Gäst Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 Checkar QT i BB pre. Floppen är inte så mycket att säga om, träffar tvåpar på en obehaglig bräda och openbettar pott för att ta hem potten med en gång. Får en syn och ett av mardrömskorten kommer på turn. Finns ingen mening med att betta här tycker jag i och med att jag då inte kommer kunna kräma ur mer marker av en sämre hand. Fi instabettar ~pott och jag står inför ett jobbigt beslut. Vad gör vi? Det ligger ju redan en massa i potten så ska jag pusha och bara betala av en eventuell stege? (Inga reads på Fi ) Full Tilt Poker No Limit Holdem Tournament Blinds: t25/t50 9 players Converter Stack sizes: UTG: t1720 UTG+1: t1090 MP1: t1440 MP2: t1485 MP3: t1240 CO: t1880 Button: t1500 SB: t1330 Hero: t1815 Pre-flop: (9 players) Hero is BB with Q:spade: T:club: 2 folds, MP1 calls t50 (pot was t75), 3 folds, Button calls t50 (pot was t125), SB calls t25 (pot was t175), Hero checks. Flop: Q:diamond: T:diamond: 8:heart: (t200, 4 players) SB checks, Hero bets t200, MP1 folds, Button calls t200 (pot was t400), SB folds. Turn: J:club: (t600, 2 players) Hero checks, Button bets t500, Hero raises ??? Citera
MacDaddy Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 Som spelat hero folds. Du måste leda ut på turn när ett skrämmselkort kommer annars gissar du resten av handen. JAg brukar c/r all-in vid såna här lägen. Iaf när blindsen är 50/100. När blindsen är så pass låga försöker jag hålla potten rätt så liten tills jag sett river, vill inte committa mig i sånt tidigt skede ur position. Orka betta flera hundra 3ggr när typ varje kort som faller är scarecards. Citera
Gäst Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 Som spelat hero folds. Du måste leda ut på turn när ett skrämmselkort kommer annars gissar du resten av handen.JAg brukar c/r all-in vid såna här lägen. Iaf när blindsen är 50/100. När blindsen är så pass låga försöker jag hålla potten rätt så liten tills jag sett river, vill inte committa mig i sånt tidigt skede ur position. Orka betta flera hundra 3ggr när typ varje kort som faller är scarecards. Själv tycker jag precis tvärt om. Leder jag turn är jag rättså comittad om Fi pushar. Nu ger jag Fi chansen att bluffa en sämre hand så enligt mig är push det bästa. Särskilt i och med att det är så pass tidigit i turneringen (=långt ifrån bubblan). Ska bli kul att se vad andra tycker, kanske är fel ute Citera
ampixo Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 Usch och ve och blä. Har du absolut inga reads ser jag inte hur vi kan spela vidare den här handen. Har ju fortfarande kvar gott om chips om vi foldar så känns som en måstefold här. Vad slår vi? Ska det spelas vidare är det väl push som gäller. Citera
Bodinarn Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 Tror inte jag hade orkat lägga där. Citera
Bluwajt Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 Jag pushar här. Känns mycket möjligt att fi försöker köpa loss. Citera
Kornone Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 Jag pushar också. Visst, de är ett mardrömskort men inte tillräckligt för att överväga att vika varefall. För det är ju push eller fold det är frågan om här, inget annat. Citera
Gäst Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 Jag pushar också. Visst, de är ett mardrömskort men inte tillräckligt för att överväga att vika varefall. För det är ju push eller fold det är frågan om här, inget annat. Såklart Citera
Olyckan_77 Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 Vad ska han ha lixom? Iom att färgdraget ligger ute inför turn så finns ju chansen att han drar till den, vilket tyder på att chansen att fi bluffar ökar. Dessutom anser jag chansen högre att han träffat stegen på turn om floppen istället varit tex T 8 7, dvs att han då haft öppen stegdrag. Med floppen Q T 8 drar han till, ja vadå? Visst kan han ha Q9, X9s el dyl... men jag anser nog att det i detta läget är mest ev+ att pusha. Citera
Gäst Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 Vad tycker ni om turnchecken? I mina ögon är det VÄLDIGT VÄLDIGT standard men jag kanske har fel? MacDaddy är ju av en annan uppfattning. Kommentarer? Citera
Skanke Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 Jag checkar på turn så gott som 100% där, synen tar jag rätt ofta oxå..... Med syn menar jag såklart in med alla marker,,,, Citera
eurythmech Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 om du pushar turn så hade jag spelat den identiskt Citera
Recommended Posts