Gå till innehåll

Martboyo`s dagbok, same same but different. NL400


aim4vegas

Recommended Posts

  • Svars 137
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Usch pokern går mkt sämre för tillfället. Jag har börjat små tilta i varje session och humöret har verkligen inte varit balanserat. Loosa -1200 igår på 3 tim och idag gick jag +240 på 3tim...

 

Här är ett exempel på en dåligt spelad hand. Perleti är en rätt dålig grinder på NL400, tveksam om han är vinnande. Kan spela rätt stört ibland men har normal "hand range". Tänker här att han kan ha mig med KT eller set i 333 men då drag är mest troligt ställer jag här. set i tior fansn inte ens i tankarna. Men piss spel med tanke på pott storlek och stackdjup, får skylla på tilt från hand innan.

 

GAME #479694756: Texas Hold'em NL $2/$4 2007-01-31 14:42:31

Table Ancona

Seat 1: Wiesel11 ($446.80 in chips)

Seat 3: talbot66 ($109.30 in chips)

Seat 6: wixxx ($390.00 in chips)

Seat 8: perleti ($516.50 in chips)

Seat 10: Martboyo ($971.40 in chips) DEALER

Wiesel11: Post SB $2.00

talbot66: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Martboyo [:Ks::Qh:]

Dealt to perleti [:Tc::Th:]

wixxx: Fold

perleti: Call $4.00

Martboyo: Raise $20.00

Wiesel11: Fold

talbot66: Fold

perleti: Call $16.00

*** FLOP *** [:Kc: :10d: :3d:]

perleti: Check

Martboyo: Bet $22.00

perleti: Raise $44.00

Martboyo: Raise $80.00

perleti: Allin $452.50

Martboyo: Call $394.50

*** TURN *** [:9c:]

*** RIVER *** [:Qc:]

*** SUMMARY ***

Total pot $1,037.00 Rake $2.00

perleti: wins $1,037.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är ett exempel på en dåligt spelad hand.

 

Tråkigt att höra att du är kall för tillfället, och jag vill inte vara den som trycker ner dig mer i skorna, men det där kan fan ha varit den sämst spelade hand jag sett på ett bra tag, iallafall bland spelare som har någon slags koll. Jag fick kolla flera gånger för att se att jag inte hade sett nånting fel, men det hade jag inte.

 

Hoppas det vänder hursomhelst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en 4tim session igår då det gått lite sämre senaste dagarna tycket jag det kunde vara klokt att skotta lite högre;) spelade därför även lite grann på NL600 och Nl1000 igår. På NL600 förlorade jag en MASSA dollars till en riktig tomte vilket var lite surt, men NL1000 blev en höjdare:-D NL400 gick det trögt igen, +-0 då jag åkte på ett par stora pottorskar bla när jag floppa tvåpar mot set i en pre re-raisad pot och djupa stackar. Slutade totalt +733

 

Dagen roligaste pott, hade mått rätt taskigt om jag torskat mot par i 4…

GAME #479879857: Texas Hold'em NL $5/$10 2007-01-31 22:13:54

Table Alligator Pond

Seat 1: JEF666 ($985.00 in chips)

Seat 3: Martboyo ($2,128.00 in chips)

Seat 5: 2eazy ($1,465.00 in chips) DEALER

Seat 8: Josh131 ($686.00 in chips)

Seat 10: NhWpFu ($1,010.00 in chips)

Josh131: Post SB $5.00

NhWpFu: Post BB $10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Martboyo [:9s::8h:]

Dealt to NhWpFu [:4d::6d:]

JEF666: Fold

Martboyo: Raise $40.00

2eazy: Fold

Josh131: Fold

NhWpFu: Raise $125.00

Martboyo: Call $95.00

*** FLOP *** [:Td::3d::Js:]

NhWpFu: Bet $225.00

Martboyo: Raise $1,993.00

NhWpFu: Allin $650.00

*** TURN *** [:4s:]

*** RIVER *** [:Qh:]

*** SUMMARY ***

Total pot $3,141.00 Rake $2.00

Martboyo: wins $3,141.00

 

 

Sällan jag går posta sånt här, behövs ej kommenteras…

GAME #479935394: Texas Hold'em NL $2/$4 2007-02-01 00:28:33

Table Andresito

Seat 1: slamduncsterno1 ($1,082.54 in chips)

Seat 3: flamingLips ($1,024.39 in chips)

Seat 5: Martboyo ($517.89 in chips) DEALER

Seat 6: JAGAEGERFETT ($296.34 in chips)

Seat 8: dalord999 ($144.03 in chips)

JAGAEGERFETT: Post SB $2.00

dalord999: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to dalord999 [:8c::Qs:]

Dealt to Martboyo [:Qd::Ad:]

slamduncsterno1: Fold

flamingLips: Call $4.00

Martboyo: Raise $20.00

JAGAEGERFETT: Fold

dalord999: Call $16.00

flamingLips: Fold

*** FLOP *** [:3c::9d::Jd:]

dalord999: Check

Martboyo: Bet $30.00

dalord999: Call $30.00

*** TURN *** [:3h:]

dalord999: Check

Martboyo: Check

*** RIVER *** [:Js:]

dalord999: Allin $94.03

Martboyo: Call $94.03

*** SUMMARY ***

Total pot $292.06 Rake $2.00

Martboyo: wins $292.06

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag grindar på mer än någonsin, körde ett 6 timmars pass igår!! Lite mer än vad hjärnan orkar men +1821 iaf. Idag lirade jag 2 timmar och back -370

 

Känner fortfarnde att jag inet är så stabil spelar bort en hel del med dåligt spel och sma tiltar minst et tapr gånger per session så har lovat mig själv att det får vara nog med sånt nu. Tänker spela behärskat f.ro.m nu:-D

 

Nuvarande rulle:45k

 

Behöver hjälp med denna hand, är jag ute och cyklar när jag spelar såhär?? Det här bordet var helt sjukt, jag plocka konstant potter av mina motspelare, måste vunnit bra mer än 1000 av dem men problemet var att jag envisades med att skänka i princip alla vinster till "sicknaaimo" med jämna mellanrum. Han sitter ur pos och vet inte hur det gick till han kanske läser han mig perfekt plus en komb av många super träffar mot mig... han är tightare än normalt pa deta bord och undviker att gå upp mot mig med annat än pockets och ak i princip. Han e duktigt och stats på 1000 händer är 26/13/1.4

 

GAME #480264680: Texas Hold'em NL $2/$4 2007-02-01 21:50:12

Table Crotone

Seat 1: JeanClaudOllon ($144.50 in chips)

Seat 3: sicknaanimo ($1,526.70 in chips)

Seat 5: Martboyo ($660.80 in chips)

Seat 6: luporado ($425.70 in chips) DEALER

JeanClaudOllon: Post SB $2.00

sicknaanimo: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to sicknaanimo [:5d::5s:]

Dealt to Martboyo [:Qh::Qc:]

Martboyo: Raise $14.00

luporado: Fold

JeanClaudOllon: Fold

sicknaanimo: Call $10.00

*** FLOP *** [:5h::Th::4c:]

sicknaanimo: Bet $22.00

Martboyo: Raise $66.00

sicknaanimo: Call $44.00

*** TURN *** [:9s:]

sicknaanimo: Check

Martboyo: Check

*** RIVER *** [:Ks:]

sicknaanimo: Bet $84.00

Martboyo: Call $84.00

*** SUMMARY ***

Total pot $328.00 Rake $2.00

sicknaanimo: wins $328.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han e duktigt och stats på 1000 händer är 26/13/1.4

 

En sådan leder ju kanske floppen med luft här nån gång, annars alltid bra drag (som han vill ha in degen på floppen med) eller stål. Med det sagt, mot en sådan distribution, mår jag lite småilla av ditt omslag med en hand som QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske bättre att syna, men om man nu sätter han på drag varför inte re-raise? Jag tror inte fi vill få in hela stacken även om draget e bra, jag är ändå rätt deep stack och visar styrka med re-raise?? Ingen action före flop heller..

Det jobbiga med att bara syna är att man inte får någon känsla för var man står och han bombar vidare på blank turn...

 

Cheken på turn gör jag för att hålla nere potten och ev locka fram ett bet av missat drag om river kommer blank... Nu dyker Kungen upp så känns som det är monster när han betar eller tom..

 

Men som sagt jag är osäker på min linje här....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske bättre att syna, men om man nu sätter han på drag varför inte re-raise?

 

Varför "sätter du honom på drag"? Låter ju jättekallt. Såg dock inte att ni var djupa, men det talar ju bara ÄNNU mer för att han INTE har ett drag, eftersom ett drag alltid bara kommer att checksyna floppen där och i synnerhet om det är nån som var uttalat "bra" och hade de stats du uppgav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså jag tänkte väl itne till jätte mkt men kännde iaf att jag inte orkar låta han ta kommando och bara syna med... jobbigare beslut på turn kan jag känna. Ska vi lägga qq om han betar 70 på turn ex....?? Ska man bara mesa med varje fi leder ut betandet från BB?

 

Nu hade jag kanske kunnat hittat folden på river pga av att jag inte tror han bluffar missade drag i dessa lägen, men tyckte det trots allt var värt synen dessvärre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lirat mot sicknaanimo ett flertal gånger och det e väl en ok spelare men att det ska vara den tightaste fittan på nätverket stämmer inte. Inte alls säkert han sitter på nåt sett här.

 

Självklar raise med med andra ord för att känna på honom. Turn hade jag nog betat ut halvpott eller nåt. Check känns inte alls fel heller. Jag gillar ditt spel att hålla nere potten då man såklart blir osäker på hans starka bettsyn på floppen och därefter vill se blank river for att syna ned hans i många fall missade drag.

 

Roligt med en 24 dagbok , tyvärr har jag varit rätt lat på sistone så rätt lite grind där men vi kommer nog mötas mer och mer då jag får tummen ur röven :-).

 

skriv lite om din thairesa som pm.

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för comments på sicknaainmo. Jo jag vet att han inte är speciellt tight men skrev som sagt att han varit det just mot mig och på detta bord som jag upplevde det. Lira lite igår hur som helst och han såg när han bluffa hela sin stack på alla gator med nada och blev synad... Är det du som är Larzinho? Kommer även stanna i BKK ett par nätter när jag är där i april.

 

Det har gått troll i pokern senaste sessionerna, ligger -1000k på typ 12 tim spel så det känns lite deprimerande. paradoxen är när jag inte hade så mkt tid för pokern i jan vann jag som en gris, nu när jag lirat mer i feb är det skit, ligger marginellt plus.

 

januari blev däremot en strålande månad, dubbla nästan rullen. Lirat 30% NL600 ungefär och resten av tiden NL400. Men mitt humör har så låg tröskel för tillfället, räcker med en utdragning så är jag bli jag grinig. Ont i höger handen efter alla gånger jag slagit den i skrivbordet... VARENDA gång jag har jj, qq eller KK kommer det ett A numera. Värst var när jag fick in A2(!) pre all-in på 900$ pott och A kom på river. Vet inte hur mycket jag torskat på alla A men en massa.. pluss att short stackarna vinner alla 50-50 potter numera... ja ja ska inte gnälla för mkt, ska försöka vara på lite bättre humör. Pokern tär verkligen på humöret när det går sämre jag tappar liksom lust till allt typ.. jag vet att det inte får vara så även om man har lite motgång så jag får skärpa till mig och sluta bete mig som en barnrumpa helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt hitta plusset mitt i natten 3tim +1500k, spelar rätt mkt nu för att vara mig. Det märkliga är att man spelar mer poker när det går dåligt istället för när det går bra, man vill snabbt vinna igen minuset. Så fungerar jag iaf. Kanske nåt att ändra på.

 

 

Lurig hand, fi är en stadig grinder på nivån. Ganska rätt fram och gillar att trycka på rejält med sina bra händer. Kör även en hel del 2 barrelbluffar. Är synen på flop fel? Skulle jag vågat mig på ytterligare ett bet på river?

 

GAME #482423641: Texas Hold'em NL $3/$6 2007-02-07 00:55:10

Table Fire Island

Seat 1: cbnzzz ($976.19 in chips)

Seat 5: Martim ($214.20 in chips)

Seat 10: Martboyo ($697.10 in chips) DEALER

cbnzzz: Post SB $3.00

Martim: Post BB $6.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to cbnzzz [:Ah::Kd:]

Dealt to Martboyo [:9h::8s:]

Martboyo: Raise $12.00

cbnzzz: Raise $30.00

Martim: Fold

Martboyo: Call $21.00

*** FLOP *** [:9s::4s::Ks:]

cbnzzz: Bet $60.00

Martboyo: Call $60.00

*** TURN *** [:Qs:]

cbnzzz: Check

Martboyo: Bet $80.00

cbnzzz: Call $80.00

*** RIVER *** [:6c:]

cbnzzz: Check

Martboyo: Check

*** SUMMARY ***

Total pot $351.00 Rake $1.00

Martboyo: wins $351.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hitta ytterligare en hand fån igår jag fundera lite kring. Vad tycker ni om spelet på turn och river? Gör jag rätt som tar bluffen på river i ett sånt här läge? Fi stats på 400 händer 29/17/1,5

 

GAME #482435047: Texas Hold'em NL $2/$4 2007-02-07 01:36:21

Table Cuneo

Seat 1: Martboyo ($507.40 in chips)

Seat 3: sicknaanimo ($419.30 in chips)

Seat 5: slamduncsterno1 ($496.70 in chips)

Seat 6: johnkane ($1,760.79 in chips) DEALER

Martboyo: Post SB $2.00

sicknaanimo: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Martboyo [9s: :7h:]

slamduncsterno1: Fold

johnkane: Raise $16.00

Martboyo: Raise $47.00

sicknaanimo: Fold

johnkane: Call $33.00

*** FLOP *** [:Ac::8s::Td:]

Martboyo: Bet $60.00

johnkane: Call $60.00

*** TURN *** [:8d:]

Martboyo: Bet $100.00

johnkane: Call $100.00

*** RIVER *** [:4c:]

Martboyo: Bet $298.40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar trebarrelbluffa på såna här bräden med missade drag men inte när det är trebettat pre eftersom det känns som att handrangen hos fi normalt är AQ+ men med tanke på att det nu är fyrhandat tycker jag att det känns som att han borde kunna syna med en vidare handrange än normalt och att du då oftare borde kunna få en fold av AJ- då riverbettet ändå är ett 75% pottbett. Storleken på dina tidigare bet på först först 2/3-pott och sedan 2/5-pott borde dock få fi att tänka till när du sedan ställer in på river när ett helt ovidkommande skräpkort kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för kommentareren. Svårt läge då fi´s syner i detta läge inte behöver betyda svaghet då brädan är hyfsat ofarlig och han sitter i pos på mig. Sen hade jag spelat AK precis likadant.

 

kännde trots allt att jag sitter med nästan halva stacken i potten och att han mkt väl kunde ha synat mig pre med ett svagt ess, som jag iof är osäker på om han alltid släpper på riverpush. Tyckte du att det övervägde till check eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för kommentareren. Svårt läge då fi´s syner i detta läge inte behöver betyda svaghet då brädan är hyfsat ofarlig och han sitter i pos på mig. Sen hade jag spelat AK precis likadant.

 

kännde trots allt att jag sitter med nästan halva stacken i potten och att han mkt väl kunde ha synat mig pre med ett svagt ess, som jag iof är osäker på om han alltid släpper på riverpush. Tyckte du att det övervägde till check eller?

Eftersom det är marginellt och du har 60% pot kvar (inte 75 som jag skrev...) tycker jag det är bättre att trycka. Väldigt readbaserat tycker jag. Om han var tajtare borde han kanske släppt dåliga ess redan på turn och då är det bara att checka men nu var han ju lös och då tycker jag ditt spel är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cbnzzz har bra tålamod och väntar långa stunder in bra händer som fransoser betalar av. Du som bra svensk borde uppmärksammat detta och foldat floppen. han reraisar aldrig från blindarna med annat än a-grupphänder...

 

Jo jag nickar larzinho

 

Tack för tipset, men jag var mkt medveten om att jjag låg efter, därför som flopp synen är så intressant, jag synar för att om jag förbättrar min hand kan jag ta stacken. Gör jag rätt? Sen tror jag chansen att han inte har spader är hygglig även om jag sldrig kommer tjäna några större pengar på det.

 

EDIT: Det är en rätt dyr flop syn, så det är det som känns tveksamt... tror cnbzzz var rätt missnöjd med den hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tror att han kan släppa typ AJ, kanske AQ är det bra spelat. Beror ju lite på din och hans image... Det finns ju inte så mycket annat än AK+ du kan ha liksom tycker jag. Jag gillar också att bluffa lösa spelare, speciellt om de ha veka tendenser såklart. Men det beror en del på eran history samt image.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...