Gå till innehåll

Stoffe har blivit Pappa :D Bilder på sidan 38 [#570]


stoffe83

Recommended Posts

Det är lite som tidigare talare har sagt här... Inte så mycke fancyplay.

 

Jag såg en film av howard lederer igen igår, där han först går igenom grundtaktik. En väldigt tight strategi där han spelar väldigt tight och försiktigt hela tiden och lägger stor vikt vid vad han kan syna med, höja med, limpa med och kasta innan flopp i tidig, mellan och sen position samt knappen och blindarna. Efter allt detta snack går han igenom flop, turn och river, också med en väldigt tight strategi och inget "fancy play" som tidigare talare pratar om.

 

Sedan kom hans andra avsnitt, och det handlade helt och hållet om hur man kan variera sitt spel och gå undan sin vanliga grundtaktik ibland. Men lyssna nu, för detta blev jag förvånad av.

 

Han säger att en mycket duktig pokerspelare, fortfarande bara går undan denna tighta strategi så lite som 10% av alla händer han väl tänker spela! Och detta har jag hört folk säga förut i filmer och böcker!

 

Ett lite finare "fancy play" preflop är ju t ex att limpa med AA under the gun. Men detta rekomenderas att göras mindre än 30% av gångerna och förmodligen ännu mer sällan! Och 5-10% av gångerna ska man även limpa med 56s för att inte bli alltför förutsägbar. Men trots att jag säger detta nu om att inte bli förutsägbar, så får man tänka lite på vilka man spelar mot också!

 

Du sitter på näst lägsta nivån på en sida med massa spelare. Antalet spelare som du "bygger rykte" för om ditt eget spel är nog ganska få... Så fancy play är ännu mindre viktigt här! Det är en nivå där folk betalar alldeles för mycke pengar för att dra till bättre händer och även när dom bara har toppar och dåliga kickers! Använd den fördelen och koncentrera dig på att få ut så mycke pengar som möjligt vid dessa tillfällen.

 

Och eftersom fler folk bara synar ner med sina toppar dåliga kickers, så kommer dom mer sällan beta tillbaka, så när dom väl gör detta, har dom nog starka händer och de kan vara en god idé att slänga sina marginella överpar eller sitt toppar med medioker kicker.

 

Många goda tips har du fått och många goda tips kommer du få. Men en otroligt viktig sak som jag tror du ska göra, som jag håller på att göra just nu, är att skaffa dig en stark tight grundstrategi som du ska följa oftare än du förmodligen gör nu!

 

Ett vinnande spel på NL20/NL50 skiljer sig massor från de vinnande spelet på NL600, och kollar man på en pokerfilm eller läser en bok, så platsar de grundläggande spelet vid NL50, och fancy spelet platsar på minst NL400. De tåls att tänka på!

 

Så lycka till nu stoffe från en spelare som försöker hitta tillbaka till grunden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 583
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är lite som tidigare talare har sagt här... Inte så mycke fancyplay.

 

Jag såg en film av howard lederer igen igår, där han först går igenom grundtaktik. En väldigt tight strategi där han spelar väldigt tight och försiktigt hela tiden och lägger stor vikt vid vad han kan syna med, höja med, limpa med och kasta innan flopp i tidig, mellan och sen position samt knappen och blindarna. Efter allt detta snack går han igenom flop, turn och river, också med en väldigt tight strategi och inget "fancy play" som tidigare talare pratar om.

 

Sedan kom hans andra avsnitt, och det handlade helt och hållet om hur man kan variera sitt spel och gå undan sin vanliga grundtaktik ibland. Men lyssna nu, för detta blev jag förvånad av.

 

Han säger att en mycket duktig pokerspelare, fortfarande bara går undan denna tighta strategi så lite som 10% av alla händer han väl tänker spela! Och detta har jag hört folk säga förut i filmer och böcker!

 

Ett lite finare "fancy play" preflop är ju t ex att limpa med AA under the gun. Men detta rekomenderas att göras mindre än 30% av gångerna och förmodligen ännu mer sällan! Och 5-10% av gångerna ska man även limpa med 56s för att inte bli alltför förutsägbar. Men trots att jag säger detta nu om att inte bli förutsägbar, så får man tänka lite på vilka man spelar mot också!

 

Du sitter på näst lägsta nivån på en sida med massa spelare. Antalet spelare som du "bygger rykte" för om ditt eget spel är nog ganska få... Så fancy play är ännu mindre viktigt här! Det är en nivå där folk betalar alldeles för mycke pengar för att dra till bättre händer och även när dom bara har toppar och dåliga kickers! Använd den fördelen och koncentrera dig på att få ut så mycke pengar som möjligt vid dessa tillfällen.

 

Och eftersom fler folk bara synar ner med sina toppar dåliga kickers, så kommer dom mer sällan beta tillbaka, så när dom väl gör detta, har dom nog starka händer och de kan vara en god idé att slänga sina marginella överpar eller sitt toppar med medioker kicker.

 

Många goda tips har du fått och många goda tips kommer du få. Men en otroligt viktig sak som jag tror du ska göra, som jag håller på att göra just nu, är att skaffa dig en stark tight grundstrategi som du ska följa oftare än du förmodligen gör nu!

 

Ett vinnande spel på NL20/NL50 skiljer sig massor från de vinnande spelet på NL600, och kollar man på en pokerfilm eller läser en bok, så platsar de grundläggande spelet vid NL50, och fancy spelet platsar på minst NL400. De tåls att tänka på!

 

Så lycka till nu stoffe från en spelare som försöker hitta tillbaka till grunden!

 

 

Tack Rickard!

Tycker det är dax för tightare msn kontakt oxå för den delen! Det va då vi låg på top ;)

Skulle du kunna skicka över filmerna någon dag? Skulle nog vara nyttigt!

Take care!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog och spelade en session som inte varade så länge! Anledningen att jag måste få i mig mat :)

Men sessionen gick bra, mest pga av handen här nere! Gillade vad an skrev i chatten :D

 

 

Bankrulle: $2059

 

 

Dealing Hole Cards(Qc 8c )

> yonazzz folded

> _Monks_ checked

> Daller raised for $1

> larplarplarp folded

> Hero called for $0.75

> LaMeRR folded

> _Monks_ folded

> Dealing the Flop(9c Jc 10s )

> Hero checked

> Daller bet for $1.62

> Hero called for $1.62

> Dealing the turn(3d )

> Hero checked

> Daller checked

> Dealing the river(7s )

> Hero bet for $6.49

> Daller raised for $12.98

> Hero went all-in for $40.39

> Daller called for $33.90

> Hero shows a Straight, Queen high

(Qc Jc 10s 9c 8c )

> Daller shows a Straight, Jack high

(Jc 10s 9c 8s 7s )

> Hero wins $97.25 with a Straight, Queen high

 

Daller> so sick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Dealing Hole Cards(Qc 8c )

> yonazzz folded

> _Monks_ checked

> Daller raised for $1

> larplarplarp folded

> Hero called for $0.75

 

 

 

Jag tycker inte det är nån bra syn. (I SB som jag förstår det)

Eller snarare.. det beror på i vilket syfte du tar synen.

Om du tar den för att försvara blindsen mot trötta stöldförsök på CO så kanske det är ok.

Men annars är det knappast +EV även om det funkade den här gången.

 

1. Handen är väldigt spekulativ och då vill man kunna vinna en stor pott. Antingen du eller fi (eller båda) har mer än 100BB. Då kan du inte vinna tillräckligt jämfört med de gånger du synade preflop och sen foldade på flop.

2. Du har den sämsta positionen för spel postflop.

 

Därför tycker jag att man bör slänga den preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man spelat en session efter jobbet! Blev 5 bord.

Började bra och jag spelade stabilt tyckte jag sj. Va några händer som tyvärr kosta (postar dem här nere). Så det blev ett väldigt litet plus! Men jag är glad att jag fxade till det efter att ha legat minus!

 

 

Bankrulle: $2078

 

 

Dealing Hole Cards(7s 5s )

> Mizuno33 folded

> Socre_ folded

> Rockafella62 called for $0.50

> larplarplarp folded

> supersaints0 folded

> Hero checked

> Dealing the Flop(As 2s Qs )

> Hero bet for $1.25

> Rockafella62 raised for $2.50

> Hero called for $1.25

> Dealing the turn(Js )

> Socre_ brought $1.50 to the table

> Hero bet for $3.50

> Rockafella62 called for $3.50

> Dealing the river(Kh )

> Hero bet for $13.25

> Rockafella62 raised for $53

> Hero, you have 10 seconds to respond

> Hero folded

> Rockafella62 mucked

> Rockafella62 wins $77.55

 

 

 

Dealing Hole Cards(Jc 8c )

> 1254am folded

> djordje__ called for $0.50

> razios182 folded

> Hero called for $0.50

> -MrCash- called for $0.25

> DegosN checked

> Dealing the Flop(5c 5s 3c )

> -MrCash- checked

> DegosN bet for $2

> djordje__ folded

> Hero called for $2

> -MrCash- folded

> Dealing the turn(Qc )

> 1254am brought $2.75 to the table

> DegosN bet for $3

> Hero called for $3

> Dealing the river(4s )

> DegosN bet for $12

> Hero went all-in for $51.60

> DegosN went all-in for $28.80

> Extra chips returned to Hero, $10.80

> DegosN shows a Full House, Fives full of Queens

(5c 5s 5d Qc Qd )

> Hero mucked

> DegosN wins $90.60 with a Full House, Fives full of Queens

 

 

Dealing Hole Cards(Ks Ad )

> Hero raised for $2

> Perkles2143 called for $2

> Wanpablo folded

> pokeroscar folded

> Dealing the Flop(2h 2d Kh )

> Hero bet for $2.50

> Perkles2143 raised for $8.90

> Hero called for $6.40

> Dealing the turn(6s )

> Hero checked

> Perkles2143 bet for $10.27

> Hero went all-in for $39.60

> Perkles2143 called for $29.33

> Dealing the river(6d )

> Hero shows Two Pair, Kings over Sixes, with kicker card Ace

(Kh Ks 6s 6d Ad )

> Perkles2143 shows a Full House, Deuces full of Sixes

(2h 2d 2s 6s 6d )

> Perkles2143 wins $99.75 with a Full House, Deuces full of Sixes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dealing Hole Cards(7s 5s )

> Mizuno33 folded

> Socre_ folded

> Rockafella62 called for $0.50

> larplarplarp folded

> supersaints0 folded

> Hero checked

> Dealing the Flop(As 2s Qs )

> Hero bet for $1.25

> Rockafella62 raised for $2.50

> Hero called for $1.25

> Dealing the turn(Js )

> Socre_ brought $1.50 to the table

> Hero bet for $3.50

> Rockafella62 called for $3.50

> Dealing the river(Kh )

> Hero bet for $13.25

> Rockafella62 raised for $53

> Hero, you have 10 seconds to respond

> Hero folded

> Rockafella62 mucked

> Rockafella62 wins $77.55

 

 

 

Dealing Hole Cards(Jc 8c )

> 1254am folded

> djordje__ called for $0.50

> razios182 folded

> Hero called for $0.50

> -MrCash- called for $0.25

> DegosN checked

> Dealing the Flop(5c 5s 3c )

> -MrCash- checked

> DegosN bet for $2

> djordje__ folded

> Hero called for $2

> -MrCash- folded

> Dealing the turn(Qc )

> 1254am brought $2.75 to the table

> DegosN bet for $3

> Hero called for $3

> Dealing the river(4s )

> DegosN bet for $12

> Hero went all-in for $51.60

> DegosN went all-in for $28.80

> Extra chips returned to Hero, $10.80

> DegosN shows a Full House, Fives full of Queens

(5c 5s 5d Qc Qd )

> Hero mucked

> DegosN wins $90.60 with a Full House, Fives full of Queens

 

 

Dealing Hole Cards(Ks Ad )

> Hero raised for $2

> Perkles2143 called for $2

> Wanpablo folded

> pokeroscar folded

> Dealing the Flop(2h 2d Kh )

> Hero bet for $2.50

> Perkles2143 raised for $8.90

> Hero called for $6.40

> Dealing the turn(6s )

> Hero checked

> Perkles2143 bet for $10.27

> Hero went all-in for $39.60

> Perkles2143 called for $29.33

> Dealing the river(6d )

> Hero shows Two Pair, Kings over Sixes, with kicker card Ace

(Kh Ks 6s 6d Ad )

> Perkles2143 shows a Full House, Deuces full of Sixes

(2h 2d 2s 6s 6d )

> Perkles2143 wins $99.75 with a Full House, Deuces full of Sixes

 

 

57: Antar du vet att du överspelade handen. Måste åtminstone checka den rivern. Vill du beta så blockbeta. Eller försökte du bluffa?? Hajar inte riktigt, du har ju iaf showdown värde och han har visat att han inte vill vika. Om han inte är tom - vilket han inte är pga spel på flop å turn kommer han checka bakom med allt som inte slår oss. Även en del händer som slår oss.

 

J8: Vik pre, slå upp om du ska spela den. Räcker att syna river, du får inte syn av mycket du slår. Kollade igenom brorsans PT - han har lirat lite mot DegosN. Han är inte särskilt bra, framförallt preflop. Men han är relativt passiv. Skulle inte betat ut flop utan en 5:a in i två limpers. Kanske korrekt att ställa river trots allt. Btw, slå inte upp J8 om en snubbe som DegosN sitter i blindsen - syngaranti :-D

 

AK: Ställ inte turn - tappar värde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

PRIMA:

 

Började med $2366

Slutar med $2072

__________________

Resultat: -$294

 

 

 

Kommer nu att spela mest NL20 för att hitta vinnarspåret igen! Men något eller några NL50 kommer det att bli!

Började prova NL20 igår i 20 minuter och en stund nu! Ligger straxt över 4 inköp + på det, men vilka utdragningar man springer in i ;)

 

 

Aktuell bankrulle: $2157 + cashback!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då blir man pappa i natt som kommer eller imorgon! :shock: :shock: :-):-D:lol:

Har tillbringat natten på förlossningen då tjejen hade öppnat sig 2cm men dom ville ha henne under observation, då dotterns hjärtslag var för höga (stressad). Så imorse när läkaren skulle känna efter så sa hon att det var så gott som redo där nere. Det va bara en liten bit av kanten kvar och den skulle hon då ordna till för att starta på det hela!

Sen kom orden "Jag tror ni har erat barn inatt eller imorgon"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommer inte bli nåt direkt spel närmaste dagarna, men sen om nätterna! Jag menar, hur mycket borde man inte klonka när man har en sån skatt att sitta o titta på under tiden!

Iofs har jag en skit data nu som jag fick låna av el giganten! Min började häromdagen att helt plötsligt ge ifrån sig några knäppande ljud! Skumt!

 

Take care // Pappa Stoffe :D:D:D:D:D

 

Ps. Grattis till miljonen Dawwe!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för gratulationerna! :D

Appel: Vi är hemma och fixar videokamera och förlossningsväska osv, annars skulle jag inte vara här :)

 

Bossebo: hehe kan behövas :) Men jag har juh inte ditt nummer! Dock ska jag pm:a dig mitt nummer, så vi kan höras när ni är i Norrköping! Men nu kan du berätta för Livia att hon snart får en kompis :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort Grattis!

 

Ett lilltips från en nybliven far:

Du kommer att bli erbjuden att få titta in i hugget när lillan är på väg. Nappa inte på detta erbjudande. Jag gjorde det och det tog låååång tid innan jag tyckte det var en speciellt mysig del av mammas kropp. Hela födelseprocessen e ju fantastisk och vacker men den blir inte vackrare av att glutta där, just då...

 

Sen va fan, videofilma först efter födseln. Håll din kvinna i handen och säg hur duktig hon är bara, sen tar du fram kameran när allt e klart.

 

Stort lycka te!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...