Gå till innehåll

$15+1 Turbo SnG Pokerstars


rosjon

Recommended Posts

Gör om frågan o handen till 77 med FI på förväntat två överkort, vilka synar, vilka viker?

 

Eller ändra förutsättningar på stackstorlekarna/blindsen.

 

Skulle vara kul att veta vart man normalt ska dra gränsen för allinsyn på bubblan mot två st semishortstacks.

 

Situationen som visas är ju säkert en given syn, och många av oss hade tagit den, men som eurytmech skriver: hade vi velat ta en singling om vi visste att han satt på AK? Troligen inte.

 

Är värdet av att dubbla upp värt risken att att åka ut? Troligen har han ju ett A o några outs naturligtvis. Inte alltid det är så givet som vissa trycks tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort en snabb icm-beräkning nu, hoppas att verktyget jag hittade räknade rätt.

 

För att all-in-synen ska vara lönsam måste vi vinna 68.6% av gångerna.

 

Med just QQ har man gissar jag lite mer, någon kan gärna få räkna ut vilken HD storstacken måste ha för att synen ska vara lönsam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om storstacken synar all-ins för brett får vi öppna smalare, helt enkelt.

 

Och sen att jag skulle ha nämnt något om nån "coinflip" vs AK, wtf?

Jag brukar ha vettiga funderingar :)

Sätt upp en hd vi har 50% mot istället, så får vi något av värde att diskutera.

Kilso fick ICM till 68.6%, jag fick det till 67.8%, och för att vi ska nå upp dit med QQ krävs det att han spelar många händer sämre än Ax, vilket han säkert kan göra. Men särskilt mycket sämre än QQ kan vi inte spela raise/syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...