Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Ett spel jag gör här ibland som relativt shortstacked o funkar rätt bra är att raisa till 500 o sen gå all-in på floppen.

-Man har odds o dra till 2 överkort.

-De kan folda på floppen.

-De kan bestämma sig för o pusha preflop då de känner sig potcommitted med o bara syna. Bra för oss.

Raisar vi till 250 kan de istället ta en flop.

Sitter du ur position på floppen är det helt klart intressant, så länge du går all-in oavsett flopp.

Postad
HERO har AKo

Du har 1200 i blinds före handen

7ppl kvar.

Blinds 50/100

Du raisar till 250

-2 callers.

Flop: A 3 6 med färgdrag.

-Han i BB bett 100, HERO raisar till 400. Han callar.

På turn sätts flushen. Han går all-in, synar ni här? Ni har 600kvar.

-Hade ni kanske gått all-in preflop med 1200 och blinds på 50/100 lr på floppen?

Vill inte vara alltför elak men du har varit medlem i forumet i ett och halvt år och skrivit över 800 inlägg och ändå postar du en sådan här hand för handanalys, fantastiskt!

Stort plus att den nya plattformen har ignorefunktionen.

Postad
Vill inte vara alltför elak men du har varit medlem i forumet i ett och halvt år och skrivit över 800 inlägg och ändå postar du en sådan här hand för handanalys, fantastiskt!

Agree...

OT: Hur kunde jag inte komma på den avataren först!!! LIVSTILT!

Postad

Det intressanta med handen var inte turnbeslutet även om jag medger att det kan framstå som det. Utan ju mer jag funderade på hur jag skulle spelat handen annorlunda så tyckte jag att alla sätt funkar fint och ville ha diskution om hur det absolut bästa sättet är o spela handen.

-All-in preflop.

-All-in på flop.

-Raisa flop 300 som jag gjorde.

-Raisa upp det till 500 preflop o sen gå All-in på floppen om någon synar.

-Alla sätt är ok spel. Men något måste va bäst.

Och om du undrar conspiracy så kommer jag inte leka din lek "göra sig lustiga över andra" på http://www.pokerforum.nu

Tyvärr så har alla dina lärljungar börjat anamma din stil.

Postad
Det intressanta med handen var inte turnbeslutet även om jag medger att det kan framstå som det. Utan ju mer jag funderade på hur jag skulle spelat handen annorlunda så tyckte jag att alla sätt funkar fint och ville ha diskution om hur det absolut bästa sättet är o spela handen.

-All-in preflop.

-All-in på flop.

Och om du undrar conspiracy så kommer jag inte leka din lek "göra sig lustiga över andra" på http://www.pokerforum.nu

Jag skrev att jag tyckte du skulle posta en "vanlig" HH så man såg stackdjupet bland annat. Vet inte om jag tycker jag gör mig lustig över dig i den här tråden, tycker inte jag iaf.

Sen att jag blir lite förvånad över att du har 75% ITM är ju en annan sak. Men antagligen är jag bara avundsjuk eller nåt.

Postad

-All-in preflop.

-All-in på flop.

Du tror inte att det kan finnas en anledning till att de flesta reagerar både på din HH och det faktum att du säger dig ha 75% ITM. Det kanske hade varit bättre av dig att tex säga "hoppsan, jag glömde visst skriva ut stackdjup" och även bemöta ifrågasättandet av dina 75% ITM än att slå ifrån dig hela tiden. Du vet att många bäckar små gör att man får förtroende eller tappar det här på forumet. Det är ju synd att andra grejer än din HH kommer i fokus eller hur? Sen måste jag försvara Conspiracy. Jag tycker inte han hoppat på dig i den här tråden och han kommer alltid med många och bra åsikter och synpunkter! Efter en tid på forumet lär man sig vilka man ska lyssna på och Conspiracy är en av dom.