Gå till innehåll

Jobba med poker backstage


mukkitre

Recommended Posts

Hur langt? Vilka sajter ar det du menar specifikt?

 

Mycket storre sajter än betway iallafall:-) Ja det är mycket folk som tjänar grymt bra och har ett bra jobb som inte har någon högre utbildning.

Det kan Ziner garantera då vi har jobbat på samma arbetsplats.

 

Visst är det meriterande med utbildning men absolut inte något krav på de flesta tjänsterna i branschen, men visst siktar du på att bli direktör kanske du kommer att ha problem utan utbildning.

Men tjäna jävligt bra med pengar och ha ett jobb som man trivs med är inga problem utan utbildning.

Det vill säga så länge du är kvalificerad till jobbet.

 

 

Måste jobba nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det där var ju inte svar på en enda av mina frågor.

 

Dessutom:

1. Att ha ett jobb som man trivs med är väl jävligt individuellt. En del trivs med att jobba på McDonalds, andra inte.

2. Att tjäna jävligt bra också ganska relativt. En bra i lön i Sverge kan vara småsmulor i exempelvis London.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte hänga ut någon personligen eller något företag Jennez.

 

Öh? Det har ni ju redan gjort, dessutom ber jag er inte att hänga ut någon personligen. Jag undrar bara vilken den högsta positionen är som man kan få inom ett pokerföretag om man inte har utbildning (ta gärna ett exempel som stämmer med verkligheten, inga gissningar tack) och ovanpå det vill jag då också veta exakt på vilket företag (alltså vilken site) som ni har observerat detta fenomen.

 

Tack på förhand!

 

Så om man kan tjäna bra eller inte utan utbildning, kan vi låta vara relativt.

 

Självklart kan man tjäna bra utan utbildning, ingen som har sagt något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns alla tjänster bara i utlandet? Kan företagen inte ens ha kontor i Sverige utan att det bryter mot spelmonopolet?

 

Det finns företag som har kontor i Sverige, men det är olagligt. Många har omskrivningar av företagsnamnen som ”konsultfirmor” eller annat men det är trots det ”otillåtet främjande av utländskt lotteri” de gör sig skyldiga till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Så med lite omskrivningar skulle man som enskild företagare kunna sköta ett jobb från Sverige, för ett utländskt bolag, och sen fakturera bolaget istället för att arbeta för lön?

 

Ja, det kan man, men det är alltså olagligt. Det finns mycket man kan göra som är olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men VM i att inte förstå vad som åsyftas... Självklart kan man komma upp sig utan utbildning om man har rätt kontakter, rätt erfarenheter och rätt kompetens...

 

Äsch, orka...

 

Kompetens? Var skrev jag eller Ziner att personerna som har lyckats bra utan utbildning inte har rätt kompetens?

Jag är rätt packad nu men Jennez skrev att utan utbildning så tar det stopp nånstans i karriären och du höll med han?

Jag skrev att det absolut inte var ett krav men var skrev jag att de inte ska ha kompetens?

 

FATTAR NADA?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Skulle man hitta en tjänst i Stockholm via pentasia.com är man då tvungen att åka till London (eller vart de nu huserar) för att gå på en eventuell intervju och genomföra denna på engelska? Känns läskigt för ett nervvrak som jag :roll:

 

Vill du jobba hos ett pokerbolag utan att kunna prata engelska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kanske bara är nervös inför intervju på engelska?

 

Ja det förstår jag också. Jag kanske uttryckte mig klumpigt. Det jag menade egentligen var att ska man ha ett jobb som till stora delar består av att prata och skriva på engelska med kunder och kollegor så ska väl en intervju på engelska vara rätt överkomlig. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Dessutom vill jag upplysa dig om att det finns jobb där en av dina arbetsuppgifter enbart består utav att spela poker hos konkurrenterna.

 

 

 

Det där har jag hört talas om. Vet du mer vad det innebär egentligen?

 

-----------------

 

Angående debatten om utbildning osv så kan man väl säga att inom många branscher kan man komma långt utan utbildning men man når ofta ett tak och utbildningen gör ofta att det går snabbare. Pokerbranschen är ganska ny och snabbväxande och där går allt snabbare precis som i alla snabbt växande branscher.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det förstår jag också. Jag kanske uttryckte mig klumpigt. Det jag menade egentligen var att ska man ha ett jobb som till stora delar består av att prata och skriva på engelska med kunder och kollegor så ska väl en intervju på engelska vara rätt överkomlig. Eller?

 

Självklart har du rätt. Jag försökte bara vara lite ödmjuk i mitt inlägg. Frågan gäller egentligen om tjänsten finns i Stockholm ska man då behöva åka till UK? Någon som har erfarenhet av detta?

 

Skulle en tjänst dyka upp och det skulle bli aktuellt med en intervju i UK åker jag givetvis dit direkt.

 

Men det är rätt, jag visade svaghet i mitt tidigare inlägg så det är bara att panga på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...