DaPine87 Postad 1 Januari , 2007 Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 Jag (dapine) och NoiSoli* kommer att ha en gemensam dagbok. Pallar inte berätta allt i detalj nu, kommer utförligare med mål och sånt imorn men det går i korthet ut på att jag och han har cashat ut allt vi har på nätet förutom 2K$ var. Vi kommer att börja på NL50 och se vem som har störst BR när jag kommer hem från thailand... Som sagt, mer info kommer imorgon Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 1 Januari , 2007 Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NoiSoli* Postad 1 Januari , 2007 Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 Tjenare alla pf:are, som dapajn skrivit så kommer vi köra en gemensam dagbok där vi ska sporra varrandra och försöka klättra i nivå så högt som möjligt Vi kommer starta med en bankrulle på $2000 och nivån NL50 Lite regler vi har: * Max ha pengar på två sajter åt gången * Runt 30 inköp innan man går upp i nivå * Komma med statistik o sköna HH:s Dapine kommer med mer regler senare var så säker Lite om mig själv Heter Robin och är 20år kommer själv ifrån den lilla ön gotland. Just nu bor jag i sthlm där jag precis fått en egen lägenhet Min Pokerkarriär Har spelet poker i 3 år nu då man fick upp intresset tack vare WPT. Började lira online lagom när Unibet startade sin poker och man började harva på Unibets €0.25/0.50 bord med en massa skott givetvis. Hur gick föra året? Startade förra året med att bli en stabil NL100 spelare där jag var klart vinnande och forsatte min klättring till NL200 där jag blev kvar. Hade en total rulle på runt $13 000 i oktober men förra månaden i december hamnade jag i en galen rush Det började med att dapajn railade mig i betfairs daily 15k tournament som jag natten till julafton gick segrande ur och dem följande dagarna efter gick cashgamet strålande och slutade totalt upp i december lite över $14 000 så gjorde en dubbling på bankrullen på en vecka . Detta år? Jag o dapajn kommer som sagt göra en nystart och börja från botten på NL50. Så har blivit o casha ut lite över $25 000 behåller endast $ till vårt nya projekt. Kommer kännas skönt o ha pengarna på sitt eget konto då jag alltid tyckt de varit påfrestande att ha mycket pengar på neteller/pokersajter ifall nått skulle hända . Jag kommer börja dagboken med att ha hela rullen på pokerstars $2000. Ska bli grymt skoj med utmaningen att börja om från NL50 med dapjan och ser hur långt vi når fram till sommaren må bäste man vinna Jag kommer starta på Pokerstars ikväll så ska hitta megagrajnden . De var väll allt så länge hoppas dagboken blir rolig och följa Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
flexnip Postad 1 Januari , 2007 Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 Lycka till (= , NL50 kommer ni krossa Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 1 Januari , 2007 Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!! Okejdå lycka till;) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 1 Januari , 2007 Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 Noi om du skall leva på pokern i sådana här tider när gamsen blir sämre skall du då inte försöka nå maximal ev genom att spela det högsta gamet du kan slå (och har br till?) Om man spelar for a living och ändå så pass lågt skall man inte strunta i "roliga projekt" då utan mer grinda hem sitt levebröd? Jag tycker du har ett väldigt paradoxalt tankesätt då du precis har gjort din bästa månad någonsin och sedan skall flytta ner direkt i nivå. just my 2 cents Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NoiSoli* Postad 1 Januari , 2007 Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 Noi om du skall leva på pokern i sådana här tider när gamsen blir sämre skall du då inte försöka nå maximal ev genom att spela det högsta gamet du kan slå (och har br till?) Om man spelar for a living och ändå så pass lågt skall man inte strunta i "roliga projekt" då utan mer grinda hem sitt levebröd? Jag tycker du har ett väldigt paradoxalt tankesätt då du precis har gjort din bästa månad någonsin och sedan skall flytta ner direkt i nivå. just my 2 cents Jo visst har du rätt i att man kanske borde fortsätta grinda maximalt för att få ut så mycket pengar som möjligt. Men sammtidigt tycker jag de kan vara roligt med en nystart nu när de e nytt år och kan se tillbaka på 2006 som ett riktigt lyckat år och göra lite roliga saker för pengarna Utöver pokern jobbar jag även extra på siba så har inte enbart pokern som leverbröd, mest för att jag tycker de blir väldigt enformigt och osocialt att bara grinda pokern när en kompiskrets inte alls är intresserade av poker Dock inte sagt att jag kan komma att ändra mig de kan man alltid göra men just nu känns de grymt skoj o börja om och se hur bra de nya året kommer gå /Noi Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NoiSoli* Postad 1 Januari , 2007 Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 Lirat i en timme nu på pokerstars helt klart den bästa sajten layout mässigt... Spelar 3 bord just nu ligger upp nästan 2 inköp för tillfället. Nickar NoiSoli* på stars om nån undrar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sorkenkk Postad 1 Januari , 2007 Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 Lycka till grabbar! Vart kommer du lira dapine? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 1 Januari , 2007 Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 Kommer följas såklart! Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 1 Januari , 2007 Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 Blir till att följa denna, GL! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NoiSoli* Postad 1 Januari , 2007 Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 Första sessionen på pokerstars gick riktigt bra spelade totalt 766 händer och slutade på + $215 Nu ska jag äta god mat o sen blir de nattgrajnd känn pressen dapajn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoffi Postad 1 Januari , 2007 Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 Jag är grymt imponerad på att du kan ta ut 25k och räkna ut det ur rullen. Då är det ju årets plus att få in pengar som man sen inte kan förlora på tilt osv. GL HF ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ceritus Postad 1 Januari , 2007 Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 Lycka till grabbar. Ska bli intressant om verkligen dapajn klarar att hålla sig till detta projekt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NoiSoli* Postad 1 Januari , 2007 Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 Jag är grymt imponerad på att du kan ta ut 25k och räkna ut det ur rullen. Då är det ju årets plus att få in pengar som man sen inte kan förlora på tilt osv.GL HF ! Tack! Pengarna som man tagit ut försvinner ju inte om man inte slösar upp dem förstås, tänker ge det här projektet lite tid och skulle jag känna att de blir för segt är de ju bara att skjuta in lite $ för den nivån jag bestämmer mig för att lira. Tack alla andra för lyckoönskningarna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 1 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 Tack för alla lyckoönskningar:) Ska snart komma med mina mål för nästa året Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aim4vegas Postad 1 Januari , 2007 Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 En lycko önskning till från mig!! Blir sjukt spännande att följa, tycker det är en helt galen idé iof Men ni kommer säker kunna sporra varandra iaf. Hur länge blir ni kvar i Thailand? Köp biljetterna via mig nästa gång;), se min pres i min dagbok. Noi Soli, tycker du gör helt rätt som även jobbar lite. Tycker man får tid till pokern ändå även om man känner att det blir lite ibland. Jag önskar tex tt jag kunde lira mer turrar men har bortprioriterat dem iaf för nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fhaugen Postad 1 Januari , 2007 Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 Noi om du skall leva på pokern i sådana här tider när gamsen blir sämre skall du då inte försöka nå maximal ev genom att spela det högsta gamet du kan slå (och har br till?) Om man spelar for a living och ändå så pass lågt skall man inte strunta i "roliga projekt" då utan mer grinda hem sitt levebröd? Jag tycker du har ett väldigt paradoxalt tankesätt då du precis har gjort din bästa månad någonsin och sedan skall flytta ner direkt i nivå. just my 2 cents Håller med! Låter faktiskt underligt att ni vill gå ner i nivå för att tävla mot varandra. Jag förstår inte hur ni kan välja att inte maximera eran vinst. Ni har alla förutsättningar för att vinna minst dubbelt så mycket pengar men ni väljer bort det för att tävla i stället. Idioter Det är möjligt att vi har olika mål med pokern men för mig är det främst pengar som lockar även om "projekt" likt dessa kan vara väldigt roliga. Lycka till ändå! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NoiSoli* Postad 1 Januari , 2007 Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 Håller med! Låter faktiskt underligt att ni vill gå ner i nivå för att tävla mot varandra. Jag förstår inte hur ni kan välja att inte maximera eran vinst. Ni har alla förutsättningar för att vinna minst dubbelt så mycket pengar men ni väljer bort det för att tävla i stället. Idioter Det är möjligt att vi har olika mål med pokern men för mig är det främst pengar som lockar även om "projekt" likt dessa kan vara väldigt roliga. Lycka till ändå! Har nog blivit en lite stor grej av det hela har inte tänkt o bli kvar på $0.25/0.50 för alltid utan mer som en väg uppåt behöver vinna runt $1000 dollar på den nivån för att klättra och de ser jag inte som ett jätteproblem. En annan anledning är att de ska bli roligt och plocka ut lite pengar till banken tycker de e roligare o ha dem där än på pokerkontot . Men som sagt förstår vad ni menar och kommer tänka lite på de ni sagt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 1 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 Dagboken har börjat såååååå bra.. Set mot överset, missat alla drag, nån 3 outare nån 2 outare, plus att jag lirat rätt kasst... 1200 händer och 6 inköp back. SHIP IT! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 1 Januari , 2007 Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 Varför kör alla dagböcker ihop helt plötsligt för? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 1 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 Varför kör alla dagböcker ihop helt plötsligt för? LOOOOOOL Alla? denna och othellos och schermenators och vilken mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 1 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 För all SnG nördar på forumet så kan jag meddela att jag tar CG paus några/många dagar och lirar enbart SnGs istället. Kommer till en början 8 tabla men efter att jag blivit lite varm 12 tabla.. Kommer att lira 36$ till en början och mixa in några 60$ ibalnd och några 24$ ibland.. Fulltilt är sidan där ni ska akta er för att lira sngs på nu Nu ska jag och wiznakh (sng nörd) te statoil och hyra film eller nått, grajnden startar ikväll... Ska jaga ifatt Noi redan inatt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 1 Januari , 2007 Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 Konstig idé att kliva ner i nivå men lycka till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NoiSoli* Postad 1 Januari , 2007 Rapport Share Postad 1 Januari , 2007 Sådär nu är jag färdig med årets första pokerdag Spelar som sagt på pokerstars med en start på $2000. Idag har jag totalt lirat 1481 händer på 0.25/0.50 och slutade med ett plussresultat på $291.25 nästan 6 inköp upp så är mycket nöjd med dagen. Ska jobba 9.45 till 15.00 imorn så blir läggdags snart. 1/1 - +291.25 ------------------------------ Tror som sagt inte att jag kommer behöva tillbringa mer än 1-2 veckor på denna nivå men de återstår som sagt att se. Lycka till me sit/go grindet inatt dapajn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts