Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ja det går uppåt igen. Här är lite highlights från morgonsessionen. Den här börjar bra och blir bara bättre och bättre. Med facit i hand hade man nog kunnat mjölka honom på lite mer.

Full Tilt Poker Game #7255452285: Table Blossomwood - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 1:25:38 ET - 2008/07/17

Seat 1: Bucky6478 ($56.75), is sitting out

Seat 2: Roon2020 ($85.50)

Seat 3: hero ($100)

Seat 4: VVarrenI3uffett ($101.40)

Seat 5: iatttt ($25.40)

Seat 6: Its RIGGIGGITY ($100)

Seat 7: RunJT ($42.25)

Seat 8: Chomper44 ($132)

Seat 9: ronny13 ($102.90), is sitting out

Its RIGGIGGITY posts the small blind of $0.50

RunJT posts the big blind of $1

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero 7 of Diamonds7 of Clubs

Chomper44 folds

Roon2020 raises to $3.50

hero calls $3.50

VVarrenI3uffett folds

Its RIGGIGGITY adds $0.50

iatttt folds

Its RIGGIGGITY folds

Bucky6478 has reconnected

RunJT folds

*** FLOP *** 7 of Hearts4 of Diamonds3 of Diamonds

Roon2020 bets $7

hero calls $7

*** TURN *** 7 of Hearts4 of Diamonds3 of Diamonds4 of Clubs

Roon2020 checks

hero bets $14

Roon2020 calls $14

*** RIVER *** 7 of Hearts4 of Diamonds3 of Diamonds4 of Clubs7 of Spades

Roon2020 checks

hero bets $23

Roon2020 calls $23

*** SHOW DOWN ***

hero shows 7 of Diamonds7 of Clubs four of a kind, Sevens

Roon2020 mucks

hero wins the pot ($93.50) with four of a kind, Sevens

Roon2020 adds $42

*** SUMMARY ***

Total pot $96.50 | Rake $3

Board: 7 of Hearts4 of Diamonds3 of Diamonds4 of Clubs7 of Spades

Seat 1: Bucky6478 is sitting out

Seat 2: Roon2020 mucked Jack of ClubsJack of Diamonds - two pair, Jacks and Sevens

Seat 3: hero showed 7 of Diamonds7 of Clubs and won ($93.50) with four of a kind, Sevens

Seat 4: VVarrenI3uffett didn't bet (folded)

Seat 5: iatttt (button) didn't bet (folded)

Seat 6: Its RIGGIGGITY (small blind) folded before the Flop

Seat 7: RunJT (big blind) folded before the Flop

Seat 8: Chomper44 didn't bet (folded)

Seat 9: ronny13 is sitting out

Och den här är fin. In med degen med 92% equity och den håller! Skitkonstigt spelat faktiskt, men ibland landar man på fötterna ändå. Så här i efterhand tycker jag att jag borde ha synat på floppen för att ge BB en chans att bluffa all in. Jo, jag gör misstag ibland.

Full Tilt Poker Game #7255220524: Table Hershiser - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 1:03:41 ET - 2008/07/17

Seat 1: Stunner4life ($102.10)

Seat 2: hero ($102.80)

Seat 3: ChOppNBlOcK ($93.45)

Seat 4: bitsun ($22.65)

Seat 5: Budah102 ($104.10)

Seat 6: XXjunglistXX ($93.75)

Seat 7: DanielFB ($117.35)

Seat 8: ThePHC ($100)

Seat 9: Uber Esel ($40)

hero posts the small blind of $0.50

ChOppNBlOcK posts the big blind of $1

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero Ace of SpadesKing of Spades

bitsun folds

Budah102 folds

bulletssuited (Observer): i only watch sponge bob

XXjunglistXX raises to $3

bulletssuited (Observer): and hannah montana

DanielFB folds

ThePHC folds

Uber Esel folds

Stunner4life folds

Stunner4life: lol ya

hero has 15 seconds left to act

hero calls $2.50

ChOppNBlOcK raises to $12

Stunner4life: i have to watch dora

XXjunglistXX calls $9

Stunner4life: lol

hero calls $9

*** FLOP *** Ace of Hearts9 of Spades8 of Spades

bulletssuited (Observer): i like dora

hero checks

ChOppNBlOcK has 15 seconds left to act

ChOppNBlOcK checks

XXjunglistXX bets $12

ThePHC: backpack backpack

Stunner4life: onlt thing my kid will watch

hero raises to $72

ChOppNBlOcK folds

XXjunglistXX has 15 seconds left to act

XXjunglistXX raises to $81.75, and is all in

hero calls $9.75

XXjunglistXX shows Ace of DiamondsQueen of Clubs

hero shows Ace of SpadesKing of Spades

*** TURN *** Ace of Hearts9 of Spades8 of Spades6 of Spades

*** RIVER *** Ace of Hearts9 of Spades8 of Spades6 of Spades6 of Clubs

XXjunglistXX shows two pair, Aces and Sixes

hero shows a flush, Ace high

hero wins the pot ($196.50) with a flush, Ace high

XXjunglistXX is sitting out

bulletssuited (Observer): wow

*** SUMMARY ***

Total pot $199.50 | Rake $3

Board: Ace of Hearts9 of Spades8 of Spades6 of Spades6 of Clubs

Seat 1: Stunner4life (button) didn't bet (folded)

Seat 2: hero (small blind) showed Ace of SpadesKing of Spades and won ($196.50) with a flush, Ace high

Seat 3: ChOppNBlOcK (big blind) folded on the Flop

Seat 4: bitsun didn't bet (folded)

Seat 5: Budah102 didn't bet (folded)

Seat 6: XXjunglistXX showed Ace of DiamondsQueen of Clubs and lost with two pair, Aces and Sixes

Seat 7: DanielFB didn't bet (folded)

Seat 8: ThePHC didn't bet (folded)

Seat 9: Uber Esel didn't bet (folded)

• Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Iron Maiden var tydligen i stan. Världens näst mest överskattade rockband, enligt min åsikt. Mediokra musiker med mediokra låtar. Deras gitarrsolon låter som taffliga skalövningar och basljudet är det sämsta jag hört från en professionell musiker. Bruce tillhör säkert eliten i falsett-med-vibrato-ligan, men hur skönt är det att lyssna på egentligen.

Musik för omusikaliska, tycker jag. Jag gillar rockmusik, men Maiden är bara dynga i mina öron. Fula är dom också, men det kan man ju inte rå för, så det tänker jag inte ens nämna :-D

Det enda band som är mer överskattade är Kiss. Det är ett hån mot riktiga musiker att ett sånt fjantband får uppmärksamhet tack vare sin image.

Postad
Iron Maiden var tydligen i stan. Världens näst mest överskattade rockband, enligt min åsikt. Mediokra musiker med mediokra låtar. Deras gitarrsolon låter som taffliga skalövningar och basljudet är det sämsta jag hört från en professionell musiker. Bruce tillhör säkert eliten i falsett-med-vibrato-ligan, men hur skönt är det att lyssna på egentligen.

Musik för omusikaliska, tycker jag. Jag gillar rockmusik, men Maiden är bara dynga i mina öron. Fula är dom också, men det kan man ju inte rå för, så det tänker jag inte ens nämna :-D

Det enda band som är mer överskattade är Kiss. Det är ett hån mot riktiga musiker att ett sånt fjantband får uppmärksamhet tack vare sin image.

Dig tycker jag om.

Postad

Man kan ju inte göra så mycket mer än att få in pengarna med god vinstchans. I långa loppet är det alltid lönsamt. Vissa dagar är det ful-variansen som styr, och fisken går hem med pengarna. Bara att skriva noter på honom och skinna honom nästa gång.

Jag får in degen med 73% equity och förlorar:

Full Tilt Poker Game #7269633655: Table Hershiser - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 2:45:13 ET - 2008/07/18

Seat 1: SCOOTZ16 ($184.55)§

Seat 2: lsmith2006 ($45.95)

Seat 3: forcible ($152.05)

Seat 4: bphound ($103.75)

Seat 5: neighborhood143 ($40.95)

Seat 6: Edelweys ($54.45)

Seat 7: LacieK ($106.80)

Seat 8: hero ($101.40)

Seat 9: iwinuluz ($100.30)

iwinuluz posts the big blind of $1

The button is in seat #7

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero Jack of SpadesJack of Hearts

SCOOTZ16 folds

lsmith2006 calls $1

forcible calls $1

bphound folds

neighborhood143 calls $1

Edelweys folds

LacieK folds

hero raises to $7

iwinuluz folds

lsmith2006 folds

forcible has 15 seconds left to act

forcible calls $6

neighborhood143 folds

*** FLOP *** 7 of Hearts10 of Clubs2 of Clubs

hero bets $14

forcible calls $14

*** TURN *** 7 of Hearts10 of Clubs2 of Clubs6 of Hearts

hero bets $29.50

forcible raises to $59

hero raises to $80.40, and is all in

forcible calls $21.40

hero shows Jack of SpadesJack of Hearts

forcible shows 9 of ClubsJack of Clubs

*** RIVER *** 7 of Hearts10 of Clubs2 of Clubs6 of HeartsQueen of Clubs

hero shows a pair of Jacks

forcible shows a flush, Queen high

forcible wins the pot ($202.80) with a flush, Queen high

hero adds $100

*** SUMMARY ***

Total pot $205.80 | Rake $3

Board: 7 of Hearts10 of Clubs2 of Clubs6 of HeartsQueen of Clubs

Seat 1: SCOOTZ16 didn't bet (folded)

Seat 2: lsmith2006 folded before the Flop

Seat 3: forcible showed 9 of ClubsJack of Clubs and won ($202.80) with a flush, Queen high

Seat 4: bphound didn't bet (folded)

Seat 5: neighborhood143 folded before the Flop

Seat 6: Edelweys didn't bet (folded)

Seat 7: LacieK (button) didn't bet (folded)

Seat 8: hero (small blind) showed Jack of SpadesJack of Hearts and lost with a pair of Jacks

Seat 9: iwinuluz (big blind) folded before the Flop

Spana in fisken som vägrar släppa sin K6 suited. På floppen har han 17% equity och på turn 28.

Full Tilt Poker Game #7269350390: Table Hershiser - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 2:10:40 ET - 2008/07/18

Seat 1: SCOOTZ16 ($184.30)

Seat 2: 0112249997 ($102.20)

Seat 3: forcible ($78.30)

Seat 4: bphound ($41.40)

Seat 5: neighborhood143 ($36.10)

Seat 6: Edelweys ($18.50), is sitting out

Seat 7: Zwerk77 ($17)

Seat 8: hero ($100)

Seat 9: iwinuluz ($101.40)

iwinuluz posts the big blind of $1

The button is in seat #7

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero Ace of DiamondsKing of Clubs

SCOOTZ16 folds

0112249997 folds

forcible has 15 seconds left to act

forcible folds

bphound calls $1

neighborhood143 folds

Zwerk77 folds

hero raises to $6

iwinuluz calls $5

bphound calls $5

*** FLOP *** Queen of Spades3 of DiamondsKing of Hearts

hero bets $18

iwinuluz calls $18

bphound calls $18

*** TURN *** Queen of Spades3 of DiamondsKing of Hearts4 of Spades

hero bets $76, and is all in

iwinuluz calls $76

bphound calls $17.40, and is all in

hero shows Ace of DiamondsKing of Clubs

iwinuluz shows Ace of ClubsKing of Diamonds

bphound shows 6 of SpadesKing of Spades

*** RIVER *** Queen of Spades3 of DiamondsKing of Hearts4 of SpadesJack of Spades

hero shows a pair of Kings

iwinuluz shows a pair of Kings

hero ties for the side pot ($58.60) with a pair of Kings

iwinuluz ties for the side pot ($58.60) with a pair of Kings

bphound shows a flush, King high

bphound wins the main pot ($121.20) with a flush, King high

hero adds $41.40

*** SUMMARY ***

Total pot $241.40 Main pot $124.20. Side pot $117.20. | Rake $3

Board: Queen of Spades3 of DiamondsKing of Hearts4 of SpadesJack of Spades

Seat 1: SCOOTZ16 didn't bet (folded)

Seat 2: 0112249997 didn't bet (folded)

Seat 3: forcible didn't bet (folded)

Seat 4: bphound showed 6 of SpadesKing of Spades and won ($121.20) with a flush, King high

Seat 5: neighborhood143 didn't bet (folded)

Seat 6: Edelweys is sitting out

Seat 7: Zwerk77 (button) didn't bet (folded)

Seat 8: hero (small blind) showed Ace of DiamondsKing of Clubs and won ($58.60) with a pair of Kings

Seat 9: iwinuluz (big blind) showed Ace of ClubsKing of Diamonds and won ($58.60) with a pair of Kings

Här har vi en kille som synar all in med 27% equity. Grattis!

Full Tilt Poker Game #7269635543: Table Covington Cross - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 2:45:28 ET - 2008/07/18

Seat 1: strahan07 ($107.75)

Seat 2: quartez69 ($43.60)

Seat 3: zyrmani ($34.95)

Seat 4: tbone03030 ($52.35)

Seat 5: hero ($108)

Seat 6: Dircjal ($15)

Seat 7: bigbmr ($27.25)

Seat 8: LacieK ($228.90)

Seat 9: iwinuluz ($108.45)

iwinuluz posts the small blind of $0.50

strahan07 posts the big blind of $1

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero 8 of Hearts8 of Clubs

quartez69 has 15 seconds left to act

quartez69 folds

zyrmani calls $1

tbone03030 folds

hero raises to $5

Dircjal folds

bigbmr folds

LacieK calls $5

iwinuluz folds

strahan07 folds

zyrmani calls $4

*** FLOP *** 10 of Spades7 of Hearts8 of Diamonds

zyrmani checks

hero bets $103, and is all in

LacieK has 15 seconds left to act

LacieK has requested TIME

LacieK folds

zyrmani calls $29.95, and is all in

hero shows 8 of Hearts8 of Clubs

zyrmani shows 9 of Spades10 of Hearts

Uncalled bet of $73.05 returned to hero

*** TURN *** 10 of Spades7 of Hearts8 of Diamonds6 of Spades

*** RIVER *** 10 of Spades7 of Hearts8 of Diamonds6 of SpadesKing of Diamonds

hero shows three of a kind, Eights

zyrmani shows a straight, Ten high

zyrmani wins the pot ($73.40) with a straight, Ten high

hero adds $26.95

*** SUMMARY ***

Total pot $76.40 | Rake $3

Board: 10 of Spades7 of Hearts8 of Diamonds6 of SpadesKing of Diamonds

Seat 1: strahan07 (big blind) folded before the Flop

Seat 2: quartez69 didn't bet (folded)

Seat 3: zyrmani showed 9 of Spades10 of Hearts and won ($73.40) with a straight, Ten high

Seat 4: tbone03030 didn't bet (folded)

Seat 5: hero showed 8 of Hearts8 of Clubs and lost with three of a kind, Eights

Seat 6: Dircjal didn't bet (folded)

Seat 7: bigbmr didn't bet (folded)

Seat 8: LacieK (button) folded on the Flop

Seat 9: iwinuluz (small blind) folded before the Flop

Postad

Jag packade sambon och barnen i bilen och drog ut på luffen i södra Sverige. Vi var på Österlen ett tag och på västkusten ett tag och det var avkopplande och kul, trots att det fina vädret kom först den dagen det var dags att köra hem.

Jag har en del observationer från Sverigeturnén, som jag tänkte skriva om här. Ingenting är pokerrelaterat, men det är lite kul ändå.

Det finns så mycket småttiga sevärdheter och evenemang i Sverige. Jag tycker det är härligt att nån bemödar sig att arrangera plöj-SM, schäferveckor, DM i tuppgalning små lokala "allsång på skansen" med avdankade artister som Kicki Danielsson och sånt. Och så alla dessa attraktioner som jag aldrig skulle komma på tanken att stanna för. Nån kuckelgubbe gör lite troll av stenar och betong och ställer ut i skogen och vips - så har han ett "Trolle-land". Man kan gå en stig och se alla trollen och kanske har han satt upp högtalare i tallarna och spelar lite läskiga troll-ljud å man kommer i rätt stämning. Och så har dom väl en kiosk med sunkigt kaffe och inplastade såna där som hette negerbollar förr i tiden. Det finns älgmuséum, älgparker, bilmuséer, kaffemuséer, skördetröskmuséer och fan vet allt vilka muséer och de har alla gemensamt att man har ansträngt sig minimalt. Det är liksom bara sunkigt. Enda syftet är att stoppa bilister och sno dom på nån tjuga.

Och så dessa vägkrogar. Herregud vad sunkigt. Tråkiga lokaler, fula möbler och fula tavor på väggarna. Hambugare och grillkorv och schnitzel och knäckebröd med smält margarin i plastpaket. Och så har dom en salladsbuffé som lika gärna kunde vara ett gäng provrör med bakterieodlingar. Och i kassan sitter nån blekfet tjej i reklammössa med gråblåa tatueringar på armarna och ringar och skit i ansiktet och hon är så slö och uttråkad att hon skulle somna om inte det kom kunder. Varför inte anstränga sig en aning, så att kunderna åker vidare och säger att "där ska vi stanna igen" istället för "aldrig mer". Men det finns undantag! På väg till Ystad hittade vi ett ställe om jag tror heter Olof Viktors. Ett bageri och café som inte ens ligger vid huvudleden, men är fullt ändå. Snygga lokaler, fina produkter och stolta medarbetare och folk betalar gladeligen deras överpriser - 60 spänn för en liten honungsburk eller nästan 40 spänn för ett nybakat bröd. Det är inspirerande att för en gång skull se ett ställe som har satsat på kvalitét och man behöver inte vara raketkirurg för att förstå att lönsamheten kommer på köpet.

Vi bodde på bed and breakfast, för det är är mycket roligare än att bo på hotell. På ett av ställena ingick en visning av deras mjölkproduktion med 80 mjölkkor, ungefär lika många kvigor, ett par rejäla tjurar och lite kalvar. Jag är inget asfaltsbarn, men jag blev ganska imponerad ändå. Mjölkningen var helt automatiserad med en mjölkningsrobot som mjölkar alla kor tre gånger per dygn. Matningen var också helt automatisk och individuell beroende på varje kossas behov.

Tjurarna var enormt maffiga killar som gillade att buffa en i ryggen och slicka på händerna. Dom har en tunga som känns ungefär som fyrans sandpapper. Jag skojade med dottern och sa att vi skulle köpa en tjur, en kalv och en mjölkningsrobot när vi kom hem. Hon tyckte det lät som en jättebra idé. Dom får säkert plats nånstans i trädgården.

En natt hade vi en sån jävla högljudd familj intill. Dom hade en liten skitunge som lekte och skrek långt in på kvällen. På morgonen var dom uppe och sprang i trappen utanför vår dörr och ungen förde ett jävla liv. Jag blev lite tiltad, så jag väntade in ett läge när jag hörde att en vuxen kom uppför trappen med ungen och så slet jag upp dörren och sa till pappan "du, vi är vakna nu, så ni behöver inte smyga längre". Han såg ut som en jävla mes som hade fått en AK47 uppkörd i ansiktet. Jag hoppas han förstod vad jag egentligen menade, men man vet ju aldrig. Folk är korkade.

Sista natten bodde vi i Helsingborg, på Scandic hotell. Sunkigt naturligtvis. Inget Bellagio direkt. Helsingborg var en skitstad som vi undviker nästa gång. Helt omöjligt att parkera. Vi åt en sunkig lunch på ett ställe där man hade Brandsta city släckers autografer (whoa!) på väggen och sen åkte vi därifrån.

McDonalds har jättegott kaffe! Vägkrogarnas varmhållda kaffe med en oljig hinna på ytan dricker jag inte frivilligt.

I Skåne har varje liten byhåla med självaktning en lite "mini-Times square", en stolpe där ortens företag presenteras med skyltar. Det komiska är att företagen heter nästan alltid innehavarens förnamn + hans verksamhet. Man åker in i t.ex Borrby och blir direkt informerad om att här finns minsann "Götes El", "Stures bil", "Solveigs hår" och "Kristers rör". Lika i varenda by. Vi skrattade gott åt kreativiteten.

Tyskar och husvagnar gillar jag mindre och mindre för varje gång jag stöter på dom, men man ska ju inte sparka på nån som redan ligger.

Postad

Min downswing from hell fortsätter. Jag spelade 30 minuter i morse och tappade fyra inköp - tre med överpar och ett med topp-par, top-kicker och nötflushdrag mot ett slowspelat överpar.

Men fortsätt ni att syna mina preflopraisar med Q7 suited och A8 suited ur position, så ska vi se vem som vinner i långa loppet.

Postad

I morse hade jag en sån där skön hand som man dagdrömmer om ibland. Jag raisade upp UTG med 22 (full ring hold'em är spelet) och fick syn av en gnetig tysk i mittenposition med nästan full stack. Vad synar han en UTG-raise med i mittenposition? Jag bestämde mig direkt för att ta det jävligt försiktigt.

Kanonflopp T62 med två ruter och jag betade ut 3/4 pott och hoppades på höjning. Mycket riktigt åkte jag på en stor raise. Jag stekte en stund och gick all in och han blixtsynade med AA. Han hade ruteresset, så jag hann tänka -"här kommer runner-runner-flushen" innan fjärde tvåan föll på turn.

Att stacka tyskar är så härligt.

Postad

Bara en grej till på ämnet taffliga attraktioner i sommarsverige:

Vi var på Gröna Lund med lite goda vänner. Man blir ju hungrig och törstig. På Grönan finns det bara en restaurang som serverar riktig mat, dvs. annat än grillkorv och pizza-slices. Men hur tänker man om man öppnar klockan 16.00? Det är knökfullt med folk som vill äta och dricka och är beredda att betala överpriser för det och så har man stängt!

Till krögaren på det stället kan jag bara säga: lol retard

Postad

Riktigt dåligt spelat här. Om jag nu ska set-mina ur position, så måste jag ju se till att få mer betalt när jag klonkar. Han har ju bästa fall två outs och förmodligen är han totalt chanslös. Jag måste ge honom chansen att betta bort mer pengar. Det är ju viktigare att vinna pengar än att förnedra sin motståndare.

Full Tilt Poker Game #7419343XXX: Table Waterhen - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:13:16 ET - 2008/07/29

Seat 1: thekidstuss ($81.45), is sitting out

Seat 2: UnSmart ($100)

Seat 3: HERO ($100)

Seat 4: purpatrator ($194)

Seat 5: Just Listed ($113)

Seat 6: HoldThsNutz ($132.40)

Seat 7: boarderxtrem ($36.75)

Seat 8: BasicCarbonUnit ($80.15)

Seat 9: alex10620 ($38.05)

HERO posts the small blind of $0.50

purpatrator posts the big blind of $1

The button is in seat #2

thekidstuss has returned

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 3 of Spades3 of Hearts

Just Listed folds

HoldThsNutz folds

boarderxtrem calls $1

BasicCarbonUnit folds

alex10620 calls $1

UnSmart folds

HERO calls $0.50

purpatrator raises to $5

boarderxtrem calls $4

alex10620 folds

HERO calls $4

*** FLOP *** 2 of SpadesJack of Hearts3 of Diamonds

HERO checks

purpatrator bets $9

boarderxtrem folds

HERO raises to $33

purpatrator folds

Uncalled bet of $24 returned to HERO

HERO mucks

HERO wins the pot ($32.30)

*** SUMMARY ***

Total pot $34 | Rake $1.70

Board: 2 of SpadesJack of Hearts3 of Diamonds

Seat 1: thekidstuss is sitting out

Seat 2: UnSmart (button) didn't bet (folded)

Seat 3: HERO (small blind) collected ($32.30), mucked

Seat 4: purpatrator (big blind) folded on the Flop

Seat 5: Just Listed didn't bet (folded)

Seat 6: HoldThsNutz didn't bet (folded)

Seat 7: boarderxtrem folded on the Flop

Seat 8: BasicCarbonUnit didn't bet (folded)

Seat 9: alex10620 folded before the Flop

Man behöver inte ta stora risker på marginella situationer för att vinna på den här nivån. Kolla in vad jag får blixtsyn av här:

Full Tilt Poker Game #7419132XXX: Table Spanish Springs - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 23:57:36 ET - 2008/07/28

Seat 1: using_it ($144.30)

Seat 2: Liggysmalls ($43)

Seat 3: yaf ($97.60)

Seat 4: ZenithrS ($21.45)

Seat 5: goldie ($28.05), is sitting out

Seat 6: ThePHC ($115.15)

Seat 7: HERO ($100.50)

Seat 8: ppatjr44 ($34.25)

Seat 9: ednark ($65.20)

HERO posts the small blind of $0.50

ppatjr44 posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Jack of HeartsAce of Hearts

ednark folds

using_it folds

Liggysmalls folds

yaf folds

ZenithrS folds

ThePHC folds

HERO raises to $3.50

ppatjr44 raises to $6

HERO calls $2.50

*** FLOP *** 3 of HeartsJack of Spades6 of Hearts

HERO checks

ppatjr44 bets $10

HERO has 15 seconds left to act

HERO raises to $33

ppatjr44 calls $18.25, and is all in

HERO shows Jack of HeartsAce of Hearts

ppatjr44 shows King of SpadesQueen of Clubs

Uncalled bet of $4.75 returned to HERO

*** TURN *** 3 of HeartsJack of Spades6 of Hearts4 of Spades

*** RIVER *** 3 of HeartsJack of Spades6 of Hearts4 of SpadesJack of Clubs

HERO shows three of a kind, Jacks

ppatjr44 shows a pair of Jacks

HERO wins the pot ($65.50) with three of a kind, Jacks

ppatjr44 is sitting out

*** SUMMARY ***

Total pot $68.50 | Rake $3

Board: 3 of HeartsJack of Spades6 of Hearts4 of SpadesJack of Clubs

Seat 1: using_it didn't bet (folded)

Seat 2: Liggysmalls didn't bet (folded)

Seat 3: yaf didn't bet (folded)

Seat 4: ZenithrS didn't bet (folded)

Seat 5: goldie is sitting out

Seat 6: ThePHC (button) didn't bet (folded)

Seat 7: HERO (small blind) showed Jack of HeartsAce of Hearts and won ($65.50) with three of a kind, Jacks

Seat 8: ppatjr44 (big blind) showed King of SpadesQueen of Clubs and lost with a pair of Jacks

Seat 9: ednark didn't bet (folded)

Å vad skönt att vara på rätt sida av en sån här situation för en gångs skull:

Full Tilt Poker Game #7419300XXX: Table Sierra - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:09:58 ET - 2008/07/29

Seat 1: ATrain006 ($99.30)

Seat 2: oncallsucks ($74.40)

Seat 3: Enigma775 ($115.45)

Seat 4: HerbieFT ($100)

Seat 5: asghhuss77 ($111.15), is sitting out

Seat 6: HERO ($109.85)

Seat 7: surfergal79 ($29)

Seat 8: eilesstyles ($76.35), is sitting out

Seat 9: ThePokerPanda ($116.80)

oncallsucks posts the small blind of $0.50

Enigma775 posts the big blind of $1

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of DiamondsAce of Hearts

HerbieFT folds

HERO raises to $4

surfergal79 calls $4

asghhuss77 stands up

ThePokerPanda has 15 seconds left to act

ThePokerPanda raises to $14

ATrain006 folds

oncallsucks folds

Enigma775 folds

HERO raises to $65

surfergal79 folds

ThePokerPanda has 15 seconds left to act

ThePokerPanda has requested TIME

ThePokerPanda raises to $116

HERO calls $44.85, and is all in

ThePokerPanda shows King of ClubsKing of Spades

HERO shows Ace of DiamondsAce of Hearts

Uncalled bet of $6.15 returned to ThePokerPanda

*** FLOP *** 4 of Hearts5 of Hearts3 of Hearts

*** TURN *** 4 of Hearts5 of Hearts3 of HeartsJack of Hearts

eilesstyles has returned

*** RIVER *** 4 of Hearts5 of Hearts3 of HeartsJack of HeartsAce of Spades

ThePokerPanda shows a pair of Kings

HERO shows a flush, Ace high

HERO wins the pot ($222.20) with a flush, Ace high

*** SUMMARY ***

Total pot $225.20 | Rake $3

Board: 4 of Hearts5 of Hearts3 of HeartsJack of HeartsAce of Spades

Seat 1: ATrain006 (button) didn't bet (folded)

Seat 2: oncallsucks (small blind) folded before the Flop

Seat 3: Enigma775 (big blind) folded before the Flop

Seat 4: HerbieFT didn't bet (folded)

Seat 5: asghhuss77 is sitting out

Seat 6: HERO showed Ace of DiamondsAce of Hearts and won ($222.20) with a flush, Ace high

Seat 7: surfergal79 folded before the Flop

Seat 8: eilesstyles is sitting out

Seat 9: ThePokerPanda showed King of ClubsKing of Spades and lost with a pair of Kings

Postad

Familjen gick och la sig, men jag var inte redo att sova än. Jag var för trött för riktig poker, så jag körde några sit'n go's på Titan istället. Dom hade mailat mig och bett mig att sätta sprätt på 165 dollar som jag hade glömt på mitt konto där. Det blev fyra stycken och jag blev rå-klonkad i tre, men det vet man ju redan innan, så jag tänker inte gnälla här. Jag kom tvåa, tvåa, sjua och åtta. Det blir nån dollar plus tror jag till och med.

Men i en av dom hände en rolig sak. Vi var fyra kvar och jag bankade på dom andra ganska rejält. En kille från Italien var så löjligt tajt. Han lyckades folda sig in i pengarna, men har fortsatte att vara supertajt när vi blev tre. Han foldade så ofta att man kunde raisa alla händer mot honom med +EV. Sen pangade jag ut den tredje killen och ledde väl typ 70/30 mot mister tight. Då fick jag QQ och raisade 3x. Han gick all in och jag synade. Han hade A7o och floppen kom 234 och turn 5. Grattis, bra spelat.

Jag gnetade på och vi låg nästan lika. Nu var blindsen jättehöga. Jag gick all in preflop med AQs och han hittade av nån anledning syn med Q6 offsuit och klonkade förstås en sexa och vann. Bra spelat igen, grattis.

Jag lämnade bordet öppet och vände blicken mot mitt andra bord. Då såg jag hur han skrev i chatten:

-"hahaha!"

och sen

-"i read you like an open book"

Så jag skrev -"no, you got lucky"

-"no, i read you like an open book"

Vad säger man i ett sånt läge. Jag hade dominerat honom totalt och han hade fått in pengarna med en sämre hand två gånger och klonkat båda gångerna. Nu ville han fira att han hade lyckats vinna en 20-dollars sit'n go genom att reta upp mig på nåt sätt. Jag kan föreställa mig att han kokade av italiensk ilska efter att ha blivit pressad länge och väl.

Jag stängde ner bordet och lät saken falla. En del diskussioner behöver man inte vinna. Det räcker med att veta sanningen.

Cazzo di Buddha, sisterfucker!

Postad

Jamen jag måste ju bara få skriva lite mer om Iron Maiden. Jag lyssnar en hel del på rockradiostationer - P3 rockster och Rockklassiker - på jobbet. När Maiden kommer, så stänger jag för jag tycker dom är så dåliga. Så igår kom "The number of the beast" och jag tänkte att nu jävlar ska jag lida igenom hela den här låten. Det är väl trots allt det bästa dom har åstadkommit...

Men, mina damer och herrar, alla ni mina tusentals läsare där ute :-D vad dåliga dom är. Lyssna riktigt noga. Dom är så o-tajta och taffliga. Och den där flappiga basen som ligger där mer som ett störningsmoment än en tung botten. Och sen kommer gitarrsolona... Så dåligt. Riktiga musiker måste skratta sig harmynta åt dom här killarna. Fast Jesper Parnevik gillar dom tydligen, för jag såg dom på bild tillsammans. Man får tycka vad man vill.

Nu ska jag inte raljera över Maiden på ett bra tag. Jag kanske till och med skriver lite om mina favvoband framöver. Eller om Sveriges mest pretentiösa band - Kent. Eller han badkarssångaren som jag inte kan förstå hur nån orkar lyssna på när han gapar falskare än nån annan jag kan komma på - Håkan Hellström.

Men poker är ju huvudämnet. Det gick skitbra i morse också, bortsett från två sura suckouts. Jag återkommer om det efter att jag har jobbat lite.

Postad

Så här spelar de flesta på den här nivån sina drag. Dom synar (gärna utan odds) tills dom har träffat. Smaskens att få in pengarna med 100% equity och såpass djupa stackar.

Full Tilt Poker Game #743348XXX: Table Sunny Springs - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:34:48 ET - 2008/07/30

Seat 1: lucksallugot ($32.75)

Seat 2: HERO ($144)

Seat 3: swtlilgracey ($100)

Seat 4: VVarrenI3uffett ($98.50)

Seat 5: Afrika1988 ($23.50)

Seat 6: ugakoivet ($95)

Seat 7: ibnickd ($200.40)

Seat 8: Barry Toink ($128.15)

Seat 9: briancheng ($122)

briancheng posts the small blind of $0.50

lucksallugot posts the big blind of $1

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of HeartsQueen of Hearts

HERO raises to $4

swtlilgracey folds

VVarrenI3uffett has 15 seconds left to act

VVarrenI3uffett folds

Afrika1988 has 15 seconds left to act

Afrika1988 folds

ugakoivet folds

ibnickd calls $4

Barry Toink calls $4

briancheng folds

lucksallugot folds

*** FLOP *** 7 of Clubs3 of Hearts6 of Hearts

HERO bets $10

ibnickd calls $10

Barry Toink folds

*** TURN *** 7 of Clubs3 of Hearts6 of Hearts10 of Hearts

HERO bets $23

ibnickd raises to $46

HERO raises to $130, and is all in

ibnickd calls $84

HERO shows Ace of HeartsQueen of Hearts

ibnickd shows King of Hearts7 of Hearts

*** RIVER *** 7 of Clubs3 of Hearts6 of Hearts10 of HeartsQueen of Diamonds

HERO shows a flush, Ace high

ibnickd shows a flush, King high

HERO wins the pot ($290.50) with a flush, Ace high

*** SUMMARY ***

Total pot $293.50 | Rake $3

Board: 7 of Clubs3 of Hearts6 of Hearts10 of HeartsQueen of Diamonds

Seat 1: lucksallugot (big blind) folded before the Flop

Seat 2: HERO showed Ace of HeartsQueen of Hearts and won ($290.50) with a flush, Ace high

Seat 3: swtlilgracey didn't bet (folded)

Seat 4: VVarrenI3uffett didn't bet (folded)

Seat 5: Afrika1988 didn't bet (folded)

Seat 6: ugakoivet didn't bet (folded)

Seat 7: ibnickd showed King of Hearts7 of Hearts and lost with a flush, King high

Seat 8: Barry Toink (button) folded on the Flop

Seat 9: briancheng (small blind) folded before the Flop

Jag skrev ju i går om ett floppat set som jag önskade att jag hade maximerat värdet på lite bättre. Med det i minne, bestämde jag mig för att slowspela den här och det gick ju inget bra. Jag vill ha en så lös image som möjligt, så jag slowspelar inte mycket. Snällt av honom att göra en sån fjuttig raise, som jag ju måste syna.

Full Tilt Poker Game #7433529363: Table Russell - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:38:06 ET - 2008/07/30

Seat 1: briancheng ($123.55)

Seat 2: Hanshi ($61.25)

Seat 3: jausbrey ($104.50)

Seat 4: loosecannor ($88.20)

Seat 5: wengsta ($88.40)

Seat 6: HERO ($116.45)

Seat 7: CursedAccount ($98.50)

Seat 8: lucksallugot ($73.15)

Seat 9: Just Listed ($87.55)

briancheng posts the small blind of $0.50

Hanshi posts the big blind of $1

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 5 of Clubs5 of Diamonds

jausbrey folds

loosecannor folds

wengsta calls $1

HERO calls $1

CursedAccount folds

lucksallugot folds

Just Listed calls $1

briancheng folds

Hanshi checks

*** FLOP *** 5 of Hearts2 of Diamonds9 of Spades

Hanshi checks

wengsta checks

HERO checks

Just Listed bets $4

Hanshi folds

wengsta calls $4

HERO calls $4

*** TURN *** 5 of Hearts2 of Diamonds9 of Spades6 of Clubs

wengsta has 15 seconds left to act

wengsta checks

HERO checks

Just Listed checks

*** RIVER *** 5 of Hearts2 of Diamonds9 of Spades6 of Clubs7 of Hearts

wengsta has 15 seconds left to act

wengsta checks

HERO bets $8.50

Just Listed raises to $17

wengsta folds

HERO calls $8.50

*** SHOW DOWN ***

Just Listed shows 10 of Diamonds8 of Spades a straight, Ten high

HERO mucks

Just Listed wins the pot ($48) with a straight, Ten high

HERO adds $5.55

*** SUMMARY ***

Total pot $50.50 | Rake $2.50

Board: 5 of Hearts2 of Diamonds9 of Spades6 of Clubs7 of Hearts

Seat 1: briancheng (small blind) folded before the Flop

Seat 2: Hanshi (big blind) folded on the Flop

Seat 3: jausbrey didn't bet (folded)

Seat 4: loosecannor didn't bet (folded)

Seat 5: wengsta folded on the River

Seat 6: HERO mucked 5 of Clubs5 of Diamonds - three of a kind, Fives

Seat 7: CursedAccount didn't bet (folded)

Seat 8: lucksallugot didn't bet (folded)

Seat 9: Just Listed (button) showed 10 of Diamonds8 of Spades and won ($48) with a straight, Ten high

Jag smyger in några procent ovanliga händer i mina raisar från tidig position. Jag vet inte riktigt vad fi sysslar med här - om han slowspelar sina damer eller är rädd för ett överpar. Jag tror han försöker trappa mig för en checkraise. Han kan ju knappast sätta mig på en hand med en femma här, så jag hade nog kunnat få mer betalt.

Det här är bra reklam. Dom som har ögona öppna ser mig raisa A5s UTG och får en felktig bild av min typiska range för att raisa UTG.

Full Tilt Poker Game #7433295189: Table Dronberger - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:19:06 ET - 2008/07/30

Seat 1: CrispyLinetta ($116.85)

Seat 2: lucksallugot ($32.65)

Seat 3: godspeed81 ($32.05)

Seat 5: Hamish6 ($175.40)

Seat 6: Dupomir ($111.35)

Seat 7: HERO ($121.65)

Seat 8: Brian40_02 ($24.55)

Seat 9: Willis04 ($100)

Hamish6 posts the small blind of $0.50

Dupomir posts the big blind of $1

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of Clubs5 of Clubs

showtime2378 adds $55

HERO raises to $4

Brian40_02 folds

Willis04 folds

CrispyLinetta folds

lucksallugot folds

godspeed81 folds

Hamish6 folds

Dupomir calls $3

*** FLOP *** 9 of Spades3 of Clubs5 of Hearts

Dupomir checks

HERO checks

*** TURN *** 9 of Spades3 of Clubs5 of Hearts8 of Diamonds

Dupomir checks

HERO checks

*** RIVER *** 9 of Spades3 of Clubs5 of Hearts8 of Diamonds5 of Spades

Dupomir bets $12

HERO raises to $33

Dupomir calls $21

*** SHOW DOWN ***

HERO shows Ace of Clubs5 of Clubs three of a kind, Fives

Dupomir mucks

HERO wins the pot ($71.50) with three of a kind, Fives

*** SUMMARY ***

Total pot $74.50 | Rake $3

Board: 9 of Spades3 of Clubs5 of Hearts8 of Diamonds5 of Spades

Seat 1: CrispyLinetta didn't bet (folded)

Seat 2: lucksallugot didn't bet (folded)

Seat 3: godspeed81 (button) didn't bet (folded)

Seat 5: Hamish6 (small blind) folded before the Flop

Seat 6: Dupomir (big blind) mucked Queen of ClubsQueen of Diamonds - two pair, Queens and Fives

Seat 7: HERO showed Ace of Clubs5 of Clubs and won ($71.50) with three of a kind, Fives

Seat 8: Brian40_02 didn't bet (folded)

Seat 9: Willis04 didn't bet (folded)

Postad

Nä, i morse var det som att åka skridskor på asfalt igen. Den här killen är en fisk. Man undrar vad han synar den här re-raisen med. En bra spelare ser att han inte har implicita odds att jaga ett set.

Full Tilt Poker Game #7446881307: Table Wispy Sage - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:09:01 ET - 2008/07/31

Seat 1: HERO ($101.50)

Seat 2: BigBlindplayer ($39)

Seat 3: kenoport ($110.60)

Seat 4: prettydevil1 ($137.70)

Seat 5: LovesDeuces ($161.80)

Seat 6: Benci ($94.50)

Seat 7: evan209 ($104.45)

Seat 8: lTeddyKGBl ($100)

Seat 9: NewStarIsBorn ($125.85)

NewStarIsBorn posts the small blind of $0.50

HERO posts the big blind of $1

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO King of DiamondsKing of Spades

BigBlindplayer folds

kenoport calls $1

prettydevil1 folds

LovesDeuces folds

Benci calls $1

evan209 folds

lTeddyKGBl raises to $4

NewStarIsBorn folds

HERO raises to $16

kenoport folds

Benci folds

lTeddyKGBl calls $12

>>Kan vara mycket, AA, AK, AQs, AQ, 88-QQ

*** FLOP *** 7 of Clubs2 of Spades4 of Spades

HERO bets $34.50

lTeddyKGBl calls $34.50

>> Svårt att sätta honom på en bättre hand här. Ska han ha synat preflop med 77, 22, 44, 72, 74 eller 42? Nä, jag tror på ett par - 88-QQ, AsQs eller i värsta fall AA.

*** TURN *** 7 of Clubs2 of Spades4 of SpadesJack of Diamonds

>>Jag hittar inte check-folden här. Välkommen att försöka övertyga mig. Jag får ofta syn av en sämre hand här.

HERO bets $51, and is all in

lTeddyKGBl calls $49.50, and is all in

evan209 stands up

HERO shows King of DiamondsKing of Spades

lTeddyKGBl shows 4 of Diamonds4 of Clubs

Uncalled bet of $1.50 returned to HERO

*** RIVER *** 7 of Clubs2 of Spades4 of SpadesJack of Diamonds10 of Clubs

HERO shows a pair of Kings

lTeddyKGBl shows three of a kind, Fours

lTeddyKGBl wins the pot ($199.50) with three of a kind, Fours

HERO adds $98.50

*** SUMMARY ***

Total pot $202.50 | Rake $3

Board: 7 of Clubs2 of Spades4 of SpadesJack of Diamonds10 of Clubs

Seat 1: HERO (big blind) showed King of DiamondsKing of Spades and lost with a pair of Kings

Seat 2: BigBlindplayer didn't bet (folded)

Seat 3: kenoport folded before the Flop

Seat 4: prettydevil1 didn't bet (folded)

Seat 5: LovesDeuces didn't bet (folded)

Seat 6: Benci folded before the Flop

Seat 7: evan209 didn't bet (folded)

Seat 8: lTeddyKGBl (button) showed 4 of Diamonds4 of Clubs and won ($199.50) with three of a kind, Fours

Seat 9: NewStarIsBorn (small blind) folded before the Flop

Och här blir man grundligt utspelad...

Full Tilt Poker Game #7447025405: Table Camden Rose - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:20:41 ET - 2008/07/31

Seat 1: MONEYMAGNET420 ($54.40)

Seat 2: onezulu ($67.40)

Seat 3: dawg52 ($92.20)

Seat 4: HERO ($110.70)

Seat 5: captainhaddock ($78.10)

Seat 6: blq11 ($35.15)

Seat 7: jausbrey ($108.25)

Seat 8: MClark79 ($100)

Seat 9: butter2427 ($120.80)

MONEYMAGNET420 posts the small blind of $0.50

onezulu posts the big blind of $1

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO King of SpadesKing of Hearts

dawg52 folds

HERO raises to $4

captainhaddock folds

blq11 folds

jausbrey folds

MClark79 folds

butter2427 folds

MONEYMAGNET420 raises to $7

onezulu folds

HERO raises to $22

MONEYMAGNET420 raises to $54.40, and is all in

HERO calls $32.40

MONEYMAGNET420 shows King of ClubsAce of Spades

HERO shows King of SpadesKing of Hearts

*** FLOP *** 7 of Clubs8 of HeartsAce of Hearts

*** TURN *** 7 of Clubs8 of HeartsAce of HeartsJack of Diamonds

*** RIVER *** 7 of Clubs8 of HeartsAce of HeartsJack of Diamonds2 of Spades

MONEYMAGNET420 shows a pair of Aces

HERO shows a pair of Kings

MONEYMAGNET420 wins the pot ($106.80) with a pair of Aces

HERO adds $43.70

*** SUMMARY ***

Total pot $109.80 | Rake $3

Board: 7 of Clubs8 of HeartsAce of HeartsJack of Diamonds2 of Spades

Seat 1: MONEYMAGNET420 (small blind) showed King of ClubsAce of Spades and won ($106.80) with a pair of Aces

Seat 2: onezulu (big blind) folded before the Flop

Seat 3: dawg52 didn't bet (folded)

Seat 4: HERO showed King of SpadesKing of Hearts and lost with a pair of Kings

Seat 5: captainhaddock didn't bet (folded)

Seat 6: blq11 didn't bet (folded)

Seat 7: jausbrey didn't bet (folded)

Seat 8: MClark79 didn't bet (folded)

Seat 9: butter2427 (button) didn't bet (folded)

Jag vann inga potter idag, så det blir bara den här rapporten i moll.

Postad

Jag och min polare var på Gröna lund med familjerna. Vi lämnade barn och fruar för att få oss en kopp kaffe. Bakom blå tåget fanns en kiosk där man kunde få sig en skvätt i en pappersmugg för 20 spänn. Jag är inte snål så det betalar jag gladeligen, men det slog mig att måste vara bra ROI att brygga kaffe och sälja den för 300 spänn per kanna.

Anyways... I kiosken jobbade två småtjejer i 16-årsåldern. Jag frågade den ena om jag kunde få en dubbel pappersmugg så att jag slapp bränna mig på mina ömtåliga pokerfingrar. -"Nä, det går inte". Dom hade en trave med tusentals muggar. "Varför", frågade jag. "En mugg kostar 20 kronor", var svaret. "Så en tom mugg kostar 20 kronor?", frågade jag. "Ja", svarade hon överlägset och tyckte nog att hon hade övertalat sin jobbiga kund att försvinna ur hennes åsyn. "Så då är kaffet gratis" var jag tvungen att fråga. Hon frös i ett osäkert leende och kom inte på nånting att säga. Hennes bimbo-polare kom till undsättning och upprepade att en kopp kaffe kostade 20 kronor.

Då frågade jag om jag kunde få köpa två koppar kaffe, ta båda kopparna och hämta den andra skvätten kaffe när jag hade druckit upp den första. Nej, det gick inte, för "hur ska vi kunna känna igen dig när du kommer tillbaka?"

Här tänkte jag föreslå några alternativ, t.ex att dom tog en bild med sin mobil eller att dom skrev ett tillgodokvitto på 1,5 deciliter kaffe, men att förvänta sig tillmötesgående service i det här läget vore nog ungefär som att be ett berg flytta sig.

Det lilla fåtal gånger man får bättre service än man väntar sig i Sverige, blir man riktigt förvånad. På Grönan lär det inte hända.

Postad

Min dotter, som är 8 1/2 år gammal, köpte sig en mobiltelefon.

Hon träffade några större tjejer och jag tror att en egen mobiltelefon blev en symbol för att gå från småtting till stor. Eftersom hon aldrig köpt en pryl i hela sitt liv, har hennes lilla plånbok bara växt och på banken har hon över 50.000, men det har hon ingen aning om. Så när jag talade om för henne att hon lätt hade råd att köpa en egen mobil, så var lyckan total. Här har vi en människa som aldrig i sitt liv har köpt en pryl. Hon har väl köp sig nån klänning hon ville ha och så, men hon har aldrig önskat sig en teknisk pryl och sen gått och köpt den.

Hon kom hem med sin rosa mobiltelefon och svävade på moln. Hon läste instruktionsboken och valde ringsignal och ringde runt till sina kompisar och berättade den stora nyheten. Jag tror hon hade den under kudden när hon sov i natt. Det var uppfräschande att se. Själv har man köpt så mycket prylar genom åren att det väl skulle fylla Globen och man är så bortskämd och blasé.

Det kommer ganska många SMS idag...

Postad

Hmm, skulle man kunna få klonka runner-runner-fyrtal lite oftare mot de här set-klonkarna? Så skönt!

Full Tilt Poker Game #74603XXX: Table Hauck - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:09:04 ET - 2008/08/01

Seat 1: ilwulocal4 ($97.40)

Seat 2: muckinfuddled ($56.70)

Seat 3: PDJ777 ($62.15)

Seat 4: stuartginn ($23.80)

Seat 5: bovic ($25.50)

Seat 6: DRuscetti ($42.20)

Seat 7: MarqDW ($98)

Seat 8: dsjake ($48.50)

Seat 9: HERO ($101.85)

DRuscetti posts the small blind of $0.50

MarqDW posts the big blind of $1

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Queen of HeartsQueen of Clubs

dsjake folds

HERO raises to $4

ilwulocal4 folds

muckinfuddled calls $4

PDJ777 calls $4

stuartginn folds

bovic calls $4

DRuscetti calls $3.50

MarqDW folds

*** FLOP *** 9 of DiamondsJack of Clubs4 of Clubs

DRuscetti checks

HERO bets $13

muckinfuddled folds

PDJ777 raises to $26

bovic folds

DRuscetti folds

HERO raises to $97.85, and is all in

PDJ777 calls $32.15, and is all in

HERO shows Queen of HeartsQueen of Clubs

PDJ777 shows Jack of DiamondsJack of Spades

Uncalled bet of $39.70 returned to HERO

*** TURN *** 9 of DiamondsJack of Clubs4 of ClubsQueen of Diamonds

*** RIVER *** 9 of DiamondsJack of Clubs4 of ClubsQueen of DiamondsQueen of Spades

HERO shows four of a kind, Queens

PDJ777 shows a full house, Jacks full of Queens

HERO wins the pot ($134.30) with four of a kind, Queens

PDJ777 is sitting out

*** SUMMARY ***

Total pot $137.30 | Rake $3

Board: 9 of DiamondsJack of Clubs4 of ClubsQueen of DiamondsQueen of Spades

Seat 1: ilwulocal4 didn't bet (folded)

Seat 2: muckinfuddled folded on the Flop

Seat 3: PDJ777 showed Jack of DiamondsJack of Spades and lost with a full house, Jacks full of Queens

Seat 4: stuartginn didn't bet (folded)

Seat 5: bovic (button) folded on the Flop

Seat 6: DRuscetti (small blind) folded on the Flop

Seat 7: MarqDW (big blind) folded before the Flop

Seat 8: dsjake didn't bet (folded)

Seat 9: HERO showed Queen of HeartsQueen of Clubs and won ($134.30) with four of a kind, Queens

Det här är anledningen till att jag har så svårt att lägga överpar ibland, för ofta visar det sig att han inte har nånting.

Full Tilt Poker Game #746053XXX: Table Camden Rose - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:23:32 ET - 2008/08/01

Seat 1: bluefan38 ($58)

Seat 2: Pabst Dry ($100)

Seat 3: Bmaverickjr ($380.25)

Seat 4: bnice89 ($89.05)

Seat 5: Werendos ($61.85)

Seat 6: Joe Bloyd ($69.70)

Seat 7: floppingstein ($14.75)

Seat 8: The Birthmark ($40)

Seat 9: HERO ($113.95)

floppingstein posts the small blind of $0.50

The Birthmark posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of ClubsAce of Diamonds

HERO raises to $4

bluefan38 folds

Pabst Dry folds

bnice89: @%!!

Bmaverickjr folds

bnice89 folds

Joe Bloyd is sitting out

Werendos folds

Joe Bloyd folds

bnice89: i hit up instead of down

floppingstein calls $3.50

The Birthmark calls $3

*** FLOP *** 6 of Hearts2 of Spades4 of Spades

floppingstein checks

The Birthmark bets $36, and is all in

HERO raises to $109.95, and is all in

floppingstein folds

HERO shows Ace of ClubsAce of Diamonds

The Birthmark shows Ace of Hearts10 of Hearts

Uncalled bet of $73.95 returned to HERO

*** TURN *** 6 of Hearts2 of Spades4 of Spades9 of Diamonds

*** RIVER *** 6 of Hearts2 of Spades4 of Spades9 of Diamonds6 of Diamonds

HERO shows two pair, Aces and Sixes

The Birthmark shows a pair of Sixes

HERO wins the pot ($81) with two pair, Aces and Sixes

The Birthmark is sitting out

*** SUMMARY ***

Total pot $84 | Rake $3

Board: 6 of Hearts2 of Spades4 of Spades9 of Diamonds6 of Diamonds

Seat 1: bluefan38 didn't bet (folded)

Seat 2: Pabst Dry didn't bet (folded)

Seat 3: Bmaverickjr didn't bet (folded)

Seat 4: bnice89 didn't bet (folded)

Seat 5: Werendos didn't bet (folded)

Seat 6: Joe Bloyd (button) didn't bet (folded)

Seat 7: floppingstein (small blind) folded on the Flop

Seat 8: The Birthmark (big blind) showed Ace of Hearts10 of Hearts and lost with a pair of Sixes

Seat 9: HERO showed Ace of ClubsAce of Diamonds and won ($81) with two pair, Aces and Sixes

Familjen åker bort, så jag blir ensam hemma hela helgen. Det ska visst bli regn också. Nu ska jag äntligen få tid att spela lite MTT:er.

Postad

Japp, nu har jag tillbringat några timmar spelandes MTT:er. Som vanligt åkte jag strax före bubblan i båda.

Men i den ena hade jag en helt underbar kille till höger. Han dubblade upp mig tre gånger och han dubblade upp andra kanske tio gånger. Ändå hade han chips. Han spelde 55% och hade ingen foldknapp. Första gången var tidigt i turneringen. Jag plockade upp AK och raisade UTG. Han synade på BB med 59 offsuit. På floppen AT9 checksynade han och sen checkraisade han all in när en tvåa föll på turn. Han synade all ins med alla ess och A9s på AQ5 flop. Mycket kul att titta på och att ha till höger när man behövde fylla på stacken. Jag spelade för att vinna, så jag ställde med 64o med tre kvar till bubblan och räknade med en mycket snäv synrange, men en kille blixtsynade med K9. Sexan på floppen var skön till kungen föll på river.

I den andra turneringen åkte jag när jag floppade topp två med JQs på JQ7 flop och fick in pengarna mot en kille med QK. 83,5% equity, men turn var förstås en kung.

Med 11BB kvar gick jag all in med A9o och fick syn av 88. River kom ett ess och han blev jättearg. -"I can't believe you caught an ace on the river", skrev han och det kunde ju egentligen inte jag fatta heller. "It was a coinflip" skrev nån annan. "No, he had 10% chance to win" hävdade han. Jag skrev att det var 55/45 (det är 57/43). "No it's not you f/%#¤& idiot" skrev han.

Om han synar min all in, så har han ju liksom förlorat sin rätt att klaga på variansen.

Postad

Undrar vad han synar bort halva stacken med och sen foldar..?

Full Tilt Poker Game #7481852739: Table Silver Penny - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 15:23:05 ET - 2008/08/02

Seat 1: fadrus ($89.70)

Seat 2: Monty_G_77 ($50)

Seat 3: LameGazelle ($113.20)

Seat 4: OOWAGAA ($28.75)

Seat 5: ziggs7 ($56.90)

Seat 6: sammyq ($79.25)

Seat 7: J8clubs ($185.30)

Seat 8: hero ($115.10)

Seat 9: BulletEMF ($220.80)

J8clubs posts the small blind of $0.50

hero posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero Queen of DiamondsQueen of Spades

BulletEMF folds

fadrus folds

Monty_G_77 folds

LameGazelle folds

OOWAGAA raises to $3.50

ziggs7 calls $3.50

sammyq calls $3.50

J8clubs calls $3

hero raises to $23

OOWAGAA folds

ziggs7 calls $19.50

sammyq folds

J8clubs folds

*** FLOP *** 10 of Diamonds8 of Diamonds7 of Diamonds

hero bets $56.50

ziggs7 has 15 seconds left to act

ziggs7 folds

Uncalled bet of $56.50 returned to hero

hero mucks

hero wins the pot ($53.70)

*** SUMMARY ***

Total pot $56.50 | Rake $2.80

Board: 10 of Diamonds8 of Diamonds7 of Diamonds

Seat 1: fadrus didn't bet (folded)

Seat 2: Monty_G_77 didn't bet (folded)

Seat 3: LameGazelle didn't bet (folded)

Seat 4: OOWAGAA folded before the Flop

Seat 5: ziggs7 folded on the Flop

Seat 6: sammyq (button) folded before the Flop

Seat 7: J8clubs (small blind) folded before the Flop

Seat 8: hero (big blind) collected ($53.70), mucked

Seat 9: BulletEMF didn't bet (folded)

Postad

Söndagmornar är bäst. Lördgsnatt i USA. Fullt med fiskar, fyllon och idioter med ett enda mål, att spela bort sina pengar.

Hur tänker fisken, undrar man ju ibland. Jag tror det låter ungefär så här (den här har QJ suited):

Full Tilt Poker Game #7490153146: Table Cobble Cove - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 2:49:16 ET - 2008/08/03

Seat 1: hero ($104.70)

Seat 2: scarpia ($44.55)

Seat 3: SecretSurface ($100)

Seat 4: alv24 ($100.85)

Seat 5: JayKay1910 ($20)

Seat 6: SixPackCPA ($41.70)

Seat 7: Dave4112 ($149.35)

Seat 8: Mjollner ($100)

Seat 9: we1963 ($127.60)

alv24 posts the small blind of $0.50

JayKay1910 posts the big blind of $1

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero King of DiamondsKing of Spades

SixPackCPA folds

Dave4112 raises to $3.50

we1963 calls $3.50

hero raises to $15.50

scarpia folds

alv24 folds

JayKay1910 folds

Dave4112 has 15 seconds left to act

Dave4112 folds

This goddamn european keeps raising me. I've got a suited hand and i'm gonna play it!

we1963 calls $12

*** FLOP *** 6 of ClubsQueen of Clubs7 of Spades

Yeah! I flopped top pair! I'm gonna stack this motherfucker. America is the best country in the whole world!

we1963 checks

hero bets $36

Eat this, you european piece of shit!

we1963 raises to $72

hero raises to $89.20, and is all in

Yeah, i trapped him. Ship it!

we1963 calls $17.20

hero shows King of DiamondsKing of Spades

Doh... I've got outs though...

we1963 shows Jack of HeartsQueen of Hearts

*** TURN *** 6 of ClubsQueen of Clubs7 of Spades2 of Spades

COME ON QUEEN!!!

*** RIVER *** 6 of ClubsQueen of Clubs7 of Spades2 of SpadesQueen of Diamonds

Yeah! God bless America!

hero shows two pair, Kings and Queens

we1963 shows three of a kind, Queens

we1963 wins the pot ($211.40) with three of a kind, Queens

hero adds $100

*** SUMMARY ***

Total pot $214.40 | Rake $3

Board: 6 of ClubsQueen of Clubs7 of Spades2 of SpadesQueen of Diamonds

Seat 1: hero showed King of DiamondsKing of Spades and lost with two pair, Kings and Queens

Seat 2: scarpia didn't bet (folded)

Seat 3: SecretSurface (button) is sitting out

Seat 4: alv24 (small blind) folded before the Flop

Seat 5: JayKay1910 (big blind) folded before the Flop

Seat 6: SixPackCPA didn't bet (folded)

Seat 7: Dave4112 folded before the Flop

Seat 8: Mjollner is sitting out

Seat 9: we1963 showed Jack of HeartsQueen of Hearts and won ($211.40) with three of a kind, Queens

En annan tänker bara så här:

Full Tilt Poker Game #7489708901: Table Anasazi - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 2:01:34 ET - 2008/08/03

Seat 1: kantgetoffit ($20.15)

Seat 2: Donkster414 ($129.65)

Seat 3: utickle igiggle ($132.40)

Seat 4: DarkAce777 ($104.45)

Seat 5: gr8gambler28 ($27.40)

Seat 6: Chomper44 ($100)

Seat 7: hero ($111.80)

Seat 8: Verved_One ($98.50)

Seat 9: SecretSurface ($100)

Donkster414 posts the small blind of $0.50

utickle igiggle posts the big blind of $1

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero Queen of HeartsQueen of Clubs

DarkAce777 folds

Hey, i'm playing online poker. This is cool. My friends in school should see me now.

gr8gambler28 calls $1

Chomper44 has 15 seconds left to act

Chomper44 folds

hero raises to $5

Verved_One folds

kantgetoffit folds

Donkster414 folds

utickle igiggle folds

He raised. OK, i call.

gr8gambler28 calls $4

*** FLOP *** 6 of Diamonds3 of Diamonds9 of Hearts

I flopped a pair!!! I' going all in!

gr8gambler28 bets $22.40, and is all in

hero calls $22.40

gr8gambler28 shows Ace of Hearts3 of Clubs

hero shows Queen of HeartsQueen of Clubs

*** TURN *** 6 of Diamonds3 of Diamonds9 of HeartsAce of Diamonds

*** RIVER *** 6 of Diamonds3 of Diamonds9 of HeartsAce of DiamondsJack of Spades

gr8gambler28 shows two pair, Aces and Threes

hero shows a pair of Queens

gr8gambler28 wins the pot ($53.50) with two pair, Aces and Threes

hero adds $15.60

Did i win? Yeah, this was fun. Better quit now before i lose this. Imagine all the candy i can buy with that money.

*** SUMMARY ***

Total pot $56.30 | Rake $2.80

Board: 6 of Diamonds3 of Diamonds9 of HeartsAce of DiamondsJack of Spades

Seat 1: kantgetoffit (button) didn't bet (folded)

Seat 2: Donkster414 (small blind) folded before the Flop

Seat 3: utickle igiggle (big blind) folded before the Flop

Seat 4: DarkAce777 didn't bet (folded)

Seat 5: gr8gambler28 showed Ace of Hearts3 of Clubs and won ($53.50) with two pair, Aces and Threes

Seat 6: Chomper44 didn't bet (folded)

Seat 7: hero showed Queen of HeartsQueen of Clubs and lost with a pair of Queens

Seat 8: Verved_One didn't bet (folded)

Seat 9: SecretSurface is sitting out

Man kan väl inte göra så mycket mer än att få in degen som 79% favorit.

Postad
Undrar vad han synar bort halva stacken med och sen foldar..?

Full Tilt Poker Game #7481852739: Table Silver Penny - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 15:23:05 ET - 2008/08/02

Seat 1: fadrus ($89.70)

Seat 2: Monty_G_77 ($50)

Seat 3: LameGazelle ($113.20)

Seat 4: OOWAGAA ($28.75)

Seat 5: ziggs7 ($56.90)

Seat 6: sammyq ($79.25)

Seat 7: J8clubs ($185.30)

Seat 8: hero ($115.10)

Seat 9: BulletEMF ($220.80)

J8clubs posts the small blind of $0.50

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero Queen of DiamondsQueen of Spades

BulletEMF folds

fadrus folds

Monty_G_77 folds

LameGazelle folds

OOWAGAA raises to $3.50

ziggs7 calls $3.50

sammyq calls $3.50

J8clubs calls $3

hero raises to $23

OOWAGAA folds

ziggs7 calls $19.50

sammyq folds

J8clubs folds

*** FLOP *** 10 of Diamonds8 of Diamonds7 of Diamonds

hero bets $56.50

ziggs7 has 15 seconds left to act

ziggs7 folds

Uncalled bet of $56.50 returned to hero

hero mucks

hero wins the pot ($53.70)

*** SUMMARY ***

Total pot $56.50 | Rake $2.80

Board: 10 of Diamonds8 of Diamonds7 of Diamonds

Seat 1: fadrus didn't bet (folded)

Seat 2: Monty_G_77 didn't bet (folded)

Seat 3: LameGazelle didn't bet (folded)

Seat 4: OOWAGAA folded before the Flop

Seat 5: ziggs7 folded on the Flop

Seat 6: sammyq (button) folded before the Flop

Seat 7: J8clubs (small blind) folded before the Flop

Seat 8: hero (big blind) collected ($53.70), mucked

Seat 9: BulletEMF didn't bet (folded)

Tror det är bättre att lägga en vekare satsning på halv pott så han tror att han kan bluffa med AK eller skräp.

Postad
Tror det är bättre att lägga en vekare satsning på halv pott så han tror att han kan bluffa med AK eller skräp.

Mmm, good point, men bara en idiot skulle få för sig att han har fold equity där. Om jag betar 28 och han ställer in sina återstående 33, så har jag 23,5/1 i potodds. Då kan jag väl till och med syna korrekt med pocket-tvåor utan ruter.

Postad

Klurig hand där jag analyserade bort mig själv på river. Jag tänkte att om han nu klonkar en flush på turn, så raisar han väl, eftersom esset saknas. Och sen tänkte jag att om han hade en flush som inte är nöten, varför då inte bara syna mitt blockbet på river när floppen dessutom är parad. Jag fick det till en hand som måste bluffa för att vinna potten, t.ex JT.

Äsch, jag är väl en fisk som tar synen. Dom har ju i regel exakt det dom representerar.

Full Tilt Poker Game #7503821272: Table Deerfoot - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:30:38 ET - 2008/08/04

Seat 1: hero ($119.55)

Seat 2: Froggie99 ($91.55)

Seat 3: hamhank ($40)

Seat 4: indead ($40.50)

Seat 5: Motze180 ($20.40)

Seat 6: sims84 ($100)

Seat 7: pyccp ($50)

Seat 8: crossfade37 ($69.40)

Froggie99 posts the big blind of $1

5 seconds left to act

pyccp posts $1

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero 9 of SpadesAce of Diamonds

HeadsUp2 sits down

indead folds

HeadsUp2 adds $83.30

Motze180 folds

sims84 calls $1

pyccp checks

crossfade37 has 15 seconds left to act

crossfade37 folds

hero calls $0.50

Froggie99 checks

*** FLOP *** 9 of ClubsQueen of Diamonds9 of Diamonds

hero bets $3

Froggie99 folds

sims84 calls $3

pyccp folds

*** TURN *** 9 of ClubsQueen of Diamonds9 of Diamonds6 of Diamonds

hero bets $6.50

sims84 calls $6.50

*** RIVER *** 9 of ClubsQueen of Diamonds9 of Diamonds6 of Diamonds3 of Hearts

hero bets $11.50

sims84 has 15 seconds left to act

sims84 raises to $27

hero has requested TIME

hero calls $15.50

*** SHOW DOWN ***

sims84 shows King of Diamonds10 of Diamonds a flush, King high

hero mucks

sims84 wins the pot ($74) with a flush, King high

hero adds $17.95

*** SUMMARY ***

Total pot $77 | Rake $3

Board: 9 of ClubsQueen of Diamonds9 of Diamonds6 of Diamonds3 of Hearts

Seat 1: hero (small blind) mucked 9 of SpadesAce of Diamonds - three of a kind, Nines

Seat 2: Froggie99 (big blind) folded on the Flop

Seat 3: hamhank is sitting out

Seat 4: indead didn't bet (folded)

Seat 5: Motze180 didn't bet (folded)

Seat 6: sims84 showed King of Diamonds10 of Diamonds and won ($74) with a flush, King high

Seat 7: pyccp folded on the Flop

Seat 8: crossfade37 didn't bet (folded)

Den här var skön. Dagens sista hand. Jag blandar in små suited connectors i mina UTG-raisar ibland. Jag tycker det är bra, naturligtvis dels för att man blir lite mer svårläst, men också för att man inte alltid ska erbjuda stora implicita odds när man kommer in med en hand UTG. Då vet dom inte säkert om det lönar sig att set-mina.

I alla fall, jag träffar klockrent och fi, som knappast sätter mig på en sjua om han är en spelare som funderar över sin motståndares kort, synar floppen med hålstegedrag och två överkort prickar tian på turn och lyckas intala sig att den är bra. Observera att han heter "got2call".

Så går det när man spelar dåliga kort ur position.

Full Tilt Poker Game #7503964921: Table Cobble Cove - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:43:02 ET - 2008/08/04

Seat 1: hero ($115.10)

Seat 2: HiPolymer ($115.80)

Seat 3: grubby2 ($25.45)

Seat 4: can i has ($36.65)

Seat 5: Tomba1950 ($60.25)

Seat 6: DarkAce777 ($113.35)

Seat 7: hamakim ($95.30)

Seat 8: RyKnow23 ($39)

Seat 9: got2call ($99.50)

RyKnow23 posts the small blind of $0.50

got2call posts the big blind of $1

The button is in seat #7

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero 6 of Spades7 of Spades

hero raises to $4

HiPolymer has 15 seconds left to act

HiPolymer folds

grubby2 folds

can i has folds

Tomba1950 calls $4

DarkAce777 folds

hamakim folds

RyKnow23 folds

got2call calls $3

*** FLOP *** 7 of Diamonds9 of Clubs7 of Hearts

got2call checks

hero bets $9

Tomba1950 has 15 seconds left to act

Tomba1950 folds

got2call calls $9

*** TURN *** 7 of Diamonds9 of Clubs7 of Hearts10 of Diamonds

got2call checks

hero bets $20

got2call calls $20

*** RIVER *** 7 of Diamonds9 of Clubs7 of Hearts10 of Diamonds4 of Clubs

got2call checks

hero bets $35.50

got2call calls $35.50

*** SHOW DOWN ***

hero shows 6 of Spades7 of Spades three of a kind, Sevens

got2call mucks

hero wins the pot ($138.50) with three of a kind, Sevens

got2call adds $40

*** SUMMARY ***

Total pot $141.50 | Rake $3

Board: 7 of Diamonds9 of Clubs7 of Hearts10 of Diamonds4 of Clubs

Seat 1: hero showed 6 of Spades7 of Spades and won ($138.50) with three of a kind, Sevens

Seat 2: HiPolymer didn't bet (folded)

Seat 3: grubby2 didn't bet (folded)

Seat 4: can i has didn't bet (folded)

Seat 5: Tomba1950 folded on the Flop

Seat 6: DarkAce777 didn't bet (folded)

Seat 7: hamakim (button) didn't bet (folded)

Seat 8: RyKnow23 (small blind) folded before the Flop

Seat 9: got2call (big blind) mucked 10 of HeartsJack of Diamonds - two pair, Tens and Sevens

Och jag måste få visa en till sån här "natti-natti-shove" som jag har skrivit om förut. Fold är ett bra alternativ om man har Q8, men om du har bråttom i säng, kan jag ta hand om dina pengar, kompis.

Full Tilt Poker Game #7503641130: Table Cabana - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:15:57 ET - 2008/08/04

Seat 1: Elohttubu ($81.40)

Seat 2: gmandv888 ($45.80)

Seat 3: youssepts ($64.50)

Seat 4: Beachat109 ($42.25)

Seat 5: pattimac ($97.05)

Seat 6: LouisLepke ($129.60)

Seat 7: hero ($100.40)

Seat 8: utickle igiggle ($101)

Seat 9: Blackize ($118.15)

LouisLepke posts the small blind of $0.50

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero Ace of HeartsKing of Hearts

utickle igiggle folds

Blackize folds

Elohttubu folds

gmandv888 folds

youssepts calls $1

Beachat109 folds

pattimac folds

LouisLepke calls $0.50

hero raises to $5

youssepts has 15 seconds left to act

youssepts calls $4

LouisLepke folds

*** FLOP *** Ace of Spades9 of ClubsQueen of Hearts

hero bets $11

youssepts raises to $59.50, and is all in

hero calls $48.50

youssepts shows Queen of Spades8 of Hearts

hero shows Ace of HeartsKing of Hearts

*** TURN *** Ace of Spades9 of ClubsQueen of Hearts3 of Spades

*** RIVER *** Ace of Spades9 of ClubsQueen of Hearts3 of Spades4 of Clubs

youssepts shows a pair of Queens

hero shows a pair of Aces

hero wins the pot ($127) with a pair of Aces

youssepts is sitting out

*** SUMMARY ***

Total pot $130 | Rake $3

Board: Ace of Spades9 of ClubsQueen of Hearts3 of Spades4 of Clubs

Seat 1: Elohttubu didn't bet (folded)

Seat 2: gmandv888 didn't bet (folded)

Seat 3: youssepts showed Queen of Spades8 of Hearts and lost with a pair of Queens

Seat 4: Beachat109 didn't bet (folded)

Seat 5: pattimac (button) didn't bet (folded)

Seat 6: LouisLepke (small blind) folded before the Flop

Seat 7: hero (big blind) showed Ace of HeartsKing of Hearts and won ($127) with a pair of Aces

Seat 8: utickle igiggle didn't bet (folded)

Seat 9: Blackize didn't bet (folded)