gdaily Postad 2 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2007 Dagens handhistory är en studie i hur du INTE spelar mellanhöga par, från tävlingen på Everest (dvs inte H2H SNG idag). The dealer is seat 6. Small Blind posts a blind of 15. Big Blin posts a blind of 30. (Hero is dealt ) Hero är jättechipleader och pangar på av bara farten... Pre-flop: UTG folds. UTG+1 folds. Fienden calls for 30. Hero raises 105. SP1 folds. SP2 folds. SP3 folds. Knappen folds. Small Blind folds. Big Blind folds. Fienden calls for 105. The flop comes Fienden checks. Hero bets 210. Fienden goes all-in for 825. Hero calls for 615. Hero är inte stolt över handen, men vad fan ska fi ha som slår Hero? 555 eller 333 kanske...? Showdown: Fienden shows . The turn comes The river comes Hero wins pot (1,965). Finn tre fel, typ... och sedan hände exakt samma sak potten efter, med limpsyn med högt mellanpar och checkraise all-in när det kom överkort på brädan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 2 Januari , 2007 Rapport Share Postad 2 Januari , 2007 Alltid 1-tabling som gäller när du lirar HU? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 2 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2007 Oftast, ibland 2, men jag tappar väldigt mycket då. Bara om det blir hööga blindar försöker jag dra igång ett till.... Fast ibland fyrtablar jag, men då krävs det dåliga motståndare och en intensiv koncentration i ett kort tag, samt en långsam klient med "bet pott-knapp". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 2 Januari , 2007 Rapport Share Postad 2 Januari , 2007 samt en långsam klient med "bet pott-knapp". *host* everest *host* Du har ingen statistik att bjussa på från ditt HU spel? Alltså matcher, ITM och ROI.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 2 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2007 Kom fyra i Everestturren för netto på hela $130, och (vilket var viktigt) bästa svensk. Slagläge inför fortsättningen... Gick exakt noll på H2H, inklusive direktutbetald bonus på $25. Summering Söndags MTT: - Satelliter: - Slyngelkontot: - Småtävlingar: +175 H2H SnG: +$21 (varav $53 bonus), 2 dagar spelat Bonus/betald rake 53/394 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 2 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2007 *host* everest *host* Du har ingen statistik att bjussa på från ditt HU spel? Alltså matcher, ITM och ROI.. Nepp.. Och jag borde tillägga även ett krav: inga overziseförster, får inte in fyra Everestbord på min skärm... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 2 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2007 Eller, jag kollade in Everest, dom har ju fixat till bordslayouten! Man kan ställa in "litet bord" numera, så man får in fyra fönster, och fan vad den svarta layoutvalet var skönt. Så jar gernsade undan den bonusen jag hade liggande där, mest för princips skull, och gick faktiskt lillplus på dagen. Långt från målen fortfarande dock, men plus är plus... Summering Söndags MTT: - Satelliter: - Slyngelkontot: - Småtävlingar: +175 H2H SnG: +$105 (varav $70 bonus), 2 dagar spelat Bonus/betald rake 70/427 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ludomir Postad 3 Januari , 2007 Rapport Share Postad 3 Januari , 2007 Eller, jag kollade in Everest, dom har ju fixat till bordslayouten! Man kan ställa in "litet bord" numera, så man får in fyra fönster, och fan vad den svarta layoutvalet var skönt. Så jar gernsade undan den bonusen jag hade liggande där, mest för princips skull, och gick faktiskt lillplus på dagen. Vars hittar man så man kan ställa in "litet bord"? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 3 Januari , 2007 Rapport Share Postad 3 Januari , 2007 Vars hittar man så man kan ställa in "litet bord"? Har letat som en tok och t.om. ominstalerat men hittar det ändå inte.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lfx Postad 3 Januari , 2007 Rapport Share Postad 3 Januari , 2007 Det finns en skiftnyckel-ikon längst ner till höger i lobbyn. Klicka på den och leta sedan upp Table Style. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 3 Januari , 2007 Rapport Share Postad 3 Januari , 2007 Det finns en skiftnyckel-ikon längst ner till höger i lobbyn. Klicka på den och leta sedan upp Table Style. Verkar som bara vissa kan använda detta i nuläget, för mig finns det allafall inget sådant.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 3 Januari , 2007 Rapport Share Postad 3 Januari , 2007 Verkar som bara vissa kan använda detta i nuläget, för mig finns det allafall inget sådant.. Finns bara i engelska versionen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 3 Januari , 2007 Rapport Share Postad 3 Januari , 2007 Öh, 200-nivån på Stars går för övrigt fetbort, det är 200+10, när andra vettiga sajter har 200+8. 25% extrarake betalar jag inte mer, frivilligt! Jag ska göra en listning i morgon på okej nivå/sajt... Ok, nej för att spela på en site med den överlägset största spelarbasen vad det gäller HU SnG och vad jag hört en hel del dåliga spelare, så är det ju verkligen inte värt med $2 extra i rake på en $200 sng. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 3 Januari , 2007 Rapport Share Postad 3 Januari , 2007 så är det ju verkligen inte värt med $2 extra i rake på en $200 sng. Det där tål att tänka på rätt mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wheelinho Postad 3 Januari , 2007 Rapport Share Postad 3 Januari , 2007 Det där tål att tänka på rätt mycket. Skriv dina tankar när du tänkt klart =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 3 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 Januari , 2007 Ok, nej för att spela på en site med den överlägset största spelarbasen vad det gäller HU SnG och vad jag hört en hel del dåliga spelare, så är det ju verkligen inte värt med $2 extra i rake på en $200 sng. Största spelarbasen ja, men dåliga spelare finns det på alla sajter. Och du tar ju inte gärna och multitablar när du spelar H2H. Full Tilt har också 200+10. Jämför detta med Everest 200+8 Även om jag säg har 25% rb på Full Tilt så kommer jag ner till 200+7,50. Alltså, då kan jag lika gärna spela på Everest rakt ut. Om jag spelar 5000 SnG per år så blir det $10k extra i min ficka, så nej det är inte värt $2 extra. SPeciellt eftersom Stars även har de bästa spelarna. Men så illa som Ongame är dom inte, 100+7 och 200+14 ! Den raken går nog inte tat slå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikey Postad 3 Januari , 2007 Rapport Share Postad 3 Januari , 2007 Det är inte bara det att en stor spelarbas medför ett större stim av dåliga spelare (vilket jag är helt övertygad om). Men har du räknat på hur länge du får vänta på en match på Everest jämfört med hur lång tid det tar på Stars, t ex? Det skulle vara intressant om du vill göra det testet och posta dina resultat här i dagboken. Om du hinner få in 11 matcher på Stars på samma tid som du får in 10 på Everest så kommer dina $10k per år gå jämnt upp, med en ROI på 10%. Jag gissar för övrigt på att du får bra mycket längre väntetid mellan matcherna på Everest än på Stars. För övrigt så skulle du ha $3500 mer i fickan per år om du spelade på Full Tilt istället för Everest, om vi gör det felaktiga antagandet att du kommer få in lika många matcher. Du tyckte själv att $10k per år inte går att förkasta självklart, men det borde då vara dumt att inte spara in på de där $3500 också? Det jag tycker du ska göra Ola är att du försöker på ett objektivt sätt räkna fram vart du tjänar på att spela, och kasta stoltheten och principerna i korgen en stund. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikey Postad 3 Januari , 2007 Rapport Share Postad 3 Januari , 2007 Men så illa som Ongame är dom inte, 100+7 och 200+14 ! Den raken går nog inte tat slå. Ville bara påpeka att för att breakeven på Everest krävs 52% winrate. På Stars krävs 52.5% winrate och med raketabellen på OnGame krävs 53.5% winrate. 7% rake på OnGame är för mycket tycker jag då jag inte ser några fördelar med att spela där. Men att slå de spelen går alldeles utmärkt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 3 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 Januari , 2007 Det är inte bara det att en stor spelarbas medför ett större stim av dåliga spelare (vilket jag är helt övertygad om). Men har du räknat på hur länge du får vänta på en match på Everest jämfört med hur lång tid det tar på Stars, t ex? Min erfarenhet är att det går fortare att få spel på Everest. Dessutom är motståndet sämre i snitt För övrigt så skulle du ha $3500 mer i fickan per år om du spelade på Full Tilt istället för Everest, om vi gör det felaktiga antagandet att du kommer få in lika många matcher. Du tyckte själv att $10k per år inte går att förkasta självklart, men det borde då vara dumt att inte spara in på de där $3500 också? Nej då, plockar bonusar på $500 om året på Everest, och jag spelar inte bara på Everest utan på andra sajter också (med bonus) Det jag tycker du ska göra Ola är att du försöker på ett objektivt sätt räkna fram vart du tjänar på att spela, och kasta stoltheten och principerna i korgen en stund. Nej jag är tjurig. Men jag har inte sagt att jag inte spelar på Stars, jag har sagt att jag inte spelar på Stars 200-nivå. 100-nivån går bra, för där är dom lika dåliga som andra rakemässigt, och det som är bra med stars är deras 500-nivå, där det finns den action jag efterfrågar som exempelvis inte finns på Everest. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 3 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 Januari , 2007 Först ut ur PLO-eventet på Swedish Forum Series, vilket innebär att jag är lika bra PLO-spelare som Greg Raymer, som åkte ut först under Stars PLO-event under WCCOP Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joey Postad 3 Januari , 2007 Rapport Share Postad 3 Januari , 2007 Eller, jag kollade in Everest, dom har ju fixat till bordslayouten! Man kan ställa in "litet bord" numera, så man får in fyra fönster, och fan vad den svarta layoutvalet var skönt. Ja, det här var verkligen nöten. Tack gdaily! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 4 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 Januari , 2007 Det är första veckan i januari, men årets mail kan redan utses Hejsan. X Y heter jag är reporter på Slitz. Vi skall göra en större artikel angående fusk i poker. Vi ska ta upp fusket i Sverige och vad som händer med dom som fuskar, hur vanligt det är. Kända tekniker etc. Jag hör nu av mig till er för att jag skulle behöva komma i kontakt med någon som är mera expert på området och någon som jag antingen kan intervjua via mail eller telefon, eller om man kan ses. Vore mycket tacksam för eran hjälp med kontaktuppgifter. mvh & tack på förhand / X Y Slitz - Nordens största livsstilsmagasin för män! ----------------------------------- X Y, reporter. webb: http://www.slitz.se Jag vet inte riktigt vad som är mest skrattretande, att: a) Man ska skriva en artikel om fusk och då kontaktar oss/mig b) Slitz gör en pokertidning c) Att man kallar sig journalist och lyckas få så många fel i ett och samma mail. Jag hittade 8 grova fel, medan devalantiel som är mer språkbegåvad räknade till 12 grodor... I vilket fall som helst, jag svarade att dom borde kontakta Ken Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 4 Januari , 2007 Rapport Share Postad 4 Januari , 2007 Det roligaste är ju att du framstår som expert inom just fusk och inte poker. "Jag hör nu av mig till er för att jag skulle behöva komma i kontakt med någon som är mera expert på området" Sen är ju stavningen och menadsuppbyggnaden jättelol. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 4 Januari , 2007 Rapport Share Postad 4 Januari , 2007 Ja men har ni läst slitz? Den tidningen är gjord av idioter och för idioter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 4 Januari , 2007 Rapport Share Postad 4 Januari , 2007 Ja men har ni läst slitz? Den tidningen är gjord av idioter och för idioter. Nej jag har inte läst slitz...........Kan du kortfattat förklar;) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts