Gå till innehåll

Oggeking - Primas största fisk 2007!


oggeking

Recommended Posts

Så där, då var 9-timmarsgrinden avklarad. Spelade riktigt dåligt samtidigt som jag fick väldigt kalla kort, var nere på $3000 minus men lyckades kämpa in lillplusset på $418. Känns ok med tanke på hur jag låg till.

 

Januari resultat

NL400: +$558

 

 

Fi i följande hand är väldigt aggressiv och duktig, framför allt preflop och i synnerhet mot mig. Vi har clashat flera gånger under sessionen och han har tagit en del av mig då jag fått vika mycket. River steker han halva tiden ut innan han trycker. Vem synar? Vem viker?

 

- oggeking sitting in seat 2 with $677.80

- bjar sitting in seat 4 with $700.70

- SirGarrick sitting in seat 6 with $461.00 [Dealer]

 

oggeking posted the small blind - $2.00

bjar posted the big blind - $4.00

** Dealing card to oggeking: :Ts::9s:

SirGarrick folded

oggeking raised - $16.00

bjar called - $16.00

 

** Dealing the flop: :9d::Js::6h:

oggeking bet - $20.00

bjar raised - $75.00

oggeking called - $75.00

 

** Dealing the turn: :2c:

oggeking checked

bjar bet - $154.00

oggeking called - $154.00

 

** Dealing the river: :3h:

oggeking checked

bjar went all-in - $459.70

 

Oggeking hoppas jag om inte Sirgarrick har nått fuskprogram och hoppar in och tar synen.

Tror du synar och tar hem potten pga ava att inga stegdrag satt.

Bra kämpat, blir fin RB! :D Du som bara skulle grinda nån timme. ;)

Har inte heller lyckats hitta sängen ordentligt. Dags nu. Gonatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 207
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så där, då var 9-timmarsgrinden avklarad. Spelade riktigt dåligt samtidigt som jag fick väldigt kalla kort, var nere på $3000 minus men lyckades kämpa in lillplusset på $418. Känns ok med tanke på hur jag låg till.

 

Januari resultat

NL400: +$558

 

 

Fi i följande hand är väldigt aggressiv och duktig, framför allt preflop och i synnerhet mot mig. Vi har clashat flera gånger under sessionen och han har tagit en del av mig då jag fått vika mycket. River steker han halva tiden ut innan han trycker. Vem synar? Vem viker?

 

- oggeking sitting in seat 2 with $677.80

- bjar sitting in seat 4 with $700.70

- SirGarrick sitting in seat 6 with $461.00 [Dealer]

 

oggeking posted the small blind - $2.00

bjar posted the big blind - $4.00

** Dealing card to oggeking: :Ts::9s:

SirGarrick folded

oggeking raised - $16.00

bjar called - $16.00

 

** Dealing the flop: :9d::Js::6h:

oggeking bet - $20.00

bjar raised - $75.00

oggeking called - $75.00

 

** Dealing the turn: :2c:

oggeking checked

bjar bet - $154.00

oggeking called - $154.00

 

** Dealing the river: :3h:

oggeking checked

bjar went all-in - $459.70

 

Nice med en intressant dagbok till denna ska följa noggrant då jag inte gillar mina stats mot dig på dom få händer vi spelat... :P

 

Angående handen så är den riktigt svår men jag tror att din 9:a står här ganska ofta... Så jag säger syn men överlåter djupanalysen åt experterna..

Antar att du synade eftersom du synat både omslag på flop och betet på turn och då känns en fold kallt då ingen av stegdragen sitter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem synar? Vem viker?

 

Tror du kan ta den där synen faktiskt, om han är väldigt aggro. Hans HD, som handen utspelas, är rimligen {T8, QT, J9, 66, 45 } och 45 känns inte jättetrolig samt att J9 har du en blocker till. Tar han synen pre med både offsuit och suited T8/QT-händer och dessutom aldrig med 45o så borde det vara en syn, även om jag inte orkar räkna på det. Däremot foldar jag nog både flop och turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du kan ta den där synen faktiskt, om han är väldigt aggro. Hans HD, som handen utspelas, är rimligen {T8, QT, J9, 66, 45 } och 45 känns inte jättetrolig samt att J9 har du en blocker till. Tar han synen pre med både offsuit och suited T8/QT-händer och dessutom aldrig med 45o så borde det vara en syn, även om jag inte orkar räkna på det. Däremot foldar jag nog både flop och turn.

 

Lägger till 78+lite randomhänder då och då i hans HD. Jag foldar inte den floppen mot en aggresiv spelare med mellanpar och dubbla rr-drag då jag själv har en hyffsad Lag-image, MAO så vill jag inte bli överkörd.

Håller med om att jag kanske bör folda turn då jag varken förbättrar eller får upp något av dragen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger till 78+lite randomhänder då och då i hans HD.

 

Sjukt kallt att jag missade 78; den ska ju värderas in på samma sätt som T8/QT förstås. Även om det nu inte påverkar slutsatsen, utan tvärtom, då den utökade (semi)bluff-HD:n gynnar oss t.o.m ännu mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade att lira en kort eftermiddagsgrind med några bira vilket slutade med ett plusresultat på $852. 1,5 timmars spel blev det. Spelade stabil poker, aningen tightare session än normalt med stats på 29/21.

Btw så vek jag färgen i min första HH och synade i min andra med 9T, tyvärr så sprang jag in i 66 i den.

 

Januari resultat

NL400: +$1410

MTT's: -$22

 

 

Ok linje? Jag har aggrat en hel del mot MEGASTEAM och han har fått vika mycket. Vad göra mot ett riverbet?

 

 

- Arne1921 sitting in seat 1 with $463.60

- MEGASTEAM sitting in seat 2 with $400.00

- Xcrambler sitting in seat 3 with $398.80

- brownmar sitting in seat 4 with $331.50 [Dealer]

- puda77 sitting in seat 5 with $279.32

- oggeking sitting in seat 6 with $721.80

 

puda77 posted the small blind - $2.00

oggeking posted the big blind - $4.00

** Dealing card to oggeking: :9s::9c:

Arne1921 folded

MEGASTEAM raised - $16.00

Xcrambler folded

brownmar folded

puda77 folded

oggeking raised - $46.00

MEGASTEAM called - $46.00

 

** Dealing the flop: :6s::Js::5s:

oggeking bet - $75.00

MEGASTEAM called - $75.00

 

** Dealing the turn: :4s:

oggeking checked

MEGASTEAM bet - $88.00

oggeking called - $88.00

 

** Dealing the river: :2d:

oggeking checked

MEGASTEAM checked

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok linje? Jag har aggrat en hel del mot MEGASTEAM och han har fått vika mycket. Vad göra mot ett riverbet?

 

Jag har inget jättebra alternativ, men problemet med den här linjen är att du "aldrig" kommer dyka upp med nötter på river där och han ganska trovärdigt kan reppa dem. Tror att betfolda turn kan vara en bättre linje?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget jättebra alternativ, men problemet med den här linjen är att du "aldrig" kommer dyka upp med nötter på river där och han ganska trovärdigt kan reppa dem. Tror att betfolda turn kan vara en bättre linje?

 

Jag kan mycket väl checka river med både straightflush och :As:, om fi är någorlunda aggro eller om situationen motiverar det.

Men även om vi utgår ifrån att jag aldrig har nutz i detta läge så är väl det något som talar för en syn på river om han som du sade lätt kan reppa nöten. Kan väl dessutom tillägga att Fi inte är tillräckligt duktig för att värdebetta t.ex :Qs: eller :Js: så antingen har han Nutz eller så bluffar han om han bettar river.

Vad tjänar jag på att betfolda turn? Han kan möjligen släppa just :Js: och :Qs: men i övrigt gör jag ju om handen till bluff. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där, lirat ett par timmar nu inatt och hittade plusset på $1034. Har väl inte spelat så jättebra men folk har kastat pengar på mig så det blev lite cash iaf. Har ett bet på Pittsburgh mot Buffalo som är inne efter 2 perioder. Hoppas på klonk där också.

 

Januari resultat

NL400:+$2444.

MTT's: -$22.

 

 

Att få värde av TP!!

 

- oggeking sitting in seat 1 with $462.50

- Hansarne78 sitting in seat 2 with $233.25

- Anita123 sitting in seat 3 with $364.00

- BANKOMAT sitting in seat 4 with $959.30 [Dealer]

- kashmiri1 sitting in seat 6 with $377.80

 

kashmiri1 posted the small blind - $2.00

oggeking posted the big blind - $4.00

** Dealing card to oggeking: :Ad::As:

Hansarne78 folded

Anita123 folded

BANKOMAT folded

kashmiri1 raised - $8.00

oggeking raised - $44.00

kashmiri1 called - $44.00

 

** Dealing the flop: :4h::4c::Ts:

kashmiri1 bet - $88.00

oggeking raised - $176.00

kashmiri1 went all-in - $247.80

oggeking called - $335.80

 

** Dealing the turn: :9d:

 

** Dealing the river: :2h:

kashmiri1 shows: :5h::Td:

oggeking shows: :Ad::As:

oggeking wins $757.60 from the main pot

 

End of game 1125747894

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var kul med live liret igår... även om man spela som en tomte hehe... men det blev iaf en hel del bärs tillslut... fan ögge... lite låtar satt kvar i dig iaf :-)... Dags o lägga lite stålar på en bas så kan vi lira lite Millencolin igen ;-)... HA DET GOTT!

 

Tjena adde!

 

Fan säg till när det är lir jag är alltid sugen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Riktigt nice! Lycka till. Alla proffs gick ju dåligt i December så det var inte så konstigt att det blev likadant för dig.."

 

Jag måste säga emot, december är den absolut bästa månaden under hela året. verka som att alla fiskar vaknar till liv då!

 

Och vad har hänt med Prima! jag älskar livet igen! äntligen är gamla härliga prima tillbaka i sina glansdagars form! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där, då var 9-timmarsgrinden avklarad. Spelade riktigt dåligt samtidigt som jag fick väldigt kalla kort, var nere på $3000 minus men lyckades kämpa in lillplusset på $418. Känns ok med tanke på hur jag låg till.

 

Januari resultat

NL400: +$558

 

 

Fi i följande hand är väldigt aggressiv och duktig, framför allt preflop och i synnerhet mot mig. Vi har clashat flera gånger under sessionen och han har tagit en del av mig då jag fått vika mycket. River steker han halva tiden ut innan han trycker. Vem synar? Vem viker?

 

- oggeking sitting in seat 2 with $677.80

- bjar sitting in seat 4 with $700.70

- SirGarrick sitting in seat 6 with $461.00 [Dealer]

 

oggeking posted the small blind - $2.00

bjar posted the big blind - $4.00

** Dealing card to oggeking: :Ts::9s:

SirGarrick folded

oggeking raised - $16.00

bjar called - $16.00

 

** Dealing the flop: :9d::Js::6h:

oggeking bet - $20.00

bjar raised - $75.00

oggeking called - $75.00

 

** Dealing the turn: :2c:

oggeking checked

bjar bet - $154.00

oggeking called - $154.00

 

** Dealing the river: :3h:

oggeking checked

bjar went all-in - $459.70

 

 

Analys: Du sitter med T9s PF vilket är en legitim hand att höja med (du möter bjar som förmodligen är en av dom värsta överspelarna på 2/4). får en syn floppen kommer J92 unsuited. Du betar ut 20? i en pott på nästan 40? indikerar extrem svaghet vilket inte är bra om du nu inte planerar att göra movet mot QT. Jag har som huvudregel i en pott på få spelare om jag är ur poss med mellanparet att antingen checkraise om man vet om att ens motspelare är väldigt aggresiv och förmodligen annars kommer att slå om på dig. Eller så betar man ut 30-35 för att göra det dyrare för motståndaren att reraisar. dette är speciellt användbart mot en spelare som "bjar". Sen förstår jag inte riktigt varför du hittar synen på flopp då han kontrohöjde till 75? tänkte du slå om senare? Och varför i hela tog du syn på turn då du vet han kommer att fortsätta till river om du ändå inte tänker syna? kom ju inte direkt några farlig kort? :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat lite grann inatt, började dåligt och låg minus $1500 men jobbade tillbaks och hamnade tillslut på plus $217. Har tyvärr inte blivit så mycket spel än så länge under januari och resultatet är väl än så länge ganska mediokert men jag känner iaf att jag spelar bättre jämfört med iskalla december.

Kommer att åka till thailand den 15:e Januari men satsar på att hinna med 3-4 pokersessioner innan dess iaf, lite annat att stå i bara.

 

Jauari resultat

NL400: +$2661

Mtt's: -$22

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Analys: Du sitter med T9s PF vilket är en legitim hand att höja med (du möter bjar som förmodligen är en av dom värsta överspelarna på 2/4). får en syn floppen kommer J92 unsuited. Du betar ut 20? i en pott på nästan 40? indikerar extrem svaghet vilket inte är bra om du nu inte planerar att göra movet mot QT. Jag har som huvudregel i en pott på få spelare om jag är ur poss med mellanparet att antingen checkraise om man vet om att ens motspelare är väldigt aggresiv och förmodligen annars kommer att slå om på dig. Eller så betar man ut 30-35 för att göra det dyrare för motståndaren att reraisar. dette är speciellt användbart mot en spelare som "bjar". Sen förstår jag inte riktigt varför du hittar synen på flopp då han kontrohöjde till 75? tänkte du slå om senare? Och varför i hela tog du syn på turn då du vet han kommer att fortsätta till river om du ändå inte tänker syna? kom ju inte direkt några farlig kort? :/

 

 

Ok, ska försöka svara då. För det första så bettar jag 20 i en pot på 32, nästan ett 2/3-potbet. Kanske ändå kan indikera svaghet men det behöver väl inte vara något negativt emot en aggresiv spelare?

För det andra så är använder jag mig sällan av CR på floppen som preflop-höjare och skulle jag göra det så är inte detta ett sådant läge.

Till skillnad från dig så har inte jag något emot att bli höjd av denna spelaren med den historia vi har. Så därför synade jag omslaget, och nee jag hade inga planer att höja senare i handen utan förbättring men som du säkert känner till så måste man inte höja för att vinna i poker.

Anledningen till att jag synade turn var att brädan var väldigt dragvänlig och att fi mycket väl kan fullfölja sina semibluffar och helbluffar med för den delen, på turn tar jag alltså inte mitt riverbeslut och jag har väl aldrig skrivit någonstans att jag inte tänker syna river? GG!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...