Gå till innehåll

gdaily: Dubbel EPT-satellitklonk!

gdaily

Recommended Posts

Hoppas for er skull att det inte ar pa Gutshot, jag var dar ikvall a spelade a fragade sen ocksa om turneringen, och de hade inte fatt nagon anmalan om nagon turnering lordag eftermiddag... Sa dyker ni upp dar sa har de inga dealers och inget forberett... Hoppas inte Betway sumpar det har for er...

Det här var en mega-super-duper-tilt. Jag brukar boka Gutshot för Betway’s räkning och Gutshot har alltid skött det här jättesnyggt. Men jag blev ju naturligtvis lite orolig när jag såg ditt inlägg här så jag ringde Gutshot och mycket riktigt, de var helt clueless. Självklart löste vi problemet så turren blir av som vanligt men det var tur att du skrev här, LuckyMan! Tack! :D

Nu är jag riktigt besviken på Gutshot faktiskt, det var ju nästan min favvo-klubb innan... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelade en jävla massa H2H-matcher på hotellrummet efter det att LPW var slut. Jag åkte ut tidigt, Othello i mitten. Iremark kom trea.

Vi filmade lite från Gutshot, det blir en snabb recension i något kommande TV-program. En mycket trevlig klubb, £5 rebuy kl 14.00, £100 klockan 20.00 med 100 deltagare typ, och så vår $400.

Nu ska vi se, 16 st $200+8 (8-8) och 33 st 100+5 (18-15) ger ett plus på hela 107 varav $100 var bonus (293 rake). Stabila +$7 på spelet alltså...

Summering

Söndags MTT: -

Satelliter: -$603 (3 spelade)

Slyngelkontot: +$5

Småtävlingar: +103

Cashgame -$90 (varav $10 bonus)

H2H SnG: +$10616 (varav $436 bonus), 10 dagar spelat

Bonus/betald rake 446/1652

Med smallballa menar jag att inte ta några stora risker med bra kort/bra drag. Typ inte tre/fyrbeta preflop med bra hönder som AAKTds eller pusha ett 17 eller 16 korts stegdrag hårt - även om jag har (stor) fördel i handen så har jag ännu större fördel om jag inte ger slumpen en chans, i alla fall inte på låg blindsnivå. Och det stömde mycket riktigt, när vi väl soppade in mynten i mitten hade jag kåk och han ett färgdrag med hålstegchans. Han hade en out för färgstegen - jag kan inte begära att han ska dra helt dött...

Länk till kommentar

trodde inte du skulle lira mer, men heja.....

Det var bara ett mål... och det är ju bättre att jag bryter det före cocacolamålet :-)

Ni kanske undrar vart gårdagens uppdatering tog vägen. Det undrar jag med. Min dator har pajjat, med alla mina viktiga filer (2 st bara). Har ju haft något fel på den som gör att den dummar sig varje gång man flyttar på den, typ. Nu har den lagt av helt och hållet, så det blir kul att liverapportera från EPT Köpenhamn 3 st på EN dator. Not.

Hoppas burken kommer igång så jag i alla fall kan rädda bokföringen (firmans alltså, spricker H2H-bokföringen får jag gråta en skvätt men det är inte farligare än så).

Jag clearade bonusar för 860 i går, men backade stort på spelet. Totalt gick jag typ 50 plus (en vag minnesbild alltså) men det var inklusive bonus då, på två dagars spel. Första förlustsittningen i år med andra ord.

Länk till kommentar

Urk, vi får "låna" en dator från Pokerstars eller något under rapporteringen.

Du har ingen backup på bokföringen? Låt i vilket fall datorn vara, det brukar gå att rädda datan genom att koppla hårddisken till en annan dator. Om man nu inte vill skicka den till ett dyrt professionellt dataräddningsföretag som IBAS.

Länk till kommentar

Devalantiel och jag idkade lite tungomålstalande över datorn, så jag fick över mina viktiga filer till USB innan den la av igen. Känns inte stabilt, men tidigare så har min bärbara fungerat om man inte bar runt den, så om den får stå på och laga sig själv kanske det finns hopp...

Summering

Småtävlingar: +103

H2H SnG: +$10630 (varav $1296 bonus), 12 dagar spelat

Bonus/betald rake 1306/2098 (62% återbäring)

Länk till kommentar

Devalantiel och jag idkade lite tungomålstalande över datorn, så jag fick över mina viktiga filer till USB innan den la av igen. Känns inte stabilt, men tidigare så har min bärbara fungerat om man inte bar runt den, så om den får stå på och laga sig själv kanske det finns hopp...

1. Säker på att Carola eller Runar inte var med på telefon?

2. Här snackar vi om AI på hög nivå.

Länk till kommentar

Dev föreslog faktiskt Carola. Hon skulle gärna få komma hit och ta tand om min dator :-)

Carola var min absolut första kärlek...hon var 16 och jag var 14 och jag såg henne i sin lilla sparkdräkt marcherande på stället sjungandes Främling. Jag blev kär. Det varade i en halvtimme tills hon plockade fram bibeln.

Grindade lite 100 (4-1) och 200 SnG (7-6) för en vinst på 397 varav 26 var bonus. Ska försöka ta några potter i morgon bitti också innan liverapporteringen från EPT drar igång, så jag kommer upp till 1000 UB-poäng denna vecka (en brytpunkt på 750 (har 760), en på 1000 och en på 2000 poäng för inlösen till 3 cent, 5 cent respektive 7,5 cent per poäng. Alla bäckar små. Normalt tar man 2k poäng på 2-3 dagar men jag hinner inte denna vecka.

Summering

Småtävlingar: +81

H2H SnG: +$11027 (varav $1322 bonus), 12 dagar spelat

Bonus/betald rake 1332/2227

Min andra (hem)dator är fortfarande paj. Den här har för dålig upplösning så man kan bara spela ett bord. Inköparen på jobbet förstår inte mina behov.

Och kom på plats 19 i Everestturren förresten, inga prispengar men 5 poäng till sammanställningen i alla fall.

Länk till kommentar

Blev lite nervös när jag hamnade direkt till höger om Texaster på Nordic Summit-turren igår, tur för mig att du var så short. Mindre tur att min dator tyckte det var bra att starta om sig själv helt plötsligt (har beställt ny fläkt nu), lagom kul när blindsen börjar dra iväg.

Länk till kommentar

Ja vilket jävla wine det var på den där killen - allt var unbeliveable, amazing, looool och så vidare när jag vann 3 mot 1 race (och alla var när han hade 500 mot mina 2500 kvar).

Lol lixom. Jag sa till dev och juggler at tjag spelar tills han är gul eller han vinner två matcher på raken. 9-4 slutade det.

Vann även 3-1 i 500-matcher, så dagen slutade 1853 plus, varav 37 var bonusar.

Summering

Småtävlingar: +81

H2H SnG: +$12879 (varav $1359 bonus), 13 dagar spelat

Bonus/betald rake 1369/2411

H2H tar verkligen fram det sämsta hos dåliga förlorare. Vilket bara är att tacka och ta emot, om dom whinar och avreagerar sig i chatten så koncentrerar dom sig inte på spelet.

Beat

Vi är tre pers (jag, Juggler79 och devalantiel) och har bara ett hotellrum, hotellet är fullbokat.

Variance Vi får låna ett rum i natt av PokerStars, "det är lite ostädat säger dom". "Det gör inget säger vi".

Brag Det är Bondskurkens Mads Mikkelsens minisvit som blivit ledig när Mads åker ut ur turren och han beger sig hem. Och städningen gick snabbt, bara bära ut en bricka med matrester.

Tack Stars!

Länk till kommentar

Dvs, om man spelar mycket och är breakevenspelare kan man bonushora till sig en avg månadsinkomst. Sjukt.

Och jag har sagt hela tiden att man tjänar mer på aktivt bonushoreri än på rakeback, men ingen vill lyssna. Ska bli kul att se om jag med den här dagboken kan bevisa denna tes, och att det inte bara gäller för låglimitspelare utan även för spelare som jag, som spelar ganska så högt men inte 8 timmar varje dag.

Ja, en fulltidsgrinder som spelar 12 bord på 5-10 ska kanske spela för RB, men inte 80+% av spelarbasen.

Länk till kommentar

Och jag har sagt hela tiden att man tjänar mer på aktivt bonushoreri än på rakeback, men ingen vill lyssna. Ska bli kul att se om jag med den här dagboken kan bevisa denna tes, och att det inte bara gäller för låglimitspelare utan även för spelare som jag, som spelar ganska så högt men inte 8 timmar varje dag.

Ja, en fulltidsgrinder som spelar 12 bord på 5-10 ska kanske spela för RB, men inte 80+% av spelarbasen.

Det tar ju tid att "hustla" runt på olika siter (flytta pengar etc.) för att dra in dessa bonusar. Tid är pengar som du vet...

Dessutom kanske man gillar vissa gränssnitt bättre än andra och vill kanske därför inte heller "hustla" runt.

Länk till kommentar

Det tar ingen tid alls, bara man ser till att ha en slant på Neteller hela tiden.

Och ja, man gillar vissa klienter bättre än andra. Men det har aldrig varit mitt argument, jag har sagt att bonushoreri är mer givande och då har alla skrikit nej, rakeback is the shit...

Länk till kommentar