gdaily Postad 2 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 April , 2007 Game #3689134383: Omaha PL ($5/$10) - 2007/04/03 - 00:18:01 (CET)Table "Clairetribert" Seat 1 is the button. Seat 1: jeppefck ($1014.25 in chips) Seat 2: Cardinho ($1140.49 in chips) Seat 3: nameless ($439 in chips) Seat 4: tistos ($835 in chips) Seat 5: CashFisk ($1714.75 in chips) Seat 6: donkament ($1656 in chips) Cardinho: posts small blind $5 nameless: posts big blind $10 ----- HOLE CARDS ----- dealt to donkament tistos: raises to $35 CashFisk: calls $35 donkament: calls $35 jeppefck: folds Cardinho: calls $30 nameless: calls $25 ----- FLOP ----- Cardinho: checks nameless: checks tistos: checks CashFisk: checks donkament: bets $175 Cardinho: folds nameless: folds tistos: folds CashFisk: calls $175 ----- TURN ----- 9 of ClubsKing of Spades CashFisk: checks donkament: checks ----- RIVER ----- King of Spades7 of Hearts CashFisk: bets $525 donkament: calls $525 ----- SHOW DOWN ----- CashFisk: shows (A Flush, King high) donkament: shows (A Flush, King high) donkament collected $1572 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot $1575 Main pot $1572 Rake $3 Board Seat 1: jeppefck (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 2: Cardinho (small blind) folded on the Flop Seat 3: nameless (big blind) folded on the Flop Seat 4: tistos folded on the Flop Seat 5: CashFisk showed and lost with A Flush, King high Seat 6: donkament showed and won ($1572) with A Flush, King high Mot en bra spelare lägger jag handen. Men den här spelaren är en fisk, eller i alla fall inte direkt en nötspelare... Men det var inte direkt lättsynat. Däremot, kul flopp man fick, hur många outs har man egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 2 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 April , 2007 Game #3689134953: Omaha PL ($5/$10) - 2007/04/03 - 00:21:35 (CET)Table "Clairetribert" Seat 5 is the button. Seat 1: jeppefck ($1696.25 in chips) Seat 2: Cardinho ($1105.49 in chips) Seat 3: nameless ($399 in chips) Seat 4: tistos ($705 in chips) Seat 5: CashFisk ($401.75 in chips) Seat 6: donkament ($2483 in chips) donkament: posts small blind $5 jeppefck: posts big blind $10 ----- HOLE CARDS ----- dealt to donkament Cardinho: folds nameless: folds tistos: folds CashFisk: raises to $35 donkament: raises to $115 jeppefck: folds CashFisk: raises to $355 donkament: raises to $595 CashFisk: is all-in $46.75 Returned uncalled bets $193.25 to donkament ----- FLOP ----- ----- TURN ----- 3 of Clubs6 of Diamonds ----- RIVER ----- 6 of Diamonds9 of Hearts ----- SHOW DOWN ----- donkament: shows (A Pair of Aces, Jack high) CashFisk: shows (A Straight, Nine high) CashFisk collected $810.50 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot $813.50 Main pot $810.50 Rake $3 Board Seat 1: jeppefck (big blind) folded before Flop (didn't bet) Seat 2: Cardinho folded before Flop (didn't bet) Seat 3: nameless folded before Flop (didn't bet) Seat 4: tistos folded before Flop (didn't bet) Seat 5: CashFisk (button) showed and won ($810.50) with A Straight, Nine high Seat 6: donkament (small blind) showed and lost with A Pair of Aces, Jack high Kan ni slå av riggen nu, Parbet? Det där var typ handen efter, tiltfisken... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ParbetDavid Postad 3 April , 2007 Rapport Share Postad 3 April , 2007 Kan ni slå av riggen nu, Parbet? Det där var typ handen efter, tiltfisken... Tyvärr styrs riggen centralt av Cryptologic. Kan be dem att skruva ner den lite på dig dock. Vill ju inte att du ska vara gul när du är i Vegas Ola... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 4 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 April , 2007 I frimärkets barndom så var inte frimärkena tandade (eller som nu självklistrande) utan runt 1840 (första frimärket kom ut, i England) till typ 1860-talet så var frimärkena otandade, och man klippte ut sitt frimärke från ett ark. Det här fina brevet är från 1870 och är med två tandade trekreuzermärken och så ett "gammalt" otandat enkreuzermärke. Blandfrankeringar från olika serier är ovanliga. 7 Kreuzer var portot för dubbel vikt (mellan 16 och 32 gram, typ). Dessutom är brevet rekommenderat (chargé-stämpeln betyder rekbrev) och det kostade 7 kreuzer till. Fast före 1872 (tror jag det var) så betalades denna avgift för rekommendationen kontant vid inlämningen på postkontoret, och inte med frimärken. Utropspriset är 500 euro, vilket måhända är lite högt, men inte orimligt. Vackert objekt, men det passar (som tur är) inte in i min samling. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 4 April , 2007 Rapport Share Postad 4 April , 2007 Mot en motståndare som tidigare visat upp AAxy när han höjt preflop... vad säger ni, ska man ta synen på rivern? Satte honom på höga kort (och därmed färgdrag), inte på låga stegwrappisen. Given syn när river blankar och dessutom förbättrar din hand. Så som handen spelats Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 5 April , 2007 Rapport Share Postad 5 April , 2007 Hepp, Net Entertainment öppnade högre än vad jag trodde så jag har klivit min posse där. Blev inga storpengar på affären totalt, +6% eller nått... Tänker dock behålla Betsson iaf över rapport 22 maj Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 5 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 April , 2007 Hepp, Net Entertainment öppnade högre än vad jag trodde så jag har klivit min posse där. Blev inga storpengar på affären totalt, +6% eller nått... Dito, klev av på 14.60 Tänker dock behålla Betsson iaf över rapport 22 maj Dito Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 5 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 April , 2007 Har nu rejkat typ 2000 MPP i Parbets Las Vegas-kampanj, Men å andra sidan så blir det noll spel i Påsk. Och sedan blir det bara lite spel under SM... Men skulle jag råka gula kontot så har jag snart fått ihop till minsta priset, skärmen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 5 April , 2007 Rapport Share Postad 5 April , 2007 Ja, som du tiltade senast på bordet... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kimmo Postad 5 April , 2007 Rapport Share Postad 5 April , 2007 Du som har järnkoll på bonusar är detta en ovanligt bra bonus? Går den att spela in även på lägre limit inom rimmligt antal timmar? Med tanke på att du inte kan få bananer samtidigt är den ovanligt dålig om du ska räkna värde rakt av. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mogge13 Postad 5 April , 2007 Rapport Share Postad 5 April , 2007 Gdaily, har du testat nya Cola Zero ? (i så fall) vad tycker du ? Nån annan som testat den ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubbla Postad 5 April , 2007 Rapport Share Postad 5 April , 2007 Gdaily, har du testat nya Cola Zero ? (i så fall) vad tycker du ? Nån annan som testat den ? Undrade faktiskt det samma när jag sprang i dom på affären. Har för mig Ola sa dom var bra när han var i London(eller om det var Dublin) Har inte vågat prova min än. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekstrom Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 Drack en burk tidigare ikväll, och det var en.....konstig smak. Tyckte inte alls om den, och den var inte speciellt lik Cola heller, tummen ner från mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OzzzaJa Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 vad är skillnaden? typ zero sugar eller nåt sånt larv? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 Cola Zero är gamla cola light, dvs aspartamsötad och cancerframkallande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
frekje Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 Gdaily, har du testat nya Cola Zero ? (i så fall) vad tycker du ? Nån annan som testat den ? Jag har druckit en hel del av den här i tyskland. jävligt skönt att hitta hem till det goda aspartamet igen, sucralose i cola light förstörde hela drycken. cola zero är klart fin. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 jävligt skönt att hitta hem till det goda aspartamet igen Det är smart att dricka gift har jag hört. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubbla Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 Cola Zero är gamla cola light, dvs aspartamsötad och cancerframkallande. Vad jag förstått så bör du dricka minst 4-5 liter om dagen om du skall få nån cancerframkallande effekt, så den nackdelen med aspartanet är klart överdriven. Vad värre är för oss tjockisar är att aspartan är hungerframkallande och på så sätt får en negativ effekt på viktminskningen om det är det man är ute efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fredde80 Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 Vad jag förstått så bör du dricka minst 4-5 liter om dagen om du skall få nån cancerframkallande effekt, så den nackdelen med aspartanet är klart överdriven.Vad värre är för oss tjockisar är att aspartan är hungerframkallande och på så sätt får en negativ effekt på viktminskningen om det är det man är ute efter. Aj... 4-5 Liter är ju en halvdagskonsumtion Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 Är du i Dublin Ola? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 6 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 April , 2007 Gdaily, har du testat nya Cola Zero ? (i så fall) vad tycker du ? Nån annan som testat den ? Drack det i London under januari-vadslagningen att inte drricka Coca Cola. Ett helt fullgott substitut, klart bästa lightversionen av läskeblask som finns. Vad jag förstått så bör du dricka minst 4-5 liter om dagen om du skall få nån cancerframkallande effekt, så den nackdelen med aspartanet är klart överdriven. 4-5 liter är inte en normalförbrukning, men enskilda dagar når man upp så högt. Är du i Dublin Ola? Nej, Borlänge Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 Nej, Borlänge Dom har nog bättre mat där iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 4-5 liter är inte en normalförbrukning Jo, det är det visst! 2-3 1,5-litersflaskor lightcola om dagen i cirka femton år nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 6 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 April , 2007 Jo, det är det visst! 2-3 1,5-litersflaskor lightcola om dagen i cirka femton år nu. Jag har som mål 1.5 liter per dag, max. Men det blir tyvärr 3. Som tur så dricker jag riktig cola, inte light. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 Som tur så dricker jag riktig cola, inte light.Blir intressant att se vad som händer med dig när ditt energiintag minskas med några kg socker om dagen. Anorexiola next? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts