Gå till innehåll

Wiznakh får ev+ i livet och på SNGs (nya mål nu!)

Recommended Posts

Postad

Soft dag :) Ingen skitmat idag heller, och gick upp i tid också.

På kvällen träffade jag den lilla blonda som jessica säger. Spelade mina kort rätt och det slutade precis som det skulle. ;)

Sen spelade jag poker sen natt, vann typ 200$ på 22-dollars, men skämde ut mig och fick för mig att spela cashgame och torskade vinsterna. Jaja, det är väl en läxa, inte spela massa jävla cashgames långt över min BR, "bara för att det är kul".

Imorrn blir det grind på dagen, sen förhoppningsvis festa på kvällen.

Postad
Soft dag :) Ingen skitmat idag heller, och gick upp i tid också.

På kvällen träffade jag den lilla blonda som jessica säger. Spelade mina kort rätt och det slutade precis som det skulle. ;)

Sen spelade jag poker sen natt, vann typ 200$ på 22-dollars, men skämde ut mig och fick för mig att spela cashgame och torskade vinsterna. Jaja, det är väl en läxa, inte spela massa jävla cashgames långt över min BR, "bara för att det är kul".

Imorrn blir det grind på dagen, sen förhoppningsvis festa på kvällen.

Skönaste var ju ändå denna msn konversationen

wiz: Vunnit fint nu, BR är redan 700+ riktigt skönt.

Jag: Kul som fan!

(sen följer en tirad om hur han ska hålla sig borta från CG och fokusera på sng där han hittat flytet)

wiz: vad gör du?

Jag: Grindar NL600 atm

wiz: Fan va sugen jag blev på CG, ska fan testa lite nl200 med min feta rulle :P

jag: gl

5 min senare

wiz: helvetes tilt.. Rivrade färg mot kåk.. Fan

The rest is history.

:D Den får du bjuda på Wiz :P Hoppas du hittar plusset imorn :)

Postad
Skönaste var ju ändå denna msn konversationen

wiz: Vunnit fint nu, BR är redan 700+ riktigt skönt.

Jag: Kul som fan!

(sen följer en tirad om hur han ska hålla sig borta från CG och fokusera på sng där han hittat flytet)

wiz: vad gör du?

Jag: Grindar NL600 atm

wiz: Fan va sugen jag blev på CG, ska fan testa lite nl200 med min feta rulle :P

jag: gl

5 min senare

wiz: helvetes tilt.. Rivrade färg mot kåk.. Fan

The rest is history.

:D Den får du bjuda på Wiz :P Hoppas du hittar plusset imorn :)

Haha aa klart jag bjuder på den. Är ju idiot som spelar över huvudtaget, men är ju åt helvete att jag måste ha otur då med ;)

Postad

Åt helvete nu. Skulle träffat "den lilla blonda" ikväll, men är tvungen att jobba. Tilt.

Ännu mer tilt var dock igår, vi var hemma hos en polare och festade och badade bastu. När vi skulle göra oss iordning för att dra ut var alla rätt wastade, speciellt en av polarna... han råkade på ngt sätt fastna i mina kalsonger som låg på mina kläder, och blev förbannad och slängde dem i jacuzzin och spolade vatten på dem. Jag blev också förbannad eftersom han gjorde det, men visste inte att det var han just då.

Hur som helst så när jag skulle böja mig ner och plocka upp dem så snubbla jag till och skulle få tag på ngt att hålla i mig i, slutar med att jag råkar lägga all tyngd på munstycket till duschen som satt monterad på kanten. Hela skiten går sönder.

Någon som vet hur mycket det kostar med ett munstycke till en jacuzzi + montering?

Pokern går också dåligt.

Postad

Nu är det dags att introducera lite mål och lägga upp dagboken ungefär som min gamla livsdagbok fungerade. (länk här: http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=18196).

Ska dela upp det i långsiktiga och kortsiktiga mål. Vi börjar med de långsiktiga.

1. Bli skalman. Japp, ni såg rätt. Jag ska bli skalman, med mat och sovklocka med hela köret. Dygnsrytmen har varit åt helvete länge nu, ska förbättras. Sedan ska jag börja äta frukost varje dag när jag vaknar och börja äta på lite normalare tider. Har lovat morsan att hjälpa till bättre hemma också, får nog lägga in det här.

Mål: Gå och lägga mig mellan 2 och 3 vardagar, och gå upp mellan 11 och 12. Helger sova hur länge jag vill. Låter ganska slappt för de flesta människor, men är en oerhörd förbättring för mig som knappt ser solen om dagarna. Frukost varje dag. Försöka äta med familjen på normala tider och dra ner på nattmackorana. Har lovat morsan att hjälpa till bättre hemma också, får nog lägga in det här.

2. Bli nyttigare. Sluta leva som en 250-kilos amerikan helt enkelt.

Mål: Få tillbaka en normal konsumtion av snabbmat och läsk. Januari månad ut = ingen läsk, ingen pizza, ingen mcd, ingen annan snabbmat. Efter det sätta rimliga begränsningarn.

3. Komma i form. Börja träna riktigt ordentligt, "som förr i tiden". Tränade i stort sett varje dag fram tills ungefär för ett år sedan, ska försöka med det igen. Har börjat med fotbollen igen, men ska komplettera med egen träning.

Mål: Träna fotboll 3 ggr i veckan (jobbar jag så får jag gå ut och löpa istället). Springa eller motsvarande 1-2 gånger i veckan. Promenera min 30 min alla andra dagar.

4. Fixa "framtidssakerna". Håller på med en del grejer som är viktiga för min framtid som jag måste se till att fixa. De grejerna är att ordentligt lära mig att redigera på tidningen vilket kan ge sjusta jobb i framtiden, fixa studierna (pluggar en distanskurs som jag ligger efter i, fixar jag inte det får jag inga studielån senare kanske) samt att jag måste ta körkort.

Mål: Kort sagt, ta körkort, lära mig redigera och fixa studierna.

Sen har vi lite kortsiktiga grejer jag ska fixa nu på en gång.

* Jobba ifatt det jag ligger efter i studierna innan veckan är slut. Har tre uppgifter som måste göras.

* Fixa det lilla ekonomiska trubbel jag befinner mig i, behöver skaffa fram 3k SEK. Går det inte på annat sätt får jag casha pokern.

* Inte göra bort mig med den fina tjej jag börjat träffa.

* Hålla mig nykter resten av januari. Har inte varit nykter mer än 10 dagar i sträck sen min 18årsdag (december 2005).

Äh, kommer inte på fler kortsiktiga mål fast jag nästan tänkte ut 10 st förut. Men är väl trött, kommer på fler senare och editar in dem. Imorgon ska jag slänga upp målen för pokern också, men nu ska jag sova.

Postad

Ska dessutom på gammalt maner försöka tänka igenom morgondagen i livsdagboken före jag går och lägger mig varje kväll. Börjar väl direkt, imorgon ska jag:

1. Gå upp i tid, och äta frukost och sånt tjaffs, jag är ju skalman nu.

2. Spela poker och sätta upp mål för pokerliret.

3. Fixa en av skoluppgifterna.

4. Köpa ett par nya skor för mina sista IRL pengar. Dom andra är helt trashade.

5. Träna fotboll.

6. Spela mera poker.

Postad

Gick upp senare än jag tänkt mig (kl 1), och sedan ösregnade det så sket i att gå ner på stan och köpa skor...

Sedan hann jag bara med en halv skoluppgift, annars blev dagen som jag tänkt mig.

Var tvungen att casha ut typ 500$ från min pokerrulle, behöver pengarna till att köpa lite grejer IRL och betala lite pengar jag är skyldig folk, så får typ börja om på 11$ sngs igen.

Beställde massa kurslitteratur nyss, det är ju hur dyrt som helst ju :(

Imorgon blir det såhär:

1. Gå upp senast 12 och käka frukost.

2. Göra klart skoluppgiften.

3. Ner på stan och handla skor.

4. Träffa "den lilla blonda".

5. Pokergrind på kvällen.

Postad

Idag utlovades pokermål. Här är dem. Mitt långsiktiga mål är att pokern ska bli en stabil sidoinkomst som jag kan plocka in extrapengar ifrån när jag vill unna mig saker, samt att kunna betala lite större utgifter t.ex. Körkortet, resa i sommar, eventuell flytt i höst.

Har just nu ca 300$ (är mitt i en session så vet ej exakt), vilket är en ganska ynklig rulle. Så får för tillfället hålla mig till 11$-sngs.

Ska varje månad sätta månatliga mål tänkte jag. Här är målen för resten av januari.

Spela 500 SNGs denna månaden.

Spela upp rullen till 1000$ så att jag kan spela 33$ i februari.

Snabbt som fan få upp rullen till 600$ så jag kan kliva upp på 22$ igen.

Hålla mig ifrån CG.

Spela någon enstaka MTT också, max 24$ turrarna på fulltilt.

Postad

Pokern gick inget bra idag, men lirade inte så mkt..

Sngs: 13

Dollar: -82.5

Så här var dagen annars: Gick upp försent igen, blev typ halv 2... var rätt trött trots att jag la mig kl 3. Spelade lite, drog ner på stan och leta efter skor. Karlskoga suger stenhårt så jag hitta inga skor, får åka ngnannanstans och köpa.

Drog förbi jobbet en sväng sen hem till "den lilla blonda".

Var riktigt trevligt, men blev inte så mkt action eftersom henne morsa var hemma, men lite iaf :)

Sen kom jag visst på att jag inte ätit ngnting sedan frukost (klockan var typ halv 11 på kvällen), så jag och en polare drog till mcd. Aja baja.

Sen pluggade jag lite på historiaskiten och en kort omgång poker och nu blire sova.

Tomorrow.

1. Övningköra kl 11. Frukost före det.

2. Lämna blod kl 1.

3. Örebro och köpa skor om jag får med mig ngn som sällskap, annars hem och spela poker eller ngt.

4. Jobba ett par timmar på kvällen.

5. Träna fotboll om jag hinner från jobbet.

6. Göra historia.

7. Lira poker.

Postad

Shoo.

Har inte skrivit på några dagar. Har inte spelat någon poker alls, det suger. Måste spela mer.

Det andra går också sådär. Har käkat onyttigt ändå, men har klarat mig ifrån colan undantaget en gång då en polare råkade beställa in en cola åt mig på en resturang. Kan ju inte direkt säga nej jag vill inte ha den där då.

Träningen har det varit dåligt med. Det har varit dåligt med det mesta faktiskt, speciellt dygnsrytmen. Går inte upp i tid och går och lägge rmig försent. Har konferens på jobbet halv 9 imorgon, klockan är halv 5 nu. TÄnkte vara vaken, men ändrade mig precis och ska gå och sova en stund istället.

Ska försöka ta nya tag imorgon.

Chill.

• 2 weeks later...