är väl att Claus är lite av en kärring som inte kan hantera PR eller öppen diskussion. Blir lätt att man känner sig lite ledsen då. Vore jag aktieägare skulle jag fråga mig vad sjutton den killen gör för sorts jobb som VD. Nu ska du inte va elak och degradera Claus till en simpel VD. Han titulerar sig President. Kanske är han värvad från någon bananrepublik där de inte är vana att föra en öppen diskussion. Citera
shazmodan Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Haha Claus Nielsen asså... vilken clown. Om man nu inte vet hur man ska dra nytta av situationen, borde man väl åtminstånde ha vett nog att hålla käften för att inte göra situationen värre. Citera
gdaily Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Ni får gärna gnälla på sajter, men inte på privatpersoner, tack! Citera
baller Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Vem är privatperson i denna tråden, Biffberra??? Citera
Mjukis Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Vem är privatperson i denna tråden, Biffberra??? Claus Nielsen??? Citera
baller Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Jaha, förlåt jag trodde han företräde Martinspoker och inte som privatperson i detta sammanhang. Citera
emilio_barzini Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Skönt att det löste sig! Cred till Martin som löste det hela, tilsammans med Per. Det verkar ju ganska klart att MP och b2b har sagt åt biffberra att skriva det där "tack-inlägget" i tråden här och sen helt enkelt hålla käften. Det kanske tom var ett krav för att få resan? Jag tycker att många här i tråden har haft lite väääl dåligt tålamod. Tror ni sånna här beslut kan tas över en kopp kaffe på fikarasten? Jag har ingen aning om hur ekonomin hos MP ser ut men jag kan tänka mig att det iaf behövs tänkas igenom lite innan ett beslut tas. MP har trots allt endast haft 2 vardagar (fredag och måndag) på sig att fatta ett beslut ifrån det att den här stormen började. Och beslutet kom tydligen under eftermiddagen i måndags. Jag tycker det är rätt bra jobbat av MP ändå att kunna fatta ett sånt här beslut så fort. Sen att sättet dom publicerar beslutet på är lite konstigt är en annan sak... Grattis biffberra till vinsten!! Hoppas du klonkar i MC!! (så inte hela sagan slutar med en förlust på 3k om man vill se det så) Du lär iaf få en härlig upplevelse! Citera
Bein Postad 11 Januari , 2007 Rapport Postad 11 Januari , 2007 Skönt att det löste sig!Cred till Martin som löste det hela, tilsammans med Per. Det verkar ju ganska klart att MP och b2b har sagt åt biffberra att skriva det där "tack-inlägget" i tråden här och sen helt enkelt hålla käften. Det kanske tom var ett krav för att få resan? Jag tycker att många här i tråden har haft lite väääl dåligt tålamod. Tror ni sånna här beslut kan tas över en kopp kaffe på fikarasten? Jag har ingen aning om hur ekonomin hos MP ser ut men jag kan tänka mig att det iaf behövs tänkas igenom lite innan ett beslut tas. MP har trots allt endast haft 2 vardagar (fredag och måndag) på sig att fatta ett beslut ifrån det att den här stormen började. Och beslutet kom tydligen under eftermiddagen i måndags. Jag tycker det är rätt bra jobbat av MP ändå att kunna fatta ett sånt här beslut så fort. Sen att sättet dom publicerar beslutet på är lite konstigt är en annan sak... Grattis biffberra till vinsten!! Hoppas du klonkar i MC!! (så inte hela sagan slutar med en förlust på 3k om man vill se det så) Du lär iaf få en härlig upplevelse! Upplevelsen är nog värd way mer än 3k Citera
schenker Postad 11 Januari , 2007 Rapport Postad 11 Januari , 2007 Är det bara jag som tycks ha fått för mej att Martinspoker har kontor i Kista science tower? Hmm...har sett en kille med MartinsPoker-jacka glida omkring i centrum på lunchen. Du kan ha rätt. Citera
Ignatius Postad 11 Januari , 2007 Rapport Postad 11 Januari , 2007 Poker Magazine finns i Kista Science Tower. Citera
Recommended Posts